کنه قرمز تار عنکبوتی

کنه قرمز تار عنکبوتی
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

کنه قرمز تار عنکبوتی :
کنه قرمز تار عنکبوتی با نام علمی Tetranychus urticae از خانواده arachnid از آفات مهم درختان گیاهان کاکتوس‌ها و ساکولنت ها می‌باشد. با نام‌های عمومی از قبیل کنه دو نقطه‌ایtwo-spotted spider و کنه قرمز تار عنکبوتی red spider mite هم شناخته می‌شود. این آفت خزنده، بدون بال، و دارای ۶ یا ۸ پا (بسته به مراحل رشدی) و بسیار ریز (در حدود ۰٫۵ میلی‌متر طول) می‌باشد و برای مشاهده آن به یک ذره بین قوی نیاز است.
حضور این آفت در ابتدا به‌صورت لکه‌های سفید تا زرد روشن در بدنه کاکتوس و یا سطح رویی برگ در گیاهان برگ دار قابل تشخیص است. این آفت از طریق آرواره‌های خود بافت گیاه را زخمی کرده و از شیره گیاهی تغذیه می‌کند. خسارت وارده تا حدودی شبیه به آفتاب سوختگی بوده و ایجاد لکه‌های خشک قهوه‌ای و چوب پنبه‌ای می‌کند. در مرحله پیشرفته‌تر قسمت‌های دیگر گیاه مانند جوانه و گل را آلوده کرده و برگ‌ها برنزه و بد شکل شده و در نهایت باعث مرگ گیاه می‌شود.

 

رنگ کنه قرمز تار عنکبوتی در بهار و در زمان زمستان گذرانی قرمز و در زمانی که تازه از تخم خارج شده سفید است. کنه‌های بالغ گاهی سفید و گاهی سبز رنگ و دارای دو نقطه در پشت می‌باشند.

چرخه زندگی این آفت با گرما سرعت بیشتری پیدا می‌کند. در روزهای گرم این چرخه ۳ روز و در هوای سردتر تا یک ماه می‌تواند باشد. در بهار آفت شروع به فعالیت کرده و تا پاییز و زمانی که گیاه به خواب زمستانی می‌رود، به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

سپس ماده‌های باقیمانده در مکانی مانند خاک، لابه‌لای پوست چوبی شده گیاهان بالغ یا درزهای دیوار زمستان گذرانی می‌کنند. لازم به ذکر است این کنه‌ها آن‌قدر ریز هستند که در کوچک‌ترین شیارها می‌توانند مخفی شده و زمستان گذرانی کنند.

در بهار دوباره ظاهر شده و ماده‌ها شروع به تخم‌گذاری می‌کنند. تخم‌ها جوانه زده تبدیل به لارو می‌شود که دارای ۳ جفت پا هستند. لاروها پس از پیدا کردن مکان مناسب طی دو مرحله تغذیه و پوست اندازی تبدیل به کنه بالغ می‌شوند.

کنه‌های بالغ مجدداً تخم‌گذاری کرده نسل بعدی را تولید می‌کنند و همچنین با تنیدن تار محیط امنی را برای تخم‌ها و کنه های جوان به وجود می‌آورند. از طریق یک ذره بین قوی تارها، کنه‌های بالغ و نقاط آلوده قابل تشخیص است.

کاکتوس مبتلا به کنه
کاکتوس مبتلا به کنه

کنه قرمز تار عنکبوتی

کنترل:
۱) جلوگیری از ورود پرندگان، حیوانات، و حشرات به داخل گلخانه. زیرا این موجودات عامل اصلی انتقال کنه می‌باشند و کنه در مو و پر و بدن حشرات وجود دارد.مگس‌های سفید یکی از مهم‌ترین ناقلین این آفت است.
۲) جدا سازی گیاهان آلوده و اگر در توان شما هست نابود سازی آنها.
۳) سرکشی مداوم و بازرسی گیاهان خریداری شده جدید. (هنگام خرید از بازدید گیاه با یک ذره بین خجالت نکشید)
۴) شستشوی گیاه با فشار آب توسط سم پاش‌های دستی. زیرا کنه‌ها و سایر آفات مشابه به‌راحتی از بدنه گیاه شسته می‌شوند.
۵) کاهش کود دهی ازت زیرا کودهای ازته باعث نرم‌تر شدن بافت گیاه شده که بیشتر مورد علاقه آفات مکنده است.
۶) کنترل شیمیایی با استفاده از کنه‌کش‌های موجود در بازار. لازم به تاکید است که تخم کنه‌ها توسط کنه کش از بین نمی‌رود بنابراین، سم‌پاشی مجدد و استفاده از روش‌های تلفیقی ذکر شده در بالا الزامی است. مراقب خسارت فوتو تکسی (ذکر شده در پست‌های قبلی) باشید.
سموم سیستمیک چون دیر عمل می‌کنند برای مبارزه فوری مناسب نیستند و بیشتر جنبه پیشگیری دارند. بهتر است در سم‌پاشی از سموم تماسی استفاده شود. سم کنه کش مانند آبامکتین
سم‌پاشی اطراف محل آلودگی الزامی است چون کنه‌ها قبل از اینکه شما متوجه شوید ممکن است به محل جدید و گیاهان سالم سرایت کرده باشند.

منبع:میهن کاکتوس

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
47 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
سارینا
سارینا
۱۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۶

سلام وقتتون بخیر ممنون از توضیحاتتون
کاکتوس من فکر میکنم از همین کنه قرمز تار عنکبوتی داره تار می بندن و روی گیاه گلوله های سفیدی دیده میشه ولی این کنه ها حرکت نمیکنن
نمیدونم چطور باید عکس ارسال کنم
ممنون میشم راهنماییم کنید?

کارشناس میهن کاکتوس
۱۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۷
در پاسخ به  سارینا
Arya
Arya
۲۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۷

سلام وقت بخیر ، سم کنفیدور برای مبارزه با کنه قرمز مناسبه یا خیر؟

کارشناس 2
۲۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۴
در پاسخ به  Arya

سلام بله میتونید استفاده کنید، برای کنه قرمز حتما رطوبت محیط رو هم افزایش بدید.

Arya
Arya
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 2

سپاسگزارم
لطفا تصاویر زیر رو ملاحظه بفرمایید ، بنظرتون این گیاه دچار کنه شده یا ایراد دیگه ای داره؟ یا بنظرتون خط رشدشه؟

comment image

comment image

کارشناس 2
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۳
در پاسخ به  Arya

سلام، ممنون از شما، نه کنه نیست خط رشد گیاه هست مشکلی نیست گیاهتون سالم هست.

Arya
Arya
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۵
در پاسخ به  کارشناس 2

ممنونم از پاسخ و راهنماییتون

وحید
وحید
۱۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳

سلام وقت بخیر
لطفا این عکس رو مشاهده کنید و نظرتون رو بگید. باتشکر
comment image

کارشناس 2
۱۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۱
در پاسخ به  وحید

سلام، بیشتر شبیه رسوبات اب هست این مشکل زمانی بوجود میاد که روی گیاه اب ریخته بشه،ببینید اون قسمتها از روی گیاه جدا میشند یا نه؟ شبیه خسارت کنه قرمز هم هست.

pooyajahangirmorad
pooyajahangirmorad
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۹:۴۹

سلام توی نظرات گفته بودین با بالا بردن رطوبت کنه ها از بین میرن باید چند روز گیاه رو کاور کنم تا تخم ها و خود کنه ها از بین برن؟

کارشناس 2
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۵
در پاسخ به  pooyajahangirmorad

سلام، باید سمپاشی رو هم انجام بدید تا بصورت کامل ازبین برند، میتونیدبمدت پنج الی هفت روزگیاه رو کاور کنید.

Negin
Negin
۱۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۱

سلام کاکتوسم چند روزی میشه که بی حاله
از لحاظ نوری هم اوکیه و تو آفتاب بوده اما هنوز همینطوریه،فقط اینکه چند روز پیش من یادم رفته بود بهش آب دادم قبل از اینکه خاکش خشک بشه بازم آبیاریش کردم،احتمالش هست دلیلش آبیاری باشه؟
و یه موضوع دیگه اینکه این نقطه های قرمز روی برگاش چی ان؟من اول فکر کردم مال خودشه اما بعد دیدم میتونم جداشون کنم
چند وقتیه که هستن رو برگاش
ممنون میشم راهنماییم کنین???
http://uupload.ir/files/2ljm_screenshot_۲۰۲۰۰۷۰۶-۱۲۱۶۵۲_gallery.jpg
http://uupload.ir/files/c14x_screenshot_۲۰۲۰۰۷۰۶-۱۲۱۶۵۶_gallery.jpg

کارشناس 2
۱۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۰
در پاسخ به  Negin

سلام، احتمالش هست که در اثر ابیاری بیش از اندازه ریشه های گیاه پوسیده شده باشه بهتر هست در یک مکان خنک ریشه های گیاه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید وزمانی که خاک کامل خشک شد ابیاری رو انجام بدید ،اگر ریشه ها پوسیدن تمام قسمتهای پوسیده شده رو جدا کنید. افت هستند با یک پنبه اغشته به الکل تمام پدها رو پاک کنید وگیاه رو با محلول حشره کش سمپاشی کنید.

Negin
Negin
۱۹ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۰۷
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام،مرسییییییی از راهنماییاتون
حالش خیلی بهتر شده???
http://uupload.ir/files/k6dm_۲۰۲۰۰۷۰۹_۱۳۰۰۵۵.jpg

پویا جهانگیرمراد
پویا جهانگیرمراد
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸

ببینید این آفت همون کنه عنکبوتیه؟ و راه مقابله باهاش چیه؟
http://uupload.ir/files/oyx5_۲۰۲۰۰۵۲۲_۱۱۱۴۱۵.jpg

کارشناس 2
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۶

این نکته های قرمز حرکت میکنند یا ثابت هستند؟

پویا جهانگیرمراد
پویا جهانگیرمراد
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۱
در پاسخ به  کارشناس 2

حرکت میکنن

پویا جهانگیرمراد
پویا جهانگیرمراد
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۰۲

پس کنه هستن؟

کارشناس میهن کاکتوس
۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۳

احتمالش هست.

Mehdi
Mehdi
۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۵

سلام خسته نباشید
http://uupload.ir/files/oyf6_bde1edcd-0705-4df0-b30e-f15efddfa2af.jpeg
مشکلش کنه هست یا قارچ یا ی آفت دیگه؟

کارشناس 2
۲ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۰:۵۵
در پاسخ به  Mehdi

سلام، ممنون، قبلا کنه گرفته ولی بهبود یافته، قسمتهای پایین اثار خسارت کنه قرمز هست.

M
M
۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۳:۰۹

سلام میشه لطفا بگید این آفتهای ریز که خونی هستن چیه؟ کنه قرمز ظاهرا با چشم دیده نمیشه اما اینا قشنگ دیده میشن یکیشونو کشتم خون داشت?

کارشناس میهن کاکتوس
۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۹
در پاسخ به  M

سلام، عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

سالار
سالار
۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۰:۲۶

ممنون از شما

اونیکه میگین قارچی دست میزنم اصلا نرم نیست
و یه سوال دیگه کنه ی قرمز که میوفته با بهبود یافته اش چه فرقی داره هر چقدر به عکسی که قبلا فرستادم گفتین کنه ی قرمز افتاده با الانش که درمان شده فرقی نداره اینو یاد بدین ممنون میشم

کارشناس 2
۲۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۴
در پاسخ به  سالار

ممنون از شما،عکس سوم زیر اروئلها لکه های قارچی وجود داره مدتی تحت نظر داشته باشید، اگر لکه ها گسترش داشتند با محلول قارچ کش ابیاری وسمپاشی کنید،خسارت کنه قرمز مثل افتاب سوختگی هست،عکس اول رو بادقت نگاه کنید، گیاه شروع به رشد کرده وقسمتهایی که شبیه افتاب سوختگی هستند پایین موندند وقسمتی که تازه رشد کرده مشکلی نداره. کنه قرمز بیشتر در محیط های گرم وخشک فعالیت میکنه محیط نگهداری رطوبت داشته باشه این افت از بین میره.برای اطمینان خاطراز باقی مانده تخمهای افت میتونید یک بار با محلول کنه کش گیاهان رو سمپاشی وابیاری کنید.

سالار
سالار
۲۳ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۷:۵۰
کارشناس میهن کاکتوس
۲۳ بهمن, ۱۳۹۸ ۲۱:۴۹
در پاسخ به  سالار

سلام، ممنون، عکس وششم وهفتم سالم هستند، تغییر رنگ طبیعی هست، عکس سوم بیماری قارچی داره،بقیه خسارت کنه قرمز هست ولی بهبود یافتند، برای اطمینان میتونید یک بار بامحلول کنه کش سمپاشی کنید.

فرزاد
فرزاد
۱۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۲۰:۰۰

سلام .کاکتوس پیوندی دارم که دچاربیماری شپشک آرد آلود شده .پاجوش ها را برداشتم متوجه شدم زیر پاجوش ها و بعضی نقاط دربالای کاکتوس یک لایه هایی شبیه پشم جمع شده که با پنس همه شونو برداشتم. میخاستم بدونم اون لایه پشمی یجور بیماری دیگه س یا خیر؟؟

کارشناس میهن کاکتوس
۱۴ بهمن, ۱۳۹۸ ۲۰:۰۹
در پاسخ به  فرزاد

سلام، تمام قسمتهای سفید وپنبه ای رو با کمک یک قلمو اغشته به الکل حذف کنید، قسمتهای سفید پنبه ای تخم های شپشک هست. بعد تمام قسمتهای گیاه رو با محلول حشره کش سمپاشی کنید یک هفته بعد سمپاشی رو مجدد تکرار کنید،در این مدت هر روز گیاه رو بررسی کنید واگر مورد مشکوکی بود حذف فیزیکی کنید.

مهدی
مهدی
۲۶ دی, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۰

سلام ببخشید چند روزی هست برگهای بونسای جنسینگ ما کمی ریزش پیدا کردن امروز ک نگاه کردم دیدم روی سر شاخه ها تارهای خیلی ریز هس زیر برگهایی ک حالت زرد رنگ و بعضاً خالهای قهوه ای دارن بوجود اومده زیر برگها هم چیزای خیلی ریز سفید هستن با چشم ب زور دیده میشن خواستم ببینم این همون کنه عنکبوتیه؟؟نمیتونم برگهاشو بشورم چه سمی باید روی برگها اسپری کنم؟؟ ممنونم

کارشناس میهن کاکتوس
۲۶ دی, ۱۳۹۸ ۱۵:۳۴
در پاسخ به  مهدی

سلام، احتمالش هست که کنه تارعنکبوتی باشه، گیاه رو از سایر گیاهان جدا نگهداری کنید، تمام قسمتهایی که تارعنکبوتی هستند با یک قلمو اغشته به الکل جمع کنید میتونید از حشره کشهای سیستمیک یا کنه کشها استفاده کنید، کنه کش اباماکتین یا فن پروکسی میت بهتر جواب میدن،نیم سی سی در یک لیتر اب مخلوط کنید وبه تمام قسمتهای گیاه اسپری کنید داخل خاک گیاه هم بریزید،یک هفته بعد مجدد سمپاشی رو تکرار کنید.

mr.suru5h
mr.suru5h
۸ آبان, ۱۳۹۸ ۲۱:۱۸

سلام استاد عزیز.
اینا همون کنه قرمزه ؟
http://uupload.ir/files/fwdo_20191030_184401.jpg
http://uupload.ir/files/ez2s_20191030_184407.jpg
http://uupload.ir/files/hzh9_20191030_184102.jpg
و یه سوال این کنه ها چند روز به دور از گیاه( توی یه محیط اطراف که گیاهی نباشه) زنده میمونن؟

کارشناس 2
۹ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۰۰
در پاسخ به  mr.suru5h

سلام، نه این کنه قرمز نیست یک افت دیگه هست با محلول سم حشره کش روی گیاهان الوده اسپری کنید از بین میرند،کنه قرمز خیلی خیلی ریز میشه.

Shaahin0059
Shaahin0059
۷ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۴۸

الان برادرم گیاه رو قسمت های خرابش رو برش داد
قسمتی از گیاه تا نزدیک آوند مرکزی گیاه کنه پیشرفت کرده بود که با تیغ قسمت های خراب رو جدا کرد
الان با این وضعیت امیدی به زنده موندن گیاه هست؟
یا باید بیخیالش بشم؟

http://uupload.ir/files/yasj_20191029_134645.jpg

کارشناس 2
۷ آبان, ۱۳۹۸ ۲۳:۴۵
در پاسخ به  Shaahin0059

اثاری از کنه روی گیاه مشاهده نمیشه، گیاه ابلق هست یا بعدا زرد شده؟ اگر اوند پیوندک وگیاه پایه سالم باشه رشد میکنه.

Shaahin0059
Shaahin0059
۷ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۲۶

و اینکه گیاه رو از زمانی که خریده بودمش توی گلخونه نگذاشته بودمش
توی اتاق پشت پنجره جنوبی گذاشته بودم
کنارش ۲تا نیشیکی ابلق بود
لازم هست نیشیکی هارو کل گیاه رو چند نوبت سم پاشی اسپری کنم برای پیشگیری؟

کارشناس 2
۷ آبان, ۱۳۹۸ ۲۳:۵۳
در پاسخ به  Shaahin0059

میتونید برای پیشگیری از ابتلا یه قارچ هر شش ماه یک بار با محلول قارچ کش سمپاشی کنید.

Shaahin0059
Shaahin0059
۸ آبان, ۱۳۹۸ ۰۸:۵۳
در پاسخ به  Shaahin0059

بعدا برای پیشیگیری قارچ کش سیستمیک سمپاشی کنم؟
چون سیستمیک از طریق ریشه جذب گیاه میشه برا همین پرسیدم که کارایی داره روی گیاه سمپاشی بشه یا نه

گیاه از اول ابلق بوده.زرد نشده
پایه که سالمه
اوند هم سالمه
هنوز به اوند نفوذ نکرده بود
جاهایی که خراب شده و پوسیده بود رو جدا کردیم

کارشناس میهن کاکتوس
۹ آبان, ۱۳۹۸ ۱۶:۳۳
در پاسخ به  Shaahin0059

از طریق ساقه وبرگ هم جذب میشه مشکلی نیست. یک بار با محلول قارچ کش مانکوزب یا کاربندازیم گیاه رو سمپاشی کنید از محلول داخل خاکش هم بریزید.

Shaahin0059
Shaahin0059
۷ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۱۵

سلام وقت بخیر
من بتازگی یک اچینو فوسالو ابلق از جایی خرید کردم و گیاه کاملا سالم بود
بعد از گذشت یک هفته کم کم مشاهده کردم که لکه های قرمز رنگ روی گیاه نمایان شده و قسمت هایی از پوسته روی گیاه خشک و قرمز رنگ شده و زیر پوسته ها مثل تونل خالی شده
توی مقاله گفته شده که سم آبامکتین استفاده کنیم
سوالم اینه که این سم خارجی و ایرانی داره؟
یا کدوم مدل کلا توی بازار بهتر هست و کارسازتره؟
و چند سی سی توی یک لیتر آب استفاده کنم؟
و سوال آخرم اینه که گیاه رو قبل از سم پاشی سرزنی کنم؟ یا اول سم پاشی کنم بعدا اگه جواب نداد سرزنی کنم؟

http://uupload.ir/files/c0k5_20191028_222902.jpg

http://uupload.ir/files/eb03_20191028_222844.jpg

http://uupload.ir/files/684l_20191028_222829.jpg

کارشناس 2
۷ آبان, ۱۳۹۸ ۲۳:۵۲
در پاسخ به  Shaahin0059

سلام، متاسفانه پوسیدگی هست بهتر هست کلا پیوندک رو جدا کنید واوند گیاه رو چک کنید،تا قسمتی که پوسیده جدا کنید وگیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید ،میتونید مجدد پیوند بزنید.

منصور
منصور
۲۱ تیر, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۹

با سلام و تشکر از سایت خوبتون
داخل شیار های استروفیتومم ی حالت سفید و پنبه ای پیدا شده با خلال دندون برداشتم فشارش دادم ی مایه توش بود فک کنم مال شته یا کنه یا چیزی بود میشه راهنمایی کنید از چ سمی برای از بین بردنشون استفاده کنم با تشکر

کارشناس میهن کاکتوس
۲۱ تیر, ۱۳۹۸ ۱۴:۰۹
در پاسخ به  منصور

سلام، شپشک ارد الود هستند،اول باید حذف فیزیکی کنید،با کمک یک قلمو یا گوش پاکن اغشته به الکل تمام نقاط سفید رو بردارید،بعد با یک سم حشره کش سیستمیک محلول درست کنید وبه همه ی قسمتهای گیاه اسپری کنید، داخل خاکش هم بریزید بمدت یک هفته گیاه رو تحت نظر داشته باشید وهر روز همه ی قسمتهای گیاه رو ازنظر وجود شپشک چک کنید اگر بازم بودن حذف فیزیکی کنید و یک هفته بعد سمپاشی رو تکرار کنید.

حسین
حسین
۱۴ اسفند, ۱۳۹۷ ۲۳:۱۷

سلام من یه عنکبوت قرمز ریز بعد از این که میخواستم گلدون کاکتوس هام رو عوض کنم رو میز دیدم میخواستم بالای بضی از کاکتوس ها هم علامت هایی که عرض کردید دیدم میخواستم ببینم باید از سم استفاده کنم

کارشناس 2
۱۴ اسفند, ۱۳۹۷ ۲۳:۵۶
در پاسخ به  حسین

سلام، کنه تار عنکبوتی با عنکبوت قرمز فرق داره. عنکبوتها اسیبی به گیاه هان نمیزنن برخلافش برای گیاهان مفید هم هستند چون از افتهای گیاهان تغذیه میکنن.

علی
علی
۱۰ شهریور, ۱۳۹۷ ۰۰:۳۵

سلام. خیلی ممنون از مقاله مفیدتون. یکی از کاکتوسهای بنده دچار یک آفتی شده که با توصیفات بالا باید کنه عنکبوتی باشه (حشرات خیلی ریز که اولش سفید بودن بعد قرمز رنگ شدن). این حشرات رو روی بدنه کاکتوس نمیبینم و فعلا هر از چند گاهی سه چهار تا روی خاک گلدون حرکت میکنن. حشره کش دیازینون دارم خواستم بدونم میتونم از اون استفاده کنم. پیشاپیش ممنون از راهنمایی تون.

کارشناس میهن کاکتوس
۱۰ شهریور, ۱۳۹۷ ۰۸:۲۸
در پاسخ به  علی

سلام. اگر مطمعن هستید که کنه تار عنکبوتی هست حتما باید از کنه کشها استفاده کنید دیازینون اثری نخواهد کرد. میتونید از سم کنه کش آبامکتین ویا فن پروکسی میت استفاده کنید نیم سی سی در یک لیتر اب مخلوط کنید وبه همه ی قسمتهای الوده گیاه اسپری کنید گیاه رو از سایر گیاهان جدا نگهداری کنید.