معرفی کاکتوس مامیلاریا الانگاتا

معرفی کاکتوس مامیلاریا الانگاتا
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

معرفی کاکتوس مامیلاریا الانگاتا : این گونه از مامیلاریاها دارای تیغ‌های زرد رنگ می‌باشد که به دلیل تکثیر و نگهداری آسان آن دارای گستره زیستی وسیعی می‌باشد.

 

نام علمی آن Mammillaria elongata می‌باشد. کاکتوس مامیلاریا الانگاتا از نوع پوششی گسترده بر روی زمین می‌باشد با ساقه‌های میانی راست و صعودی و ساقه‌های کناری خوابیده و در گونه مامیلاریا بسیار شایع و پر کشت می‌باشد. تنوع رنگ و نوع ساقه و آرئول و رنگ تیغ زیادی دارد. ساقه استوانه‌ای بلند تا ۱۰ سانتی متر ارتفاع و ۱ تا ۳ سانتیمتر قطر می‌گیرد.


تیغ: روی توبرکل های مخروطی ۱۴ تا ۲۵ تیغ شعاعی به هم پیوسته به شکل ستاره به رنگ سفید یا زرد طلایی که در انتهای طیف‌های مختلف قهوه‌ای می‌باشد. تیغ‌ها باریک و بلند و سوزنی شکل و برگشته به داخل و ۴ تا ۱۲ میلی‌متری می‌باشند. تیغ مرکزی ندارد ولی به ندرت ممکن است تا ۲ تیغ مرکزی زرد متمایل به قهوه‌ای داشته باشد.

گل: گل‌های کوچک به شکل زنگ به طول ۱۰ میلی‌متر سفید یا زرد کمرنگ و یا مایل به صورتی.

میوه: میوه‌های صورتی که به مرور قرمز می‌شود. که به کپسول بذر معروف است.

بذر: بذرهای کوچک و قهوه‌ای دارد.

گلهای مامیلاریا الانگاتا
گلهای مامیلاریا الانگاتا

 

عکس گل
کاکتوس مامیلاریا الانگاتا در طبیعت

نور:تمایل نور زیاد دارد. نور فیلتر شده و مناسب.
از آفتاب سوزان ظهر محافظت شود مگر آنکه به مرور عادت داده شود.
گیاه جوان بهتر است که در سایه پر نور و به دور از آفتاب مستقیم باشد.

 

آبیاری: در تابستان و فصل رشد آبیاری خوب داشته باشد و اجازه خشک شدن خاک بین فاصله دو ابیاری داده شود، در زمستان ترجیحاً کاملاً خشک نگهداری شود.

کاکتوس
کاکتوس مامیلاریا الانگاتا دفرمه

خاک:خاک باید غنی و زه کشی خوبی داشته باشد.ترجیحاً چند سانت پایین گلدان سنگریزه‌های درشت‌تر برای تخلیه مناسب آب باشد.خاک با مقدار کمی مواد آلی یا پیت ماس توصیه می‌شود.تعویض گلدان آنها هر ۲ تا ۳ سال یک‌بار و ابتدای بهار مناسب می‌باشد.
بهتر است با کمپوست PH خاک را پایین نگه داشت.

مقاله خاک مناسب برای کاکتوس ها اینجا کلیک کنید.

 

دما:در شرایط استراحت و خشک بودن خاک و مناسب بودن نور تا ۵- درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. بهتر است زیر ۷ درجه سانتی‌گراد نگهداری شود تا در بهار گلدهی داشته باشد. این کاکتوس در صورت خشک بودن تا ۱۲- را نیز برای مدت کوتاه تحمل می‌کند.

کوددهی:در فصول رشد استفاده ماهانه از کود مایع و در صورت استفاده از کمپوست، فقط در فصل تابستان و حتماً با شروع پاییز کوددهی متوقف گردد. از کود با پتاسیم و فسفر بالا و نیترات کم استفاده شود. وجود نیترات در کود موجب پرآب شدن ساقه و نرم شدن آن می‌شود.

قلمه مامیلاریا
قلمه مامیلاریا الانگاتا که ریشه دار شده است

 

تکثیر مامیلاریا:بهترین راه تکثیر قلمه زنی می‌باشد. بهتر است در فصل بهار و تابستان انجام شود.قلمه با یک چاقوی تیز و ضد عفونی شده برش داد شود و پس از یک هفته که محل زخم پینه بست در خاک با شن‌های درشت‌تر کاشته شود.قلمه پس از ۲ تا ۶ هفته ریشه می زند.

 

تکثیر از طریق بذر:بذر آن به راحتی جوانه می زند.  بذرها پس از ۷ تا ۱۲ روز جوانه می‌زنند.ساقه این کاکتوس شاخه تولید می‌کند که می‌توان به راحتی از ساقه اصلی جدا کرد. بهترین دما برای جوانه زنی ۲۰ تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد است.

عکس بذر کاکتوس مامیلاریا
عکس بذر کاکتوس مامیلاریا

فصل رشد: اوایل بهار تا اواسط پاییز

فصل گلدهی: گلدهی در فصل بهار و گاهی دو بار گلدهی دارد.

فصل استراحت: زمستان

این کاکتوس با سرعت رشد و سرعت شاخه زنی زیادی دارد.
این کاکتوس برای نگهداری بسیار آسان می‌باشد.
گردش هوا در محل نگهداری نیاز مبرم این کاکتوس است.
بومیان مکزیک از تیغ این کاکتوس برای قلاب ماهیگیری استفاده می‌کردند.

منبع:میهن کاکتوس

 

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
111 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
پانیذ
پانیذ
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۷:۱۶

سلام وقتتون بخیر کاکتوس مامیلاریای من رنگش از طلایی رو به قهوه ای رفته انگار خشک شده بعضیاش. همیشه بیرون بوده رطوبت زیاد ولی بعضی جوونه هاش طلایی هست هنوز.علت این چی میتونه باشه گلدون و خاک رو عوض کردم ولی تغییری نکرد

IMG-20210512-WA0002.jpg
کارشناس 1
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۹:۴۰
در پاسخ به  پانیذ

سلام، اون قسمتها پوسیده شدن از خاک خارج کنید اگر رطوبت محیط زیاد هست از خاک متخلخلی استفاده کنید که رطوبت رو بمدت طولانی حفظ نکنه، تمام قسمتهای پوسیده شده رو جدا کنید.

پانیذ
پانیذ
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۰:۵۶
در پاسخ به  کارشناس 1

یعنی همه ی اونایی که تا بالا قهوه ای شدن رو جدا کنم چون تقریبا ۸۰ درصد اینجوریه یا فقط پایینشون که ریشه هستش رو جداکنم

کارشناس 2
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶
در پاسخ به  پانیذ

تمام قسمتهارو بررسی کنید وتا جایی که پوسیدگی دارند کات کنید.

Kian
Kian
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۴۸

سلام اینم عکس دوسوال دیگه من یادم رفت بگم که نور چقد به بذر بدم یعنی قبل از اینکه جونه بزنه چقد نور میخاد سوال دوم چرا تو فیلما ده عدد بذر میکارند ولی بعد میشه بیست تا سواله دیگم اینه من تاز بزر گل محمدی رو خودم گرفتم از دیروز توی یخچال بود اشکا.ل نداره میتونم بکارم. ببخشید بذر هیبری یعنی چه و اگر ان را بکاری چی میشه

1620469009125.jpg
کارشناس 2
۱۸ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۲۲
در پاسخ به  Kian

سلام، گیاهتون بشدت کمبود نور داره میتونید قسمت باریک وعلفی شده رو کات کنید و بمرور زمان به محیط پرنور وفیلترشده انتقال بدید مجدد جوانه میزنه وشروع به رشد میکنه، بذرها تا زمانی که جوانه نزدن نیازی به نور ندارند ولی بعد ازجوانه زنی باید بمرور زمان ساعات دریافت نورافزایش داشته باشه تارشد علفی نداشته باشند، توی فیلمها ادیت میکنند وخود اون محصول که اول کاشتند نیست. بستر دیگری هست، بذرهای گل محمدی یا گلسرخ قوه نامی پایینی دارند وبلافاصله بعد از برداشت باید کشت بشند. هیبرید یعنی دو رگه، یعنی بذر از دو گیاه متفاوت گرفته شده وگیاهی که از اون بذر رشد میکنه یک گیاه متفاوت از دو گیاه والد خواهد بود.

Kian
Kian
۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۳۳

سلام ۱_من مامیلاریا الونگاتام بوردمش پشت پنجره شش ساعت افتاب بهش خورد بعد دیدم که کاکتوس م کج شده و کمی نرم شده بخاطر چیه و چطور دروستش کنم ۲_من میخام ازتون بزر بخرم و توی تمام فیلم های گوگل همشو نگاه کردم ولی تو هیچ کدنگفته چند روز یکبار بهش هوا دهی بدم و چند روز بهش اب بدم ممنون میشم بهم جواب بدید

کارشناس 1
۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۲۵
در پاسخ به  Kian

سلام، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم، هوادهی رو بعد از جوانه زدن اکثریت بذرها میتونید شروع کنید ابیاری رو زمانی که سطح بستر کمرنگ شد یا رطوبت از دست داد ولی نباید سطح بستر خشک بشه.

مهران
مهران
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۰۹:۴۶

وقتتون بخیر میشه لطفا بگین نوع کاکتوس من چیه و اسمش ؟!
comment image

کارشناس 1
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۸
در پاسخ به  مهران

سلام، مامیلاریا پرولیفرا هست.

فاطمه
فاطمه
۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳

سلام وقت بخیر…من مامیلاریا الونگاتا دارم خیلی باریک رشد میکنه و پاجوشایی که روی تنه اصلی هستن رشدشون کم شده/ابیاری ۲هفته یکبار انجام میدم و نور صبحگاهی مستقیم بعدشم سایه پر نور میذارم/رشدش خیلی کنده/ و چندوقتی هست خیلی نرم شده…چیکار کنم؟

کارشناس 2
۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۵
در پاسخ به  فاطمه

سلام، باریک شدن کاکتوسها نشانه کمبود نور هست، گیاه رو درمحیط پرنوری نگهداری کنید، اگر گیاه نرم شده بهتر هست از خاک دربیارید وریشه های گیاه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید.

Amir
Amir
۴ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۶

سلام خسته نباشید.
۱.میتونم مامیلاریا گراسیلیس رو با مامیلاریا هانیا یا مامیلاریا الانگاتا گرده افشانی کنم؟
۲.مامیلاریا الانگاتا،گراسیلیس و هانیا رو چطور بدون خواب زمستانی ترغیب به گلدهی کنم؟
۳.از چه کودی برای کاکتوس استفاده کنم؟

کارشناس 2
۴ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۲
در پاسخ به  Amir

سلام، مامیلاریا هانیانا نیازی به گرد افشانی نداره وخود گردافشان هست،میتونید بقیه مامیلاریاها روگردافشانی بکنید ولی بذرهای بدست امده هیبرید خواهند بود، خواب زمستانی نداشته باشند گل نمیدن وحتما باید بالغ باشند، از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند میتونید استفاده کنید.

هاشم پور
هاشم پور
۲۴ آذر, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸

سلام وقت بخیر
ببخشید کاکتوس من چند وقتی هست سرش باریک شده و رنگ تیغ هاش از قهوه ای به سفید تغییر رنگ داده و خودش نرم و لق شده نمیدونم مشکل از آبیاری اون هست یا نورش؟!
ممنون میشم راهنماییم کنید،?
نمیدونستم چطور عکسش رو براتون آپلود کنم

کارشناس 2
۲۴ آذر, ۱۳۹۹ ۲۰:۵۵
در پاسخ به  هاشم پور

سلام، احتمالاکمبود نور داره،شرایط نگهداری و بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتراهنماییتون کنیم،آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

متین
متین
۲۱ آذر, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۶

شرایط نگهداری از گیاهم نور غیر مستقیم بهش می خوره و زمستان یک ماه یکبار بهش آب میدم و در تابستان یک هفته یکبار آب میدم
اینم عکسشcomment image

کارشناس 2
۲۱ آذر, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰
در پاسخ به  متین

به ارامی انتهای گیاه رو فشار بدید اگر نرم شده از خاک دربیارید وریشه ها رو بررسی کنید.

متین
متین
۲۱ آذر, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۳

سلام مامیلاریا الانگاتا ی من از پایین خاکستری شده علتش چیه و راهه درمانش ببخشید من میخواهم عکس ارسال کنم به آپلود هم مراجعه کردم و کپی هم کردم ولی در قسمت نظرات باید چجوری عکس رو ارسال کنید ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس 2
۲۱ آذر, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۹
در پاسخ به  متین

سلام، لینک عکس رو باید اینجا بفرستید.

متین
متین
۲۰ آذر, ۱۳۹۹ ۲۰:۵۴

سلام مامیلاریا الانگاتا ی من از پایین خاکستری شده علتش چیه و راهه درمانش

کارشناس 2
۲۱ آذر, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۱
در پاسخ به  متین

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وقسمتی که میفرمایید بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

صادقی
صادقی
۱۷ مهر, ۱۳۹۹ ۲۲:۲۶

سلام وقتتون بخیر ، موقع جابجایی گلدونم ساقه ی وسط کاکتوس شکست و چند تا بچه هم بهش وصل بود ، الان همون شکستگی رو به هم متصل کنم و ثابتش کنم میچسبه به هم یا اینکه قسمت شکسته رو دوباره بزارم تو ماسه ؟؟؟
خیلی غصه خوردم براش اگه ممکنه راهنماییم کنین . متشکرم

کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۲۹
در پاسخ به  صادقی

سلام، قسمتی رو که شکسته بایک چاقوی تیز وضدعفونی شده بصورت صاف برش بزنید ودر محیط خنک وسایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید. مجدد ریشه میزنه ورشد میکنه ابیاری رو بصورت سطحی واسپری انجام بدید بعد از شروع به رشد به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید.

Sahar
Sahar
۲۳ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۳

سلام
الانگاتای من ی میوه داده بود ک قرمز رنگ بود
امروز جداش کردم و بازش کردم یچیزایی مثه تخم داخلش بود….اینا همون بذرن؟؟؟میشه استفاده کرد ازشون ؟ اگر اره ی توضیح دربارش بدین

کارشناس 2
۲۳ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۱
در پاسخ به  Sahar

سلام، بله بذر هستند،بذرها رو بریزید داخل یک ظرف حدود دو هفته بگذارید در محیط منزل خشک بشن بعد از دو هفته داخل یخچال جای تخم مرغی بگذارید حدود یک الی دو ماه هم داخل یخچال بمونن بعداماده کشت هستند ومیتونید کشت کنید.

امین
امین
۲۲ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۳:۴۳

سلام خسته نباشید
من یه مامیلاریا النگاتا دارم به تازگی خریدمش،امروز متوجه ۴ سوراخ سیاه در شاخه مادری شدم.آیا مربوط به قارچ،آفت یا کرمه؟دلیلش چیه؟

کارشناس 2
۲۳ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۳
در پاسخ به  امین

سلام، ممنون، از گیاه وقسمتهایی که میفرمایید عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

امین
امین
۲۷ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۵
در پاسخ به  کارشناس 2

بفرمایید
http://uupload.ir/files/hokx_۲۰۲۰۰۹۱۷_۱۲۴۵۲۷.jpg
و اینکه شرمنده یه سوال دیگه هم دارم.من یه جلد چسبی به عنوان مات کن به شیشه دو جداره زدم و مامیلاریا رو پشت اون گذاشتم.روزی هشت ساعت از اونجا بهش نور میخوره.آب رو طوری میدم که از سوراخ های گلدون آب میاد بیرون.بعد دو روز دوباره خشک میشه و من دوباره آب میدم.همه میگن یه هفته یکبار باید آب بدی ولی هی خشک میشه خاکش.آبیاری باید چطوری باشه؟الان من درست آبیاری میکنم؟

کارشناس 2
۲۸ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۱
در پاسخ به  امین

سلام، احتمالا قبلا از اون قسمتها گل داده و اونها باقیمانده گلها هستند ببینید جدا میشن ویا درعمق گیاه هستند، اگر مثل سوراخ شدگی هست میتونید از اون قسمت کات کنید ومجدد ریشه دارکنید وقسمتهای سوراخ شده رو کامل کات کنید،ابیاری رو باید زمانی که خاک تاعمق گلدان خشک شد انجام بدید ،میتونید با یک سیخ چوبی رطوبت خاک رو چک کنید احتمالا قسمت سطحی خاک خشک میشه ولی قسمتهای زیرین خاک هنوز رطوبت دارند با این روش ریشه های گیاه بمرور زمان پوسیده میشه وگیاه از بین میره، بهتر هست بین دو ابیاری خاک کامل خشک بشه بعد ابیاری رو انجام بدید.

امین
امین
۳۱ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۶:۴۰
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی ممنونم،اونا سوراخ هستند ولی گل رشدش خوبه،آیا نیازه کاتشون کنم؟

کارشناس 2
۳۱ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۸
در پاسخ به  امین

ممنون از شما،لکه ها رو چند روزی تحت نظر داشته باشید اگر گسترش داشتند بهتر هست گیاه رواز همون قسمت کات کنید ومجدد ریشه دار کنید، اگر ثابت هستند مشکلی بوجود نمیاد به همین صورت میتونید نگهداری کنید.

امین
امین
۱ مهر, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱
در پاسخ به  کارشناس 2

ازتون خیلی ممنونم

wolf2020
wolf2020
۱۹ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۹:۴۲

سلام و خسته نباشید
من یک گراسیلیس دارم اولش خوب بود بعد شروع کرد به رشد قدی و خیلی بی ریخت شد به نظرتون میشه سرزنی کرد یا نه یا چی کار باید کرد
http://uupload.ir/files/8ii_۲۰۲۰۰۹۰۹_۱۹۳۰۵۴.jpg
و میشه بگید دوتا عکس بعدی چه گلهایی هستند
http://uupload.ir/files/gh2k_۲۰۲۰۰۹۰۹_۱۹۳۱۳۴.jpg
http://uupload.ir/files/jrsj_۲۰۲۰۰۹۰۹_۱۹۳۱۳۸.jpg

کارشناس 1
۱۹ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۲:۲۳
در پاسخ به  wolf2020

سلام، ممنون، کمبودنور باعث این مشکل میشه میتونید بمرورزمان نور رو افزایش بدید،سرزنی هم میتونید انجام بدید، عکس اول ائونیوم هست عکس دوم اچوریا پولویناتا. کمبود نور دارند میتونید بمرور زمان به محیط پرنوری انتقال بدید.

احمدرضا
احمدرضا
۳ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۷

سلام
کاکتوس ما اوایل حالش خوب بود اما بعد از اینکه با چاقو چند تا پیوند ازش جدا کردیم، شروع کرده از کنار ابتدا نرم میشه و بعد از اون خشک میشه و میافته، البته یه سری جوانه های تازه هم زده که اونا رشدی ندارن، مشکلی که باعث این اتفاق ممکن هست شده باشه چیه؟
http://uupload.ir/files/47x8_whatsapp_image_2020-08-24_at_11.04.15.jpeg
ممنون

کارشناس 2
۳ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۲
در پاسخ به  احمدرضا

سلام، ابیاری بیش از اندازه، خاک نامناسب، نبود زهکش مناسب باعث این مشکل میشه ،بهتر هست گیاه رو از خاک در بیارید وتمام قسمتهای پوسیده شده رو کات کنید وگیاه وریشه ها رو با محلول قارچ کش شستشو بدیدبعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها که از قبل ضدعفونی شده بکارید ،اولین ابیاری رو هم با محلول قارچ کش انجام بدید ،ابیاری رو زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بدید.

امیر
امیر
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۴

سلام خسته نباشید من ی الانگاتا دارم که اخیرا متوجه شدم روش ی سری تیکه ها هست که نمیدونم چیه
میخاستم ببینم ایا آفته یا مربوط به آینده گیاهه
http://uupload.ir/files/2nvn_۲۰۲۰۰۷۲۰_۱۷۲۵۳۱.jpg
یکیشو کندم این شکلیه
http://uupload.ir/files/50nc_۲۰۲۰۰۷۲۰_۱۷۲۹۵۲.jpg
درضمن من تقریبا سه هفته ی بار ترکیب اب و قرص ال دی رو میدم به گیاهام

کارشناس 1
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۹
در پاسخ به  امیر

سلام، ممنون، قبلا گیاه گل داده واونا گلهای خشک شده هستند که روی گیاه موندن مشکلی نیست.

امیر
امیر
۳۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱
در پاسخ به  کارشناس 1

درشون بیارم یا بزارم بمونه?

کارشناس 2
۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۲۲
در پاسخ به  امیر

میتونید با پنس جداشون کنید.

Imkurosh
Imkurosh
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۰۵:۳۵

سلام و خسته نباشید?
جناب من یه کاکتوس مامیلاریا دارم ک هر روز نور غیر مستقیم بهش میخوره ولی بالاش باریک تر از تنه ش شده به نظرتون داره رشد علفی میکنه؟؟؟
در ضمن هر ۵ روز یکبار بهش آب میدم و چند هفته ای یک بار تفاله قهوه خشک شده میریزم روی سطح خاکش
اگه ممکنه لطفا راهنمایی کنید ممنون
http://uupload.ir/files/tpll_20200720_052523.jpg

کارشناس 1
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۱
در پاسخ به  Imkurosh

سلام، ممنون، بشدت کمبود نور داره ،روزانه حداقل باید ۶الی۸ساعت نور کافی دریافت کنه تارشد ایدالی داشته باشه اگر محیط پرنوروفیلتر شده دارید بمرور زمان به اون قسمت انتقال بدید.

Imkurosh
Imkurosh
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۶
در پاسخ به  کارشناس 1

ممنون بابت راهنماییتون
لازمه که اون قسمت باریکشو کات کنم؟؟؟
یا درست میشه؟

کارشناس 1
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۲
در پاسخ به  Imkurosh

ممنون از شما،میتونید از قسمتی که باریک شده کات کنید قسمتی که داخل خاک هست مجدد تنه جوش میزنه ورشد میکنه،قسمت بریده شده رو هم میتونید جدا گانه بعد از پینه بستن قسمت بریده شده بکارید مجدد رشد میکنه ،البته اگر نور کافی دریافت کنه.

wolf2020
wolf2020
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۲۰:۱۹

سلام خسته نباشید ببخشید دوباره مزاحم شدم چند تاسوال داشتم
این گل رو تازه از گلخونه اوردم اما بعد متوجه شدم که محل اتصال تیغ به بدنه ی کاکتوس یه چیزایی شبیه پرز هست
http://uupload.ir/files/9w9u_bc8cfd84-a232-4bb8-b029-992cc2a7a928.jpg
اگه شپشک اردالود هست میشه با سیر رو که با اب مخلوط شده و ۲۴ ساعت مونده استفاده کرد به عنوان سم
و بعد می خواستم بگم که این گل چند ساله هست
http://uupload.ir/files/xjjs_۲۰۲۰۰۷۱۴_۲۰۰۳۴۶.jpg

کارشناس 2
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۸
در پاسخ به  wolf2020

سلام، ممنون، عکس اول چیزی مشخص نیست، اگرمطمعن هستید شپشک ارد الود هست ابتدا باید حذف فیزیکی کنید بعد محلول پاشی رو انجام بدید. عکس دوم قلمه هست، دوساله.

wolf2020
wolf2020
۲۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۹

سلام خسته نباشید
من یه مامیلاریا گراسیلیس دارم می خواستم از سلامتش مطمئن بشم
http://uupload.ir/files/xh9_۲۰۲۰۰۷۱۰_۱۹۱۹۳۱.jpg
http://uupload.ir/files/no6k_۲۰۲۰۰۷۱۰_۱۹۱۹۳۷.jpg

کارشناس 1
۲۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۹
در پاسخ به  wolf2020

سلام، ممنون، سالم هست ولی خاکش مناسب نیست، گلدانش هم بزرگ هست، ابیاری رو بادقت بیشتری انجام بدید واسفند ماه خاک وگلدان رو عوض کنید از خاک مخصوص کاکتوسها استفاده کنید وگلدانی انتخاب کنید که از سایز ریشه گیاه یک یا دو سایز بزرگتر باشه.

wolf2020
wolf2020
۲۱ تیر, ۱۳۹۹ ۲۰:۴۶
در پاسخ به  کارشناس 1

ممنون

wolf2020
wolf2020
۱۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۶:۴۴

سلام خسته نباشید…
من حدودا ۱۲ تا بذر الانگتا رو کاشتم اما بدون هیچ قارچکش و هیچ کودی ولی محیطشون بسیار خوبه هر رود حدودا ۲ ساعت نور فیلتر شده می خورن
به نظرتون احتمال اینکه در بیان هست یا نه

کارشناس 2
۱۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۲
در پاسخ به  wolf2020

سلام، ممنون، بذرهای کاکتوسها بسیار حساس ومستعد قارچ هستند، بستر کشت باید کامل ضدعفونی بشه که مشکلی بوجود نیاد، فعلا نمیشه نظری داد باید صبر کنید ونتیجه کار رو ببینید.

فاطمه
فاطمه
۲۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹

سلام خسته نباشید
گیاه من از ریشه دراومده فکر کنم ریشه اش پوسیده چند تا پاجوش فسقلی داره نمیشه براش کاری کرد؟

کارشناس 1
۲۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۷
در پاسخ به  فاطمه

سلام، ممنون، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

فاطمه
فاطمه
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام دوباره و سپاسگزارم برای توجه‌تون
راستش من نمیدونم چطوری عکس بفرستم.
تو اینستا براتون چند تا عکس فرستادم اگه راه دیگه ای هست میفرمایید لطفا ???

کارشناس 2
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۷
در پاسخ به  فاطمه

سلام، آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات. ، برای اموزش روی قسمت ابی رنگ کلیک کنید.

فاطمه
فاطمه
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۴۶
در پاسخ به  کارشناس 1
کارشناس 2
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۲۷
در پاسخ به  فاطمه

ممنون از شما،قسمتهای پوسیده رو جدا کنید وقسمت پوسیده گیاه مادری رو با یک چاقوی تیز وضدعفونی شده کات کنید وچند روز در محیط منزل نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید. تنه جوشها اگر ریشه دارند میتونید مجدد داخل خاک بکارید.

فاطمه
فاطمه
۲۵ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۳۱
در پاسخ به  کارشناس 1

خیلی خیلی ممنون ????????

negarpouriayevali
negarpouriayevali
۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۴

و موضوع دیگه اینکه این گیاه تا به حال گل نداده و قطرش کم و بلند هست

کارشناس 1
۱۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۸:۰۱
در پاسخ به  negarpouriayevali

باید بالغ باشه وشرایط رشد ایدالی داشته باشه که به گل بره.

negarpouriayevali
negarpouriayevali
۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۲

سلام
من این گیاه رو دارم و به قدری رشد کرده و جوانه زده که چندین قلمه ازون گرفتم
حدود یه هفته پیش
همه کاکتوسهایم را به فضای باز بالکن منتقل کردم و این گیاه به شدت پژمرده شده جدیدا هفته ای یبار ابیاری میکنم
میشه کمک کنید خیلییی ناراحتممم

کارشناس 1
۱۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۸
در پاسخ به  negarpouriayevali

سلام، بعد از قلمه زدن به محیط بالکن انتقال دادید؟شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.