پوسیدگی ریشه کاکتوس

زمان مطالعه: ۲ دقیقه

علائم پوسیدگی ریشه کاکتوس
راه تشخیص و پوسیدگی ریشه کاکتوس: بررسی هر روز گیاه بهترین روش شناسایی پوسیدگی ریشه است. اول از همه باید شرایط و نیاز آبی گیاه را بدانیم، مثلاً اگر ما همیشه کاکتوس را پنج روز یک‌بار آب می دهیم و خاک در این مدت خشک میشود در فواصل آبیاری اگر متوجه شویم  پنج روز از آبیاری گذشته ولی سطح خاک هنوز خیس است، یک هشدار برای عمل نکردن ریشه جهت جذب آب است، این اولین نشانه بیماری ویا گرفتگی زهکش است و معمولاً با پوسیدگی ریشه ویا قارچی شدن ریشه همراه است.

بعد از بروز اولین علامت (مرطوب بودن خاک با توجه به فرا رسیدن زمان آبیاری) کم کم گیاه نشانه‌های دیگری بروز می‌دهد در حملات قارچی روی بدنه گیاه لکه‌های سفید پیدا میشود که در بعضی از قسمت‌های گیاه هم علامت زنگ زدگی پدیدار میشود، در این حالت بیماری  از ریشه به بدنه گل سرایت می‌کند، در این شرایط گیاه  ریشه‌های کوچک را از دست می دهد به گونه‌ای که راحت از خاک  بیرون می اید، ریشه‌ها در این حالت اغلب به صورت سیاه هستند.

پوسیدگی ریشه کاکتوس

پوسیدگی ریشه هاورتیا
پوسیدگی ریشه هاورتیا

درمان پوسیدگی ریشه کاکتوس :
اول از همه کاکتوس را از خاک در بیاورید و  ریشه‌های پوسیده را جدا کنید با دست و ریشه‌های سالم را نگه دارید.

برای درمان از یک قارچ کش کاربندازیم یا مانکوزب استفاده کنید.
حدود یک، الی یک و نیم گرم قارچکش را در یک ونیم لیتر آب مانده در محیط بدون املاح یا آب جوشیده سرد شده حل کنید، ریشه هارا داخل محلول قارچکش بگذارید و چند ثانیه نگه دارید گیاه را از محلول خارج کنیدو تمام ریشه‌های پوسیده را جدا کنید.

محل ریشه‌ها را با محلول بشورید مراقب ریشه‌های سالم باشیم دوباره گیاه را در محلول فرو کنید و بیرون بیاورید.
گیاه را در جایی نگهداری کنید که نور مستقیم آفتاب به آن نتابد، چهار روز در همین حالت بماند (البته به اندازه گیاه بستگی دارد) بعد از چهار روز  داخل  خاک مخصوص کاکتوس که خاکی با زهکشی مناسب باشد بکارید و حدود یک هفته آبیاری نکنید، سپس شروع به آبیاری کنید.
بمرور زمان کنار بقیه گیاهان انتقال دهید تا از نور آفتاب بهرمند شود.

منبع:میهن کاکتوس

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
211 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
مبینا
مبینا
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰

سلام وقت بخیر کاکتوس من از پایین داره زرد میشه، این نشونه پوسیدگی هست؟ اگر اره باید چکار کنم دیگه درست نمیشه؟

۲۰۲۱۰۴۲۷_۱۹۴۱۲۸.jpg
کارشناس 1
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۱:۱۲
در پاسخ به  مبینا

سلام، با انتهای یک مداد به ارامی به اون قسمتها فشار وارد کنید اگر سفت باشه مشکلی نیست وتغییر رنگ در اثر تماس با خاک وکهولت سن گیاه بوجود اومده ولی اگر نرم باشه بهتر هست از خاک خارج کنید وریشه های گیاه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید اگر ریشه ها پوسیده شدند تا قسمتی که نرم شده کات کنید وروی قسمت بریده شده پودر دارچین یا پودر قارچ کش بریزید ویک هفته به گیاه استراحت بدید تا قسمت بریده شده خشک بشه بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید وابیاری رو بصورت اسپری وسطحی انجام بدید.

Shr
Shr
۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۳:۴۸

سلام خسته نباشید من یک هاورتیا گورخری دارم کل ریشش فکر کنم پوسیده از ابیاری زیاد باید چیکار کنم؟؟ممنون میشم راهنماییم کنین

کارشناس 1
۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۷:۵۲
در پاسخ به  Shr

سلام، ممنون، تمام قسمتهای پوسیده شده رو کات کنید وگیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید یک الی دو روز به گیاه استراحت بدید بعد داخل خاک جدید که از قبل ضدعفونی وخشک شده بکارید. واولین ابیاری رو هم با محلول قارچ کش انجام بدید وتا زمان ریشه زنی ورشد مجدد در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید.

زینب
زینب
۱۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۴۷

سلام.خسته نباشید
من دو هفته پیش این تراریوم رو خریدمcomment image
امروز میخواستم بهش آب بدم که متوجه شدم گیاه هاورتیام خیلی شله
و به راحتی جدا میشه درش آوردم و با این صحنه مواجه شدم.comment imagecomment image
نمیدونم مشکل از کجاشه. ولی فکر کنم ریشه باشه به نظر شما باید چیکار کنم؟

کارشناس 1
۱۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۱:۵۶
در پاسخ به  زینب

سلام، ممنون، ریشه های گیاه در اثر ابیاری زیاد پوسیده شده بهتر هست تمام قسمت پوسیده شده رو کات کنید برگهای خشک رو جدا کنید ویک ردیف ازبرگهای سبز از قسمت پایین رو هم جدا کنید گیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید دو الی سه روز در محیط منزل نگهداری کنید بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید داخل گلدان کوچکی بکارید مجدد ریشه میزنه ورشد میکنه تا زمان رشد در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید وابیاری رو بصورت سطحی انجام بدید.

fatemeh
fatemeh
۷ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۴

سلام ببخشید من دو سال پیش ی کاکتوس مامیلاریا خریداری کردم جاشو همون دو سه هفته اول که عوض کردم رشد کرد و بلندتر شد ولی قسمت های پایینش برعکس بالا که سبزان زرد کمرنگ شد و دیگه رشد نکرد فک کنم که ریشه اش خشک شده ولی اون قسمت پایینش که زرد کمرنگ شده رو چیکارش کنم

کارشناس 1
۷ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۱۴
در پاسخ به  fatemeh

سلام، از گیاه وقسمتهایی که میفرمایید عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

فرهان
فرهان
۲۰ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱

سلام،قسمت پایینی کاکتوس من زرد است و شل شده.آیا باید آن را از اینجا برش دهم و یا احتیاجی به برش زدن نیست؟
comment image

کارشناس 2
۲۰ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۶
در پاسخ به  فرهان

سلام، نه از اون قسمت برش نزنید گیاه رو از خاک دربیارید وریشه ها رو بررسی کنید اگر ریشه ها پوسیده شدند تا قسمتی که نرم شده بایک چاقوی تیز وضدعفونی شده برش بزنید وگیاه رو در محیط خنک وسایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده خشک بشه ، مجدد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید گلدانش رو سعی کنید کوچکتر انتخاب کنید که نیروی گیاه صرف ریشه زایی نشه.

آتشی
آتشی
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۶:۱۴

سلام
من یه کاکتوس مامیلار یا آناناسی دارم
که اشتباها چندین بار روش آب اسپری کردم
الان برگ های نزدیک ریشه زرد شدند.
گیاهم داره میپوسه
چیکار کنم؟

کارشناس 1
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۷
در پاسخ به  آتشی

سلام، قسمتهایی رو که زرد شدند به ارامی بوسیله ی انتهای یک مداد فشار بدید اگر نرم شده بهتر هست گیاه رو ازخاک دربیارید وریشه ها رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید،اگر ریشه ها پوسیده شدند تا جایی که پوسیده شده باید کات کنید، اگر سفت هست مشکلی نیست.

Parsa
Parsa
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۰:۰۶

واقعا سایت تون عالییییییییییییییییییییییی هست ممنون

کارشناس 1
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۰
در پاسخ به  Parsa

ممنون از توجه شما

عرفانیان
عرفانیان
۵ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۰

سلام و عرض ادب. من یک گیاه هاورتیا را چندین ماه پیش خریداری کردم. موقعی که از گلدان خارج کردم تا در گلدان جدید بکارم، متوجه شدم که ریشه‌ش بسیار کم و کوچک است. با این حال در طول این مدت، گیاه سرحال و سبز است. امروز متوجه شدم که هم‌چنان ریشه‌ش کوچک است و شاید حتی کوچک‌تر از اول هم شده. آیا راه حلی وجود دارد که ریشه پر کند؟

کارشناس 1
۵ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۴
در پاسخ به  عرفانیان

سلام، احتمالا خاکش مناسب نیست، برای خاک از خاک مخصوص کاکتوسها که متخلخل وماسه ای باشه استفاده کنید وابیاری رو زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بدید.

طاها
طاها
۶ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷
در پاسخ به  عرفانیان

سلام من یک کاکتوس گورخری خردیم که چند ماه است که از اون مراقبت میکنم. امروز که خواستم گلدون را عوض کنم دیدم ریشه ای تقریبا ندارد و ریشه های قبلی تو خالی شده اند. طبیعی است یا نه اگر نه میشود راهنمایی کنید.?

کارشناس 1
۶ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۴
در پاسخ به  طاها

سلام، احتمالا یا خاکش مناسب نبوده ویا ابیاریتون زیاد بوده که ریشه های گیاه پوسیده شدند، تا قسمتی که پوسیده شده بایک چاقوی تیز وضدعفونی شده برش بزنید وگیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید یک روز در محیط منزل نگهداری کنید وبعد داخل خاک مخصوص کاکتوسهاکه از قبل ضدعفونی وخشک شده و متخلخل هست بکارید، زهکش گلدان رو هم قبل ازکاشت بررسی کنید که گرفته نباشه وبعد از کشت در محیط خنک وسایه نگهداری کنید ویک هفته بعد ابیاری رو بصورت سطحی شروع کنید.

فریبا
فریبا
۲۷ دی, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰

سلام وقتون به خیر
من یه ساکولنت دارم یه مدته داره خراب میشه نمیدونم باید چیکارش کنم لطفا اگر میشه راهنماییم کنید،اولاش نمیدونستم هرچندروز یکبار بهش آب میدادم بخاطر همونه فکرکنم،اینم عکسشه،میشه نجاتش داد؟
comment image
و اینکه این کاکتوسارو کی میتونم تک کنم،حدودا ۶ماهه که کاشتمشون،اینه عکسش
comment image
ممنون میشم اگر پاسخ بدین

کارشناس 1
۲۷ دی, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۶
در پاسخ به  فریبا

سلام، ریشه های گیاهتون مشکل داره بهتر هست ریشه های گیاه رو نظر پوسیدگی بررسی کنید، ابیاری رو زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بدید،جوانه هاتون هنوز برای تک کردن کوچک هستند میتونید بهار تک کنید.

Dba
Dba
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۷

برای بریدن قسمت نرم شده میشه بگین دقیقا چیکار کنم ممنون میشم

کارشناس 1
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۵
در پاسخ به  Dba

بایک چاقوی تیز وضدعفونی شده از قسمتی که نرم شده برش بزنید وبعد در جای خنک وسایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده خشک بشه بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها که از قبل ضدعفونی وخشک شده بکارید.

Dba
Dba
۲۵ دی, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام خسته نباشین من قسمت های زدر شده رو بریدم و سه روز موند تا خشک شد قسمت بریده شده و کاشتمش باید بهش اب بدم یا نه اگه نه از کی باید بدم شنبه کاشتمش

کارشناس 1
۲۵ دی, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹
در پاسخ به  Dba

سلام، ممنون، ابیاری باید بصورت سطحی و کم باشه چون فعلا گیاه ریشه نداره،بعد از اینکه ریشه زد میتونید بصورت کامل ابیاری رو انحتم بدید ولی الان بصورت اسپری و سطحی هر چند روز یک بار میتونید انجام بدید.

Dba
Dba
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹

چند تا از تیغاش بعضی قسمتاش بجای سفید قهوه ای شده اون بخاطر چی میتونه باشه

کارشناس 1
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۷
در پاسخ به  Dba

اگر قسمتهای پایینی هستنداحتمالا بدلیل ماندن زیر خاک تغییر رنگ دادند.

Dba
Dba
۱۴ دی, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۰

سلام خسته نباشین از موقعی ک کاکتوس رو خریدم بعد از چن ماهی رنگش کمرنگ شده ریشه هاشو بررسی کردم بعضی هاش جدا میشن لطفا میگین دقیقا باید چیکار کنم تا کلا خراب نشه بنظرتون مشکلش چیه؟
comment image

کارشناس 2
۱۵ دی, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳
در پاسخ به  Dba

سلام، ممنون، مشکل اصلی گیاهتون قسمتهایی هستند که رنگ شدند، قسمتهای رنگی مانع از رسیدن اکسیژن کافی به گیاه شده وگیاه بمرور زمان از بین میره، تنه گیاه رو به ارامی فشار بدید اگر نرم شده متاسفانه کاری نمیشه کرد. سعی کنید گیاهانی تهیه کنید که رنگ مصنوعی نداشته باشند وطبیعی باشند این رنگها وفقط برای جلب توجه مشتری هست وهیچ خیری برای گیاه نداره همه ی این گیاهان رنگی شده بعد از مدتی از بین میرند وتنها راه نجاتشون جدا کردن رنگ مصنوعی از تنه گیاه هست که ممکن هست به خود گیاه واروئلها هم صدمه بزنه.

Dba
Dba
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۳
در پاسخ به  کارشناس 2

فقط قسمت های پایین ک رنگش خیلی تغییر کرده یکم نرمه کاری نمیشه کرد اصلا؟

کارشناس 1
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۲
در پاسخ به  Dba

قسمت بالا اگر سفت هست مجدد بکارید احتمالش هست که مجدد رشد بکنه اگر براتون مقدور هست قسمتهای رنگی رو به ارامی جدا کنید میتونید اب اسپری کنید تا نرم بشن بعد با کمک پنس از روی گیاه جدا کنید.

Dba
Dba
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۸
در پاسخ به  کارشناس 2

ممکنه به خاطر کم ابی باشه چون من خیلی کم اب میدم بهش تا ریشش پوسیده نشده ولی شده?

کارشناس 1
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۸
در پاسخ به  Dba

ریشه سالم هست خود گیاه مشکل داره. ابیاری رو هر وقت خاکش کامل خشک شد انجام بدید.

Dba
Dba
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۹
در پاسخ به  کارشناس 2

امکانش نیست قسمت های زرد و نرم رو ببرم بعد دوباره بکارم؟

کارشناس 1
۱۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۹
در پاسخ به  Dba

ریشه گیاهتون سالم هست،میتونید مجدد بکارید احتمالش هست که مجدد شروع به رشد بکنه.

Dba
Dba
۱۴ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۳

سلام خسته نباشین از موقعی ک کاکتوس رو خریدم بعد از چن ماهی رنگش کمرنگ شده ریشه هاشو بررسی کردم بعضی هاش جدا میشن لطفا میگین دقیقا باید چیکار کنم تا کلا خراب نشه بنظرتون مشکلش چیه؟

کارشناس 1
۱۴ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۶
در پاسخ به  Dba

سلام، ممنون، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

اسماعیل نژاد
اسماعیل نژاد
۳۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۴۴

سلام متاسفانه من همیشه مشکل پوسیدگی ریشه کاکتوس هام دارم
آبیاری کم کم هم باز پوسیده میکنه؟

کارشناس 2
۳۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۶
در پاسخ به  اسماعیل نژاد

سلام، چند دلیل میتونه باعث این مشکل بشه،خاک نامناسب،نبود زهکش مناسب وابیاری بیش از اندازه این سه مورد رو بررسی وایدال کنید،ابیاری باید زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بشه نه خیلی دیر ونه خیلی زود.

نانا
نانا
۲۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۸

سلام من یه کاکتوس گوشتی دارم ک داخل محیط خونگی میزارمش.یه مدتی بهش زیاد آب دادم و الان ریشه اش در حد زیادی پوسیده و ازبین رفته.نمیتونم عکی ارسال کنم ولی قسمت های بالایی سبز پررنگ اندو رشد دارن.لصفا کمک کنین ک چطوری قشمت پوسیده رو جداکنم و ازاول بکارم?

کارشناس 2
۲۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۹
در پاسخ به  نانا

سلام، تا جایی که پوسیده شده بایک چاقوی تیز وضدعفونی شده کات کنید تا به اوندسالم برسید،چند روز در محیط خنک وسایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده خشک بشه بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید دقت کنید که زهکش باز باشه، ابیاری رو هم یک هفته بعد از کاشت شروع کنید. ابیاری رو زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بدید.

Hesam
Hesam
۲۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۳

سلام هاورتیای من چندتا از ریشه هاش پوسیده همین مراحلی که گفتید باید انجام بدم؟ ریشه هارو جدا کردم بعد قارچ کشی نباید به خاک منقل بشه؟

کارشناس 1
۲۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۱
در پاسخ به  Hesam

سلام، بله تمام مراحل ذکر شده در مقاله رو انجام بدید بعد از قارچ کشی چند روز در محیط خنک وسایه نگهداری کنید بعد داخل خاک تمیز وخشک وضدعفونی شده بکارید.

Ascian
Ascian
۱۴ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۵۷

سلام خسته نباشید من یک کاکتوس پیوندی دارم که حدود سه سال پیش خریداریش کردم و تو این مدت هم رشد خیلی خوبی داشته و خیلی بزرگ و جالب شده
اما چند روز پیش متوجه شدم بدنه ی کاکتوس از پایین به بالا در حال نرم شدن و تیره شدن هست و فکر کردم شاید دفعه ی آخری که به کاکتوس آب دادم میزان آب زیاد بوده و مسبب این مشکل شده پس چند روز هم بیشتر در معرض افتاب قرارش دادم که تاثیری نگذاشت تا اینکه ریشه رو امروز بررسی کردم به نظر نمیرسه ریشه خودش مریض شده باشه اما قسمت تنه ی بالای ریشه تقریبا کاملا پوسیده و رنگشو از دست داده
عکس هایی که گرفتم رو آپلود میکنم
واقعا ممنونتون میشم اگر راهنماییم کنید

http://uupload.ir/files/7rwx_۲۰۲۰۰۸۰۴_۱۴۳۵۵۹.jpg
http://uupload.ir/files/ig_۲۰۲۰۰۸۰۴_۱۴۳۶۴۲.jpg
http://uupload.ir/files/x262_۲۰۲۰۰۸۰۴_۱۴۳۶۰۷.jpg

کارشناس 2
۱۴ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۱
در پاسخ به  Ascian

سلام، ممنون، ریشه ها پوسیدن وپایه از بین رفته برای نجات پیوندک میتونید یا روی خاک ریشه دار کنید ویا روی پایه دیگری پیوند بزنید.

ایمان
ایمان
۳۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵

سلام من مدت یکماه خاک گلدون هام رو عوض کردم،تو اولین ابیاری از کاربندازیم استفاده کردم و بعد از اون هم هر هفته یکبار بهشون اب میدم
گلدون ها پشت پنجره ی شرقی هستش
الان مدتیه کاکتوس هام شروع به پوسیدن کردن و اصلا نمیدونم علتش چیه
نزدیک ظهر گرمای پشت پنجره زیاد میشه و گلدون ها گرم میشن!میتونه از نور زیاد باشه؟
ضمننا تو تعویض خاک چندتا از گلدونا یکم خاک فله ای داشتم بهش مقداری خاک برگ و ورمی و پریلیت اضافه کردم بعد گل ها رو داخلش کاشتم
http://uupload.ir/files/aw4s_15925471849405851038765708272314.jpg
http://uupload.ir/files/8gwp_15925472247855063997305435743168.jpg
http://uupload.ir/files/sn9c_15925472404347640558031669125894.jpg
http://uupload.ir/files/2te7_1592547261914148154036942203348.jpg

کارشناس 1
۳۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۸
در پاسخ به  ایمان

سلام، ترکیب خاکشون مناسب نیست، باید ابیاری رو دقت کنید چون این ترکیب خاک اب رو مدت زمان زیادی حفظ میکنه وباعث پوسیدگی ریشه ی کاکتوسها میشه،میتونید تا پاییز ابیاری رو با احتیاط انجام بدید واوایل پاییز خاکشون رو مجدد تعویض کنید واز خاک ماسه ای که تخلخل زیادی داره واب رو مدت زمان زیادی حفظ نکنه استفاده کنید. خاک برگ کلا برای کاکتوسها مناسب نیست.

غزل
غزل
۲۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۱:۳۹

سلام من یا ساکولنت لب ماتیکی یک ماه پیش خریدم و توی محیط کارم ک نور خوبی داشت گذاشتم و هفته ای یه دفعه بهش آب میدادم که آب ازگلدون بریزه بیرون..
یک هفته ای میشه ک اوردمش خونه نور خونه مثل جای قبلیش نیست..امروز دیدم ساکولنتم برگ هاش پیروچروکیده شده ولبه های قرمزشم محو شدن..
توروخدا کمک کنید بگید باید چیکار کنم؟بچهایی ک داره سالم هستن،فقط خودش اینجوری شده

کارشناس 2
۲۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۲
در پاسخ به  غزل

سلام، برای بهبود باید به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید،برای راهنمایی بهتر از گیاه عکس واضح بفرستید.

Ali
Ali
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۹:۳۰

سلام نیازه حتی با عدم وجود علائم قارچ زدگی دوره سم پاشی مشخصی برای کاکتوس ها تعریف کنیم؟
چطور باید اینکارو انجام بدم و از چه قارچ کشی استفاده کنم؟

کارشناس 2
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۳۸
در پاسخ به  Ali

سلام، بله برای پیشگیری میتونید هر شش ماه یک بار گیاهان رو با محلول قارچ کش کاربندازیم یا مانکوزب ابیاری وسمپاشی کنید.

زهرا
زهرا
۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۸

کاکتوس من بدنش نرم شده و خارهاش جدا میشه، میشه کاری کرد؟

کارشناس 2
۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۱
در پاسخ به  زهرا

شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.