دلیل زرد شدن برگ گیاه بامبو چیست؟

دلیل زرد شدن برگ گیاه بامبو چیست؟

دلیل زرد شدن برگ گیاه بامبو چیست؟ یکی از مشکلات اصلی در پرورش گیاه بامبو بخصوص در خانه زرد شدن و ریزش برگ‌ها می‌باشد. بامبو گیاه مقاومی می‌باشد و نگهداری از آن بسیار آسان می‌باشد ولی بسیار مساعد پوسیدگی و بیماری‌های قارچی می‌باشد که باید شرایطی فراهم کرد که این مشکلات به وجود نیاید. استفاده از آب های سنگین و حاوی کلر یکی از دلایل اصلی زرد شدن برگ‌ها می‌باشد همچنین قرار دادن گیاه در معرض تابش نور مستقیم آفتاب نیز می‌تواند باعث زرد شدن برگ‌های بامبو شود.

گیاه بامبو به نور زیادی نیاز دارد و تنها در مکانی قرار دهید که نور ملایمی دارد. این گیاه کاملاً آپارتمانی می‌باشد و نور شدید می‌تواند باعث از بین رفتن گیاه شود.
آب بامبو باید تمیز نگه داشته شود. تمیز بودن آب بامبو نقش بسزایی در سالم ماندن گیاه دارد. مقدار آب نیز باید تا اندازه‌ای باشد که تقریباً تا ۲/۵ سانتی‌متر بالاتر از انتهای پایینی ساقه قرار بگیرد. اگر تمام ساقه داخل آب قرار گیرد، ریشه تمام سطح ساقه را می‌پوشاند و این از زیبایی گیاه می‌کاهد. برای نگهداری بامبو در آب معمولی ابتدا می‌باید حدود دو ساعت آب را کنار بگذارید تا کلر آن کاملاّ از بین برود، زیرا کلر آب باعث زرد شدن گیاهان سبز می‌شود. پس از گذشت مدت‌زمان یاد شده بامبو را در آن قرار دهید.

دلیل زرد شدن برگ گیاه بامبو چیست؟
خشک شدن نوک برگهای بامبو

بامبوها به مواد شیمیایی بسیار حساس هستند و در صورت کوچک‌ترین تماسی با مواد شیمیایی مثلاً موادشوینده، نگهداری در هوای گرم، عدم تعویض آب، قرار گرفتن در مجاورت نور زیاد و گاهی بیماری، کم کم زرد می‌شوند و از بین می‌روند. به همین دلیل ظرف یا گلدانی که در آن نگهداری می‌شود باید ماهی یک بار شسته شود و قبل از آنکه گیاه در آن قرار گیرد، کاملاً خشک شود.
دلیل زرد شدن برگ گیاه بامبو چیست؟
جهت جلوگیری از شیوع قارچ‌ها در ظرف بامبو، به هنگام تعویض آب، باید ظرف را با مواد ضدعفونی کننده مانند وایتکس ضدعفونی کرد و اجازه نداد آب جلبک ببندد یا کدر شود. قارچ‌های پودری سیاه رنگ روی برگها را با قارچکش ها ضدعفونی کنید و در هنگام خرید بامبو دقت کنید گیاه عاری از علائم قارچ‌ها شامل کپک زدگی و خوردگیهای لزج مانند بر روی ساقه و سفیدک‌ها و سیاهک‌ها بر روی برگها باشد. در صورتی که گیاه دچار پوسیدگی ساقه شده و ساقه به رنگ زرد در آمد و لهیده شد به علت از بین رفتن آوندها و عدم توانایی ساقه در جذب آب، خطر مرگ گل و گیاه را تهدید می‌کند از این رو باید ساقه را بالاتر از محل پوسیدگی برید تا آوندهای سالم مشاهده شوند و سطح برش سفید و سالم دیده شود. زرد شدن زود به زود آب نیز نشانه بیماری گیاه می‌باشد و نیاز به بررسی گیاه دارد.

گیاه بامبو با رطوبت معمولی هوای داخل ساختمان سازگار است اما جهت رشد بهترمی توان در زمان‌های مختلف برگهای گیاه را با آب ملایم اسپری نمود. در مورد بامبو نیز مانند گیاهان آپارتمانی می‌توان جهت تأمین عناصر غذایی مورد نیاز از کودهای کامل و یا قطره‌های اختصاصی بامبو استفاده کرده و به صورت ماهیانه در آب ظرف بامبو حل نمود.

بامبو را در دمای ۱۵ تا ۲۵ درجه سانتی‌گراد و دور از نور مستقیم خورشید و باد نگه دارید. از قرار دادن بامبو در نزدیکی باد مستقیم کولر، بخاری و شومینه و یا جلو دری که به فضای آزاد راه دارد و گاهی اوقات از آن نسیم وارد می‌شود، خودداری شود. رطوبت لازم را برای آن فراهم کنید، پس از مدت ۵ تا ۷ ماه شاهد قد کشیدن عجیب این گیاه پیچ خورده و سرسبزی آن خواهید بود.

برای خرید سم قارچکش مخصوص بامبو اینجا کلیک کنید.

دلیل زرد شدن برگ گیاه بامبو چیست؟

پست‌های مرتبط

آموزش کاشت درخت بلوط

آموزش کاشت درخت بلوط

آموزش کاشت درخت بلوط: درخت زیبای بلوط از طریق میوه...

منظور از زهکشی گلدان چیست؟

منظور از زهکشی گلدان چیست؟

منظور از زهکشی گلدان چیست؟ زهکش گلدان به روش‌ها و...

آموزش نگهداری گل بنفشه

آموزش نگهداری گل بنفشه

آموزش نگهداری گل بنفشه : گل بنفشه گیاهی است یک...

نظرات (54)

سلام .. پارسال شهریور یه گلدون سه شاخه بامبوی لوتوس از خواهرم هدیه گرفتم .. تا اسفند ماه خوب بود ولی از اسفند،ساقه ی یکی از بامبوها شروع به زرد شدن کرد .. برای حل مشکل بامبو رو بردم بازار گل فکوری .. اونجا گفتن که اب کم دادی ..و البته درست هم راهنمایی نکردن .. گلدون و خاک رو عوض کردم .. و ابیاری هم جوری اب دادم که خاک مرتب مرطوب بود .. و البته از زیر گلدان هم اب اضافی خارج میشه .. ولی اون ساقه ی بامبو که کاملا زرد شد و پوسید و از بین رفت .. از گلدان خارجشش نکردم .. حالا ساقه ی دو بامبوی دیگر هم رنگ پریده شده و توی خاک هم پر حشره شده .. ممنون میشم راهنمایی کنید که چیکار باید بکنم که نجاتشون بدم ..اینم بگم که تو اتاقی که دمای متوسط و نور متوسط از پشت پنجره داره نگه داری میکنم ..هر روز اسپری میکنم برگ ها رو و از قطره ی تقویت کننده هم استفاده میکنم .. ممنونم ..

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ فروردین 29ام, 1398 15:15:

سلام، باید شاخه ای رو که زرد شده بود از خاک خارج میکردید بیماری سایر ساقه ها رو هم مبتلا کرده، شاخه ها رو از خاک خارج کنید وتا جایی که زرد شدن کات کنید ،وبا محلول قارچ کش شستشو بدید،خاک رو هم یا عوض کنید ویا همون خاک رو ضدعفونی کنید وبعد از خشک شدن کامل مجدد استفاده کنید،شاخه ها رو مجدد داخل خاک سبک که زهکش مناسبی داره کشت کنید،تقریبا دو الی سه هفته بعد مجدد ریشه میزنند وشروع به رشد میکنند،سعی کنید ابیاری رو وقتی سطح خاک اندازه یک بند انگشت خشک شد ابیاری کنید،برای حفظ رطوبت محیط میتونید داخل زیرگلدانی گیاه جزیره درست کنید تا رطوبتش تامین بشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من چند۳سال پیش ۳ شاخه بامبو خریدم خیلی هم رشدشون خوب بوده و ۱۵ روز یکبار آبشو عوض میکنم و قطره مخصوص بهشون میدم بعد از مسافرت که اومدم دیدم یکی از بامبو ها ساقه اش کاملا زرد شده چیکار باید بکنم لطفا جواب بدید

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 28ام, 1398 18:49:

سلام، تاقسمتی که زرد شده کات کنید وگیاه رو بامحلول قارچ کش شستشو بدید همینطور ظرفی رو که گیاهان رو در اون نگهداری میکنید، کامل بشورید ضدعفونی وخشک کنید،و از اب تصویه شده یا بدون املاح برای بامبو استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید
من خیلی وقته ۳ شاخه بامبو دارم ۲تاشون متاسفانه کامل زرد شده ولی سایه سبز کاری میشه کرد که به حالته اول برگرده؟؟ مرسی

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 24ام, 1398 12:13:

سلام، ممنون، تاجایی که زرد شده کات کنید وقسمت سبز رو داخل محلول قارچ کش شستشو بدید همینطور ظرفی رو که گیاه رو در اون نگهداری میکنید کامل بشورید ضدعفونی کنید وخشک کنید،از اب بدون املاح یا تصویه شده برای گیاه استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من سه شاخه بامبو دارم
بعد از یک مسافرت طولانی دیدم ساقه ی بامبوها از پایین شروع به زرد شدن کرده
آب گلدون هم خشک خشک بود
باید چی کار کنم
قسمت زرد رنگ رو قطع کنم
همین طور زردی داره بالاتر میره

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ فروردین 22ام, 1398 14:39:

سلام، تا قسمتی که زرد شدن کات کنید وبا محلول قارچ کش شستشو بدید ،تنگ اب رو هم کامل بشورید وضدعفونی وخشک کنید واز اب بدون املاح استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام وقت بخیر، حدود یک سال پیش سه شاخه بامبو گرفتم رشدشون خیلی خوب بود اما الان حدودا دو ماهی میشه که روی قسمت بالای ساقه یکی از شاخه ها لکه های قهوه ای ظاهر شده و این لکه داره بند به بند روی ساقه پایین میاد و برگ جدید هم نمیده و برگهای بالای ساقه سبز کمرنگ شدن، ممنون میشم اگه راهنمایی کنید، باید از بقیه شاخه ها جدا کنم؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ اسفند 22ام, 1397 09:17:

سلام، شرایط نگهداری رو هم بفرمایید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من حدود ۶ ماه پیش یه شاخه بامبو خریدم رشدش خوب بود اما یک ماه پیش قلمه اش کردم و تمام نکات بهداشتیش هم تا الان رعایت کردم اما ته ساقه که تو آبه با وجود اینکه یه ریشه هم داده زرد و لزج شده؛ چیکار کنم?

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ اسفند 19ام, 1397 08:03:

سلام، قسمتی که زرد ولزج شده رو کات کنید تا به اوند سالم برسید،بعد گیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید همینطور تنگ اب رو کامل بشورید وضدعفونی وخشک کنید،از اب سبک وبدون کلر برای گیاه استفاده کنید یا از اب جوشیده سرد شده استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

دم شما گرم

[پاسخ]

پاسخ

سلام
وقت بخیر
من ۴ تا شاخه بامبو دارم که دوتاش ساقه ضخیمی داره و دوتاشون ساقه نحیف و باریکی دارند. اما متاسفانه نوک برگ های هر چهار تا داره خشک میشه دو تا از اولین برگهای نزدیک پیچ بامبو هم کامل خشک شد که جدا کردمشون
اب جوشیده سرد شده بهشون میدم انهای ساقه رو هم چک کردم لزج و نرم نشده
ایا فقط عوض کردن آب و ضد عفونی کردن ظرف کفایت میکنه؟
در ضمن از ساقه یکی از بامبو ها ی بامبوی کوچک رشد کرده با اون باید چی کار کنم؟
ایا فقط ریختن قطره تقویتی توی آب بامبوها برای تقویت شون کافیه؟
ممنون از راهنمایی تون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 29ام, 1397 10:24:

سلام، زرد وخشک شدن برگهای پایینی طبیعی هست،ولی اگر برگهای بالایی مخصوصا حاشیه برگها هم خشک وحالت سوختگی دارند دلیلش کمبود رطوبت محیط،نور مستقیم ویا استفاده بیش از اندازه کودهای تقویتی هست ،این موارد رو چک کنید هر ماه یک بار اب رو تعویض کنید وتنگ رو کاملا ضدعفونی وخشک کنید،بعد استفاده کنید. ماهی یک بار تقویتی داخل اب بریزید کافی هست.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من یه هفته پیش سه تا شاخه بامبو گرفتم روز اول سالم بود ولی بعد کم کم قسمتای بالایی برگاش تیره شد و الانم زرد شده روی ساقه ها شم نقطه های قهوه ای در اومده چیکارش کنم یعنی همه ی برگاش زرد میشه؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ بهمن 28ام, 1397 14:56:

سلام، اگر چند تا از برگها فقط زرد شده باشن طبیعی هست ونشانه تغییر محیط گیاه هست که بتازگی بوجود اومده. وگیاه با زرد کردن برگها در مقابل تنشی که بهش وارد شده عکس العمل نشون میده. ولی اگر همه ی برگها زرد شدن ولکه های قهوه ای روی برگها بوجود اومده دلیلش نور مستقیم،گرمای بیش از اندازه محیط، ویا بیماری قارچی میتونه باشه.بهتر هست این موارد رو چک کنید ودر صورت نیاز گیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید وتنگ اب رو هم ضدعفونی وکاملا خشک کنید واز اب بدون اهک وسبک برای گیاه استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
برگهای یک شاخه از ۳ شاخه بامبوم در اثر جابجایی زرد شده
آیا برگهای زرد رو جدا کنم؟
چگونه جدا کنم؟ با قیچی یا بککنم؟
ممنون

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ بهمن 26ام, 1397 13:02:

سلام، بعلت جابجایی تنشی که به گیاه وارد شده گیاه بازرد کردن برگها عکس العمل نشون میده بهتر هست که برگها رو جدا نکنید،با جداکردن برگهای زرد گیاه مجبور میشه یک برگ دیگری رو زرد کنه وهمینطور ادامه داشته باشه گیاه از بین میره. صبر کنید برگهای زرد شده کاملا خشک بشن بعد جدا کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام حدود دوهفته پیش دوشاخه بامبو بدون ریشه و سرحال واسم اوردن تمام نکات و رعایت کردم اب بدون کلر,قطره بامبو,نورفیلترشده,همه و همه رو انجام دادم ولی بعد چندروز برگ پایینی شروع ب زرد شدن کرد و الان برگای بالایی هم دارن دونه دونه زرد میشن.رنگ ساقه سبزه ولی نزدیکیای برگا جوش زیرپوستی دراورده ک حالت ژله ای نداره چون ی دونشو کندم ب نظرتون چیکارکنم واقعا دارم کلافه و عصبی میشم کمک کنید

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 21ام, 1397 12:45:

سلام، دمای نگهداریتون چقدر هست دما زیاد هم باشه، یا گیاه در کنار لوازم گرمایشی هم باشه برگها زرد میشن،جوشها اگر سفید هستند احتمالش هست که ریشه باشن. بهتر هست یک با گیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید همینطور تنگ اب رو کامل ضدعفونی وخشک کنید از اب سبک استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
خسته نباشین، من سه تا بامبو جدید ریشه زده دارم، یکی از شاخه ها یک دفعه در دو روز تا بالا ساقه زرد و خشک شد. البته یک طرف ساقه زرد شده طرف دیگه کمی سبز مونده
آب جوشیده خنک شده استفاده میکنم و نور هم فاصله داره ، آیا احتمال ترمیم اون ساقه که نصفه زرد شده هست یا نه دیگه کامل خشک و زرد میشه باید بریدش؟ یه بند در پایین ساقه هنور سبز هستش

ممنونم

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ بهمن 8ام, 1397 13:32:

سلام، احتمالا بیماری قارچی گرفته بهتر هست از سایر بامبوها جداکنید تا بقیه گیاهان رو هم مبتلا نکنه تا قسمتی که زرد شده رو میتونید کات کنیدوقسمت سالم وسبز رو داخل محلول قارچ کش شستشو بدید وداخل مقداری اب قرار بدید تا ریشه بزنه. برای سایر بامبوها هم اگر داخل همون ظرف بودن اب رو عوض کنید وتنگ اب رو کامل ضدعفونی کنید وبشورید وخشک کنید ساقه های بامبوها رو هم با محلول قارچ کش شستشو بدید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام. وقت بخیر. منم سه شاخه گیاه بامبو دارم که کلا برگ هاش زرد شده و آنچه برگ جدید درست میکنه از ته میسوزهو تمام ریشه هاش هم قرمز شدن یعنی یه جورایی داره میمیره. البته قبلا سم بنومیل استفاده کردم که افاقه نکرد. آیا ممکنه راهی باشه که جلوی ازبین رفتنش رو بگیرم

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ بهمن 7ام, 1397 18:32:

سلام. استفاده از آب های سنگین و حاوی کلر یکی از دلایل اصلی زرد شدن برگ‌ها ی بامبو هست. حتما آبی رو که برای این گیاه استفاده میکنید ۲۴ ساعت داخل یک ظرف بدون درب بریزید و۲۴ ساعت بعد استفاده کنید ظرف گیاه رو کامل بشورید وبا ضدعفونی کننده های خانگی کامل ضدعفونی کنید وابکشی وخشک کنید. ریشه های پوسیده وبرگهای زرد رو جدا کنید وکل گیاه رو با محلول قارچ کش کاربندازیم یا مانکوزب شستشو بدید. گیاه رو از معرض تابش نور مستقیم افتاب ولوازم گرمایشی وسرمایشی دور نگه دارید.مقدار مصرف سم قارچکشها یک گرم در یک لیتر اب.

[پاسخ]

پاسخ

لطفا منو راهنمایی کنید روی بیشتر تمام ساقه های بامبوی من حالت نقطه نقطه برجسته داره دقیقا مثل جوش های ریز، حالا میخواستم بپرسم که این نقطه نقطه ها قارچ هستند و یا اینکه طبیعی میباشد.

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ دی 30ام, 1397 08:06:

بایک گوش پاکن اغشته به الکل سعی کنید لکه ها رو جدا کنید اگر جدا میشن احتمالش هست که شپشک سپر دار باشن، لکه ها چه رنگی هستند؟ میتونید از شون عکس بفرستید تا بررسی بشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام. من هم بامبو دارم و هم گیاه پوتوس که همه توی آب هستن و ریشه زدن. اما مدتیه که بامبو سر برگهاش حالت سوختگی پیدا کرد و بعدم زرد شدن. ریشه شون رو که چک کردم دیدم لزج شده. پوتوس ها هم به همین شکل لزج شدن اما اونا حالشون خوبه. هرچی ریشه شونو باآب شست و شو میدم باز چند روز بعد لزج میشن! علتش چیه؟ چطور بدون کات کردن ریشه میتونم خوبشون کنم؟! اگر محلول خاصی وجود داره لطفا اسمشو بفرمایید. ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 21ام, 1397 09:53:

سلام. احتمال داره که ظرف نگهداری گیاهان آلوده شده باشه، بهتر هست ظرف رو کامل بشورید واستریل کنید وکامل خشک کنید، از اب بدون کلر استفاده کنید. ریشه هایی که حالت لزج دارند نمیشه درمان کرد، تنها راه نجات گیاه کات کردن تمام قسمتهای نرم ولزج شده هست. بعد از کات کردن کل گیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید وبعد داخل اب بگذارید. زرد وسوخته شدن نوک برگهای گیاهان دلیلش کمبود رطوبت محیط وگرمای زیاد محیط ویا تابش مستقیم نور افتاب هست این موارد رو چک کنید ورطوبت محیط رو تامین کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام.خسته نباشید.من یه گلدان بامبو دارم که بامبو ها در خاک هستند من آب جوشیده سرد شده بهش میدم و اینکه وقتی آب میدم آب از گلدان خارج میشه.ولی الان یکی از شاخه ها از برگ های زیر گل داره زرد میشه.چیکار کنم که درمان بشه و خشک نشه.

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ دی 16ام, 1397 20:22:

سلام. اگر فقط برگهای پایینی وقدیمی زرد میشن طبیعی هست،ولی اگر بیشتر برگها زرد میشن ابیاریتون زیاد هست بهتر هست بین دو ابیاری خاک کمی رطوبت از دست بده بعد ابیاری کنید. سعی کنید از اب تصویه ویا اب بدون کلر واهک استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام بامبو من نزدیک برگاش داره ساقش چروک میشه تازه هم خریدم ریشه نداره در نورگیر هم گذاشتم میشه راهنمایی کنید

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ دی 14ام, 1397 11:22:

سلام. احتمالش هست که تابش نور باعث چروک شدن ساقه گیاه شده سعی کنید نور رو فیلتر کنید یا گیاه رو در جای سایه روشن نگهداری کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام من سه تا بامبو دارم حدود ۴ سال میشه. اما الان برگاش زرد میشه و نوک بعضی ها هم خشک میشه و روی ساقه اونها یه نقطه های برجسته وجود داره که قبلا نبود. چیکار کنم که خوب بشه؟

[پاسخ]

کارشناس 2 پاسخ در تاريخ دی 4ام, 1397 17:37:

سلام. کمبود رطوبت محیط باعث خشک شدن نوک برگها میشه. همچنین تهویه نامناسب وتعویض نکردن اب برای مدت طولانی باعث بیماریهای قارچی در گیاه شده وبصورت زرد شدن برگها ویا لکه در ساقه گیاه بروز میکنه. بهتر هست اب رو عوض کنید وظرف نگهداری شاخه ها رو کامل استریل وخشک بکنید واز اب بدون کلر استفاده کنید ساقه ها رو هم چک کنید اگر قسمتهایی ژله ای ویا حالت لزج مانند داره وبوی نامطبویی داره کامل کات کنید وکل ساقه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید.

[پاسخ]

پاسخ

ُسلام خسته نباشید من سه شاخه بامبو دارم که حدود ۶ سالشون هست
هفته ی پیش برگ هاشون شروع شد به زرد شدن ، آبش رو عوض کردم ولی فایده نداره تقریبا هر دو روز یکی از برگ ها زرد میشه و امروز روی دوتا از برگ ها دو تا لکه اومده مثل لک سوختگی در صورتی که گیاه در معرض نور مستقیم خورشید نیست
:::(((((

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ دی 3ام, 1397 21:11:

سلام. بهتر هست شاخه ها وبرگهارو با محلول قارچ کش شستشو بدید واگرقسمتی از شاخه ها حالت ژله ای یا لزج شده ای داره کات کنید،وظرف نگهداری شاخه ها رو هم کامل استریل وخشک کنید. واز اب بدون کلر استفاده کنید. صبر کنید برگها کامل خشک بشه بعد از گیاه جدا کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید
من هشت شاخه بامبو دارم که توی دوسال گذشته همشون خوب وسالم بودن ورشد خوبی هم داشتن ولی الان مدتی هست که دوشاخه ازاون داره برگاش زرد میشه با اینکه در شرایط یکسان نگهداری میشن وهمه داخل یک گلدان هستن هرکاری به فکرم رسیده کردم ولی همچنان همون دوشاخه برگاش دقیقا از ناحیه بعد از پیچ بامبو زرد میشن نمیدونم باید چکار کنم تروخدا راهنماییم کنید ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آذر 6ام, 1397 14:16:

سلام. اگر برگهای قدیمی هستند مشکلی نیست وطبیعی هست. برگها بمرور زمان فرسوده شده واز بین میرن بهتره برگهایی رو که زرد شدن رو از گیاه جدا کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام خسته نباشید.چندماه پیش اب بامبوهاموعوض کردم ولی نزاشتم کلراب بره همونموقع بامبوهارو گذاشتم داخل اب بعدچندوقت یکی ازبامبوهام ساقش زردشدنصفه ساقه رو قطع کردم تواب بدون کلرگذاشتم امابازم دوباره ساقش سفیدشده??توروخدابگیدچیکارکنم

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آبان 24ام, 1397 20:40:

سلام. حتما باید وسیله ای رو که گیاه رو برش میدید استریل کنید وهمینطور بعد از برش دادن قسمت زرد شده، گیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید.ظرف رو که گیاه رو در اون قرار میدید رو هم همینطور کامل باید بشورید استریل وخشک کنید بعد استفاده کنید.این مراحل رو انجام بدید قسمتی که سالم مونده دوباره رشد میکنه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام م ن گیاه لوتوس خریداری کردم یکی از ساقه هاش جدیدن داره زرد و خشک میشه. ممنون میشم منو راهنمایی کنید علتش چی هست؟؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ آبان 14ام, 1397 09:10:

سلام. داخل اب هست یا خاک؟ قسمتی رو که زرد شده باید کات کنید تا قسمتی که به اوند سالم برسید. اگر داخل خاک هست خاک رو با محلول قارچ کش کاربندازیم یا مانکوزب ابیاری کنید. اگر داخل اب هست اب رو تعویض کنید وظرفی رو که اب در اون میریزید کامل شسته وضدعفونی کنید از اب بدون کلر یا اب تصویه استفاده کنید هر ماه اب رو تعویض کنید وگلدان رو کامل بشورید ضدعفونی وخشک کنید بعد گیاه رو داخلش قرار بدید.

[پاسخ]

پاسخ

بامبو من رشد خوبی داشت تااینکه الان برگاش همه دارن زرد میشن چیکارشون کنم

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مهر 25ام, 1397 12:52:

سلام. چند دلیل میتونه باعث زرد شدن برگهای بامبو بشه. عدم تعویض اب، اب کلر دار، نوروگرمای زیاد، بیماری قارچی این موارد رو چک کنید اب گلدان رو ماهی یک بار تعویض کنید وگلدان رو کاملا استریل وخشک کنید بعد اب بدون کلر داخلش بریزید میتونید اب رو بمدت ۲۴ساعت داخل یک ظرف در باز بریزید تا کلرش از بین بره بعد استفاده کنید برگهای زرد رو با یک چاقوی استریل وتیز جداکنید وهمه ی قسمتهای گیاه رو از نظر وجود افت ویا ژله ای شدن ساقه ویا ریشه بررسی کنید.در صورت نیاز همه ی قسمتهای گیاه روبا محلول قارچ کش (کاربندازیم یا مانکوزب) سمپاشی کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام وقت بخیر دلیل چروک شدن ساقه بامبو چیست ؟و این نقطه نقطه های کوچک بر روی ساقه بامبو میتونن قارچ باشن؟و اینکه میشه برای بامبوی سالم هم از قارچکش ااستفاده کرد؟ ممنون

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مهر 17ام, 1397 09:53:

سلام. دلیل چروک شدن تنه پوسیدگی ریشه ها میتونه باشه که عمل ابرسانی به همه ی قسمتهای گیاه انجام نمیشه. وجود لکه روی تنه بامبو قارچ هست بهتره قسمتهای رو که لکه دار هستند کات کنید وساقه گیاه رو داخل محلول قارچ کش شستشو بدید. همینطور ظرفی که گیاه رو در اون قرار میدید. برای پیشگری بله میتونید از محلول قارچ کش استفاده کنید.

[پاسخ]

پاسخ

سلام. من سه شاخه بامبو دارم. رشدشون خیلی خوب بود. تا اینکه چهار بند آخرشونو بصورت اریب برش زدم و قسمت بالایی قلمه ها رو شمع زدم. به علت انبوه شدن ریشه ها کل ریشه هاشو کندم. ساقه بامبوی اصلی زرد شده و قلمه ها هم پوسیده شدن و نرم شدن. بنظر شما چکار کنم ساقه بامبوی اصلیم به حالت سبز اولش برگرده؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مرداد 27ام, 1397 11:45:

سلام. تمام قسمتهایی رو که حالت له شدگی دارند وزرد شدن کات کنید ودر محلول قارچ کش قرار بدید همینطور ظرفی رو که بامبوها رو داخلش قرار میدید کامل استریل کنید واب رو کامل بجوشونید وبعد از خنک شدن داخل ظرفی که با مبوها رو قرار میدید بریزید.

[پاسخ]

پاسخ

با سلام
من سه تا شاخه بامبو دارم . حدود یکسال وپنج ماهه ک دارمشون.تا الان رشدش خوب بود وقد کشیده ولی حدود سه هفته ای هست که گیاه حالت پیرشدگی گرفته وبرگهاش آویزون شده واون طراوت رو نداره به نظرم ساقه های گیاه هم حالت کمی چروک به خودش گرفته علتش چیه؟
آب گلدون رو عوض کردم همه ی نکات رو رعایت کردم.ولی آخه چرا اینجوری شده

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مرداد 15ام, 1397 18:23:

سلام. اب بامبوها هر ماه باید تعویض بشه وکلا ظرف وخود شاخه های با محلول قارچ کش ضدعفونی بشه. اگر از ساقه ها قسمتهایی زرد ویا حالت له شدگی دارند قارچ گرفته میتونید اون قسمتها رو کات کنید وبرگهای زرد شده رو جدا کنید. دما رو هم چک کنید که زیاد گرم نباشه گرما ونور زیاد هم باعث بی حال وزرد شدن گیاه میشه.

[پاسخ]

پاسخ

سلام
مدتی هست بامبو گرفتم و تا الان رشد خوبی داشتن و همه چی عالی بوده اما جدیدا نوک برگهای بالایی خشک و قهوه ای شدن
فک میکنم به این دلیل باشه که مدتی وقت نکردم آبش رو عوض کنم ولی الان خیلی بهش میرسم بنظرتون باید این برگها رو جدا کنم یا اینکه تاثیری روی برگهای دیگه نداره؟

[پاسخ]

کارشناس میهن کاکتوس پاسخ در تاريخ مرداد 4ام, 1397 08:03:

سلام. کمبود رطوبت محیط باعث خشک وقهوه ای شدن نوک برگها میشه. هر از گاهی روی برگها مه پاشی کنید وروی برگها رو با دستمال نمور پاک کنید.

[پاسخ]