سن گلدهی انواع کاکتوس‌ها

سن گلدهی انواع کاکتوس‌ها
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

سن گلدهی انواع کاکتوس‌ها: یکی از مشکلات شایع خریداران کاکتوس‌ها عدم گل دهی آن ها است خوب اولاً گل دهی کاکتوس‌ها شرایط خاص خود را دارد برای مطالعه مقاله شرایط گلدهی کاکتوس‌ها اینجا کلیک کنید. که یکی از مهم‌ترین و غیر قابل تغییر ترین شرایط سن گیاه است شما برای یک گلدان کاکتوس به طور مثال اچینو گروزنی بهترین شرایط را هم فراهم بکنید باز هم نمی‌توانید گل دادن آن قبل از ۳۰ سالگی را شاهد باشید پس سن کاکتوس مهم‌ترین فاکتور تعیین کننده بودن زمان گلدهی کاکتوس است.

در زیر  سن گل دهی تعدادی از  کاکتوس‌های محبوب و موجود در بازار را برای شما آورده ایم تا قبل از خرید کاکتوس سن گل دهی ان ها را بدانید و از این که کاکتوس شما دیر گل می‌دهد آزرده خاطر نشوید. البته این سن نوشته حدودی می‌باشد و بسته به شرایط مانند آب و هوا، دما، نور و سایر موارد بالا یا پایین‌تر از این حد باشد.

گل اچنو کاکتوس

۱- اچینو گروزنی در حدود ۲۵ تا ۳۰ سال

گل ژیمینو شکلاتی

۲- ژمیو کالیسیوم میهانوچی ۲ تا ۳ سال

۳- انواع فرو کاکتوس ۴ تا ۱۰ سال

گل ژیمینو

۴- ژمینو سالگیون ۶ تا ۸ سال

Mammillaria-elongata

۵- مامیلاریا النگاتا ۳ تا ۴ سال

Mammillaria_carmenae

۶- مامیلاریا کارمنا ۳ تا ۴ سال

گل هانیانا

۷-مامیلاریا هانیانا ۳ تا ۵ سال

گل کلسیتو

۸-اسپستوا ۲۰ سال

۹-اچینوپسیس ۴ تا ۶ سال

۱۰-چاما سرئوس ۳ سال

گل نوتو خورشدی۱۱-نوتو خورشیدی ۵ تا ۷ سال

۱۲-هاسل برژیا ۵ تا ۷ سال

گل

۱۳- کانرژیا ۲۰ تا ۳۰ سال

۱۴- نوتو قهوه ای ۳ سال

۱۵- مامیلاریا آناناسی ۲ سال

گل فرو

۱۶- فرو تیغ قرمز ۶ تا ۸ سال

گل اپونتیا

۱۷- اپونتیا ۱۰ تا ۱۵  سال

گل آدنیوم

۱۸- آدنیوم ۳ تا ۵ سال

۱۹- نخل پاچیپدیوم ۱۵ سال

اورئوسرئوس گل

۲۰- اورئو ترولی ۲۰ سال

گل اوبرگونیا

۲۱- ابرگونیا ۷ سال

آریو

۲۲- آریو کاپوس ۵ تا ۱۰ سال بسته به گونه متفاوت می‌باشد.

۲۳- اچینو سرئوس ۳ تا ۵ سال

۲۴- آستریاس ۳ تا ۵ سال

۲۵-استرفیتوم کاپریکون ۴ تا ۶ سال

توجه شود سن ذکر شده برای هر کاکتوس با توجه به شرایط ایده آل و همچنین تکثیر از بذر و رشد آن‌ها بر روی خاک بوده و می‌توان با پیوند زدن و قلمه گیری سن گل دهی را پایین آورد.

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می‌باشد.

مقالات مشابه:

guest
45 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
Bahar
Bahar
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۲:۱۶

سلام روز بخیر
این کاکتوس اچینو گروزنی هست درسته؟
یعنی تو بهترین شرایط تو ۲۵ سالگی گل میده؟؟😶
حدودا چند سالشه این گیاه؟
ممنون بابت پاسخگوییتون

20210511_121237.jpg
احسان
احسان
۲۰ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۷

سلام سن گلدهی کاکتوس صخره ای به طور معمول چقدر است؟

کارشناس 2
۲۰ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۷
در پاسخ به  احسان

سلام، بستگی به شرایط نگهداری داره، انواع سرئوسها معمولا زمانی که قدشون بالای یک الی دو متر شد بالغ شده وشروع به گلدهی میکنند البته این مقدار رشد طولی باید ایدال باشه ودر اثر کمبود نور بلند نشده باشند.

Amir
Amir
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۴

سلام خسته نباشید. آستروفیتوم اورناتوم در چند سالگی گلدهی میکنه؟
ببخشید میخواستم بدونم کاکتوس زیر اچینوپسیس اوکسیگونا هست؟
comment image

کارشناس 1
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۲
در پاسخ به  Amir

سلام، بستگی به شرایط نگهداری داره، در شرایط ایدال بالای هفت سالگی،بله اچینو پسیس اوکسیگونا هست.

نازنین
نازنین
۱۵ دی, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۲

سلام من سن کاکتوسمو اچینو نمیدونم میشه راهنمایی کنید و بگید کی گل میده ‌. و توی بعضی از قسمتهای کاکتوسم سوراخ هست مشکلچیه

کارشناس 2
۱۵ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱
در پاسخ به  نازنین

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وقسمتهایی که میفرمایید بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،گلدهی بستگی به شرایط نگهداری وسن بلوغ گیاه داره چه نوع اچینویی هست؟ آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

Saba
Saba
۳۰ مهر, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۸

comment image
comment image
سلام خسته نباشید. اسم و سن کاکتوسام رو نمیدونم و کی گل میدن و باید چیکار کنم که گل بدن؟ کاکتوسی که توپیه رو پارسال خریدم و اینکه تا امسال هیچ رشدی نداشته.خیلی ممنون میشم اگه جوابمو بدین.

کارشناس 1
۳۰ مهر, ۱۳۹۹ ۲۰:۴۸
در پاسخ به  Saba

سلام، ممنون، عکس اول نوتو مگنی فیکوس هست،عکس دوم چاماسرئوس فکر کنم باشه یا اچینو پسیس که بخاطر کم بود نور علفی رشد کرده، برای گلدهی باید بالغ باشن وخواب زمستانی رو سپری کنند ودرزمان رشد از نور کافی، خاک مناسب ابیاری وکوددهی مناسب وتهویه خوبی برخوردار باشن، نوتو ها بیشتر بالای پنج سالگی بالغ میشن. برای رشد بهتر باید شرایط رشد رو ایدال کنید.

حمید رضا
حمید رضا
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۵

سلام پایه میرتلو (پایه ابی ) توی چه سنی گل میده ؟ و ایا تک پایه هست یا ۲ پایه ؟

کارشناس 2
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۵
در پاسخ به  حمید رضا

سلام، سن دقیق گلدهی رو اطلاع ندارم ولی جفت پایه هست در سنین بالایی گل میده.

مهدی
مهدی
۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۹

سلام ببخشید من یک سوال دارم اونم اینکه منظورتون از سن گلدهی به عنوان مثال آستریاس۳تا۵ سال گل میده و اگه به عنوان مثال سنش بشه ۶یا۷ سال گل نمیده؟ یا از سن ۳تا۵سالگی شروع به گلدهی میکنه؟

کارشناس 2
۲۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۹
در پاسخ به  مهدی

سلام، بعد سن بلوغ اگر شرایط نگهداری ایدال باشه هر سال گل میده.

.
.
۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۵

خیلی ممنون واقعا به موقع و سریع جواب سوالات رو میدید

S
S
۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۵

http://uupload.ir/files/w5h2_15873667252803547992309594655135.jpg
سلام. من نمیدونم کاکتوسم چند سالشه و اصلا اسمش چیه و کی به سن گلدهی میرسه..؟ لطفا راهنماییم کنید ممنون

کارشناس 1
۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۸
در پاسخ به  S

سلام، ملو کاکتوس، تقریبا دوالی سه ساله هست،بالای پنج سال بالغ میشن وگل میدن.

علی
علی
۲۴ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۹

سلام کاکتوس های دفورمه هم گل میدن؟ مثلا لاکتی دفورمه هم گل میده؟

کارشناس 1
۲۴ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۳
در پاسخ به  علی

سلام، بله به سن بلوغ برسن وشرایط نگهداری ایدال باشه گل هم میدن.

امیرعلی
امیرعلی
۲۱ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۳:۰۹

سلام چقدر سایت بی‌نظیری دارید و چقدر کامل ممنون

کارشناس 2
۲۱ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۴:۳۹
در پاسخ به  امیرعلی

سلام، ممنون از توجه شما.

selena
selena
۲۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۶:۲۴

http://uupload.ir/files/whfg_1583808582345-1965061327.jpg
این کاکتوس رو که میبینید تقریبا پارسال خریدمش و اینکه به سن بلوغ هم رسیده وقتی خریدمش چندتا غنچه خشک شده روش بود (طول عمر هر گلش یک روزه ) البته یدونه دیگه مثلش خریدم که هر روز گل میداد

کارشناس 1
۲۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۰
در پاسخ به  selena

مامیلاریا اناناسی هست،کمبود نور داره،برای گلدهی باید نور کافی دریافت کنه وشرایط نگهداری ایدالی داشته باشه وخواب زمستانی رو سپری کنه، بمرور زمان به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید تا رشد علفی نداشته باشه، زمستان رو هم درمحیطی که دما بین ۱۰الی ۵ درجه باشه نگهداری کنید تا بهار سال اینده به گل بشینه.

selena
selena
۲۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۶:۱۷

http://uupload.ir/files/y33l_1583808257455188346495.jpg
همونطور که تو عکس هم مشاهده میکنید خار های پایینی روشنتر و بی جونترن

کارشناس 1
۲۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۸:۰۷
در پاسخ به  selena

گیاهتون سالم هست ومشکلی نداره،تیغهای جدید پررنگتر وبلند تر از تیغهای قدیمی میشن، تیغهای قدیمی به اصطلاح پیر شده وتغییر رنگ میدند.

selena
selena
۲۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۵:۵۳
در پاسخ به  selena

اونوقت فکر نمیکنید که اینکار باعث کم شدن زیباییش میشه
و اینکه بازم سن گلدهیش مثل نو تو میکس هستش؟ اگه مامیلاریا اناناسی رو در معرض آفتاب مستقیم قرار بدم انتفاقی براش نمیوفته؟

کارشناس 1
۲۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۸:۵۶
در پاسخ به  selena

لطفا جواب سوالات رو بادقت مطالعه بفرمایید ،کسی نگفت گیاه رو در معرض نور مستقیم قرار بدید. نور زیاد وفیلتر شده عرض کردم، در ضمن گیاه برای شماست هر جوری که دوست دارید میتونید نگهداری کنید ما فقط راهنمایی میکنیم.

selena
selena
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۲۰:۴۰

نمیدونم چرا قسمت بالای نوتومیکسم روشنتر از پایینشه
و اینکه خار های قسمت بالا زردشون پرنگتره تا خارهای پایین لطفا راهنماییم کنید

کارشناس 2
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۲۱:۰۰
در پاسخ به  selena

از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

selena
selena
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۲۰:۳۲

http://uupload.ir/files/tu4_screenshot_۲۰۲۰-۰۳-۰۹-۲۰-۲۶-۴۹.png

بفرمائید اگه میشه بگید این چیه جدیدا در اومده

کارشناس 2
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۲۱:۰۰
در پاسخ به  selena

گیاهتون نوتو مگنی فیکوس هست،این لکه ها در اثر سرما بوجود میاد مشکلی نیست ،بمرور زمان با بزرگ شدن گیاه از بین میرند.

selena
selena
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۹:۴۶

سلام خسته نباشید میخواستم بدونم یک کاکتوس نو تو میکس خورشیدی که حدودا ۵/۵ سانتی متر هستش به طور تقریبی چندساله میتونه باشه؟
شرایط نگهداریشم اینه که هر جمعه آبیاری میشه و هر دو هفته بهش کود میدم خوب همینطور که میدونید دما و آب و هوای خوزستان خیلی گرمه و من چون شرایط ساخت نور مصنوعی و یا فیلتر شده رو براش ندارم اون رو در معرض آفتاب مستقیم قرار میدم ترکیب خاکش رو دقیقا نمیدونم چیه چون از وقتی خریدمش تا الان گلدانش رو عوض نکردم چون هنوز براش کوچیک نشده.

selena
selena
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۹:۵۲
در پاسخ به  selena

البته فکر میکنم نور مستقیم باعث شده که آفتاب سوختگی کوچیکی روش ایجاد باشه من فکر میکردم این آفتاب سوختگی نیست بلکه افته و برای اینکه مطمئن بشم با استفاده از گوش پاکن آغشته به الکل ۹۸ درصدی به جای مشکوک مالدم اما تا الان که چند هفته گذشته اثری نکرده و زخم قهوه ای روشن کوچیک تغیری نکرده . بنظرتون اگر آفت بود احتمالا موقعی که الکل گذاشتم باید حداقل تغیری میکرد درسته؟

کارشناس 2
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۴:۱۱
در پاسخ به  selena

عکس واضح از گیاه وقسمت اسیب دیده بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،آموزش ارسال عکس در قسمت نظرات.

کارشناس 2
۱۹ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۴:۰۹
در پاسخ به  selena

سلام، ممنون، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

علیرضا حسن زاده
علیرضا حسن زاده
۲۵ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۲۷

ببخشید مامیلاریا اناناسی تک پایه هست یا جفت پایه؟با تشکر

کارشناس 1
۲۵ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۵۲
در پاسخ به  علیرضا حسن زاده

سلام، جفت پایست.

آرتین
آرتین
۱۲ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۸:۳۷

چگونه میتوانیم خودمان سن کاکتوس را بفهمیم

کارشناس 1
۱۲ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۹:۰۴
در پاسخ به  آرتین

این کار بسیار سخت هست، شاید بشه بصورت تقریبی گفت ولی بصورت واضح وکامل نمیشه بیان کرد، بستگی به نوع کاکتوس وشرایط نگهداری هم داره،برای مثال اریوکارپوسها در سه سالگی اندازه یک بند انگشت هم نمیشن، یا کاکتوسهایی مثل نخل ماداگاسکار در چهار ماهگی ده سانت میشن، احتمالش هست که گیاه شرایط رشد ایدالی داشته باشه ورشد خوبی داشته باشه ولی سنش کم باشه یا برعکس شرایط رشد ایدالی نداشته باشه وسنش زیاد باشه.

مجيد
مجيد
۹ مهر, ۱۳۹۸ ۲۲:۰۹

سلام وعرض ادب، میخاستم بدونم راهی برای تشخیص سن اچینوگزوزنی هست ؟قطر۴۰سانت ممنونم

کارشناس 2
۹ مهر, ۱۳۹۸ ۲۲:۵۶
در پاسخ به  مجيد

سلام،قطر گیاه بستگی به شرایط نگهداری داره واز شکل ظاهری گیاه، سن رو متاسفانه نمیشه تشخیص داد. میتونید از گلفروشی که تهیه کردید بپرسید.

امیر حسین
امیر حسین
۲۵ شهریور, ۱۳۹۸ ۱۶:۵۵

سلام سن گلدهی دیسکو هورستی چند سال هست ؟

کارشناس 1
۲۵ شهریور, ۱۳۹۸ ۲۰:۵۹
در پاسخ به  امیر حسین

سلام، بالای پنج سال البته بستگی به شرایط نگهداری هم داره. روی پایه باشه زودتر به گلدهی میره.

alireza19967
alireza19967
۴ تیر, ۱۳۹۸ ۲۲:۰۱

سلام وقت بخیر
ببخشید باید برای گل دهی همه عمر کاکتوس شرایطی که لازمه برای گلدهی را داشته باشه یا آخرین سال منتهی به گل دهی این شرایط فراهم بشه کافیه؟؟

کارشناس 1
۴ تیر, ۱۳۹۸ ۲۳:۱۱
در پاسخ به  alireza19967

سلام، شرایط نگهداری باید ایدال باشه تا گیاه سالم با تیغهای نرمالی بوجود بیاد، اگر شرایط نگهداری ایدال نباشه وگیاه رشد علفی ویا ناسالم باشه سن گلدهی هم برسه به گل نخواهد نشست.