تصاویر گونه‌های مختلف آستریاس و آستروفیتوم

تصاویر گونه‌های مختلف آستریاس و آستروفیتوم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

تصاویر گونه‌های مختلف آستریاس و آستروفیتوم: آستروفیتوم ها بخصوص گونه آستریاس دارای طرفداران زیادی به‌ویژه در ایران هستند. انواع گونه‌های آن در ایران تولید و نگهداری می‌شود. در این مقاله عکس تعدادی از گونه‌های زیبای آستروفیتوم ها و آستریاس ها را برای لذت بردن شما منتشر می‌کنیم. برای خرید بذر آستریاس و آستروفیتوم اینجا کلیک کنید.

برای بزرگنمایی و وضوح تصاویر بر روی عکس‌ها کلیک کنید.

 

خصوصیات گیاه‌شناسی آستریاس ها:
این نوع کاکتوس اغلب به شکل گرد و بدون خار بوده ولی در گونه‌های ناخالص و هیبرید آستریاس بعضی مواقع خار هم دیده می‌شود. که ارتفاع آن به ۲٫۵ تا ۶ سانتیمتر و قطر آن به ۵ تا ۱۵ سانتیمتر می‌رسد. روی سطح آن حدود ۷ تا ۱۰ تقسیم بندی دیسکی شکل که به آن شیار گفته می‌شود، وجود دارد. در مرکز هر شیار نیز آرئول های پشمی وجود دارد. رنگ آنها به رنگ سبز مایل به قهوه‌ای است که ممکن است با خارهایی پوشیده از فلس‌ها یا تریکوم های سفید پوشیده شود. گل‌های این گونه به رنگ زرد با پایه‌ای قرمز هستند که بخش‌های بیرونی بسیار پشمی یا با کرک‌های ریز می‌باشند.

برخی از گونه‌های معروف آستریاس ها: آستریاس میراکل که به شکل ستاره‌ای دیده می‌شود آستریاس سوپرکاباتو که بیشتر به رنگ سفیده مشاهده می‌شود. آستریاس وی تایپ که دارای نقش‌های شبیه وی(V) انگلیسی بر روی بنده است. کیکو آستریاس و  سایر گونه‌ها.

نگهداری آستریاس ها:
نور زیاد و خاک با زهکشی مناسب احتیاج دارد. آبیاری باید منظم باشد و در فاصله دو آبیاری اجازه دهید خاک کاملاً خشک شود. در فصل رشد که اغلب بهار و تابستان می‌باشد می‌توان از کودهای ازت پایین برای رشد آستریاس استفاده نمود.

تکثیر:
آستریاس ها مانند سایر آستروفیتوم ها از طریق بذر تکثیر می‌شوند.

منبع: میهن کاکتوس
منبع تصاویر: اینترنت

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
39 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۳:۲۸

سلامو خسته نباشسن ببخشید اخرین سوال واقعا شرمنده
من در حدس اب میدم که اب از گلدان قارج نمیشه یعنی ابیاری گلدان هامو جوری میدم که فقط به ریشه ها بریه نه به پایین گلدان برسه و..
مشکلی نکنه؟

کارشناس 1
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۲۱
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، بهتر هست ابیاری بصورتی انجام بشه که مقدار کمی اب از زهکش گلدان خارج بشه تا هم اطمینان پیدا کنید که زهکش باز هست هم به تمام ریشه ها اب کافی برسه.

حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۵۰
در پاسخ به  کارشناس 1

زهکش و تخلخل که عالیه ابو نداده میریزه در اون حد مطعمن باشین از هرر لحاظ گلی نمیخام اب بریزه تو زیر گلدانی ها

حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۰

سلام دوباره خسته نباشین عیدتون مبارک واقعا ببخشید مزاحم میشم انقدر

comment image
comment image
این گلاندولی ها هم قیمتن تیغ بزرگه سایز ۸ هست ولی اون تیغ هاش چوچکتر هیت اون سایز ۶ قیمت های یکین اون تیغ کوچکه نوشته گلاندولی ماشونی و تیغ درازه نوشته گلاندولی فقط هن قیمت و حتی اون بگتره هم تیغاش بیشتره هم اندازه گلدان و… ولی هم قیمتن بنظر شما چدوم خاص تر کدوم بهتره؟

کارشناس 1
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۱۹
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، عید شما هم مبارک،هردو خاص وکلکسیونی هست از واریته های جداگانه.

حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۵۱
در پاسخ به  کارشناس 1

کدوم خاص تره؟؟؟

کارشناس 1
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۰۵
در پاسخ به  حسین

اگر قیمتشون یکی هست عکس دوم بهتره بنظرم.

حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۲

سلام خسته نباشین روزتون بخیر ?❤️ واقعا ممنونم از میهن کاکتوس و کارشناس هایش خیلی شرمنده بابت سوال های زیادی که میپرسم
comment image
استریاس سبزه همونی که ابلق نیس واریتش چیه از اونایی که خاصن ریپ هاشون بزرگه و پایینش هم مث چروک میمونه؟ خاصه ایا؟

حسین
حسین
۳ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۱:۳۶

سلام خسته نباشین وقتتو نبخیر عیدتون مبارک ایا کاکتوس های دفرمه مث مامیلاریا الونگاتا دفرمه گل میدن؟

کارشناس 2
۳ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۲
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، عید شما هم مبارک، بله احتمالش هست که گلها هم دفرمه باشند.

حسین
حسین
۳ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۰۸
در پاسخ به  کارشناس 2

به من گفتن اصلا اصلا گل نمیده این الونگانا دفرمه ممکن داره؟

کارشناس 1
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۶
در پاسخ به  حسین

نه صحت نداره، گیاهان دفرمه هم گل میدن.

حسین
حسین
۳ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۵

سلام خسته نباشین وفتتون بخیر عیدتان پیشاپیش مبارک
comment image
در مورد این استریاس ها هر دوتاشون از پایینی ها این رگه های قرمز رو دارن به گفته فروشنده و اینکه میگن که نیشکی هست ولی مطعن نیستن نظرتون در باره گاریته و ارزش ۲ تاشون باهم چیه؟ از پایینی ها
۲_ اینکه ۷ ریپ با ارزش تره یا بیگ ارعوله؟
ممنونم با تشکر

کارشناس 2
۳ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۱:۵۵
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، عید شما هم مبارک، هر سه نیشکی هستند وجزو کاکتوسهای کلکسیونی هستند.

حسین
حسین
۳ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۷
در پاسخ به  کارشناس 2

نیشکی ابلق ژاپن با نیشکی فرق میکنه؟ و اینکه کدوم خاص تره؟
ممنونم ازتون ارزسشون چقد باشه خگبه. دگتا با هن سایز ۶ قیمت شون

حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۷
در پاسخ به  کارشناس 3

خیلی ممنونم
واسه من نشکی ژاپنه یا نیشکی معمولی؟ و اینکه اثلا اینا تو ایران تو خونه با بهترین شرایز نگهداری گل میدن؟

حسین
حسین
۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۳
در پاسخ به  کارشناس 3

ممنونم واقعا پاسخگویی خیلی سریع ❤️❤️ هیبرید نیستن؟

محمد
محمد
۲۲ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۰

سلام و ادب
جدا کردن تنه جوش باعث ایجاد زخم روی بدنه میشه یا خیر؟اصلا راهی هست که جلوی تنه جوش گرفت
با تشکر

کارشناس 1
۲۲ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۵
در پاسخ به  محمد

سلام، تنه جوش ها رو میتونید بوسیله پیچیدن براحتی جدا کنید که تنه گیاه مادری هم زخم نشه. زمانی که گیاه بالغ باشه وشرایط نگهداری ایدال باشه شروع به تنه جوش زدن میکنه. همه میخواهند که گیاهشون تنه جوش بزنه شما برعکسش رو میفرمایید.

Amir
Amir
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱

سلام و خسته نباشید.ببخشید کاکتوس زیر آستروفیتوم کاپریکورن هست یا اورناتوم؟
comment image

کارشناس 1
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۸
در پاسخ به  Amir

سلام، ممنون، آستروفیتوم اورناتوم هست.

pooya.s$
pooya.s$
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۴

آهان متوجه شدم سپاس
فقط اینکه بذر های آستروفیتومتون رو که ناموجود هستند رو امکان داره سال دیگه موجود بشه؟

pooya.s$
pooya.s$
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۷

آهان بله؛
فقط کتابی یا مرجعی نیست که انواع واریته هارو در باره اش توضیح داده باشه؟

کارشناس 1
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۸
در پاسخ به  pooya.s$

در مورد کتاب اطلاعی ندارم ولی مقاله های زیادی در مورد استروفیتوم واستریاسها روی سایت موجود هست، میتونید سرچ ومطالعه بفرمایید.

pooya.s$
pooya.s$
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲

سلام خیلی زیبا بود متشکرم
فقط اگر دقت کنید عکس اولیه از بالا آستریاس ابلق بود .
و اما آیا دومیه سوپر کاباتوی ویتایپ میراکل بود ؟
و اگر هم اینی که من میگم باشه میتونن بهش محلول دفرمه بزنن که دفرمه بشه و حتی با یه کاکتوس ابلق هیبریدش کنند؟
اگر اینطور بشه اسم کاکتوس میشود
آستروفیتوم آستریاس سوپر کاباتوی ویتایپ میراکل دفرمه ابلق
آیا همچنین چیزی امکان پذیر هست؟؟

کارشناس 1
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳
در پاسخ به  pooya.s$

سلام، عکس دوم فکر کنم استریاس اسنو کاباتو ویتایپ باشه، در این مورد اطلاع دقیقی ندارم.

رضا
رضا
۲۶ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۲:۰۴

سلام این کاکتوس میتونه دمای ۴۰ درجه رو تحمل کنه؟ و برای گلدهی نیاز به سرما داره؟

کارشناس 1
۲۶ اسفند, ۱۳۹۸ ۰۸:۴۲
در پاسخ به  رضا

سلام، دما از ۳۵ درجه بالا باشه رشدش موقتی متوقف میشه،بله برای گلدهی نیاز به دوره سرمادهی داره.

Shaahin0059
Shaahin0059
۳۰ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۹:۴۷

ممنون از پاسختون??

یه سوال دیگه داشتم
اونم اینکه
یه دوستی از شما چند ماه قبل بذر روکوتسو ژاپن خریده بود
و توی بذرهاش یک عدد ابلق در اومده بود
دقیق نپرسیدم چه تعداد بذر گرفته بود و کشت کرده بود
ازونجایی که بذرهای روکوتسو شما ابلق نبودن
ولی با این حال یک عدد بینشون ابلق در اومده

و حتی تجربه خودمم یبار از چند آستریاس معمولی کپسول بذر برداشت کردم و بین ۲۵۰ عدد جوانه یک عدد ابلق در اومده
این ابلق شدن از بذر گیاه غیر ابلق و معمولی پدیده شانسی هست یا برمیگرده به گیاهان والد قبلی گیاهی که تلقیح شدن؟؟

چون اکثر گلخونه دارهای حرفه ای هم کمتر پیش میاد بذرشون رو بفروشن یه دلیلیش امکان داره همین مورد باشه،؟

کارشناس 2
۳۰ بهمن, ۱۳۹۸ ۲۰:۴۷
در پاسخ به  Shaahin0059

ممنون از شما،ابلق شدن گیاه کاملا شانسی هست،یکی از گیاهان پایه که برای گردافشانی استفاده میشه یا هر دو حتما باید ابلق باشن ،برخی مواقع با وجود ابلق بودن هر دو گیاه والد گیاه بوجود امده سبز خواهد بود، این امر کاملا شانسی هست ولی احتمالش هست که از همون گیاه سبز بوجود امده در سالهای بعدی در صورت تلقیح با سایر گیاهان ابلق، گیاه ابلقی بوجود بیاد.

Shaahin0059
Shaahin0059
۳۰ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۰

سلام وقت شما بخیر
تفاوت بین آستریاس نیشیکی ابلق و آستریاس ابلق میشه بفرمایید چی هست؟
چون جایی خونده بودم که میگفت آستریاس نیشیکی ابلق به این دلیل نیشیکی گفته میشه که چون طرح قشنگ و زیبایی داره نیشیکی نامیده میشه
در حال حاظر که در کشور ما تکثیر خانواده آستریاس و آستروفیتوم زیاد شده و این وسط آستریاس هیبرید هم تکثیر میکنن خیلی ها
آیا میشه هر آستریاس ابلق رو بهش برچسب نیشیکی داد؟

کارشناس 2
۳۰ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۱۹
در پاسخ به  Shaahin0059

سلام، استریاس نیشکی کلا یک واریته هست،همه ی کاکتوسها میتونند ابلق باشند، نیشکی غیر ابلق هم داریم استریاس نیشکی بیشتر شبیه استریاس اویبو هست ،فقط فرقشون در اروئلهاشون هست اروئلهای استریاس اویبو بزرگتر وپُرزهای زیادی داره واروئلها بهم نزدیکتر هست ولی در استریاس نیشکی فاصله اروئلها زیاد هست وپُرزهای کمتری داره،البته این تفاوت در کوچکی زیاد مشخص نیست زمانی که گیاه بزرگتر میشه تفاوتشون بیشتر مسخص میشه، تنها نیشکیها ابلق نیستند واین اسم فقط واریته ی این نوع کاکتوس هست وربطی به ابلق بودنش نداره. چون همه ی انواع کاکتوسها وسایر گیاهان میتونند ابلق باشند.

علیرضا
علیرضا
۱۱ آذر, ۱۳۹۸ ۲۳:۰۸

مقاله بسیار عالی ای کاش اسم کامل هر استریاس زیرش نوشته میشد و درباره روش نامگذاری استریاس ها هم توضیحی داده میشد

کارشناس 2
۱۲ آذر, ۱۳۹۸ ۱۲:۴۷
در پاسخ به  علیرضا

ممنون از شما،بیشتر عکسها استریاس ایبو، استریاس نیشکی،استریاس سوپرکاباتو،استریاس ویتایپ،استریاس کیکو،هیبرید و… هستند،در مورد اسم گذاریشون اطلاع دقیقی ندارم ولی بیشتر استریاسها در تایوان وژاپن پرورش داده میشن واسم گذاریشون هم توسط کاشف ویا پرورش دهندگان در این کشورها انجام شده، کیکو در زبان ژاپنی یعنی لاکپشت.