معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا : کاکتوس سیلندریکا با نام علمی Austrocylindropuntia subulata جز خانواده اپونتیا کاکتوس می‌باشد. زیستگاه اصلی آن پرو و آمریکای جنوبی می‌باشد. دارای رشد زیادی می‌باشد و نگهداری از آن تقریباً راحتمی‌باشد. ارتفاع کاکتوس سیلندریکا تا چهار متر نیز می‌رسدگل‌های این کاکتوس قرمزرنگ است . ریزش برگ‌های کاکتوس سیلندریکا در زمستان طبیعی می‌باشد. در برخی کشورها برگ این کاکتوس به عنوان سبزی‌خوردن استفاده می‌شود. در این مقاله به شرایط نگهداری کاکتوس  اپونتیا سیلندریکا می‌پردازیم.

گل کاکتوس اپونتیا سیلندریکا
گل کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

خاک مناسب:
خاک ماسه‌ای با زهکشی مناسب ترکیب خاک ۷۰ درصد ماسه ۲۰ درصد پیت ماس و ۱۰درصد ورمی خاک مناسبی برای این کاکتوس می‌باشد.

نور مناسب:
کاکتوس سیلندریکا به نور فراوان نیازی دارد، حداقل روزی ۳ الی ۴ ساعت نور آفتاب نیاز دارد و در صورت عدم دریافت نور کافی باریک رشد خواهد کرد.

دمای مناسب:
دمای حدود ۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کنید. بیشترین میزان رشد آن در دمای۲۰ تا ۴۰ درجه می‌باشد.

آبیاری:
در فصل رشد به آبیاری منظم نیاز دارد آبیاری  به شرایط محیطی و اندازه و نوع خاک گلدان بستگی دارد. در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. در فصل خواب ماهییک بار آبیاری کافی می‌باشد.

کاکتوس سیلندریکا دفرمه
کاکتوس سیلندریکا دفرمه

آموزش تکثیر کاکتوس سیلندریکا:
تکثیر از طریق بذر و قلمه می‌باشد. ولی تکثیر آن بیشتر از طریق قلمه صورت می‌گیرد. در فصل تابستان می‌تواند قلمه‌های این کاکتوس را جدا کرده و در محل سایه و خنک اجازه دهید محل برش خشک شود، سپس قلمه را در خاک کاکتوس بکارید و به مدت ده روز آبیاری نکنید تا قلمه ریشه دهد. بعد از ریشه دهی می‌توانید به طور عادی آبیاری را شروع کنید.

بیماری‌ها:
کاکتوس سیلندریکا در صورت نداشتن خاک مناسب و زهکشی گلدان دچار پوسیدگی ریشهمی‌شود که متوان با سموم قارچ‌کش مانند کاربندازیم درمان کرد. حشره شپشک آرد آلود و شته‌ها نیز این کاکتوس را مورد حمله قرار می‌دهند. برای آموزش نابودی شپشکآرد آلود اینجا کلیک کنید.

منبع میهن کاکتوس

 

پست‌های مرتبط

آموزش نگهداری و معرفی فرو لاتیس پینوس

آموزش نگهداری و معرفی فرو لاتیس پینوس

آموزش نگهداری و معرفی فرو لاتیس پینوس : فرو کاکتوس‌ها...

کاکتوس‌ ها چیزی بیش از گیاهان خاردار هستند

کاکتوس‌ ها چیزی بیش از گیاهان خاردار هستند

کاکتوس‌ ها چیزی بیش از گیاهان خاردار هستند ، هر روز...

آموزش ترمیم کاکتوس شکسته

آموزش ترمیم کاکتوس شکسته

آموزش ترمیم کاکتوس شکسته: یکی از مشکلاتی که برای علاقه‌مندان...

نظرات (140)

سلام
گیاه من نزدیک به ۱ متره
خاکش رو جدیدا عوض کردم به همین ترکیب پیشنهادی که گفتین
تا حالا کود ندادم بهش..کود مناسب یه برای این نوع؟!

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مرداد 26ام, 1398 23:10:

سلام، برای کاکتوسها وکلا گیاهان گوشتی میتونید از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند استفاده کنید. مثل ۳،۱۱،۳۸ ماهی یک بار در زمان رشد،۱/۵ گرم در یک لیتر اب.

[پاسخ]

پاسخ

سلام ببخشید سیلندریکا گل میده؟؟برا منکه گل نمیده..چیکارکنم تا گل بده؟؟؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ مرداد 1ام, 1398 11:16:

سلام، بله همه کاکتوسها گل میدن،شرایط نگهداری باید ایدال باشه، وسن گلدهی متفاوت هست، سیلندریکاها در سنین بالایی گل میدن وحتما در زمان رشدباید ابیاری وکوددهی منظم وخاک ونور مناسبی داشته باشند ودر زمستان حتما استراحت زمستانی داشته باشند تا به گل بشینند.

[پاسخ]

پاسخ

سلام. خسته نباشید. کاکتوس سیلندیکا من دو هفته ای هست که داره از بالا جایی که جونه میزنه سیاه میشه یعنی جونه هاش سیاه هست. من هم اونا رو می کنم. حالا چی کار کنم؟ ممنون میشم راهنماییم کنین

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 31ام, 1398 15:45:

سلام، ممنون، کمبود نور باعث سیاه شدن جوانه های نوک این نوع گیاه میشه گیاه رو بمرور زمان بجای پرنوری انتقال بدید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من کاکتو سمو قلمه زدم همش زرد شده چرا داره اینجوری میشه میشه راهنماییم کنید لطفا

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ تیر 30ام, 1398 12:28:

سلام، احتمالا لوازمی رو که برای برش استفاده کردید الوده بوده،بهتر هست لوازمی رو که برای برش گیاهان استفاده میکنید قبل وبعد از استفاده ضدعفونی کنید، با حرارت دادن یا با الکل.

[پاسخ]

پاسخ

سلام ، خداقوت ، یه سوال داشتم
کاکتوس سیلندریکای من نیم متر هست ، خیلی هم خوب و سالم بود ، دوروزه از سایه جاشو عوض کردم گذاشتم تو نور مستقیم افتاب ، الان تقریبا از ۲۵ سانتیش خم شده
به نظرتون دوباره صاف میشه؟؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 27ام, 1398 23:59:

سلام، احتمالا نور وگرمای زیاد باعث این مشکل شده میتونید براش تکیه گاه یا قیّم درست کنید که عمود بمونه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام و عرض خسته نباشد می خواستم بدون ۵ یا ۶ تا شاید هم بیشتر کاکتوس و ساکولنت رو میشه کنار هم توی ۱ گلدان بزرگ کاشت

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ تیر 22ام, 1398 10:02:

سلام، ممنون، بله میشه ولی ابیاری رو باید دقت کنید چون گلدان بزرگ اب رو مدت زمان زیادی حفظ میکنه تاگلدان کوچک.

[پاسخ]

پاسخ

سلام و عرض خسته نباشید به شما و همکارای زحمت کشتان من یک کاکتوس سلیدریکا دارم که از وسط بریدمش که از بالا ۲ تا یا ۳تا دیگه در بیاد و اون قطعه دیگرش رو هم گذاشتم تو خاک از وقتی که نصف کردم احساس می کنم رشدی نکرده و بچه هم نداده و جای برش شبیه یک دایره شد لطفا کمک کنید

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 21ام, 1398 17:18:

سلام، ممنون، تقریبا سه هفته الی یک ماه زمان میبره تا جوانه بزنه ،گیاه رو در جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید زودتر شروع به رشد میکنه،بعد از شروع به رشد به جای پرنوری انتقال بدید.

[پاسخ]

پاسخ

من این گل رو تازه قلمه زدم ولی نمیدونم چرا یهو تمام شاخک هاش دارن میریزن و خودشم انگاری داره له میشه و توش پر اب شده
چجوری باید حفظش کنم؟
در ضمن قلمه هنوز ریشه نداره

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ تیر 14ام, 1398 23:20:

احتمالا لوازمی رو که برای برش استفاده کردید ویا خاکی که قلمه رو داخلش کشت کردید الوده بوده ،حتما همه ی لوازم رو قبل از استفاده وخاک رو ضدعفونی کنید،میتونید قلمه رو از خاک دربیارید وتا جایی که له شده کات کنید تا به اوند سالم برسید،چند روزی قلمه رو درجای خشک وخنک نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوس که از قبل ضدعفونی وخشک شده بکارید ودر جای نیمه سایه وخنک نگهداری کنید وسطح خاک رو هر از گاهی با اب پاش مرطوب کنید،بعد از ریشه زنی وشروع به رشد بجای پرنوری انتقال بدید.

[پاسخ]

پاسخ

با سلام و عرض خسته نباشید سیلندریکا من فقط قدش بلند میشه و بچه نمی ده چی کار کنم که بچه بده ایا گلدونش رو بزرگ کنم ممکن بچه بده یا نه

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ خرداد 25ام, 1398 18:03:

سلام، ممنون، میتونید سر زنی کنید تا چند شاخه بشه، سیلندریکا در سنین بالا بچه میده.

[پاسخ]

پاسخ

با سلام خدمت شما عزیزان و آرزوی سلامتی برای شما .من یک گیاه دینفن باخیا دارم که برگ هاش هم کوچک شده و هم رگه های سفیدش همه سبز شده. چکار باید انجام بدم؟ نور از پنجره شمالی میگیرد. کود سه بیست دادم هر دو هفته یکبار.

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ خرداد 3ام, 1398 19:23:

سلام، ممنون، همچنین،با فرمایشات شما گیاه بشدت کمبود نور داره ودلیل کوچک وسبز شدن برگها هم همین موضوع هست، بهتر هست گیاه رو بمرور زمان به جای پرنور وفیلتر شده انتقال بدید.

[پاسخ]

پاسخ

ممنون از جوابتون گذاشتمش بیرون بهتر شد فقط خواستم بپرسم کاکتوس اومد نیومد داره شنیدم گفتم بپرسم

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ خرداد 1ام, 1398 09:48:

سلام، خوشبختانه در عصری زندگی میکنیم که برای هر پدیده وعلتی دلیل علمی وجود داره وبهتر هست که بجای باورهای غلط وخرافات با مطالعه وآگاهی دنبال دلیل علمی آن موضوع باشیم.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشین ببخشین سیلندریکا من چروکیده و خم شده و چند ماه هیچ برگی نمیده یعنی برگهاش که ریختن دگه برگ نداد چیکار باید بکنم لطفا راهنماییم کنین.شرایط نگهداریشم ۴ روز به ۴ روز آب میدم کناره پنجره اس و دماش هم خوبه.

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 15ام, 1398 20:05:

سلام، ممنون، بهتر هست گیاه رو از خاک خارج کنید وریشه های گیاه رو چک کنید اگر پوسیدن تا قسمتی که پوسیده کات کنید وتا زمانی که قسمت بریده شده کامل پینه ببنده در جای خنک وسایه نگهداری کنید بعد داخل خاک مخصوص کاکتوس که تخلخل زیادی داره بکارید ودر جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید ابیاری رو کاملا سطحی انجام بدید ،بعد از شروع به رشد بجای پرنوری انتقال بدید.

[پاسخ]

پاسخ

روزی که خریدمش خاکش رس بود الان من بهش خاک دریا اضاقه کردم و خاکش سبک وشور نیست این خاک از خاک باغچه مونه و چیز هایی که در این خاک بکاریم رشد میکنه

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 13ام, 1398 15:31:

خاک کاکتوسها باید متخلخل باشه واب رو مدت زمان زیادی حفظ نکنه،این نوع ترکیب خاک برای کاکتوسها مناسب نیست، شاید برای سایر گیاهان خوب باشه ورشد خوبی هم داشته باشند، برای کاکتوسها بهتر هست از ماسه سایز عدس ،پیت ماس، وورمی یا کود پوسیده دامی استفاده کنید،علت پژمردگی میتونه از ابیاری زیاد یا کمبود اب باشه، بهتر هست ریشه های گیاه رو چک کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید من عید ۹۸ کاکتوس سیلندریکا رو خریدم تا الان که ۹۸/۱۴ قدی نداشته فقط برگهاش ریخته مونده برگهایه بالا و یکیش میشه بگید چند روزه قد میکشه تو آفتاب میزارم هفته ای یه بار آب میدم ولی موندم چرا قد نکشیده پرسیدم ده روز قد میکشه

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 13ام, 1398 22:04:

سلام، ممنون، تا گیاه به محیط جدید عادت کنه وشروع به رشد کنه یک الی دو ماه زمان میبره بهتر هست صبور باشید وگیاه رو در جای پرنور وفیلتر شده نگهداری کنید وابیاری هر وقت خاک کامل خشک شد انجام بدید.

[پاسخ]

پاسخ

ابیاری هفته یک بار من در جنوب خوزستانم و بدلیل گرمی زیاد هوا پیشتر اوقات در سایه هست

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 13ام, 1398 12:59:

ترکیب خاکش چی هست؟

[پاسخ]

پاسخ

سلام چرا خوار اپونتیام که شبیه به برگ سکولنت هست داره پژمرده میشه و میفته

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ اردیبهشت 13ام, 1398 00:27:

سلام، شرایط نگهداری رو هم بفرمایید.

[پاسخ]

پاسخ

با سلام
ممنون از پاسخگویی شما و سایت عالی شما

اگه من از اپونتیا سیلندریکا قلمه بگیرم کی می تونم کود دهی رو برای قلمه جدید شروع کنم؟
گیاهی که ازش می خوام قلمه بگیرم حدود ۱.۵ متر هست ولی به هیچ وجه نمیتونه بدون کمک بایسته؛به نظر شما از کجاش قلمه بگیرم؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 7ام, 1398 17:03:

سلام، ممنون از شما، تقریبا یک ماه بعد از ریشه زنی میتونید کوددهی رو شروع کنید،اگر میخواهید تعدا زیادی تکثیر کنید میتونید قلمه ها رو به اندازه ۲۰ سانت ببرید وجدا کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من تازه قلمه زنی کردم و احساس میکنم سفت نیست و بدنش شل شده باید چیکارکنم؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 3ام, 1398 20:10:

سلام، لوازمی رو که برای برش استفاده میکنید باید کاملا استریل باشه بعد از قلمه گیری قلمه رو باید در جای خنک وسایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک ضدعفونی وخشک شده بکارید بلافاصله بعد از برش بکارید قلمه قارچی میشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
آیا از سلندریکا میشه به عتوان پایه پیوند استفاده کرد؟مثلا برای آسترو فیتوم؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اردیبهشت 3ام, 1398 20:23:

سلام، بله میشه روی سلندریکا هم پیوند زد ولی زیاد مرسوم نیست.

[پاسخ]

پاسخ

سلام یکی از شاخه های سیلندریکا من شکسته چه کنم ؟ و اینکه اگه توی حیاط زیر نور مستقیم باشه اشکال نداره؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 30ام, 1398 14:46:

سلام، از جایی که شکسته با یک چاقوی تیز وضد عفونی شده بِبُرید تا قسمت شکسته شده صاف بشه بسته به ضخامت گیاه چند روزی در جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید بعد از اینکه قسمت بریده شده کالوز بست داخل خاک مخصوص کاکتوس بکارید وابیاری رو هر چند روز یک بار بصورت سطحی انجام بدید به اندازه ای که فقط سطح خاک مرطوب بشه. ودر جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید بعد از شروع به رشد بمرور زمان میتونید به افتاب مستقیم عادت بدید برای اینکار از افتاب اوایل صبح میتونید شروع کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من سیلندریکامو پیوند زدم ولی نمی دونم خراب میشه یانه چطوری میشه عکس فرستاد تا شما نظرتون بگید

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 28ام, 1398 21:12:

سلام، منظورتون این هست که سیلندریکا رو بجای پایه استفاده کردید؟چه نوع گیاهی رو بهش پیوند زدید؟یا..؟ عکس رو میتونید به تلگرام یا اینستاگرام شرکت بفرستید یا لینک عکس رو همینجا بفرستید.

[پاسخ]

پاسخ

ممنون
ریشه های پوسیده چه شکلی میشه

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 24ام, 1398 12:02:

ریشه های پوسیده رنگ مات وقهوه ای یا سیاه دارند که با کوچکترین کششی پاره میشن.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من یه سیلندریکا دارم
از قسمت پایین تنه یکم چروک شده چیکار باید بکنم؟
بعدش به نور مستقیم به جز تابستان حساسه؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ فروردین 23ام, 1398 20:28:

سلام، بهتر هست از خاک خارج کنید وریشه ها رو چک کنید اگر ریشه ها پوسیده تا جایی که پوسیدگی وجود داره کات کنید. نور زیاد و فیلتر شده بهتر هست. میتونید از نور مستقیم اوایل صبح برای نوردهی استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام اگه برگهای سیلندریکا ریخت میشه تو خاک کاشت مثل کاکتوس هایه دیگه

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 8ام, 1398 13:28:

سلام، نه از طریق برگ تکثیر نمیشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام ببخشید سیندریکای من داره از قسمتی که در خاک قرار داره نرم میشه باید چیکار کنم؟؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ اسفند 10ام, 1397 13:50:

سلام، شرایط نگهداریتون به چه نحو بوده؟ ابیاری، دما،ترکیب خاک و…

[پاسخ]

پاسخ

سلام گل سیلند ریکای من برگاش داره پژمرده میشه باید چیکار کنم

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 23ام, 1397 11:19:

سلام، تغییر ناگهانی دما،سرما، ابیاری زیاد، باعث از بین رفتن برگهای سیلندریکا میشه،برگهای سیلندریکا دائمی نیستند وبیشتر در این فصل میریزند با شروع رشد مجدد برگهای جدید سبز خواهند شد.

[پاسخ]

پاسخ

ممنون

[پاسخ]

پاسخ

سلام سیلند ریکای من داره روی برگاش لکه لکه سیاه میشه چیکار کنم

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ بهمن 22ام, 1397 11:27:

سلام، برگهای سیلندریکا دائمی نیست ومیریزن بهتر هست برگهایی رو که سیاه شدن جدا کنید با شروع رشد برگ جدید سبز خواهد شد.

[پاسخ]

پاسخ

سلام ببخشید کاکتوس سلیندریکا من حدودا ۱متر طولشه و روی ساقه هاش لکه های کرم رنگ وجود داره علتش چیه و چیکار کنمکه خوب بشن؟
و یه سوال دیگه اینکه کاکتوس های من تا الان گل نداده کار خاصی برای گل دادن باید بکنیم ؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ بهمن 18ام, 1397 13:44:

سلام، لکه ها خشک هستند یا بصورت ابکی واینکه از روی گیاه پاک میشن یا نه؟ چند روزی لکه ها رو تحت نظر داشته باشید ببیند لکه ها بزرگ میشن یا ثابت هستند. سیلندریکاها در سن بالایی گل میدن وبرای گلدهی باید شرایط رشد مناسبی داشته باشن تا به گل بنشینن.باید ابیاری،کوددهی ونور کافی در زمان رشد دریافت کنند وزمستان خواب زمستانی رو سپری کنند تا به گل بنشینند.

[پاسخ]

پاسخ

امکان داره ی مقدارراجع پیوندروی سلیندریکا توصیح بفرمایین

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 11ام, 1397 21:16:

سیلندریکا پایه مناسبی برای پیوند زدن نیست.

[پاسخ]

پاسخ

سلام.برای پیوندروی اپونتیا لازمه ازقسمت جوان وانتهایی باشه حتمن یا میشه شاخه های بلنتروازوسطش هم برش دادپیوندزد.ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 11ام, 1397 21:19:

سلام، باید پدهایی رو انتخاب کنید که جوان ودر حال رشد باشند. پدهای پیر وچوبی برای پیوند مناسب نیستند.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من هفته ای یکبارگل سیلندریکا را آب میدم میخوام بپرسم خراب می شود

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 11ام, 1397 11:12:

سلام، هروقت خاکش کامل خشک شد ابیاری رو انجام بدید ابیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه در انواع کاکتوسها میشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام سیلندر ریکای من داره برگاش میریزه الان زمستونه چیکار کنم نریزه

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 11ام, 1397 11:13:

سلام، دمای پایین وابیاری زیاد باعث این مشکل میشه،ابیاری رو کمتر کنید. برگهای سیلندریکا همیشگی نیست، بهار مجدد بارشد گیاه برگهای جدید سبز میشن.

[پاسخ]

پاسخ

سلام،خسته نباشید،سیلندریکای من اندازه ش یه متر شده،میخوام قلمه ازش بگیرم،الان زمان مناسبی هست؟منظورم تو این تاریخه،داخل خونه جلوی پنجره افتابگیر هستش.مرسی

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 9ام, 1397 12:44:

سلام، ممنون، بهتر هست صبر کنید وبهار اقدام به قلمه گیری کنید. الان زمان مناسبی برای قلمه گیری نیست.

[پاسخ]

پاسخ

باسلام برخی قسمت های کاکتوس من زرد شده و نوع کاکتوس سیلندریکا هست می خواستم بدونم دلیلش چیه و چطور درست میشه

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 27ام, 1397 21:44:

سلام، تنه گیاه زرد شده یا برگها؟ شرایط نگهداری رو هم بفرمایید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام و خسته نباشید خدمت شما
مخاستمبدانم چروک شدن سیلندریکا برگهایش بخاطر کم آبیست؟ دمای نگهداری من حدود ۱۰ درجه است. آب کم میدهم در ضمن. متشکرم

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ دی 24ام, 1397 19:25:

سلام. ممنون از شما،دمای پایین باعث ریزش برگهای سیلندریکا میشه وکاملا طبیعی هست با شروع فصل رویش مجدد این گیاه برگ میده.

[پاسخ]

پاسخ

من یه اپونتیا دارم که خیلی شل شده و چروک علتش چیه ممنون میشم راهنمایی کنین

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 19ام, 1397 16:34:

کمبود ابیاری یا ابیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی ریشه شده وعمل آبرسانی بدرستی انجام نمیشه وگیاه حالت چروک بخود میگیره بهتر هست گیاه رو از خاک در بیارید وریشه ها رو چک کنید خاک نامناسب ونبود زهکش مناسب هم باعث پوسیدگی ریشه میشه. این موارد رو چک کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام و خسته نباشید…حدود سه ماه پیش خاک گیاهم رو عوض کردم(خاک رو خودم با درصد ترکیبات پیشنهادی شما درست کردم)…همه عالیه..رشد طولی و قطریش هم خوبه(نزدیک یک متره)…چند وقتیه برگاش دارن به سرعت زرد میشن…خواستم بدونم ایا دلیلش به خاطر محیط سرده یا چیز دیگه?!جاشو رو عوض کنم?!ممنون میشم راهنماییم کنین!!

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 13ام, 1397 16:41:

سلام. ممنون. زردشدن برگهای سیلندریکا بیشتر به دلیل سرد بودن محیط نگهداری هست. محیط نگهداری گرم باشه برگها سبز میمونن. بارشد گیاه برگهای جدید در میاد.

[پاسخ]

پاسخ

سلام.
ممنون از راهنمایی .
یک سوال دیگه با توجه به اینکه در فصل زمستان هستیم میشود که کاکتوس هارا به بالکن انتقال دهم .
ایا این کار به کاکتوس ضربه میزند
ایا سرما به او لطمه میزند .
چون الان کاکتوس ها در خانه هستند

لطفاً راهنمایی کنید …

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ دی 8ام, 1397 11:55:

سلام. اگر دما درشبانه روز زیر صفر درجه نباشه بله میتونید انتقال بدید بشرطی که خاکشون کاملا خشک باشه وابیاری رو کامل قطع کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام . من نزدیک ۳ ماه است که یه کاکتوس سیلندریکا خریدم برگ هاش زرد می‌شود و میفتد
وقتی برگ های جدید درمیاره شروع می‌کنه به سیاه شدن
در اشپزخانه قرار دارد پشت پنجره
اب هم یک ماه یکبار انجام می‌گیرد

ایا گاز های مساعد پخت و پز باعث خرابی همه کاکتوس ها است یا فقط بعضی از کاکتوس ها ?

چون من همه کاکتوس هارو داخل اشپزخانه نگه داری میکنم

لطفاً راهنمایی کنید ….

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 7ام, 1397 17:36:

سلام. ریختن برگهای سیلندریکا در این فصل طبیعی هست، سیاه شدن برگهادلیلش کمبود نور هست،اگر تهویه مناسب باشه میتونید در اشپزخانه نگهداری کنید ولی تهویه مناسب نباشه بمرور زمان خراب شده واز بین میرن.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من یه سیلندریکا حدود دو ماه میشه که خریدم تا چند روز پیش سرحال بود ولی الان داره برگاش زرد میشه وبعد میریزه علت چیه .. با تشکر از شما

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 7ام, 1397 17:45:

سلام. شرایط نگهداری رو هم بفرمایید.

[پاسخ]

کوروش پاسخ در تاريخ دی 7ام, 1397 20:58:

سلام…پشت پنجره که نور خوبی بهش میرسه….توی اتاق گذاشتمش…فقط من هر یک هفته اب بهش میدم….دمای اتاق هم خوبه…ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 7ام, 1397 21:35:

سلام. ابیاری زیاد باعث زرد وریزش برگها میشه. ابیاری رو وقتی خاک کاملا خشک شد انجام بدید. در این فصل زرد شدن برگهای سیلندریکا تقریبا طبیعی هست ولی فقط برگهای پایینی میریزه همه ی برگها نه.

پاسخ

سلام من یه سلیندریکا دارم. خیلی باریک رشد کرده. جلو نور آفتاب هم که میزارم به جای اینکه رشد عرضی بکنه رو به نور خم میشه.باید چیکارش کنم.؟؟
لطفا توضیح بدید که فصل خواب و فصل رشدش رو هم بگید کی ها هستش؟!
ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 1ام, 1397 11:58:

سلام. میتونید براش یک تکیه گاه ببندید که راست بشه وهر هفته یک بار گلدان رو نود درجه بچرخونید تا به همه ی قسمتهای گیاه نور کافی برسه وخم نشه سیلندریکا روزی ۳_۴ ساعت به نور نیاز داره کمبود نور باعث باریک وعلفی شدن گیاه میشه.پیشنهاد میکنم مقاله رو کامل مطالعه بفرمایید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام…من یه کراسولا آتشین گرفتم بعد از چندروز برگاش چروک و بیحالت شدن و حالت افتاده گرفتن …پشت پنجره جنوبیه خاکشم خاک کاکتوس و پیت ماسه…نمیدونم آیا در اثر اینه که بهش آب زیاد دادم؟…چون تقریبا سه روز یک بار بهش آب میدادم الان آبیاری رو قطع کردم…

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ آذر 26ام, 1397 08:36:

سلام. کراسولاها معمولا به دمای زیاد حساس هستند بهتر هست جای خنک وپرنوری نگهداری کنید دلیل بی حال شدن گیاه دمای بالا هست سعی کنید در دمای ۱۵ الی ۲۰ درجه نگهداری کنید. خاکش هر وقت خشک شد ابیاری کنید.

[پاسخ]

پاسخ

ممنونم

[پاسخ]

پاسخ

سلام..من یه سیلندریکا خریدم چندروز پیش ولی متوجه شدم که از محل اتصال برگها و ساقه یه تارهای ریز سفید که بعضیاشونم انگار تیغ کاکتوس هستن رشد میکنن و دور ساقه پیچ میخورن..آیا این طبیعیه ؟ بیماری خاصی نیست؟؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آذر 25ام, 1397 09:26:

سلام. احتمالا شپشک آرد الود هستند، بایک قلمو آغشته به الکل از روی گیاه جمع کنید. واز سم حشره کش دلتامترین یا دیازینون محلول درست کنید به اندازه یک سی سی در یک لیتر اب وبه همهی قسمتهای گیاه اسپری کنید،یک هفته بعد مجدد همه ی قسمتهای گیاه رو چک کنید اگر بازم افتی بود مراحل ذکر شده رو مجدد تکرار کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من سیلندریکا دارم ٣تا حدود ٩٠سانتی که بالاشو قطع کرده بودم و هر کدوم ۴تا جوونه جدید حدود ٢٠سانتی داره خاکش سفته ولی چون خوب رشد کرد عوضش نکردم الان یه مدته که برگای نوک جوونه هاش سیاه شره و انگار میپوسه و میکنمشون باید چیکار کنم

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آذر 2ام, 1397 18:59:

سلام. برگهای سیلندریکا پاییز میریزه. بهار دوباره شروع به رشد که کرد برگهای جدید در میاره طبیعی هست جای نگرانی نیست

[پاسخ]

فرزانه پاسخ در تاريخ آذر 3ام, 1397 19:33:

فکر کردم باید زرد شن و بیوفتن چون همیشه این حالتی بود و خیلی از برگاش زرد میشن و میوفتن.ولی اینبار سیاه شدن نگران شدم که قارچ نباشه.ممنون از پاسخگوییتون?

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید. گل سیلندریکا من رشدش کمه ، ساقش باریکه، برگها هم می ریزه . تو آپارتمان نگهداری میکنم نورش هم کمه . تور لامپ بهش کمکی نمیکنه ؟ راه حلی هست که بهتر بشه؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آبان 26ام, 1397 06:19:

سلام. کمبود نور باعث باریک رشد کردن گیاه میشه ریزش برگها در این فصل طبیعی هست. اگر قسمت پرنور در منزل دارید مثل پنجره جنوبی به اون محل انتقال بدید اگر ندارید میتونید با لامپهای مخصوص رشد گیاهان کمبود نور رو جبران کنید.

[پاسخ]

ماریه پاسخ در تاريخ آبان 26ام, 1397 16:34:

ممنونم از راهنمایتون.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خوبین ببخشید چرا اپونتیا سیلندریکا من باریک رشد میکنه هم نور کافی داره هم آبیاری مناسب

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آبان 22ام, 1397 16:49:

سلام. نور کافی داشته باشه قطور میشه احتمالا نوردریافتی کافی نیست.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشین من یه سیلندریکا دارم حدود نیم متره خیلی خوب رشد میکرد ی هفته میشه بخاطر سرما اوردمش داخل،برگاش از پایین ب بالا دارن زرد میشنو میریزن ،جلویه پنجرم هستش میشه کمک کنید

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مهر 30ام, 1397 21:26:

سلام. جای نگرانی نیست سیلندریکا همه ی برگهاش رو زمستان میریزه یعنی خزان میکنه. بهار مجدد برگهای جدیدی در میاره. ریزش برگها بدلیل تغییر دما هست.

[پاسخ]

پاسخ

سلام.من یک گل دارم از خانواده ی کاکتوس هستش اسمش گل آتشین هست. میخواستم شرایط نگهداریش تو فصل سرما رو بدونم.

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مهر 30ام, 1397 21:25:

سلام. منظورتون اگر کراسولای اتشین هست این گیاه به سرما حساس هست وباید از سرما محافظت بشه. شبها داخل خونه نگهداری کنید. در روزهای افتابی در ساعات گرم روز زیر نور افتاب مستقیم بگذارید. ابیاری هر وقت سطح خاکش خشک شد ابیاری کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من یه سیلندریکا دارم ،هرموقع یکم بزرگ‌میشه از پایین زرد میشه و خراب میشه ،و مجبور میشم‌دوباره بکارم و هربارهم خوب گرفته اما زیاد بزرگ نمیشه،گدانش هم ازاین شیشه ای هاهست، یک یا دو هفته ای یک بار هم ابش میدم،دلیلش چیه؟؟
راستی اگر داخل این فصل جاشو عوض کنم اسیب میبینه؟؟؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مهر 30ام, 1397 09:03:

سلام. گلدان حتما باید زهکش داشته باشه که آب اضافی خارج بشه. موندن اب داخل گلدان باعث پوسیدگی ریشه گیاه شده وبمرور زمان تنه گیاه نرم وزرد شده از بین میره. حتما داخل گلدانی کشت کنید که زهکش داشته باشه. واز خاک مخصوص کاکتوس که تخلخل زیادی داشته باشه استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من یه سیلندریکا دارم بدنش شل شده و حالت کج پیدا کرده از چیه باید چیکار کنم خوب بشه؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ مهر 13ام, 1397 17:51:

سلام. شرایط نگهداری رو هم بفرمایید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید من یه سلیندریکا دارم که مدتی بود اصلا هیچ تغیری نکرده بود امروز خاکشو عوض کردم متوجه شدم قسمت پایین که تو خاک بوده زرد شده باید چیکارش کنم ؟امکان داره دوباره سبز شه ؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ مهر 7ام, 1397 14:10:

سلام. قسمتی رو که زرد شده کات کنید تا به اوند سالم برسید چند روزی در جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوس بکارید وابیاری رو کاملا سطحی انجام بدید وتا زمان رشد مجدد در جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام. منظور از جای خشک و خنک رو نمیفهمم؟ مثل یخچال؟ داخل خاک یا بدون خاک؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ شهریور 28ام, 1397 15:42:

سوالتون در مورد چی هست؟

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید من حدود یک ماه پیش یک قلمه از این نوع کاکتوس رو کاشتم ولی نمی دونستم باید بزارم خشک شده بعد بکارم الان توی خاک سفت شده ولی یکم حالت چروک و بی حال داره به نظرتون باید چکار کنم ؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ شهریور 27ام, 1397 12:48:

سلام. مشکلی نیست این نوع زودتر ریشه میزنه اگر داخل خاک محکم هست ریشه زده بهتره ابیاری رو کامل شروع کنید وجای پرنوری بگذارید.

[پاسخ]

پاسخ

باسلام و وقت بخیر
سیلندریکای من از لحاظ طولی رشد میکنه ولی برگها و تیغه هاش همش ریخته نمیدونم مشکلش چیه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ شهریور 21ام, 1397 13:25:

سلام. رشد بیش از اندازه طولی وضعیف شدن تیغها نشان از کمبود نور داره به مرور زمان به جای پرنوری انتقال بدید درست میشه.

[پاسخ]

پاسخ

با سلام و احترام
سیلندریکا بنده از لحاظ طولی رشد خوبی داشته و الان حدود ۱.۳ متر ولی از لحاظ قطری رشد مناسبی نداشته و با چوبی که بغلش هست می ایسته
چطور میتونم قطرش رو زیاد کنم؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ شهریور 12ام, 1397 17:02:

سلام.احتمالا نور کافی دریافت نکرده بمرور زمان جای پرنوری انتقال بدید تنه قطور میشه.اگر تنه خیلی نازک هست میتوند تنه رو کات کنیدوچند قسمت کنید هم تکثیر میشه وهمه دوباره جوانه میزنه. بشرطی که نور کافی دریافت کنه قطور هم میشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام…
ببخشید شرایط لازم واسه گلدهی سیلندریکا چی هستش؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ شهریور 2ام, 1397 01:33:

سلام. سیلندریکا باید قدش بیشتر از یک متر باشه ودوره استراحت زمستانی رو سپری کنه تا به گل بشینه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من یک سیلندریکا دارم که از کمر شکست سریع دوباره هر دو رو تو یه گلدون کاشتم بنظرتون دوباره رشد میکنه؟
و البته بعد از کاشت کمی خم شده

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مرداد 22ام, 1397 00:18:

سلام. قسمتی رو که شکسته باید با یک کاتر ویا چاقوی تیز استریل شده صاف برش بدید وبمدت دو الی سه هفته بسته به ضخامت گیاه در جای خشک وخنک نگهداری کنیدتا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوس که از قبل ضدعفونی وخشک شده بکارید وگیاه رو درجای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید وابیاری رو کاملا سطحی انجام بدید تا شروع به رشد مجدد که باید به جای پرنوری انتقال بدید وابیاری رو شروع کنید. برای اینکه موقع کاشت خم نشه میتونید قیم ببندید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
علت شل و خم شدن در اپنتیا سیلندر چیست؟
چرا بیشتر در سن بالاها اتفاق میفته؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 27ام, 1397 22:26:

سلام. ابیاری زیاد باعث پوسیدگی ریشه شده وگیاه شل ونرم میشه. ابیاری کم باعث خم شدن گیاه میشه. در سنین بالا باید به گیاه قیم بسته بشه تا این اتفاق نیفته. منجر به شکستگی در گیاه میشه. اپونتیاها برخلاف سایر کاکتوسها به اب بیشتری احتیاج دارند.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
گل من دیشب بر اثر باد افتاد و از پای گل شکسته شد! تقریبا ۳۰ سانتی متر ارتفاعش بود الان دقیقا از فاصله ۳ سانتی سطح گلدان شکسته شد! اینو چجوری بکارم؟ ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 27ام, 1397 07:30:

سلام. بایک چاقدی ضدعفونی شده قسمتی رو که شکسته یک برش بزنید تا اف بشه چند روزی قسمت بریده رو در جای خشک وخنک نگهداری کنید تا انتهاش پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوس بکارید ابیاری رو کاملا سطحی انجام بدید. تا زمان شروع به رشد قلمه در جای نیمه سایه وخنک نگهداری کنید. قسمتی رو هم که داخل خاک مونده ابیاری رو انجام بدید ودر جای اصلی نگهداری کنیددوباره جوانه میزنه ورشد میکنه.

[پاسخ]

پاسخ

سپاسگزارم بابت راهنمایی و کمک شما
بعد یک سوال دیگه ام دارم
از اولی که خریدمش هم ساقه اش مثل بقیه پر قطر نیست و ظریف تره و رنگشم سبز تیره نیست یکم روشن تره بهش ماهی یک بار npk121236 میدم
چیز دیگه ام میخواد که مثل این یکی که تو عکس گذاشتین بشه

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 26ام, 1397 18:18:

خواهش میکنم. احتمالا نورش کم بوده که هم قطرش کمتر هست وهم رنگش کمرنگتر هست بمرور زمان به جای پرنوری انتقال بدید درست میشه. برای داشتن گیاهی زیبا وسرحال باید گیاه رو درجایی که نور کافی داره نگهداری کنید وترکیب خاک غنی وابیاری وکود دهی منظم باشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید من یک اپونتیا سیلندریکا دارم از پایین چند تا برگش زرد شده و کم کم ریخته الانم یکم به یک طرف خم شده علتش چیه
گلدونشم تازه دیروز عوض کردم چون براش کوچیک بود تازه ام ابش دادم نور گیرشم جلو پنجره اس از صبح تا ظهر نور داره بعد سایه میشه
دمای محیطمم بین ۳۰ تا ۳۲ متغیره

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 26ام, 1397 18:00:

سلام. بعد از تعویض گلدان، بمدت یک هفته گیاه رو در جای خنک ونیمه سایه قرار بدید تا رطوبت از دست نده. ابیاری رو هم همینطور یک هفته بعد از تعویض گلدان انجام بدید. اگر تغییرات بعد از تعویض گلدان پیش اومده جای نگرانی نیست تأثیرات تعویض گلدان هست. بمرور زمان درست میشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خداقوت.
اگه قلمه گرفتیم ازش چیکار کنیم ک خود گیاه مادر آسیب نبینه؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 10ام, 1397 12:02:

سلام.از قسمتهای جوان گیاه باید قلمه بگیرید حتما لوازمی رو که استفاده میکنید قبل از برش کامل ضدعفونی کنید تا برای گیاه مادری مشکلی پیش نیاد.قلمه گرفتن هیچ مشکلی برای گیاه مادری پیش نمیاره.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
توی گلدون قبلی فقط خاک باغچه بود ولی توی گلدون جدید از یک‌سوم ماسه و دوسوم خاک باغچه استفاده کردم.
با توجه به شرایط و دمایی که گفتم کاکتوسم رو چند روز یک بار آبیاری کنم؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 8ام, 1397 19:04:

بله ترکیب خاکش نامناسب بوده.برای کاکتوسها بهتره از ترکیب ماسه عدسی شسته وپیت ماس وورمی کمپوست استفاده کنید خاک باغچه برای کاکتوسها مناسب نیست.زمان دقیق ابیاری رو نمیشه گفت باید خودتون چک کنید هر وقت خاکش کامل خشک شد ابیاری کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
یه کاکتوس سیلندریکا دارم که مدت زیادی هست شل شده و مجبور شدم کنارش یه چوب بذارم، ارتفاعش هم فکر میکنم ۴۰ سانتی متر شده باشه. چند روز پیش که داشتم گلدونش رو عوض میکردم فهمیدم قسمت پایینی که تقریبا درون خاک هست کمی زرد شده؛ درضمن کاکتوس رو توی حیاط نگهداری میکنم که دمای اونجا توی روز بالای ۴۰-۴۵ درجه هست به خاطر همین در هفته دو تا سه بار آب میدم، به نظرتون مناسبه یا زیاده؟
از سایز گلدون ها هم سردرنمیارم ولی قطر دهانه‌ی گلدون ۲۰ سانتی متره، این سایز مناسبه یا نه؟
کاکتوس من به اندازه اونی که تو عکس نشون دادین شاداب نیست، این میتونه به خاطر گرما باشه؟
یه جایی شنیدم آب شیرین رشد گیاه رو زیاد میکنه، اگر درسته به کاکتوس هم میشه آب شیرین داد و اینکه میشه از آب دستگاه آب‌شیرین‌کن استفاده کرد؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 7ام, 1397 23:48:

سلام.ترکیب خاک گیاهتون چی هست؟گلدان باید یک سایز از حجم ریشه بزرگترباشه.زرد شدن گیاه چند دلیل میتونه داشته باشه.خاک نامناسب.نبود زهکش مناسب.ابیاری زیاد.تاقسمتی که گیاه زرد شده کات کنید تا به اوند سالم برسید.قسمت بریده شده رو در جای خشک وخنک نگهداری کنید برای مدتی که قسمت بریده شده پینه ببنده.بعد داخل خاک مخصوص کاکتوس بکارید وابیاری رو سطحی انجام بدید وگیاه رو بمدت یک ماه در جای نیمه سایه وخنک نگهداری کنید یک ماه بعد ریشه میزنه ومیتونید به جای پرنورتر انتقال بدید وابیاری رو کامل شروع کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
یه اپونتیا سیلندریکا دارم که کنار پنجره جنوبی نگهداریش میکنم. چند روزه برگهای جوانش که نوک ساقه دراومده داره سیاه میشه.
ممنون میشم راهنمایی کنید. نگرانم همه برگاش دچار این مشکل بشن

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ تیر 5ام, 1397 18:24:

سلام.سیاه شدن نوک برگها چند دلیل میتونه داشته باشه نور خیلی زیاد افتاب باعث از بین رفتن برگهای سیلندریکا میشه در عوض تیغهاش بلندتر میشه.ویا کمبود نور,بیماری قارچی,ابیاری زیاد وخاک نامناسب دلیل این امر میشه این موارد رو چک کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام .خدا قوت ببخشید چند روزه کاکتوس سیلندریکام داره برگاش میریزه و چند تا جوانه برگ سبز تو قسمتی که گلش در میاد داشت که ریخت توی اتاق نگهداری می‌کنم زهکش خاکش هم خوبه ولی خاکش رو عوض نکردم هفته ای دوبار آب میدم بهش

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ خرداد 21ام, 1397 00:07:

سلام.ابیاریتون زیاد هست برای همین برگهاش میریزه ابیاری رو کم کنید هر وقت خاکش کامل خشک شد ابیاری رو انجام بدید.

[پاسخ]