کود بیو بیست

کود بیو بیست
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

کود بیو بیست (کود بیو ۲۰) دارای شانزده عنصر مورد نیاز گیاهان می باشد.در جریان باشید که برنامه تغذیه گیاهان خیلی باید اصولی و دقیق باشد.

چون افراط و یا تفریط در نوع کود دهی باعث از هم گسیختگی و یا کمبود یک عنصر دیگر می گردد.در واقع گیاه دچار تضاد یونی در گیاه می گردد.مثلا با افزایش میزان فسفر در پای ریشه گیاه بشدت دچار کمبود روی و گاها ازت می گردد.

کمبود روی در درختان میوه خیلی خیلی تاثیر گذار است.خوب شرکت امکس خوشبختانه این نقیصه را بر طرف کرده عناصر مورد نیاز گیاه اعم از میکرو و ماکرو را با هم در نظر گرفته و آنهم بصورت کلات شده.

یعنی اینکه پتانسیل بار الکترونیکی در پای ریشه افزایش یافته و کمک به ریشه در جذب مواد ماکرو و میکرو می کند.

از مزایای دیگر این کود امولیسون شده است و بصورت پوششی روی گیاه قرار گرفته و جالبه که ضمن براق نمودن و تمیز نمودن برگهای گیاه سریعا از طریق برگ و ساقه جذب گیاه می گردد.

مهمترین مزیت این کود این است که ازت اوره این کود صفر است.ازت اوره برای گیاهان آپارتمانی مناسب نیست چون اولا در اولین آبشویی ازت مورد نیاز گیاه از دسترس خارج می گردد و در ثانیأ باعث افزایش ph خاک و در نهایت کمبود عناصر مثل آهن و روی می گردد.پس این کود بصورت ازت آمونی است و بسیار مناسب گیاه.

Twenty bio20
در نهایت شرکت امکس با افزودن سه عنصر از جمله جلبک دریایی کلپک و اسید هیومیک و اسید آمینه انقلابی را در شرکت امکس ایجاد نمود .حالا با این وجود این کود هفده عنصر مورد نیاز گیاه را بصورت کلات شده در اختیار گیاه قرار می دهد.

جلبک دریایی:

مستحضر باشید کمک شایانی به رشد و نمو و توسعه ریشه و حجیم شدن ریشه می نماید.

اسید هیومیک:

برای گیاهان و خاک و بستر گیاهان از ضروریات و ملزومات است.اسید هیومیک در خاک حدود بیست عملکرد را در راستای رشد و نمو و اصلاح خاک انجام می دهد.

در واقع کشورهای مدرن در عرصه کشاورزی مثل آمریکا هلند و انگلستان از اسید هیومیک بعنوان یک اصل اجتناب ناپذیر در برنامه تغذیه ای گیاهان و محصولات کشاورزی خود استفاده می کنند.

و از دیگر مزایای کود گلد نسبت به بیو بیست استفاده شرکت امکس از اسید آمینه ها در این محلول است.

مستحضر باشید که اسید آمینه کمک موثری در بر طرف نمودن استرس های محیطی اعم از کمبود رطوبت، خشکی و …نموده و در تقویت ریشه زایی و نیز افزایش عملکرد پروتین سازی در گیاه موثر می باشد.

و اینه الحق و انصاف از کودهای موجود در ایران و حتی تولید شده در ایران این برند یکی از بهترینها است.

نویسنده: آقای حسن حاجی نیاسری

منبع:میهن کاکتوس

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات

 

guest
94 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
رسول
رسول
۱۳ آبان, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۰

واقعا لذت برم از پاسخ دهی ها

دوست خوبم من اکثرا گیاهان خانواده آمستل و فیکوس و بنجامین دارم

کود های npk چی توصیه میکنید و بیو بیست به چه شکل به این خانواده بدم متشکرم

کارشناس میهن کاکتوس
۱۳ آبان, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۳
در پاسخ به  رسول

ممنون از توجه شما،اگر گیاهانی که دارید برگ سبز هستند از کودهای کامل میتونید استفاده کنید،مثل کود بیوبیست طلایی وnpkسه بیست+te کودهای کاملی هستند، اگر گیاهانتون ابلق یا برگ رنگی دارند از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند میتونید استفاده کنید مثل npk 3,11,38،کوددهی بهتر هست درزمان رشد گیاه ماهی یک بار انجام بشه.

فاطمه
فاطمه
۹ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۷

سلام . بنده ۱ سی سی از کود را با ۱ لیتر اب به خوبی ترکیب کردم . ولی سردرگم هستم که از این محلول اماده شده ( ۱سی سی کود و ۱ لیتر اب ) چه میزان به گیاه بدهم ؟ همه ۱ لیتر اب و کود اماده شده یا یک استکان کوچک ؟ اگر همه یک لیتر اب و کود را به گیاه بدهم اوردوز نمی کنه ؟ امدوارم متوجه سوال بنده شده باشید. ممنون

کارشناس 2
۹ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۰
در پاسخ به  فاطمه

سلام، به اندازه ای با این محلول ابیاری کنید که مقداری از محلول از زهکش گلدان خارج بشه نیاز نیست همه ی یک لیتر محلول رو داخل یک گلدان بریزید. میتونید محلول رو برای سایر گیاهانتون هم استفاده کنید.

نارمک
نارمک
۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۶:۴۲

خیلی ممنون از وب سایت خوب تون

سامان رضوانی
سامان رضوانی
۱۰ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۴

سلام از یه حدی بیشتر بریزیم برای درخت ضرر داره؟

کارشناس 2
۱۰ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۰:۴۳
در پاسخ به  سامان رضوانی

سلام، بله باعث سوختگی ریشه گیاهان میشه، هر کود ویا سمی رو باید با دز استاندارد استفاده کرد که مشکلی برای گیاهان بوجود نیاد.

الناز نوبخت
الناز نوبخت
۱۰ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۷

این کود واسه گیاها هم استفاده میشه یا فقط درختا؟

کارشناس 2
۱۰ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۰:۴۰
در پاسخ به  الناز نوبخت

برای همه ی انواع گیاهان بجز گیاهان حشره خوار میتونید استفاده کنید.

سامان رضوانی
سامان رضوانی
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۵

سلام وقت به خیر. شما این کود رو برای فروش دارید؟

کارشناس 2
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۷:۵۷
در پاسخ به  سامان رضوانی

سلام، فعلا نه.

ali
ali
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲

چه جالب فک میکنم معمولا باغ گل تهران داشته باشه

mona
mona
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۳

ممنون اطلاعات جالبی برای کود بود

بنیامین
بنیامین
۲۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۱

با عرض سلام کود بیوبیست گلد برای نهال بلوبری چگونه باید مصرف کرد بلوبری من۳ ساله است یا۴ اگر اشتباه نکنم لطفا راهنماییم کنین

کارشناس 2
۲۸ تیر, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۹
در پاسخ به  بنیامین

سلام، یک میلی لیتر در یک لیتر اب ترکیب کنید وماهی یک بار در زمان ابیاری پای گیاه بریزید.

سدیس
سدیس
۸ تیر, ۱۳۹۹ ۰۳:۲۱

با سلام من نهال سه ساله نخل دارم که از طریق ابیاری قطره ای ابیاری میشن خواستم بدونم ایا کود بیو ۲۰ میشه استفاده کرد و در صورت استفاده میزان مصرف برای هر نهال در کل سال به چه صورتی هستش
باتشکر

کارشناس 2
۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۲
در پاسخ به  سدیس

سلام، بله میتونید برای تقویت گیاه استفاده کنید، ماهی یک بار میتونید استفاده کنید. میتونید کود رو داخل مخزنی که به ابیاری قطره ای وصل هست بریزیدوبا اب ترکیب کنید وبصورت قطره ای ماهی یک بار استفاده کنید،مقدار مصرف این نوع کود یک در هزار هست.

جواد سالارزاده
جواد سالارزاده
۱۲ تیر, ۱۳۹۹ ۲۰:۰۵
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام شما برا فروش موجود دارید؟

novincd
novincd
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۲۱

سلام وقت به خیر. شما این کود رو برای فروش دارید؟

کارشناس 2
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۵
در پاسخ به  novincd

سلام، فعلا نه متاسفانه.

امین
امین
۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۱:۱۹

باسلام
برای تقویت گیاه از چه زمانی میتونیم کوددهی رو شروع کنیم ایا نهالیکه تازه به زمین منتقل شده رو میتونیم کود دهی کنیم یا باید مدت بیشتری توی زمین رشد کنه وبعدکود بدیم؟
ممنون

کارشناس میهن کاکتوس
۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۶
در پاسخ به  امین

سلام، منظورتون چه نوع گیاهانی هست؟

امین
امین
۱۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۲

سلام
ببخشید این کود رو نمیشه بصورت محلول وهمراه با اب موقع ابیاری استفاده کرد؟
فقط باید محلول پاشی روی برگها وساقه انجام بشه؟

کارشناس میهن کاکتوس
۱۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۸
در پاسخ به  امین

سلام، میتونید هم بصورت ابیاری هم محلول پاشی استفاده کنید.

علی
علی
۱۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۰:۰۸

سلام
Ph خاک برای گیاه سانسوریا در چه محدوده ای باید باشد؟
آیا کود بیوبیست گلد برای سانسوریا مناسب هست؟

کارشناس 2
۱۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۳
در پاسخ به  علی

سلام، سانسوریا جزو گیاهان گوشتی هست وphخاکش بین ۶الی۷ باشه بهتر هست. بله میتونید از این کود برای انواع سانسوریاها استفاده کنید.

عماد
عماد
۲۹ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۱

خسته نباشید
من کود bio20 gold تهیه کردم و فروشنده گفت بهتره که ٢ میل رو در ١ لیتر مخلوط کنید و بصورت گرد اسپری بشه به کاکتوسها
من فقط کاکتوس دارم و ساکولنت ندارم حالا بهتره به صورت آب یاری باشه یا همون اسپری کافیه؟

کارشناس 2
۲۹ فروردین, ۱۳۹۹ ۲۱:۴۰
در پاسخ به  عماد

ممنون،برای کاکتوسها وساکولنتها بهتر هست بصورت ابیاری استفاده بشه چون روی گیاه لکه باقی میمونه برای گیاهان اپارتمانی میشه بصورت محلول پاشی هم استفاده کرد.

امین
امین
۷ اسفند, ۱۳۹۸ ۲۳:۱۳

ایا هیومیک اسید رو ما کود بیو۲۰میشه استفاده کرد

کارشناس 2
۸ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۰:۱۵
در پاسخ به  امین

بله میتونید استفاده کنید.

امین
امین
۷ اسفند, ۱۳۹۸ ۲۳:۰۸

سلام ببخشید برا پایین اوردنphخاک از چه محصول امکس میشه استفاده کرد

کارشناس 2
۸ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۰:۲۲
در پاسخ به  امین

سلام، برای اسیدی کردن خاک میتونید داخل خاک پیت ماس یا کوکوپیت ترکیب کنید.

امین
امین
۲۳ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۱۵

باسلام
تاثیربیو۲۰برخاک قلیایی چطوریه

کارشناس 2
۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۶
در پاسخ به  امین

سلام، بیو بیست کود هست، برای بهبود ساختار خاک میتونید از هیومیک اسید استفاده کنید.

فریدون
فریدون
۲۵ دی, ۱۳۹۸ ۱۹:۱۶

سلام عرض ادب
برگهای فیکوس ابغلغ کم کم قهوه ای رنگ میشه ،قارچ کش هم اسپری کردم روی برگاش بازم داره بیشتر میشه
منو راهنمایی کنید لطفا

کارشناس 2
۲۵ دی, ۱۳۹۸ ۱۹:۳۵
در پاسخ به  فریدون

سلام، شرایط نگهداری به چه نحو هست؟از گیاه عکس واضح هم بفرستید تا بهتر راهنمایتون کنیم.

Reza
Reza
۱۷ دی, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۲

سلام، آیا میشه این کود بیو ۲۰ با قارچ کش مخلوط کرد؟

کارشناس 2
۱۷ دی, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۳
در پاسخ به  Reza

سلام، خیر بهتر هست جداگانه وحداقل بافاصله یک هفته از همدیگر مصرف بشه.

ramin
ramin
۲۶ شهریور, ۱۳۹۸ ۲۱:۵۹

سلام ممنون از پاسختون. فقط این نوع که عکسشو براتون فرستادم علاوه بر اسید هیومیک . آهن هم داره. آیا باز هم برای کاکتوس و ساکولنتهایی مثل هاورتیا این اسید هیومیک+ آهن رو برای مصرف طبق دستور مصرفی که فرمودید رو تایید میکنید یا خیر ؟

کارشناس 2
۲۶ شهریور, ۱۳۹۸ ۲۲:۳۲
در پاسخ به  ramin

سلام، ممنون از شما،اگر اهن هم داره بهتر هست برای گیاهان اپارتمانی که برگ سبز دارند استفاده کنید، برای کاکتوسها وگیاهان گوشتی مناسب نیست.

ramin
ramin
۲۵ شهریور, ۱۳۹۸ ۱۴:۲۲

سلام بر شما
یه سوال دارم
کود اسید هیومیک آهن دار مارک گرین گروث برای کاکتوس ها و ساکولنتها بخصوص هاورتیا مفید هست یا خیر عکس این کود رو در لینک براتون فرستادم راهنمایی کنید ممنون میشم
comment image

کارشناس میهن کاکتوس
۲۵ شهریور, ۱۳۹۸ ۲۰:۳۴
در پاسخ به  ramin

سلام، هیومیک اسید کود نیست،نوعی مکمل هست که به بهبود ساختار خاک کمک میکنه وجذب عناصر رو برای ریشه گیاه فراهم میکنه وخواص بسیار دیگر… ، میتونید ماهی یک بار برای انواع گیاهان استفاده کنید،فقط نوع محصول ودز مصرف فرق داره هرچی روی بسته بندی نوشته شده همون اندازه باید مصرف کنید.