معرفی کاکتوس آستروفیتوم اورناتوم

معرفی کاکتوس آستروفیتوم اورناتوم
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

معرفی کاکتوس آستروفیتوم اورناتوم: کاکتوس آستروفیتوم اورناتوم از گونه‌های زیبا و تیغ دار خانواده آستروفیتوم ها می‌باشد. این کاکتوس دارای رشد نسبتاً کمی است و دارای گلهای زیبایی است که در بهار و تابستان شکوفا می‌شود. نام لاتین اورناتوم Astrophytum ornatum می‌باشد.

منبع و محل زندگی: کشور مکزیک بیشتر در صخره‌های آهکی مشاهده می‌شود.

دارای بدنه‌ای سبز رنگ مایل به خاکستری یا سفید دارد. تیغ‌های معمولاً سفید، مشکی و قهوه‌ای می‌باشد.

ارئول ها: ۵-۸ سانتی متر از هم فاصله دارند.

گل دهی: در فصل بهار و تابستان.

کشت و زرع: رشد آن در بهار و تابستان در فصل گرم صورت می‌گیرد.

نرخ رشد: نسبت به سایر گونه‌های آستروفیتوم ها رشد کمتری دارد.

خاک: به خاک مقوی با دارا بودن کمپوست و همچنین شن احتیاج دارد. زهکش خاک نیز خوب باشد.

نور: به نور کامل و فیلتر شده برای رشد احتیاج دارد نور بالا را می‌پسندد و در سایه رشد چندان خوبی ندارد.

آبیاری: آبیاری منظم قبل از هر آبیاری خاک کاملاً خشک شود بهتر است، هر چند ماه یک مرتبه همراه با سم قارچکش آبیاری کنید تا از پوسیدگی های احتمالی جلوگیری شود.

کوددهی: می‌توان  در فصل رشد از کودهای ازت پایین و پتاس بالا برای آستروفیتوم اورناتوم استفاده کرد.

نیاز ویژه: در هنگام قرار گرفتن در گلخانه باید تهویه بسیار خوبی داشته باشد. تقریباً تمام مشکلات در نتیجه آبیاری بیش از حد و تهویه نامناسب رخ می‌دهد، به ویژه هنگامی که شرایط آب و هوایی سرد و یا بسیار مرطوب است.

دما: گرما را دوست دارد (حداقل درجه حرارت زمستان ۵ درجه سانتی‌گراد توصیه می‌شود) اما گیاه کاملاً خشک می‌توانند به راحتی به هنگام یخ زده زنده بمانند (گزارش شده است که مقاوم به ۱۲— درجه برای دوره‌های کوتاه) است.

انتشار: انتشار بیشتر از طریق بذر می‌باشد. برای آموزش کاشت بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید.

از گونه‌های معروف آستروفیتوم اورناتوم می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

Astrophytum ornatum cv. Spiral
Astrophytum ornatum cv. Spiral

 

Astrophytum ornatum cv. Fukuryu Hania
Astrophytum ornatum cv. Fukuryu Hania

 

Astrophytum ornatum kiko
Astrophytum ornatum kiko

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
19 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۴

واقعا مطمعنین دیگه او نقسمتای آب در نمیاد ولی باید در بیادا

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۰

جلبک بستن سطح بستر نشکلی نکنه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۷
در پاسخ به  HoSeIn

چرا مشکل بوجود میاد بهتر هست روی سطح بستر ماسه بریزید تا جلبک سبز نشه اگر مقدارشون زیاد هست از سطح بستر جمع کنید ،رطوبت رو کم ونور رو بشکنید.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۴
در پاسخ به  کارشناس 2

مقدارش خیلی کم ۳۰ درصد بستر که ماسه نداره جلبک بسته بازم مشکل پیش میاد؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۲ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۸:۵۴
در پاسخ به  HoSeIn

بهتر هست روی سطح بستر ماسه بریزید تا جلبک نزنه رطوبت بستر رو هم باهوادهی کم کنید.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۹

comment image
اگر دقت کنین یه جای ملو ابیه یه جا سبز قسمت سبز هم آبی بود ولی پرزاش با گوش پاک کن پاک شد میگم دوباره ابی میشه؟ خیلی ممنون خیلی مرسی??

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۳
در پاسخ به  HoSeIn

اون قسمتهای سفید مایل به ابی فرینا هستند دیگه از قسمتهایی که پاک شدند بوجود نمیاند. سعی کنید اون قسمتها رو پاک نکنید اون قسمتها ازگیاه در مقابل افتها واب محافظت میکنند.از بین برند دیگه تشکیل نمیشند.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۲
در پاسخ به  کارشناس 2

ببخشید اخه رسبو ای داشت… یعنی چی دیگه در نمیاد؟ ۰را من اخه همش نا امید ناراحت میشم از کاکتوس در نیاد که اشقال میشه میشه بگین چطور میشه.. مملو اآبی پس اشغاله

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۲ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۸:۵۵
در پاسخ به  HoSeIn

پیشنهاد میکنم مقاله فرینا چیست رو مطالعه بفرمایید.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۲

سلام خسته نباشین ببخشید پرز های ملو ابیه آبی میکنن اگه برن دوباره آبی میشه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۴
در پاسخ به  HoSeIn

سلام، از گیاه وقسمتی که میفرمایید عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۰:۴۲

سلام خسته نباشین ببخشید آب چند هفته ۱ ماه ۲ ماه مونده بدیم به گلامون مشکلی نکنه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۵:۱۲
در پاسخ به  HoSeIn

سلام، ممنون، نه مشکلی بوجود نمیاد. فقط قبل از ابیاری اب رو تست کنید ببینید بوی خاصی نداره ویا تغییر رنگ نداده اگر داشت استفاده نکنید.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۰:۳۲

سلام خسته نباشین ببخشید اگه رپز های سفید برن اون قسمت به بزرپ شدن گیاه به قسمت پایین میره و پرز های جدید در میاد؟ استروفیتوم من اندازه لپه از یه جای پرزش رفت?

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۵:۱۰
در پاسخ به  HoSeIn

سلام، بمرور زمان که بزرگ بشه مجدد پرز در میاره.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۶:۳۲
در پاسخ به  کارشناس 2

از قسمتی که افتاده یا از نطه جدید پرز جدید در میاره و اونا میان پایین؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰
در پاسخ به  HoSeIn

قسمتی که جدا شده دیگه پرز در نمیاد. بمرور زمان با رشد گیاه اوند قسمت پایین میمونه.

HoSeIn
HoSeIn
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۰:۲۴

سلام خسته نباشین ببخشید من یه کودی عالی میخاستم برای کاکتوساس ابلق و معمولی که مثلا به قول بعضی ها کود خوبی باشه و شکل گیاه رو تغییر نده اون چه کودی؟ تو سایت شما موجوده؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۵:۰۹
در پاسخ به  HoSeIn

سلام، ممنون، از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند میتونید استفاده کنید برای گیاهان ابلق بهتر هست از کودهایی که ازتش از ۵ درصد کمتر باشه استفاده کنید، برای کاکتوسهای ابلق کود ۳،۱۱،۳۸ مناسب هست ،قسمت فروشگاه سایت رو بررسی کنید ببینید این کود موجود هست.