دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی چیست؟ گل کاغذی گیاهی است مقاوم که در شرایط سخت نیز می‌تواند رشد کند ولی یکی از شایع‌ترین مشکلات این گیاه زرد شدن و ریزش برگ‌ها می‌باشد. این مشکل دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد مانند کم آبی، گرما و آفتاب شدید، بیماری‌ها و سایر مواردی که در این مقاله به مهم‌ترین این مشکلات اشاره می‌شود. 

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی چیست؟ 
۱- شته و یا کنه‌های تارعنکبوتی این گیاه را موردحمله قرار می دهند که در نتیجه آنان برگ‌های گیاه بخصوص برگ‌های جوان زرد می‌شوند و می‌ریزند. شته‌ها عسلک تولید می‌کنند موجب چسبناک شدن برگ‌های گیاه می‌شوند و کنه‌های تار عنکبوتی نیز موجب بستن تارعنکبوت در زیر برگ‌های گیاه می‌شوند. اگر تعداد آفات اندک است با کمک تکه پارچه‌ای مرطوب آنها را از روی برگ‌های گیاه بردارید و اگر حمله آنان شدید است می‌توان از سموم حشره‌کش مناسب مانند سم دیازینون استفاده کرد.

۲- لکه برگی با عامل قارچی و یا باکتریایی از دیگر بیماری‌های این گیاه محسوب می‌شود. بر روی برگ‌ها بخصوص برگ‌های جوان نقاطی به رنگ نارنجی یا قرمز شکل می‌گیرد. به مرور زمان این نقاط به لکه‌هایی بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که بافتی مرده و قهوه‌ای، کرم رنگ دارند. در اطراف لکه‌ها نیز ممکن است رنگ زرد مشاهده شود. آبیاری کافی گیاه و جلوگیری از عدم خیس شدن برگ‌ها در طی آبیاری به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می‌کند. گاهی استفاده از قارچکش‌ها برای کنترل بیماری لازم است.

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی

۳- سفیدک پودری منجر به ظهور پوششی از پودری سفید، خاکستری بر روی سطح برگ‌ها، ساقه و گل‌ها می‌شود. شرایط نامناسب رشد بخصوص رطوبت بیش‌از اندازه و خیس ماندن طولانی‌مدت برگ ها به همراه نامناسب بودن تهویه محل نگهداری ازجمله مواردی است که موجب شیوع این بیماری می‌شود. پوسیدگی ریشه و یا ساقه گیاه از بیماری‌هایی است که معمولاً در اثر نامناسب و سنگین بودن زهکش خاک و غرقاب شدن خاک پیش می‌آید. در نتیجه برگ‌های گیاه شروع به کم‌رنگ شدن و پژمردن و ریزش می‌کند. گیاه رشد کمی دارد و درنهایت امکان مرگ گیاه نیز وجود دارد. عوامل قارچی همانند Rhizoctonia, Pythium, Phytophthora  نیز وجود دارند که می‌توانند موجب پوسیدگی ریشه شوند. قارچ‌ها به ریشه حمله می‌کنند و منجر به مرگ آنها می‌شوند. هوای گرم و مرطوبت از شرایطی است که به فعالیت این قارچ‌ها کمک می‌کند. برای جلوگیری از بیماری پوسیدگی‌های ریشه سعی کنید که بین فواصل آبیاری حتماً سطح خاک گیاه تا حدودی خشک شود و سپس گیاه را آب دهید.

۴- یکی از مشکلات متداول گیاه گل کاغذی ریزش برگ‌های آن است که عدم وجود شرایط مساعد محیطی ازجمله دلایل اصلی آن محسوب می‌شود. اگر گیاه به‌اندازه کافی آبیاری نشود و یا اگر آبیاری بیش‌از اندازه باشد برگ‌هایش خواهد ریخت. همچنین عدم  وجود نور کافی و یا دمای پایین از دیگر دلایل ریزش برگ‌ها هستند.

این مشکلات باعث می‌شود که گل کاغذی به خوبی رشد نکند و در نتیجه به گل نیز نشیند. برای گل دهی پس از درمان کامل گیاه می‌توانید از کودهای NPK  با پتاس بالا استفاده کنید. برای خرید کود مخصوص گل کاغذی اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه:

guest
124 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
اصلانی
اصلانی
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۴:۱۵

سلام خسته نباشید .برگهای گل کاغذی من رنگشون تا حدی زرد میشه که به سفیدی میخوره … حالت برگها هم قاشقی میشه و بعد مدتی از نوک و کنار برگها حالت سوختگی پیدا میکنن . روی برخی از برگها هم سوراخ هایی دیده میشه . دو ساله اصلا هم گل نداده با اینکه کنار پنجره و آفتاب مستقیم هست و هفته ای یک بار آبیاری میکنم . ممنون

۲۰۲۱۰۴۱۸_۱۴۰۶۱۳.jpg
کارشناس 2
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۷:۱۷
در پاسخ به  اصلانی

سلام، ممنون، گیاهتون بشدت کمبود عناصر داره، بهتر هست گیاه رو با کودهای کامل هر ۱۵ روز یک بار تقویت کنید، همراه با کود میتونید از کود اهن هم استفاده کنید کود اهن رو شبها استفاده کنید ماهی یک بار. تمام قسمتهای گیاه رو از نظر وجود افت یا کرم بررسی کنید، نور رو حتما فیلتر کنید ورطوبت محیط رو افزایش بدید.

سید علیرضا سعادتی
سید علیرضا سعادتی
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹

سلام و سپاس از پیجتون
من در میانه زمستان گل کاغذی خریدم، چون هوا سرد بود گلدانها رو آوردم داخل خونه و جلوی پنجره، چون هوای خونه کمی گرم بود گلدانها شروع به برگ دهی کردن ، اوایل بهار بردمشون توی تراس، دوتاشون توی کما هستن، همونجوری موندن ، نه برگ میدن و نه گل، کاملا ثابت موندن و یکشون همه برگهاش ریخت و فکر میکنم داره خشک میشه ، تقریبا هفته ای دوبار دارم آب میدم ، تراس جنوبیه و نور خوبی داره ، فقط اولش که بردمشون بیرون شبا کمی هوا سرد بود ولی اصلا زیر صفر نرفت، همین شروع بهار امسال رو میگم، میشه لطفا راهنمایی کنید، سپاسگزارم

کارشناس 2
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۲

سلام، ممنون از شما، از گیاه وبرگ یا شاخه ها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنید، شاخه هارو به ارامی خم کنید ببینید انعطاف دارند یا با خم کردن میشکنند؟

سید علیرضا سعادتی
سید علیرضا سعادتی
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۱۴
در پاسخ به  کارشناس 2

با تشکر، بی زحمت دقت بفرمایید دو تا هستن یکیشون کوچک و بعدی کمی بزرگتر ولی در این حالت حدود یک ماه می‌شوند که مانده اند، شاخه ها نرم هستن،

20210418_185751.jpg
کارشناس 2
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۰۲

ممنون از شما،زمان میبره تا با محیط جدید ادابته بشند ،سطح خاک رو بوسیله چنگال یاهر وسیله دیگری به ارامی زیرو رو کنید تا اکسیژن کافی به ریشه ها برسه. ابیاری رو زمانی که سطح خاک یک بند انگشت خشک شد انجام بدید وماهی یک بار با کودهای کامل تقویت کنید،خاک رو هم به ارامی بررسی کنید احتمالش هست که داخل خاک کرم خاکی باشه بیحال بودنشون این موضوع میتونه باشه اگر داخل خاکشون کرم خاکی مشاهده کردید از خاک خارجشون کنید.بمرور زمان بامحیط جدید ادابته بشند شروع به رشد میکنند میتونید یک بار هم بامحلول هیومیک اسید خاک رو ابیاری کنید.

سید علیرضا سعادتی
سید علیرضا سعادتی
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۳۵
در پاسخ به  کارشناس 2

سپاسگزارم

میرحسینی
میرحسینی
۲۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۵

سلام وقت شمابخیر
من تو باغچه یک گل کاغذی ۴ ساله دارم که مدت ی ماهی هست که سربرگهای شروع به زرد شدن ویاسوختن میکنه مشگل کجاست.
البته درمنطقه شمال هستیم وبارندگی تو این دوماه زیادبوده
سپاسگزارم

کارشناس میهن کاکتوس
۲۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۰۸
در پاسخ به  میرحسینی

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وبرگها بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

نگين
نگين
۲ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۷

سلام وقتتون بخیر
ببخشید گل کاغذى من مدتی میشه که برگ هاش میریزه و حتى گل هم داده بود اما گل هاش هم ریخت.کنار پنجره هم هست و جابجایى هم اتفاق نیفتاده بود و فقط از شروع سرما شوفاژ کنارش روشن شده و تغییر دیگه اى نداشته!ممکنه بفرمایید باید چیکار کنم؟اگر ببرمش داخل حیاط ممکنه خوب بشه؟؟

کارشناس میهن کاکتوس
۲ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۲
در پاسخ به  نگين

سلام، دلیل ریزش برگها گرمای سوفاژ هست، گیاه رو بافاصله از لوازم گرمایشی نگهداری کنید. حداقل دومتر بافاصله باشه.

فاطمه
فاطمه
۱۵ آبان, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲

سلام ببخشید من یک گل کاغذی دارم تاسقف رفته تک شاخه هست چندروزه اوردمش توی اتاقم که دوتاپنجره بزرگ داره و نورگیری خوبه خاک گل رو عوض کردم گلدانش رو بزرگتر گرفتم الان چندروزه برگ های پایینش و بالاش زرد و چروکیده شدن و روی برگ حالت لک های سیاه داره و برگاش بی حال شدن چیکارکنم مشکل از کجاست

کارشناس 2
۱۵ آبان, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۹
در پاسخ به  فاطمه

سلام، چند شوک یکجا به گیاه وارد شده زرد وسیاه شدن برگها هم دلیلش شوک وارده هست که طبیعیه، گیاه رو در جای ثابتی نگهداری کنید وجابجا نکنید برگهای زرد رو جدا نکنید صبر کنید کامل خشک بشن بعد جداکنید. بمرور زمان با خاک ومحیط جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه،برای پیشگیری از ابتلا به قارچ بهتر هست یک بار با محلول قارچ کش خاک رو کامل ابیاری کنید.

مهیلا
مهیلا
۸ آبان, ۱۳۹۹ ۰۶:۵۲

سلام وقت به خیر، مرسی از راهنماییهای خوبتون
گل کاغذی من دو روزه برگهاش رو به زردی رفته و داره میریزه ولی همزمان با ریختن برگها، گل داده، نمیدونم چرا یهو‌ زرد شده، گلدونم تو بالکن هست، ممکنه بخاطر سرما باشه؟

کارشناس 2
۸ آبان, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱
در پاسخ به  مهیلا

سلام، اگر در فضای باز هست احتمالش هست که داره خزان میکنه، ولی اگر دما در شبانه روز از ۱۵ درجه پایین نیست، احتمالش هست که ابیاریش زیاد بوده ویا زهکش گلدان گرفته این موارد رو بررسی وایدال کنید.

آزیتا رضایی
آزیتا رضایی
۳ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۲

سلام و عرض ادب.ممنون بابت راهنمایی های عالی و بی منتی که میکنین.من گل کاغذی هامو ۱ سال پیش خریدم با راهنمایی شما فهمیدم تو شوک بود و همه برگ و گلاش ریخت و دوباره دراومد.الان یه گل سرو قامت شده براتون عکساشو گذاشتم.تعدادی برگ جوونش و تعدادژ برگ های قدیمیش یه سری لکه خشکی وسطش میزنه بعدم برگ خسک میشه و میفته.میخواستم راهنمایی کنین چه مشکلی داره.اصفهان هستم و وقتی هوا سرد شد گلو آوردم داخت پشت پنجره جنوبی با نور غیر مستقیم ابیاری هم تا خاکش ۲ بند انگشت خشک میشه آبش میدم.ازوقتی اوردمش داخل و نورش خوب شده غرق گل شده.فقط این مشکل زرد شدن برگاش نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنین??
comment image

comment image

comment image

comment image

comment image

کارشناس میهن کاکتوس
۳ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۹
در پاسخ به  آزیتا رضایی

سلام، ممنون از توجه شما، برگ اول نشانه سوختگی هست حتما نور رو فیلتر کنید وزمانی که نور روی گیاه هست اب روی برگها اسپری نکنید، بقیه برگها اگر در قسمت پایینی گیاه وبرگهای قدیمی هستند طبیعی هست برگها بمرور زمان پیر وفرسوده شده واز بین میرند، صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید، اگر بعد از جابجایی این مشکل بوجود اومده باز هم طبیعی هست تغییر محیط نگهداری به گیاه شوک وارد میکنه وگیاه با زرد کردن وریزش برگها عکس العمل نشون میده که کاملا طبیعی هست تا حد ممکن گیاه رو جابجا نکنید ودر جای ثابتی نگهداری کنید بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه زرد شدن وریزش برگها متوقف میشه.

آزیتا رضایی
آزیتا رضایی
۳ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۵۵

سپاسگزارم از اینکه اینقدر سریع جوابمو دادین.گل از وقتی اوردمش داخت غرق گل شده.پر.هرگز اینقدر گل نداده بود.نگران بودم که چرا برگای جدیدش زرد شده و افتاده که میفرمایید از جا به جایی هست..پس قطعا میفرمایید که گیاه بیمار نیست و قارچ یا بیماری دیگه ای نداره.درسته؟

کارشناس میهن کاکتوس
۳ آبان, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۸
در پاسخ به  آزیتا رضایی

ممنون از شما، نه باعکسهایی که ارسال کردید بیماری نداره شوک جابجایی هست که بمرور زمان بهبودپیدا میکنه.

آزیتا رضایی
آزیتا رضایی
۳ آبان, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۷

سپاس بیکران??پاینده باشین?

بهناز
بهناز
۱۰ مهر, ۱۳۹۹ ۰۶:۳۶

سلام خسته نباشید
من گل کاغذیم و فروردین ماه خریدم و تو تراس شرقی خونه نگهداری کردم، تقریبا هر روز پنج ساعت نور می‌گیره، دو روز یک بار بهش آب دادم، و تو این مدت فقط دوبار کود هربان.
ولی امروز عکس روزهای اولش و که نگاه کردم متوجه شدم برگهاش سبز کم رنگ شده ، انگار که داره ابلق میشه.
چرا داره اینجوری میشه؟!
ضمنا الان که داره هوا سرد میشه آوردمش تو خونه چون هنوز خیلی کوچیک.
کرج هستم

کارشناس میهن کاکتوس
۱۰ مهر, ۱۳۹۹ ۲۰:۱۸
در پاسخ به  بهناز

سلام، اگر در فضای باز باشه احتمالش هست که بخاطر سرما خزان کنه برای همین رنگ برگها تغییر کرده، اگر به محیط سرپوشیده انتقال دادید مجدد شروع به رشد میکنه.

صنعتی
صنعتی
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۴

سلام وقت بخیر دو روز پیش گلدان و گل کاغذی تهیه کردم و امروز میخواستم داخل گلدان دیگر بکارمش… به محض کاشتن گل پژمرده شد.. ریشه اش سالم بود… علت چیست؟

کارشناس 2
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۵
در پاسخ به  صنعتی

سلام، الان زمان مناسبی برای تعویض خاک وگلدان نیست،گیاه رو درمحیط خنک وسایه نگهداری کنید ورطوبت محیط رو افزایش بدید بمرور زمان با خاک ومحیط جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه.

بهزاد
بهزاد
۲۹ تیر, ۱۳۹۹ ۲۰:۱۶

سلام
وقت بخیر
ممنون از شما که برای پاسخ دادن به تک تک سوالات وقت میذارید
من ۴ روز پیش یه گلدون گل کاغذی خریداری کردم و بعد از چند روز چندتا از غنچه هاش شروع به ریزش کردن
آیا شما تایید میکنید روزی ۵ ساعت گلدون توی تراس آفتاب مستقیم دریافت کنه (از ۱۰ صبح تا ۳ بعد از ظهر) و مجداد به داخل خونه انتقال بدم
من هر روز این کارو انجام میدم. این جابجایی باعث شوک به گیاه شده؟
و اینکه توی اتاق پشت پنجره به مدت ۳-۴ ساعت نور مستقیم دارم. پیشنهادتون چیه؟
ممنون

کارشناس میهن کاکتوس
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۹
در پاسخ به  بهزاد

سلام، ممنون از توجه شما،تغییر محیط نگهداری به گیاه شوک وارد میکنه وباعث ریزش گلها ویا برگها میشه ،گیاه رو در جای ثابت قراربدید وجابجا نکنید، گل کاغذی گیاه بیرونی هست ومیتونید در بالکن نگهداری کنید، در زمستان از یخ زدگی محافظت کنید.

بهزاد
بهزاد
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۹

اگر بخوام داخل منزل و پشت پنجره نگهداری کنم. با توجه به اینکه از ساعت ۱۰ تا ۲ بعد از ظهر آفتاب مستقیم دارم و هوای آزاد هم در حال جریان هست. با این شرایط میتونم به گل دهی برسم؟

کارشناس میهن کاکتوس
۳۰ تیر, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۸
در پاسخ به  بهزاد

برای گلدهی باید نور بیشتری دریافت کنه ۴ساعت نور کافی نخواهد بود. اگر پنجره جنوبی دارید میتونید پشت پنجره جنوبی نگهداری کنید.

بهزاد
بهزاد
۳۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۹
در پاسخ به  بهزاد

خیلی ممنون از راهنماییتون
بله پنجره جنوبی هست ولی از حدود ساعت ۱۰:۳۰-۱۱ تا ۳-۳:۳۰ آفتاب مستقیم به داخل می تابه و مابقی ساعت نور غیر مستقیم هست

کارشناس 2
۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۵
در پاسخ به  بهزاد

ممنون از شما ،میتونید در این محیط نگهداری کنید.

بهزاد
بهزاد
۲۲ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۶

بنده با توجه به راهنمایی هاتون ، موارد گفته شده رو طی این مدت رعایت کردم و در حال حاضر یه گل کاغذی سرحال با کلی غنچه های جدید داریم و از این بابت خوشحالم.
خواستم از تیم میهن کاکتوس تشکر کنم
همیشه پایدار و موفق باشید

کارشناس میهن کاکتوس
۲۳ مرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۰۰
در پاسخ به  بهزاد

سلام، ممنون، همچنین،امیدوارم همیشه از نگهداری گیاهانتون لذت ببرید وسبز وپرگل بمونن براتون.

Masoud
Masoud
۱۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۶

سلام
ببخشید به خورده پوست تخم مرغ و پوست موز و تفاله چای و قهو خشک کردم

الان چطور استفاده کنم؟
http://uupload.ir/files/c31b_img_20200701_161546.jpg

کارشناس میهن کاکتوس
۱۱ تیر, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۰
در پاسخ به  Masoud

سلام، با مقداری خاک تمیز باغچه ترکیب کنید وبرای انواع گیاهان اپارتمانی میتونید استفاده کنید ویا موقع تعویض خاک گلدانها(گیاهان اپارتمانی) داخل خاکشون ترکیب کنید.

مسعود
مسعود
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۹

سلام

کود مایع خانگی که شامل پوست موز،پوست تخم مرغ،پوست سیب زمینی هستش

آیا این کود مایع خوبه؟

هر چند وقت یکبار و چه مقدار به گیاهان بدم؟؟

کارشناس 2
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۵
در پاسخ به  مسعود

سلام، برای تهیه کمپوست باید پوست میوه ها باخاک ترکیب بشه وحداقل یک سال داخل خاک بمونه تا کامل تجزیه بشه بعد استفاده کنید،میتونید داخل خاک گیاهان اپارتمانی ترکیب کنید.

مسعود
مسعود
۲۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۵
در پاسخ به  کارشناس 2

منظورم کود مایع خانگی هفته ای چندبار و چه مقدار به گیاه باید بدم ؟؟

کارشناس 2
۲۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۳۸
در پاسخ به  مسعود

در این مورد اطلاعی ندارم.

مسعود
مسعود
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۴

سلام

یک ماهه که گل کاغذی کاشتم و الان برگ داده ولی یه خورده برگای سبزش پژمرده است اابته زرد نشده آفتاب هم بهش میخوره

اهواز ساکنم

http://uupload.ir/files/rrug_img_20200611_202512.jpg
http://uupload.ir/files/39lp_img_20200611_202534.jpg
http://uupload.ir/files/dwz7_img_20200611_203155.jpg

کارشناس 2
۲۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۷
در پاسخ به  مسعود

سلام، شرایط نگهداری به چه نحو بوده؟پشت برگها رو از نظر وجود افت بررسی کنید.

مسعود
مسعود
۲۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۲
در پاسخ به  کارشناس 2

هیچ آفتی نزده و آبیاری روزی یکبار موقعی که خشک بشه افتاب هم میخوره

کارشناس 2
۲۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۴۰
در پاسخ به  مسعود

شرایط نگهداری به چه نحو بوده؟بتازگی محیط نگهداری یا خاک گیاه عوض شده؟ابیاری، کوددهی،میزان نور دریافتی،ترکیب خاک دمای نگهداری،… ؟

نیلوفر محرابی
نیلوفر محرابی
۱۷ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳

با تقدیم سلام
امتراما دو روز است بروی برگهای گل کاغذی من لکه های کرم رنگ افداده و همینطور برگ از نوک ان دارد میسوزد .
خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید که چه کنم ؟

کارشناس 2
۱۷ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۴
در پاسخ به  نیلوفر محرابی

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

مریم.ح
مریم.ح
۱۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۴۳

سلام.۱۵ اسفند نهال گل کاغذی رو توی باغچه بیرون خونه کاشتم، از نظر نور آفتاب اوکی هست و نور خوبی میگیره، هر دو روز یکبار آبیاری میکردم الان با توجه به گرم شدن هوا هر روز آب میدم، عید فقط ۴ دونه گل داد و دیگه نداد، تا دو هفته پیش خوب بود و رشد خوبی داشت، الان توی برگ هاش لکه های کرم رنگ ریز افتاده و رشد گیاه کم شده، و بعضی برگ ها خشکی هم دارند میخواستم بدونم مشکل چیه و اینکه اهواز هستم و این روزها هوا گرم و آفتاب سوزان میتونه ربط داشته باشه

کارشناس 2
۱۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۵
در پاسخ به  مریم.ح

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

مسعود
مسعود
۴ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۰۸

سلام

مقداری کود مرغ برای گیاهان خوبه؟

مثلا انگور ، گل کاغذی ، درخت توت ، کود مرغ مقداری بریزیم اشکال نداره ؟

کارشناس 2
۴ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۲
در پاسخ به  مسعود

سلام، اگر پوسیده باشه بله میتونید داخل خاکشون ترکیب کنید ویا داخل اب ۲۴ ساعت خیس کنید بعد صاف کنید واب حاصله رو رقیق کنید وبرای ابیاری از این محلول استفاده کنید.

فهیمه
فهیمه
۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۱

سلام
وقتتون بخیر
من دوتا گل کاغذی ابتدای فروردین خریدم، صورتی گل های زیادی داشت بدون هیچ برگی، زرد گل های کمی داشت با برگهای بیشتر.
هردو رو جداگانه در گلدان خیلی بزرگ کاشتم، گل‌های صورتی بعداز حدود ۲ماه کم کم ریختن و چندبرگ جدید هم درآورده ولی دیگه کاملا رشدش متوقف شده، کاغذی زرد هم بعداز ۲ماه بدون هیچ تغییری، تازگی گل‌های جدید درآورده ولی برگاش دارن زرد میشن و میریزن. لطف میکنین علتشونو بگین؟
پیشاپیش خیلی ممنونم

کارشناس میهن کاکتوس
۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۱
در پاسخ به  فهیمه

سلام، شرایط نگهداری وترکیب خاکشون رو بفرمایید واز گیاهان وبرگهاشون عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

فهیمه
فهیمه
۴ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۳

توی تراس جنوبیه، روزی چند ساعت آفتاب نسبتا خوب میگیرن.
البته چون کاشی و کوچک هست محیط تراس، سایه بان ۸۰ درصد زدیم کلشو.
هفته ای دوبار تقریبا آبیاری میکنم. خاکش هم خاک باغه به اضافه کمی خاکستر زغال و ورمی کمپوست.
http://uupload.ir/files/k2m_img_20200524_192631.jpg

[URL=
http://uupload.ir/view/k2m_img_20200524_192631.jpg%5D%5BIMG%5D
http://uupload.ir/files/k2m_img_20200524_192631_thumb.jpg%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

[URL=
http://uupload.ir/%5D%5BIMG%5D
http://uupload.ir/files/k2m_img_20200524_192631.jpg%5B/IMG%5D%5B/URL%5D

امیدوارم درست آپلود کرده باشم.
توی تراس جنوبی هستن. با سایه بان ۸۰درصد. بنظرم آفتاب نسبتا خوبی میگیرن. هفته ای دوبار آبیاری میکنم. خاک باغ دارن به اضافه ورمی کمپوست و خاکستر زغال.

ممنونم از راهنماییتون

کارشناس 2
۴ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۲
در پاسخ به  فهیمه

سلام، لینک مستقیم رو کپی وارسال کنید لینکهایی که فرستادید فقط اولیش باز شد.

کارشناس میهن کاکتوس
۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۶
در پاسخ به  فهیمه

گلدان گیاهانتون خیلی بزرگ هست وخاکش مناسب نیست،گیاهان رو در گلدانی که یک الی دو سایز از حجم ریشه بزرگتر باشه بکارید وخاک این نوع گیاه باید متخلخل وسبک باشه،میتونید داخل همین خاک مقداری خاک برگ وپیت ماس وپرلیت ترکیب کنید تا متخلخل بشه. شاخه های خشک شده رو هم میتونید هرس کنید.

مسعود
مسعود
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۱

سلام
من یه بوته انگور از گلخونه گرفتم که روزهای اول انگور قرمز داد ولی خیلی کم بود
الان یکسال میگذره کامل برگ هاش ریختن و دوباره سبز شد ولی رشدش کمه من اهوازم

اهواز میشه انگور کاشت؟شرایط خاصی داره؟

http://uupload.ir/files/6t9i_img_20200522_202711.jpg

کارشناس میهن کاکتوس
۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶
در پاسخ به  مسعود

سلام، بله میشه برای تقویت داخل خاکش کود مرغی یا کود هر نوع پرنده دیگه ترکیب کنید. وکامل ابیاری کنید.

مسعود
مسعود
۲ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۴

وقت بخیر

من در اهواز برج سه تابستون دو تا گل کاغذی تو باغچه کاشتم یکی مصری یکی ایرانی الان بعد یک هفته گل هاش کم کم داره میریزه ؟؟؟؟؟

اونی که برگ هاش زیاده مصری هستش دوتا گل داشت ولی بعد یک هفته کاشتمش گلهاش افتادن

نور کافی داره و آب هم به موقع میدم

http://uupload.ir/files/ghdr_img_20200522_191815.jpg

http://uupload.ir/files/1h_img_20200522_191841.jpg

کارشناس میهن کاکتوس
۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۵
در پاسخ به  مسعود

سلام، تغییر محیط نگهداری وجابجایی گیاه باعث ریزش گلهای گیاه میشه،بمرور زمان بامحیط جدید ادابته بشن ریزش گلها متوقف میشه وگیاه شروع به رشد میکنه.

نرگس
نرگس
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۵:۱۶

سلام خسته نباشید
من یک گل کاغذی رو ۳سال در گلدان نگهداری کردم و بعد امسال بهار وقتی تازه جوانه زده بود انتقال دادم به باغچه تمام برگهای سبزش ریخت و بعد از چند وقت سر برگ جوونه های مونده کمی خشک شد اما گیاه زنده موند ، الان بعد از حدود دو ماه رشد خیلی خیلی کمی داشته فقط چند برگ داده و برگ ها رنگ سبز نارنجی دارند(حالت قارچی منظورم نیست) رنگ خود برگ ها تغییر کردهنسبت به قبل قبلا هم در آفتاب بود الان هم در آفتاب هست و درون خاک رسی با کود دامی ، آبیاری هم هر موقع خاک کمی خشک میشه انجام میشه،
خواستم بدونم این رشد کند در باغچه نسبت به گلدان کوچکی که درونش بود طبیعی هست یا نه !
مرسی بابت وقتی که میذارید.

کارشناس میهن کاکتوس
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۸
در پاسخ به  نرگس

سلام، ممنون، از گیاه ومحیط نگهداری عکس واضح بفرستید وترکیب خاک رو هم بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

سارا
سارا
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۳

سلام من ی گیاه تو زیرزمین داشتیم خیلی سبز و سرزنده بود آوریم تو خونه طبقه بالا یکمم بش آب دادم دوسه روزی نیست که الان میبینم برگاش زرد شدن و یکمم جمع شده برگاش از چی میتونه باشه اسمشو نمیدونم شبیه شفلراست و برکاش کنده میره ازش شیر میاد بیرون عذر میخام بلد نیستم عکسش رو بفرستم

کارشناس میهن کاکتوس
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۴
در پاسخ به  سارا

سلام، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،برای اموزش ارسال عکس رویمقاله آموزش ارسال عکس در قسمت نظرات کلیک کنید.

ملیکا
ملیکا
۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۱

سلام وقتتون بخیر
من در اوایل فروردین ماه از گلخانه گل کاغذی بی برگ خریداری کردم فروشنده به من گفتن که گلدون داخل گلخونه نبوده برای همین بی برگه و هنوز بیدار نشده…بعد از انتقالش به منزل گلدونش رو هم جابه جا کردم…زهی کشی مناسب داره و نور و افتاب مستقیم داخل بالکن…اما هنوز حتی برگ هم نداده…ویتامین هم بهش دادم…شاخه هاش هم بعضیاشون خشک شده بود بعضیا هنوز نرم و تر…نمیدونم باید چیکار کنم ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کارشناس 2
۱۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۴
در پاسخ به  ملیکا

سلام، احتمالا گیاه خشک شده، از اوایل فروردین تا الان گیاهان کلی رشد میکنند، موقع خرید گیاهی انتخاب کنید که در حال رشد باشه وبرگهای جدیدی داشته باشه.

مهسا
مهسا
۱۵ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۷:۲۰

سلام
وقت بخیر
من چندماه هست که یک گل کاغذی گرفتم و داخل خثنه پشت پنجره بود، هم رشد خوبی داشت و هم شورع به گل دادن کرده بود، دیروز بخاطر اینکه هوا خوب شده بود گذاشتم داخل بالکن و الان دیدم که خیلی از برگاش سیاه شدن، به نظرتون چیکار کنم؟ بیارم داخل دوباره؟ ممکنه سردش شده باشه؟ ممنون میشم پاسخ بدین

کارشناس 2
۱۵ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۸:۲۶
در پاسخ به  مهسا

سلام، بله احتمالش هست که سرما زده باشه داخل منزل انتقال بدید وجابجا نکنید دما ونور رو ایدال کنید برگهایی رو که سیاه شدند جدا کنید.