اقدامات لازم برای کاشت بذر کاکتوس

اقدامات لازم برای کاشت بذر کاکتوس
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

اقدامات لازم برای کاشت بذر کاکتوس : کاشت بذر کاکتوس یکی از روش‌های تکثیر کاکتوس‌ها می‌باشد. به راحتی و با رعایت نکاتی ساده می‌توانید شما هم به پرورش کاکتوس بپردازید. برای کاشت بذر کاکتوس حتماً نیازی به گلخانه نیست و در هر مکانی که بتوان شرایط را فراهم کرد میتوان بذر کاکتوس کاشت. در این مقاله به چند مورد از نیازهای ضروری برای کاشت بذر کاکتوس اشاره می‌کنیم. برای آموزش کاشت بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید.

۱- خاک مناسب برای کاشت بذر کاکتوس:
برای کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت نیاز به بستر مناسبی هست که دارای آلودگی نباشد. برای کاشت می‌توانید از خاک پیت ماس یا کوکوپیت ضدعفونی شده استفاده کنید.

۲- سم قارچ‌کش:
جوانه‌های کاکتوس به بیماری‌های قارچی بسیار حساس هستند برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قارچی از سم قارچ‌کش استفاده می‌شود. برای خرید سم قارچ‌کش اینجا کلیک کنید.

۳- ظرف کاشت:
برای کاشت در گلخانه از سینی‌های کاشت تخت استفاده می‌شود و یا بذرها در کف گلخانه کاشت می‌شود. ولی برای کاشت خانگی بهتر است از ظرف‌های دردار برای تأمین رطوبت استفاده شود. نمونه ظرف کاشت خانگی که در پلاستیک فروشی‌ها موجود است در تصویر زیر نمایش داده شده است. همچنین میتوان از گلدان هایی با قطر زیاد برای کشت بذر کاکتوس استفاده کرد.
 ظرف-کاشت-بذر-کاکتوس.jpg مرداد ۶, ۱۳۹۷ 11 KB 350 × 350 ویرایش تصویر پاک کردن‌ برای همیشه نشانی https://mihancactus.ir/wp-content/uploads/2018/07/ظرف-کاشت-بذر-کاکتوس.jpg نام ظرف کاشت بذر کاکتوس

۴- نور مناسب برای کاشت بذر کاکتوس:
برای سبز شدن و رشد کاکتوس‌ها نیاز به نور است. نور ملایم و فیلتر شده برای کاشت کافی می‌باشد. نور خیلی زیاد و یا کم موجب آسیب به جوانه‌های کاکتوس خواهد شد.

۵- دمای مناسب کاشت بذر کاکتوس:
دما نیز مانند نور و رطوبت برای سبز شدن و رشد کاکتوس‌ها بسیار مهم می‌باشد. معمولاً برای اکثر کاکتوس‌ها دمایی بین ۲۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد دمای مناسبی برای سبز شدن است. ولی بعضی گونه‌ها ممکن است در دمایی کمتر یا بالاتر از این اندازه رشد کنند.

۶- رطوبت:
همان‌طور که در بالا نیز اشاره شد برای سبز شدن بذر کاکتوس‌ها نیاز به رطوبت بالایی است. معمولاً رطوبت بالای ۷۰ درصد مناسب می‌باشد که با بستن درب ظرف می‌توان تأمین کرد.

۷- بذر کاکتوس و ساکولنت:
اگر تمامی شرایط را به بهترین نحو فراهم کنید ولی بذر مناسبی نداشته باشید هیچ نتیجه‌ای دریافت نخواهید کرد. بذر کاکتوس دارای حساسیت بالایی است و اگر در شرایط مطلوب نگهداری نشود خیلی سریع قدرت جوانه زنی خود را از دست می‌دهد. همچنین به غیر از سبز شدن بذر اصالت و خالص بودن آن نیز بسیار مهم است. همیشه بذر کاکتوس را از مراکز معتبر خریداری کنید. برای خرید بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

جهت خرید بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
263 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
A. O. G
A. O. G
۲۶ دی, ۱۳۹۹ ۰۹:۵۰

باسلام واحترام خدمت میهن کاکتوس عزیز
ببخشید که مزاحم شدم
من ۳ ماه پیش از شما چندین تا بذر خریدم و همشون در اومدن
واقعا ممنونم
ولی وقتی ۳ ماهشون شد در دمای ۲۵ الی ۳۰ بودن ولی شل شدن و رنگشون سفید شد و مردن واقعا ناراحت شدم
من یه دوره دیگه میخاستم از شما بذر بخرم ولی میترسم بازم اونجوری بشن
میخاستم کمکم کنید
خیلی ممنون

کارشناس 2
۲۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۰
در پاسخ به  A. O. G

سلام، ممنون از شما،بستر کشت رو ضدعفونی کرده بودید؟ احتمالش هست که بستر رو درنور مستقیم قرار داده باشید وجوانه ها در اثر گرمای زیاد پخته شده باشند. بیماری قارچی فقط چند جوانه ویا یک قسمت از بستر رو الوده میکنه ولی اگر همه جوانه ها بیکباره از بین رفتند دلیلش پختگی ویا سوختگی هست که در اثر دما ونور زیاد بوجود میاد ،سعی کنید بستر رو در محیطی که نور فیلتر شده داره نگهداری کنید وزمانی که دما زیاد بود حتما درب یا سلفون روی بستر رو مقداری باز بگذارید تا هوادهی انجام بشه وگرمای زیاد باعث پخته شدن جوانه ها نشه.

ALI
ALI
۱۸ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۵
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی ممنون از شما دوست عزیز

سمیه تدین
سمیه تدین
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۳
در پاسخ به  A. O. G

من هم همین تجربه رو دارم و اشتباهی هم که کردم از بذرهای گرونتر شروع کردم و خیلی ضرر کردم اما الان دیگه ناراحتش نیستم چون تجربم بیشتر شده الان چن تا خزانه ی دوساله دارم که واقعا وقتی بهشون نگاه میکنم حالم خوب میشه

mardinamiiri25
mardinamiiri25
۲۱ دی, ۱۳۹۹ ۱۴:۰۵

سلام و عرض خسته نباشید ببخشید میخواستم بدونم زمان جوانه زنی بذر کاکتوس فرو میکس چند روز هست؟و یکی اینکه آیا بخاری که درون کیپ زیپ ایجاد شده مشکلی به وجود نمیاره برای بذر ها.ممنونم ازتون

کارشناس 1
۲۱ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۵
در پاسخ به  mardinamiiri25

سلام، ممنون، بستگی به شرایط نگهداری ودما ورطوبت بستر داره معمولا از ۵الی ۱۰ روز بعد از کشت شروع به جوانه زنی میکنند. داخل بستر زمانی بخار میشه که دمای داخل بستر از دمای بیرون بستر زیاد باشه میتونید در این زمان مقداری درب رو از یک قسمت باز کنید تا بخار حاصله از بین بره بعد مجدد درب رو ببندید.

Matin
Matin
۱۰ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۵۱

سلام من الان ۲۴ ساعتی هست که بزر هارو کا‌شتم اما بخاری روی نایلونی که روی ظرف خزانه گذاشتم ایجاد نشده دلیلش چیه ممکنه بخاطر این باشه که ته ظرف سوراخ های زیادی ایجاد کردم یا نایلون که روش گذاشتم نازکه
میتونم الان نایلون رو بردارم کمی آب پاشی با آب ولرم آنجام بدم تا رطوبت بیشتر بشه

کارشناس 1
۱۰ آبان, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۸
در پاسخ به  Matin

سلام، زمانی که دمای بیرون بستر از دمای داخل بستر خنکتر باشه داخل بستر بخار میکنه نیازی نیست که داخل بسترتون بخار کنه اگر بخار بشه باید هوادهی کنید تا بذرها کپک نزنند.

Armin
Armin
۸ آبان, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۲

سلام و خسته نباشید.
بذر هایی که از سویت شما خریده بودم خیلی خوب بودن درصد زیادی جوانه زدند. مانند فرالیا و توربینی کارپوس و گلاندولی و مامیلاریا لانگی ماما و کوپیاپوآ.
comment image
comment image
comment image
comment image
ولی دیسکو و آریوکارپوس بعد ۱۹ روز هنوز جوونه نزدن. می خواستم بدونم نحوه کاشت این بذر ها با کاکتوس های دیگه تفاوت داره. نورشون بین ۳ تا ۴ غیر مستقیم هستش. دما هم ۲۸ تا ۳۲ درجه هستش. بستر کشت هم پیت ماس هستش.
comment image
comment image
comment image
comment image

کارشناس 2
۸ آبان, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۷
در پاسخ به  Armin

سلام، ممنون، عکس اول جوانه هایی که سفید شدند اگر حالت ژله ای دارند از بستر خارج کنید اگر سفت هستند مشکلی نیست، مبارکتون باشه، بذرهای اریوکارپوس ودیسکو کمی دیرتر ازسایر بذرها جوانه میزنند،بذر های اریوکارپوس در دمای بالای ۳۵ درجه جوانه میزنند بهتر هست دما رو افزایش بدید، حدود ۳۵ الی ۴۰ روز بعد از کاشت جوانه میزنند بازم مشکلی بود اطلاع بدید.

Armin
Armin
۸ آبان, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۲
در پاسخ به  کارشناس 2

بله ممنون از پاسخگوییتون

armin2007.esfandyari85aa
armin2007.esfandyari85aa
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۳

سلام
چند تا سوال داشتم در مورد گونه های توربینی کارپوس
توربینی کارپوس ها از خانواده اریو کارپوس ها هستن ؟
توربینی کارپوس ها مثل استریاس و دیسکو و … ارزش کلکسیونی دارن؟

کارشناس 2
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴
در پاسخ به  armin2007.esfandyari85aa

سلام، نه از خانواده اریو کارپوسها نیستند ولی مثل اریو کارپوسها غده دارند،برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کاکتوس توربینی کارپوس پیشنهاد میکنم مقاله کاکتوس توربینی کارپوس رو مطالعه بفرمایید،بله جزو کاکتوسهای کلکسیونی هستند.

abbas.rastkar96
abbas.rastkar96
۷ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۲

ببخشید اشتباه شمردم از ۷۵۰ تا ۲۳۸ تاش سبز شده

abbas.rastkar96
abbas.rastkar96
۷ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۸

با عرض سلام و خسته نباشید. من حدود ۴۰ روز پیش بذرامو با همون روش هایی که توی سایت و دفترچه راهنما نوشته بودین کاشتم ولی از همون ابتدا تعداد بذر هایی که سبز شدن خیلی کم بود در بعضی از نژاد ها ۹۰ درصد و حتی ۱۰۰ درصد سبز شدن بود ولی اکثر نژاد ها تعداد جوانه ها زیر ۳ عدد بود و حتی ۱۰ نژاد با یه دونه بذر سبز شده و ۳ نژاد با صفر عدد! امروز که داشتم‌ یه آمار کلی میگرفتم از ۷۵۰ بذری که کاشتم کلا ۱۷۱ عدد سبز شده بود نمیخوام از بذرای شما ایراد بگیرم ولی چند مورد پیش اومده بود که تو یه بستری که دو نژاد بذر کاشتم یکیشون هشتاد درصد به بالا سبز شده یکیشو یا اصلا سبز نشده یا یک عدد. خاکمم با ترکیب ۷۰ درصد پیت ماس گرامافلور ۲۵ درصد ماسه و ۵ درصد پرلیت بوده و همزمان با کاشت بذر های شما دو نژاد آگاو ویکتوریا و آگاو فلیفرا از سایتی که کودمو خریده بودم سفارش دادم که از ۴۰ عدد بذری که کاشتم ویکتوریا ۱۹ و فلیفرا ۱۸ عدد از بذراش سبز شده واس همین گفتم شاید بذرا واس این که یک هفته طول کشید برسه دستم به علت گرما پخته بودن یا … درکل من خیلی از ساییتون و کیفیت بذرهاتون تعریف شنیده بودم ولی متاسفانه اون چیزی نبود که انتظار داشتم ? شاد و پیروز باشید.

پوریا
پوریا
۳۰ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۶

با سلام خسته نباشید ببخشید این نظر جای دیگه دادم جواب ندادن بذرای جدید کی شارژ میشن و آیا امکان موجودی بذر لیلیپوتیانا رو هم دارید ؟ خیلی ممنون

arshia_65
arshia_65
۲۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۷

سلام ممنون از سایت خوبتون
خواستم بپرسم میشه هر یک دونه بذر کاکتوس رو جداگانه در گلدان کوچک ( سایز ۶) کشت کرد؟ به جهت اینکه دیگه مرحله انتقال حذف بشه

کارشناس 1
۲۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۹
در پاسخ به  arshia_65

سلام، اگر جا برای نگهداری داشته باشید میشه. ولی نگهداریش سخت میشه دونه دونه باید گلدانها رو بررسی وچک کنید از نظر رطوبت ودما وافت.

arshia_65
arshia_65
۲۷ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۱
در پاسخ به  کارشناس 1

ممنونم از پاسخگویی شما

S
S
۲۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۰

سلام
بذر های اچینو سرئوسی که کاشتم بعد ۹ روز ۵ تا جوونه زده و الان دو روزه که جوانه جدیدی در نیومده به نظرتون بقیشون هم سبز میشن یا نه
چون میخوام هوادهی رو شروع کنم
دما اینجا بین ۱۵ تا ۳۵ درجه هست نور حدود سه ساعت یا بیشتر و فیلتر شده

کارشناس 1
۲۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۳
در پاسخ به  S

سلام، ۹ روز زمان کمی هست عجله نکنید بقیه بذرها هم سبز میشن. میتونید فقط بعنوان چک کردن بستر روزانه چند ثانیه درب بستر رو باز کنید.

علیرضا سرخی
علیرضا سرخی
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۴۷

سلام خسته نباشید.ببخشید خواستم بدونم میشه بذر هارو همون زمانی که بذر هستن پیوند زد.بدون کاشتن؟

کارشناس 1
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۴
در پاسخ به  علیرضا سرخی

سلام، ممنون، بذر رو که نمیشه پیوند زد حتما باید جوانه بزنند بعد، یک هفته بعد از جوانه زنی میتونید پیوندبزنید.

ج
ج
۱۴ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۰

سلام ببخشید آیا خود بذر هم لازم است قبل کاشت ضدعفونی شود؟با چه؟

کارشناس 2
۱۴ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۴۳
در پاسخ به  ج

سلام، بله میتونید داخل محلول قارچ کش ضدعفونی کنید یا بعد از کشت روی بذرها محلول قارچ کش اسپری کنید.

احسان
احسان
۱۲ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹

با سلام و خسته نباشید
یک ماه از کاشت بذر کاکتوس که کاشتم میگذره ولی بعضیاشون مخصوصا درشت ترهاشون یکسره کج میشن و به روی زمین میفتن، حتی برای مدتی صاف میشن ولی باز میفتن. نورشون فیلتر شده و از هفته اول روزی یک ساعت(معمولا چهارتا یک ربع) هوادهی میکنم، الان میخوام اسپری قارچکش هم بزنم. ممنون میشم راهنمائی بفرمائید.
http://uupload.ir/files/484s_20200802_135752.jpg
با تشکر

کارشناس 2
۱۲ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۸
در پاسخ به  احسان

سلام، ممنون، به ارامی بوسیله پنس یا هر وسیله ضدعفونی شده دیگر ریشه جوانه ها رو داخل خاک هدایت کنید وبرای حفظ تعادل جوانه ها کنار هر جوانه سنگریزه یا شن عربی ضدعفونی شده بریزید،بعد از انجام این کار محلول قارچ کش رو اسپری کنید.

FS
FS
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۴

سلام
یه سوال میشه برای از بین بردن حشرات داخل بستر از حشره کش خانگی استفاده کرد؟
حتما باید بستر رو چند وقت یه بار مثل استفاده از قارچ کش با سم حشره کش ضدعفونی کرد یا فقط وقتی که حشره هارو داخل بستر دیدیم از سم استفاده کنیم؟
و اینکه اگه مامیلاریا میکس و اچینو سرئوس رو با هم کشت کنیم مشکلی پیش نمیاد؟
خیلی ممنون از همه سایت هایی که دیدم پاسخگویی بهتر و سریع تری داشتین♡♡

کارشناس 2
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۰۲
در پاسخ به  FS

سلام، ممنون از توجه شما،نه بهتر هست از حشره کشهای خانگی استفاده نکنید، چون این سمها برای خود گیاهان هم مضر هست از حشره کشهایی که مخصوص گیاهان هست بهتر هست استفاده کنید،مثل دلتامترین یا دیازینون،بهتر هست ماهی یک بار از محلول حشره کش برای بستر استفاده بشه تا از وجود افتها داخل بستر پیشگیری بشه. میتونید باهم کشت کنید مشکلی نیست.

حسن س
حسن س
۷ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۹

باسلام ،خداقوت . اگر ظرف نانی که برای کاشت بذر استفاده میکنیم جنس بدنه اون کمی پلاستیک مات باشه مشکلی برای گرفتن نور نداره ؟ باید حتما جنسش شفاف باشه ?

کارشناس 1
۷ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۱
در پاسخ به  حسن س

سلام، بدنه مات باشه مشکلی نیست مهم این هست که درب شفاف باشه تا جوانه ها نور کافی دریافت کنند.

rezakhadem076
rezakhadem076
۳۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۶:۳۷

سلام
با تشکر از سایت خوبتون
من بذر خریدم ازتون حالا میخوام بکارم
یه بسته ۲۵۰ گرمی قارچ کش ridomil mz 72.wp دارم و قارچ کش کاربندازیمی که بیش از یه سال هست به صورت محلول غلیظ نگهداری شده
لازمه از mz ridomilاستفاده کنم؟ اصلا قارچکش مناسبی هست؟ خوندم که ترکیب ریدومیل و مانکوزبه!
اگر مناسبه و باید ازین استفاده کنم دوزش چقدره؟ و اینکه به صورت ترکیب با کاربندازیمی که دارم میتونم استفاده کنم؟

کارشناس 2
۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۰
در پاسخ به  rezakhadem076

سلام، روی بسته بندیهارو نگاه کنید اگر تاریخ مصرفشون به اتمام نرسیده باشه میتونید استفاده کنید ،از هرکدوم بصورت جداگانه میتونید استفاده کنید باهم ترکیب نکنید.

khaledian.z3
khaledian.z3
۲۹ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۷

سلام ببخشید من میخواستم یه سری دیگه بذر سفارش بدم و میخواستم بدونم میتونم تویه قسمت توضیحات اضافه بنویسم که بار فقط به اداره پست فرستاده بشه و خودم برم تحویل بگیرم؟

abbas.rastkar96
abbas.rastkar96
۲۷ تیر, ۱۳۹۹ ۱۶:۳۴

سلام خسته نباشید بذر هایی که سفارش دادم رسید الان میخوام بکارم و از همین گلدون های که تو تصویر مقالتونه میخوام استفاده کنم ولی به دلیل کمبود جا مجبورم تو هر گلدون ۲ نوع بذر بکارم اگه امکانش هست راهنماییم کنید کدوما رو با هم بکارم اینم بذر هام ?
جزییات سفارش
محصول جمع کل
بذر پارودیا کریسا کانتیون KD1309 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر کوریفانتا کورنیفرا KD1377 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر ژمینوکالسیوم راگونسی KD1367 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر پیلوسرئوس آزولنسیس KD1366 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر مامیلاریا بمبی سینا KD1365 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر آستروفیتوم کاپریکورن میکس KD1359 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر اچینوفوسالو میکس KD1232 × ۱ ۳,۸۰۰ تومان
بذر لیتوپس میکس رنگی هلندی KD1269 × ۱ ۴,۵۰۰ تومان
بذر سرئوس پرویانوس kd1159 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر ژیمینو کالسیوم ایورپریوم kd172 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر اچینوکاکتوس ویسناگا kd1355 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر اریوکاکتوس آمپلیاکاستاتوس kd1350 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر اچینوفوسالو مولتی کاستاتوس kd1351 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر اسپوستوا هویوانسیس kd1349 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر اریوکاکتوس کلاویسپس KD1342 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر کلیستو کاکتوس تاریجنسیس KD1341 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر اسپوستوا لاناتا KD1274 × ۱ ۳,۲۰۰ تومان
بذر آستروفیتوم میروستیگما KD1289 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر فرو رکتیسپینوس KD1288 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر آستروفیتوم میکس KD1257 × ۱ ۲,۸۰۰ تومان
بذر ملو مینیاتوری kd1144 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر مامیلاریا مارکسیانا kd139 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر مامیلاریا مگنی فیکا KD1328 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر ژیمینو کالسیوم ساگلیونیس kd120 × ۱ ۱,۲۰۰ تومان
بذر ژیمنوکالسیوم فردریچی KD1246 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر پاچی سرئوس پرینگلی kd1187 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر مامیلاریا زلمانیا KD1310 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر مامیلاریا پارکینسونی KD1311 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر فرو شوارزی KD1287 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر کوریفانتا رادیانس KD1211 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر کوریفانتا میکس KD1231 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر کاکتوس استت سونیا KD1298 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر ملو کاکتوس میکس KD1279 × ۱ ۲,۲۰۰ تومان
بذر فرو کاکتوس میکس KD1278 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر میرتلو پایه آبی kd1143 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر تیتانوپسیس KD1229 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر هاماتوکاکتوس تیغ بلند KD1272 × ۱ ۱,۶۰۰ تومان
بذر نوتو خورشیدی تیغ بلند KD1273 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر اریوکاکتوس مگنی فیکوس KD1258 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر اورئوسرئوس نئوسلسیانوس KD1260 × ۱ ۴,۵۰۰ تومان
بذر کاکتوس های ستونی kd1199 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر کاکتوس ملو آبی kd1188 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر کاکتوس سرئوس فوربسی KD1243 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر آزروسرئوس هرتلینگیانوس kd1164 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر اورئوسرئوس مگنی فیکوس kd1163 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر فروکاکتوس هوریدوس KD1241 × ۱ ۱,۷۰۰ تومان
بذر هاگئوسرئوس کانتانسیس KD1242 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر کلیستو جوجوینسیس KD1236 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر کلیستو کاکتوس سنیلیس KD1222 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر فرو تاونسندیانوس KD1201 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر هاگوسرئوس اوریسپینوس KD1203 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر اسپوستوا نانا kd1185 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر آزروسرئوس وریدیس kd1181 × ۱ ۳,۵۰۰ تومان
بذر لیتوپس میکس انواع رنگ kd1162 × ۱ ۲,۰۰۰ تومان
بذر کاکتوس آوسترو سفالوسرئوس kd1165 × ۱ ۳,۰۰۰ تومان
بذر ساکولنت کالانچو سریسیفلورا kd1152 × ۱ ۳,۳۰۰ تومان
بذر کلیستو کاکتوس استراووسی kd1150 × ۱ ۲,۰۰۰ تومان
بذر پلیوس پیلوس نلی kd1059 × ۱ ۴,۰۰۰ تومان
بذر هاماتو کاکتوس ستیسپینوس kd1117 × ۱ ۲,۲۰۰ تومان
بذر مامیلاریا میکس kd1044 × ۱ ۱,۵۰۰ تومان
بذر ژیمینو دامسی kd1058 × ۱ ۱,۰۰۰ تومان
بذر مامیلاریا کامپرسا kd1011 × ۱ ۱,۵۰۰ تومان
بذر ژیمینو کالسیوم پفلانزی kd149 × ۱ ۲,۴۰۰ تومان
بذر ژیمنو کالسیوم بالدیوم kd184 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر تلو کاکتوس ستیسپینوس kd146 × ۱ ۱,۵۰۰ تومان
بذر ژیمینو کالسیوم میکس kd145 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر اچینو گروزنی هلندی کد محصول kd142 × ۱ ۸۰۰ تومان
بذر نوتو کاکتوس میکس kd144 × ۱ ۲,۵۰۰ تومان
بذر مامیلاریا هانیانا هلندی kd128 × ۱ ۱,۰۰۰ تومان
بذر پارودیا مگنی فیکا هلندی kd125 × ۱ ۱,۸۰۰ تومان
بذر کاکتوس نوتو خورشیدی هلندی kd122 × ۱ ۲,۰۰۰ تومان
بذر فرو گلایسنس kd123 × ۱ ۱,۷۰۰ تومان
بذر ملو کاکتوس kd117 × ۱ ۲,۰۰۰ تومان

کارشناس 2
۲۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۷
در پاسخ به  abbas.rastkar96

سلام، هر خانواده رو میتونید با هم کشت کنید بذرهایی که از نظر رشد ودمایی یکسان هستند رومیتونید باهم کشت کنید ،برای مثال تمام انواع سرئوسها رو میتونید با هم کشت کنید، انواع مامیلاریاوژیمنو وپارودیا وکوریفانتا ، نوتو وتلو کاکتوس رو میتونید با هم داخل یک بستر کشت کنید،فرو کاکتوس،ملو کاکتوس وانواع اچینو رو هم میتونید با هم داخل یک گلدان کشت کنید ،انواع استروفیتوم واستریاسها رو هم باهم،لیتوپسها باهم دمای جوانه زنی لیتوپسها پایین هست وبهتر هست صبر کنید هوا که خنک شد بکارید انواع ساکولنتها رو هم میتونید باهم کشت کنید.

حیدری
حیدری
۵ تیر, ۱۳۹۹ ۲۳:۴۵

سلام خسته نباشید لازمه ازتون تشکر کنم بذرها با بسته بندی خوب و به موقع به دستم رسید با همون روشی که گفته بودید کاشتم الان هم تقریبا همه شون جوونه زدند ، ممنون از زحمتتون موفق باشید

کارشناس 2
۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱
در پاسخ به  حیدری

سلام، ممنون از شما،موفق باشید.

pwrlynmt
pwrlynmt
۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۵

http://uupload.ir/files/9pe2_p_۲۰۲۰۰۶۲۵_۱۹۰۶۱۷_vhdr_on.jpg
سلام
جوانه های ۷ ماهه ژمینو،به نظر شما رشدشون خوبه؟

کارشناس 2
۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۰
در پاسخ به  pwrlynmt

سلام، برای هفت ماه رشدشون خوب هست، بمرور زمان نور رو افزایش بدید کم کم دارند علفی میشند.

khaledian.z3
khaledian.z3
۴ تیر, ۱۳۹۹ ۰۳:۲۳

سلام ممنون از سایت خوبتون ببخشید بذر های جدید کی موجود میشن و اینکه بینشون باز استریاس و استروفیتوم هست؟

racky balboya
racky balboya
۳۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۲

سلام من یه کاکتوس افوربیا اینگنس دارم پنجاه سانتی متر هست بعد چند لوزه گلدانشو عوض کردم بعد دو روز دیدم تو خاک جونور های عین سوسک ریز ریز ریز پر هست و بیشتر توی خاکه پر شده چیکار کنم ؟؟ مانکزوب دارم چقدر اسپری کنم روی خاک و ایا به تنه گیاه بخوره خراب میشه راهنمایی کنین لطفا

کارشناس 2
۳۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۱
در پاسخ به  racky balboya

سلام، مانکوزب قارچ کش هست، باید از یک حشره کش استفاده کنید ،میتونید از حشره کش سایپرمترین استفاده کنید دزمصرف رو استاندارد استفاده کنید برای گیاه مشکلی بوجود نمیاد.

rockey balboya
rockey balboya
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۶
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام ببخشید من رفتم سایپرمترین بخرم فروشنده اصلا طرز استفاده و چه مدلی بگیرم بلد نیست چه مدلی بگیرم ؟؟ چند درصدیش خوبه اخه من اصلا سر در نمیارم والا بعد کی به کی استفاده کنم چه مقدار قاطی کنم خدا خیرتون بده

کارشناس 1
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۷:۵۶
در پاسخ به  rockey balboya

سلام، امولسیون ۴۰ درصد تهیه کنید، معمولا داخل بطریهای یک لیتری ویا بطریهای کوچک چند سی سی بفروش میرسند. مقدار مصرف یک سی سی در یک لیتر اب. دوبار بافاصله یک هفته میتونید برای افات خاک استفاده کنید.

Ali
Ali
۱۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۰

سلام ببخشید من بستر رو قارچ کش زدم چون بیرون بودن روش پلاستیک کشیدم تا حشره ای چیزی نره توش بعد امروز که رفتم بذرا رو بکارم دیدم رو یکی از بسترا قارچ تار عنکبوتی زده بعد داخل خاک بقیه هم یه چیزایی مث نمک دونه دونه بلوری بود قارچکشمم بنومیله برا یه بستر دیگه همینو یه ماه پیش زدم به یه بستر برا کاشت تا الان مشکلی پیش نیومد می خواستم بدونم الان باید چیکار کنم

کارشناس 1
۱۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۳
در پاسخ به  Ali

سلام، احتمالش هست که تاریخ مصرف قارچکش تموم شده باشه وبستر رو کامل ضدعفونی نکرده باشه، میتونید یک بار با محلول سم قارچ کش کاربندازیم بستر رو ابیاری کنید (مقدار مصرف یک گرم در یک لیتر اب) قسمتهایی که تارعنکبوتی شدن رو جمع کنید بعد با محلول قارچ کش ابیاری کنید.

a_abedi65
a_abedi65
۱۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۵۱

سلام سپاس از مجموعه مهین کاکتوس بذرهاتون بدستم رسید.ببخشید کدوما رو باید با هم بکارم
۱ .بذر پلیوس پیلوس
 ۲.نلی لیتوپس میکس 
 ۳.لیتوپس میکس رنگی هلندی 
۴. تیتانوپسیس
 ۵.بذر میرتلو پایه آبی
۶. اچینو گروزنی هلندی
۷.مامیلاریا میکس
۸. آستروفیتوم میکس
۹. کاکتوس های ستونی
۱۰ . کاکتوس ملو آبی
 ۱۱.نوتو خورشیدی تیغ بلند
۱۲.ژیمینو کالسیوم میکس
 ۱۳.اسپوستوا نانا
۱۴.مامیلاریا بوکاسانا
۱۵. مامیلاریا هانیانا هلندی
۱۶. پارودیا کریسا کانتیون
۱۷. کاکتوس آوسترو سفالوسرئوس
۱۸. اسپوستوا لاناتا
 ۱۹.نوتو کاکتوس میکس
۲۰. اچینوفوسالو مولتی کاستاتوس
۲۱. کوریفانتا کورنیفرا

ممنون از پاسخ گویتون

کارشناس 2
۱۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۶
در پاسخ به  a_abedi65

سلام، ممنون از شما،مبارکتون باشه،شماره های (۱_۲_۳_۴)باهم،
شماره های(۵_۹_۱۳_۱۷_۱۸)باهم.
شماره های(۶_۱۰_۲۰)باهم
شماره (۸)جدا،
بقیه بذرها رو میتونید باهم داخل یک بستر کشت کنید.

Arrh
Arrh
۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۲

سلام و عرض خسته نباشید بنده بذر میرتلو کاشتم بعد از س هفته دارن جوونه میزنن ولی بعضی ها افقی بر روی بستر افتادند مشکل از چیه؟
و مشکل دوم تار عنکبوت دور بعضی از بذر هاست ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس 2
۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۰
در پاسخ به  Arrh

سلام، ممنون، رطوبت ودمای بستر زیاد باشه جوانه ها روی بستر می افتند، میتونید باهوادهی دما ورطوبت بستر رو کم کنید، بذرهایی که تارعنکبوتی شدن از بستر خارج کنید وبا محلول قارچ کش شستشو بدید ومجدد داخل بستر کشت کنید قسمتهایی که داخل بستر تارعنکبوت هست رو هم جمع کنید ومحلول قارچ کش اسپری کنید.

1 3 4 5