گل کاغذی و راه‌های درمان بیماری‌های آن

گل کاغذی و راه‌های درمان بیماری‌های آن
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

گل کاغذی و راه‌های درمان بیماری‌های آن: گل کاغذی آفت و بیماری‌های زیادی ندارد ولی باید شرایط لازم را برای این گیاه فراهم کنید. تهیه هوای مناسب، نور کافی، آبیاری به مقدار لازم و خاک مناسب می‌تواند در سلامت گیاهان نقش داشته باشد. اولین نشانه‌های بیماری در گل کاغذی زرد شدن برگ‌ها، و ریزش برگ‌ها می‌باشد که در صورت مشاهده باید گیاه را بررسی کنید. در ادامه به مشکل اصلی گل کاغذی می‌پردازیم.

 

آفت شته و کنه:
شته و یا کنه‌های تار عنکبوتی این گیاه را مورد حمله قرار می دهند که در نتیجه آنان برگ‌های گیاه بخصوص برگ‌های جوان زرد می‌شوند و می‌ریزند. پس یکی از دلایل زرد شدن برگ‌های گل کاغذی این آفت‌ها می‌باشد. شته‌ها عسلک تولید می‌کنند موجب چسبناک شدن برگ‌های گیاه می‌شوند و کنه‌های تار عنکبوتی نیز موجب بستن تار عنکبوت در زیر برگ‌های گیاه می‌شوند. اگر تعداد آفات اندک است با کمک تکه پارچه‌ای مرطوب آنها را از روی برگ‌های گیاه بردارید و اگر حمله آنان شدید است می‌توان از سموم سیستمیک مناسب استفاده کرد.

بیماری لکه برگی گل کاغذی:
لکه برگی با عامل قارچی و یا باکتریایی از بیماری‌های این گیاه محسوب می‌شود. بر روی برگ‌ها بخصوص برگ‌های جوان نقاطی به رنگ نارنجی یا قرمز شکل می‌گیرد. به مرور زمان این نقاط به لکه‌هایی بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که بافتی مرده و قهوه‌ای کرم رنگ دارند. در اطراف لکه‌ها نیز ممکن است رنگ زرد مشاهده شود. آبیاری کافی گیاه و جلوگیری از عدم خیس شدن برگ‌ها در طی آبیاری به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می‌کند. گاهی استفاده از قارچکش‌ها برای کنترل بیماری لازم است. برای خرید سم قارچ‌کش اینجا کلیک کنید.

گل کاغذی و راه‌های درمان بیماری‌های آن

سفیدک پودری:
این بیماری در گل کاغذی منجر به ظهور پوششی از پودری سفید تا خاکستری رنگ بر روی سطح برگ‌ها، ساقه و گل‌ها می‌شود. شرایط نامناسب رشد بخصوص رطوبت بیش از اندازه و خیس ماندن طولانی مدت برگ‌ها به همراه نامناسب بودن تهویه محل نگهداری از جمله مواردی است که موجب شیوع این بیماری می‌شود.

پوسیدگی ریشه گل کاغذی:
پوسیدگی ریشه و یا ساقه گیاه از بیماری‌هایی است که معمولاً در اثر نامناسب و سنگین بودن زهکش خاک و غرقاب شدن خاک پیش می‌آید. در نتیجه برگ‌های گیاه شروع به کم رنگ شدن و پژمردن و ریزش می‌کند. گیاه رشد کمی دارد و در نهایت امکان مرگ گیاه نیز وجود دارد. عوامل قارچی همانند Rhizoctonia, Pythium, Phytophthora نیز وجود دارند که می‌توانند موجب پوسیدگی ریشه شوند. قارچ‌ها به ریشه حمله می‌کنند و منجر به مرگ آنها می‌شوند. هوای گرم و مرطوبت از شرایطی است که به فعالیت این قارچ‌ها کمک می‌کند. برای جلوگیری از بیماری پوسیدگی‌های ریشه سعی کنید که بین فواصل آبیاری حتماً سطح خاک گیاه تا حدودی خشک شود و سپس گیاه را آب دهید.

 

دلیل ریز برگ‌های گل کاغذی:
یکی از مشکلات متداول گیاه گل کاغذی ریزش برگ‌های آن است که عدم وجود شرایط مساعد محیطی از جمله دلایل اصلی آن محسوب می‌شود. اگر گیاه به اندازه کافی آبیاری نشود و یا اگر آبیاری بیش از اندازه باشد برگ‌هایش خواهد ریخت. همچنین عدم وجود نور کافی و یا دمای پایین از دیگر دلایل ریزش برگ‌ها هستند.

دلیل ریزش برگ های گل کاغذی

بیماری گل کاغذی

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
77 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
دلربا
دلربا
۲۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۳:۱۰

سلام وقتتون بخیر، گل کاغذی تو باغچه برگ های جدیدش حالت سوختگی داره و سیاه میشه و خشک، روی باغچه شید گذاشتم که نور با فیلتر رد بشه ولی اهواز هستیم و دمای هوا بالای ۵۰ میرسه، بنظرتون ممکنه قارچ باشه یا بخاطر گرمی هوا؟ برگ های قدیمی بدون لکه وکاملا سالم هستن

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۳:۲۳
در پاسخ به  دلربا

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید واز گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

یوسفی
یوسفی
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۸

سلام گل کاغذی من تقریبا کل بگ هایش ریخت ولی دوباره برگ جدید آورد ولی دوباره برگ ها شروع به خشک شدن می کنند و رنگ طلایی طوری روی برگ ها را می پوشاند و می ریزند …ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۹:۴۱
در پاسخ به  یوسفی

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وبرگها بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

ژاله
ژاله
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۳:۴۲

سلام ترو خدا کمکم کنید گل کاغدیم برگ جدید نمیده گلدونشو عوض کردم حالش خوب نشد الان برگهاش دارن زرد و سست میشن کل برگ دانه های زرد میزنه اگر انسانید کمکم کنید پیام بدید چه کنم ۰….. ممنون

کارشناس 1
کارشناس 1
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۲
در پاسخ به  ژاله

سلام، مطمعنن که انسان هستیم، ?شرایط نگهداری ازگیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم پاسخگویی فقط روی همین سایت انجام میشه و به کسی نه ایمیل نه sms نه تماس گرفته نمیشه. شمارتون رو هم بدلایل امنیتیتون حذف کردیم.

زمانی
زمانی
۲۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۱۹

سلام
وقتتون بخیر
من یک گل کاغذی دارم که برگ هاش ریخته و ساقه‌ش هم خشک شده
من فکر می‌کردم دیگه از بین رفته اما دیدم چند برگ از پایین ترین قسمت ساقه‌ش جوونه زده اما خیییلی نازک و زرد رنگ.
به نظرتون چی کار کنم که همین هم خشک نشه و برگ هاش سالم بشن؟
خاک گلدون هم همیشه خیسه حتی اگه آب به گل ندیم، دو سه هفته طول می‌کشه تا یه مقدار دوی خاک خشک بشه
برای همین اصلا نمی‌دونم کی باید بهش آب بدم.
به نظرتون مشکل از خاکه؟
چی‌کار باید کرد؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۲۹
در پاسخ به  زمانی

سلام، احتمالا زهکش گلدان گرفته ودلیل خشک شدن گیاه هم همین موضوع هست، زهکش گلدان رو بررسی کنید و اگر براتون امکان داره کلاگیاه رو از خاک دربیارید وداخل خاک جدیدی بکارید گلدان رو کوچکتر انتخاب کنید وحتما ماسه درشت کف گلدان بریزید که زهکش گلدان بسته نشه، دلیل زردشدن برگها وضعیف بودن گیاه هم خاک خیس هست، تمام قسمتهای خشک شده رو هم کات کنید.

عباس
عباس
۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۳:۵۳
در پاسخ به  کارشناس 2

زهکش گدان چی هست؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۷ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۱:۲۵
در پاسخ به  عباس

سوراخهای کف گلدان

f
f
۲۷ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۴۵

سلام ما گل کاغذیمون رو سه روزه داخل اوردیم چون سرما بیرون اذیتش کرده بود و برگاش پژمرده شده بودند الانم ک داخل اوردیم تغییری نککرده و همچنان برگاش پژمردس چیکار کنیم ک خوب بشه؟؟؟؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۷ آبان, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۱
در پاسخ به  f

سلام، تغییر محیط نگهداری به گیاه شوک وارد میکنه بهتر هست صبور باشید وگیاه رو درجای ثابتی نگهداری کنید وجابجا نکنید برگهای زرد رو جدا نکنید زمانی که خشک شدند جدا کنید، بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه شروع به رشد میکنه.

f
f
۲۸ آبان, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۱
در پاسخ به  کارشناس 1

ممنون الان دیدم داره از وسط برگاش هم شروع ب زرد شدن میکنه ایا این درسته که وقتی اب بهش میدن چند تا قندم حل کنند و بهش بدن خوب میشه؟؟؟؟؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۸ آبان, ۱۳۹۹ ۲۰:۵۲
در پاسخ به  f

از گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،قند رو بیشتر برای ریشه دار کردن قلمه در اب استفاده میکنند. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

f
f
۲۹ آبان, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۳
در پاسخ به  کارشناس 2

میتونم تو واتساپ یا تلگرام براتون بفرستم عکسشو ؟ این مراحل سایت رفتم موفق نشدم

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۹ آبان, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۰
در پاسخ به  f

از قسمت تنظیمات، مرورگر رو روی حالت کامپیوتر بگذارید تا بتونید براحتی عکس اپلود کنید.

غلام
غلام
۱۹ آبان, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۴

سلام، من چند کوزه نسبتا بزرگ گل کاغذی دارم و هر بیست روز یکبار کود ۲۰،۲۰،۲۰، دادم واز لحاظ رشد وگل دادن خوبه ولی حدود یکماهه دو تا از کوزه ها برگهایش اویزان شده مثل زمانی که گیاه تشنه است وسطح برگ گودی وبرجستگی پیدا کرده و هیچ افتی هم روی برگها نیست . لطفا راهنمایی بفرمایید. متشکرم باتشکر از یو آپلود برای میزبانی رایگان عکس و فایل وcomment image

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۹ آبان, ۱۳۹۹ ۲۳:۴۵
در پاسخ به  غلام

سلام، کوددهیتون زیاد هست در این فصل بهتر هست کوددهی رو قطع کنید، پشت برگها تخمهای مگس سفید دیده میشه، کنار گیاه کارت زرد نصب کنید وپشت برگها رو با پنبه اغشته به الکل پاک کنید ،اگر مقدارشون زیاد هست واطراف گیاه پرواز میکنند همه ی قسمتهای گیاهان رو شب هنگام با محلول حشره کش سمپاشی کنید مخصوصا پشت برگها رو. زهکش گلدان رو حتما بررسی کنید که گرفته نباشه وموقع ابیاری اب اضافی بلافاصله از زهکش گلدان خارج بشه. اگر زهکش گلدان گرفته حتما باز کنید وریشه گیاهان رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید.

علی
علی
۱۶ آبان, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۰

سلام من یک گل کاغذی دارم تابستون ها در بالکن می ذارم الان ۲ هفتست آوردمش داخل خانه چون سرده بیرون به شدت ریزش برگ داشت امروز بعد از ابیاری متوجه شدم آب جذب خاک نمیشه بعد دیدم سوراخ پایین گلدان رو ریشه گیاه مسدود کرده و اب بیرون نمیاد که سوراخ دیگه ای ایجاد کردم و اب زیادی خارج شد که بوی گندیده ای می داد .. می ترسم ریشه گیاهم پوسیده شده باشه الان چیکار کنم که اسیبی به گیاه نرسه ممنون می شم راهنمایی کنین

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۰
در پاسخ به  علی

سلام، بهترهست گیاه رو از خاک در بیارید وریشه ها رو بررسی کنید تمام ریشه های پوسیده رو کات کنید وگیاه رو با محلول قارچ کش شستشو بدید بعد داخل خاک ضدعفونی شده بکارید.

علی
علی
۲۲ مهر, ۱۳۹۹ ۱۶:۱۹

سلام خسته نباشید، ۵ ماه پیش یک نهال گل کاغذی در فضای بیرون در گلدان (نوع خاک ماسه بادی) کاشتم، آبیاری قطره ای کردم (در هر ثانیه یک قطره) ماهی یک بار کود محلول در آب دادم، حدود ۲ متر رشد کرده، حدود ۳ ماهه بعضی از برگ ها خراب میشه، دلیلش چیه؟ این خرابی به کل گلدان سرایت نمیکنه؟
comment image

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۲ مهر, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۲
در پاسخ به  علی

سلام، ممنون، اگر فقط برگهای قدیمی این مشکل رو دارند طبیعی هست برگها بمرور زمان پیر وفرسوده شده واز بین میرند،ولی اگر اکثریت برگها این حالت رو دارند بهتر هست ریشه های گیاه رو بررسی کنید خاک نامناسب ویا مرطوب بودن دائمی خاک باعث این مشکل میشه. باسرد شدن هوا بهتر هست ابیاری رو هم کاهش بدید.

Z
Z
۲۷ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۷

سلام من یه گل کاغذی دارم که از زمستون تا به الان برگهاش سبز شده و دیگه قرمز نمیشه
رشد گیاه متوقف شده
علتش چیه ممنون میشم راهنماییم کنید

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۷ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۷
در پاسخ به  Z

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

محمد
محمد
۳ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۵:۵۸

سلام وقت بخیر
عذر میخوام من سه تا گل کاغذی دارم که الان هر سه تا گل کاغذیم برگاشون البته برگای جدیدشون که در میاد خورده میشه ولی هیچ نوع کرمی ندارن
قبلا سالم بودن اما چند روز که گذاشتمشون بیرون آوردمشون داخل دوباره این شکلی شدن لطفا اگر امکانش هست راهنماییم کنید ممنونم
اینم عکساش هست
http://uupload.ir/files/15c_20200724_153114.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۴ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۲
در پاسخ به  محمد

سلام، سوختگی هست، موندن اب روی برگها وتابش نور روی برگها باعث سوختگی شده. نور رو حتما فیلتر کنید ویا زمانی که روی گیاه افتاب هست اب روی گیاه نریزید.

محمد
محمد
۷ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۳۳
در پاسخ به  کارشناس 2

یعنی قارچ نزده یا مریض نیست چون حتی برگای جدیدی هم که دوباره در میاره همینجوری میشه

کارشناس 2
کارشناس 2
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۰۹:۴۸
در پاسخ به  محمد

ظاهرن که سوختگی هست، شرایط نگهداری به چه نحو هست؟ابیاری،ترکیب خاک،کوددهی،میزان نور دریافتی در روز… ؟

آزاده
آزاده
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶

سلام. گل کاغذی مدتی هست که برگ های لوله می شه و رشدش کم شده. اما زرد نشده. در گلخونه هست و نور کافی می بینه. مشکلش چی می تونه باشه؟ سپاس از وقتی که می گذارید

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۳۳
در پاسخ به  آزاده

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه بفرستید تا بهترراهنماییتون کنیم.

آزاده
آزاده
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۳
در پاسخ به  کارشناس 2

چطور عکس ارسال کنم؟ در نورگیر خونه نگه داری میشه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۳
در پاسخ به  آزاده
غلام
غلام
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۰۹:۰۹

سلام، من چند کوزه گل کاغذی بزرگ دارم وهرسال روی حیاط توری های مخصوص گلخانه نصب میکنم .امسال مهپاش هم اضافه کرده ام ولی چندتا ازگل کاغذیها برگهایش نازک و سبز روشن شده و سر شاخه ها درحال پژمرده شدن هست و کلا کم گل داده اند والبته کود ۱۲،۱۲،۳۶ واهن هم میدهم اما کلا سرحال نیستند لطفا راهنمایی بفرمایید . ضمنا اصلا افتاب نمیخورند و از زیر تور نور میگیرند . ممنون

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۴
در پاسخ به  غلام

سلام، از گیاهان وبرگها عکس واضح هم بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

نغمه عرابچی
نغمه عرابچی
۲۳ تیر, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۴

سلام وقت بخیر من دو هفته پیش گل کاغذی تهیه کردم ابتدا خوب بود و سرحال ولی بعدش بی حال شد و همه گل هاش ریختن، توی بالکن جنوبی قرار داره و آفتاب کافی میخوره. برگ هاش رو هم بررسی کردم آفت نداشته، ممکنه به خاطر آبیاری زیاد باشه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ تیر, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۱
در پاسخ به  نغمه عرابچی

سلام، تغییر محیط نگهداری به گیاه شوک وارد میکنه وگیاه باریزش گلها ویا زرد کردن برگها عکس العمل نشون میده که طبیعی هست گیاه رو در محیط ثابت که دما ونور وتهویه مناسبی داره نگهداری کنیدوتا حد امکان جابجا نکنید، بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه وشروع به رشد میکنه ،اگر برگها هم زرد شدن جدا نکنید صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید،زهکش گلدان رو هم بررسی کنید که گرفته نباشه وبعد از ابیاری اب اضافی از زهکش گلدان خارج بشه.

فاطمه
فاطمه
۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۸

قلمه ریشه زده بود فک میکنم
http://uupload.ir/files/rmi3_20200628_100702.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۳
در پاسخ به  فاطمه

احتمالا ریشه ها خیلی ضعیف بودن وموقع تعویض گلدان اسیب دیدند بهتر بود صبر میکردید تا کمی ریشه بندازه بعد گلدان رو تعویض میکردید،الان در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید وفعلا جابجا نکنید خاک رو یک بار با محلول قارچ کش کاربندازیم(مقدار مصرف یک گرم در یک لیتر اب) ابیاری کنید وگیاه رو برای دوالی سه روز با یک نایلون شفاف کاور کنید تا رطوبت محیط حفظ بشه.

فاطمه
فاطمه
۷ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۸

سلام، خسته نباشید، دو هفته پیش یک قلمه گیاه گل کاغذی تهیه کردم، شرایطش خوب بود،چند روز پیش گلدانش رو عوض کردم ، الان برگاش شل شدن و داره نابود میشه، سر بعضی از برگ هاش هم سیاه شدن و دارن میریزن، چیکار باید بکنم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ تیر, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۱
در پاسخ به  فاطمه

سلام، ممنون، قلمه ریشه زده بود یا بدون ریشه گلدانش رو تعویض کردید؟ احتمالا قارچی شده از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

مینا سلیمانی
مینا سلیمانی
۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۶

سلام..وقت بخیر.من یه گل ناز یخی دارم..که اوایل حالش خوب بود و سرزنده…ولی الان چند روزیه که پژمرده شده و برگاش نازک و بدون اب شدند.در حالیکه بهشون اب میدم
http://uupload.ir/files/h36i_20200624_101104.jpg


[URL=
http://uupload.ir/%5D%5BIMG%5D
http://uupload.ir/files/h36i_20200624_101104.jpg
[/IMG][/URL]
این عکساشه.ممنون میشم راهنمایی بفرمایید.

کارشناس 1
کارشناس 1
۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۹
در پاسخ به  مینا سلیمانی

سلام، شرایط نگهداری به چه نحو بوده؟بتازگی گلدان یا خاک یا محیط نگهداری تغییری داشته؟ کوددهی یا سمپاشی داشته؟ ترکیب خاک،میزان ابیاری ونور دریافتی در روز رو هم بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

پریسا
پریسا
۲۹ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۳۷

با سلام. گل من در پاسیو شرایط عالیداره برگهای بزرگی داره اما چن روزه برگهای جوانه زده سیاه شدن دلیلش چیست

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۱
در پاسخ به  پریسا

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

مریم.ح
مریم.ح
۱۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۶:۳۲

سلام وقت بخیر، اسفند ماه نهال گل کاغذی رو توی باغچه بیرون خونه کاشتم، اهواز هستم، زیر نور مستقیم آفتاب هست، هر روز هم آبیاری میکنم، دو هفته ای هست که روی برگ هاش لکه های ریز کرم رنگ دیده میشه و بعضی برگ ها خشکی دارن، یکبار هم تار هایی مثل تار عنکبوت بین شاخه ها دیدم حدس خودم این هست که آفت کنه عنکبوتی زده میخواستم نظر شما رو بدونم

http://uupload.ir/files/apn6_۲۰۲۰۰۵۲۷_۰۲۱۳۲۸.jpg
http://uupload.ir/files/5xng_۲۰۲۰۰۶۰۲_۱۶۱۰۱۸.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۳ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۳
در پاسخ به  مریم.ح

سلام، خسارت کنه هم میتونه باشه ویا افتاب سوختگی زمانی که نور روی گیاه هست روی برگها اب نپاشید گیاه رو بررسی کنید اگر هنوز هم تارعنکبوتی هست تمام قسمتهای آلوده رو حذف فیزیکی کنید بعد گیاه رو با محلول کنه کش دوبار با فاصله یک هفته سمپاشی کنید.

مریم مروی
مریم مروی
۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۳

سلام وقت بخیر.من یه گل کاغذی دارم.دیشب به دلیل باد و طوفانیدکه اومد اکثر گلاش ریخت…و انگار برگ هاش هم شروع کرده به زرد شدن.منم اوردمش تو خونه..پشت پنجره جنوبی گذاشتمش
شرایط نگه داریش:تراس جنوبی،افتاب،هفته ای دوبار اب میدم..
الان چیکارش کنم برگ هاش از این زردتر نشه و گلاش بیشتر از این نریزه؟؟
از طرفی میخوام چند روزی برم مسافرت..تو همون تراس بذارم بمونه؟؟یا بیارمش تو؟؟؟اگه ۴،۵ روز اب نخوره مشکلی براش به وجود میاد؟؟اینم لینک عکساش:
http://uupload.ir/files/np4h_20200520_184316.jpg
http://uupload.ir/files/b0qk_20200520_100925.jpg
http://uupload.ir/files/id4_20200520_184325.jpg
http://uupload.ir/files/3l5j_20200520_184306.jpg

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۸
در پاسخ به  مریم مروی

سلام، به گیاه شوک وارد شده شاخه های خشک شده رو هرس کنید وگیاه رو کامل ابیاری کنید ورطوبت محیط رو افزایش بدید وگیاه رو بمدت یک هفته در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید بعد از یک هفته بمرور زمان به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید برای مسافرت میتوند به یکی از اقوام بسپارید یا گیاه رو کامل ابیاری کنید ودر محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید.

سپیده
سپیده
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۵

سلام، روز بخیر
ما یه گل کاغذی صورتی توی تراس داریم که خیلی گل می داد و سرحال بود. اول برگاش کم رنگ شد، بعد همش ریختن، الانم دیگه آب نمیخوره. بنظر ریشه اش بیمار شده. آیا راهی برای نجاتش هست؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۳
در پاسخ به  سپیده

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

عبدالرضا
عبدالرضا
۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۴:۴۷

سلام
گل کاغذی ما تو اتاق باد پنکه بهش میخورد احساس کردم داره اذیت میشه بردم تو حیاط انگار هوا به هوا شده کلا تو نصف روز تمام برگاش شل شل شده و داره نابود میشه

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۴ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹
در پاسخ به  عبدالرضا

سلام، بله قرار گرفتن گیاه در مجاورت باد لوازم سرمایشی وتغییر محیط نگهداری به گیاه شوک وارد میکنه ،بمدت یک هفته گیاه رو در محیط ثابتی نگهداری کنید واصلا جابجا نکنید با محیط جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه. رطوبت محیط رو هم افزایش بدید.

حسین
حسین
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۱

این یکی هم توی پاسیونه،همه چیش خوبه ولی گلهاش زود ریخت و دیگه هم نداد.حدود پنجاه روزه.بخاطر چیه؟
ببخشید که اینقدر سوال دارما?
http://uupload.ir/files/2d5d_۲۰۲۰۰۵۰۶_۱۸۴۵۵۷.jpg

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۷
در پاسخ به  حسین

شرایط نگهداری رو هم بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم،ترکیب خاک،میزان نور دریافتی،ابیاری،کوددهی،دمای نگهداری…

حسین
حسین
۱۸ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۸
در پاسخ به  حسین

شرایط نگهداریش توی پاسیونه،تموم روز نور دریافتی داره ولی بیشتر ساعات روز غیر مستقیمه ،ابیاریش هر هفت هشت روز ی مرتبه هر موقع که خاکش خشک بشه،خاکش هم همون خاکیه که موقع خریدن توی گلدون بود،کود هم تاحالا ندادم،دمای هوا هم بتازگی داره گرم میشه و در کل خوبه

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۱:۰۵
در پاسخ به  حسین

کمبود عناصر موجود درخاک باعث ضعیف شدن گیاه وریزش گلها میشه میتوید خاک گیاه رو تعویض واز خاک غنی استفاده کنید ویا ماهی یک بار گیاه رو با کودهای کامل تقویت کنید.

حسین
حسین
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۹

این یکی هم حدود دو هفته است که از پاسیون خونه به حیاط انتقالش دادم چند روزیه که برگاش ی کم زرد شده و لبه های برگاش سیاه. بخاطر چیه؟؟
http://uupload.ir/files/w2q1_۲۰۲۰۰۵۰۶_۱۸۵۰۰۲.jpg

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۵
در پاسخ به  حسین

شرایط نگهداری!

حسین
حسین
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۶

سلام خسته نباشید،گل کاغذی من بتازگی برگاش داره زرد و پژمرده میشه و گلهاش هم خشک میشه،بخاطر چیه؟
http://uupload.ir/files/3ky_۲۰۲۰۰۵۰۶_۱۸۴۹۳۷.jpg
http://uupload.ir/files/7yo3_۲۰۲۰۰۵۰۶_۱۸۴۹۴۸.jpg
ممنون

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۴
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون شرایط نگهداری رو هم بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

حسین
حسین
۱۸ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۳
در پاسخ به  حسین

شرایط نگهداریش توی حیاطه تقریبا بیشتر وقتهام افتاب مستقیم میتابه،خاکش هم همون خاکیه که خودش داشت،ابیاریش هم تقریبا هفته ای ی مرتبه هرموقع که خاکش خشک میشه

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۰:۵۸
در پاسخ به  حسین

بهتر هست خاک هر سه گیاهتون رو عوض کنید واز خاک غنی ومتخلخل استفاده کنید ویا کوددهی کنید،گیاهانتون کمبود عناصر دارند، اگر نمیتونید خاک رو تعویض کنید سطح خاک رو بوسیله یک چنگال به ارامی زیرو رو کنید ومقداری کود دامی پوسیده وضدعفونی شده داخل خاک ترکیب کنید.

حسین
حسین
۱۹ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۱
در پاسخ به  حسین

خیلی ممنون از لطفتون،خسته نباشید?

نرگس
نرگس
۲۶ آذر, ۱۳۹۸ ۱۷:۱۷

باسلام گل کروتون من خیلی سرحال وشاداب بودکه ناگهان دچارریزش برگ شد بالای گل برگهای جدیدزده وازپایین برگهامیریزن لطفاراهنمایی بفرماین
همچنین گل برگ مسی من دچارریزش برگ شده وگل کاغذی من تمام برگهاش ریختن فقط ساقه ش مونده ?
محل نگه داری داخل حیاط یک گلخانه کوچک داریم وبرای گرمایش یک اجاق گازسوزروشن هست ممکنه بعلت گازباشه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۶ آذر, ۱۳۹۸ ۲۰:۰۰
در پاسخ به  نرگس

سلام، شرایط نگهداری به چه نحو هست؟ابیاری،ترکیب خاک،نور دریافتی،دما،بهتر هست زهکش گلدانها رو چک کنیدتا گرفته نباشه،وتهویه رو انجام بدید. احتمالش هست بدلیل راکد ماندن هوا هم باشه.

محمدرضا
محمدرضا
۱۵ آبان, ۱۳۹۸ ۱۹:۵۸

سلام وقتی افتاب میزنه برگاش (گل کاغذی) شل میشن

مهشید
مهشید
۱۰ آبان, ۱۳۹۸ ۲۳:۲۸

با سلام گل کاغذی نارنجی رنگی دارم که یه مقداری اب وایتکس داخل خاک ان شده و برگ ها و گل هاش دارن میریزن برای جلوگیری از خشک شدنش چیکار میتونم بکنم لطفا راهنمایی کنید

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ آبان, ۱۳۹۸ ۱۰:۲۴
در پاسخ به  مهشید

سلام، خاک گیاه رو کامل ابشویی کنید تا محلول از خاک خارج بشه.

ناشناس
ناشناس
۹ آبان, ۱۳۹۸ ۱۹:۲۲

سلام وقتتون بخیر . گل کاغذی دارم و گل صورتی کرده جدیدا ولی تا از ی جایی ب بعد دیگ گل نکرد ی آفت ریز سیاه زده داخل گلبرگاش چیکار باید بکنم

کارشناس 2
کارشناس 2
۹ آبان, ۱۳۹۸ ۱۹:۲۴
در پاسخ به  ناشناس

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز قسمتهایی که میفرمایید عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

ناشناس
ناشناس
۱۰ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۳۸
در پاسخ به  ناشناس

تو بالکن تقریبا همیشه افتاب یهش میخوره گلدونشم بزرگه

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ آبان, ۱۳۹۸ ۲۰:۲۴
در پاسخ به  ناشناس

میزان ابیاری، ترکیب خاک،کوددهی،اگر بتازگی محیط نگهداری ویا خاک وگلدونش عوض شده بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

ناشناس
ناشناس
۱۰ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۴۲
در پاسخ به  ناشناس

هنوز کامل گل نکرده ولی همون گلایی هم ک کرده دارن میریزن

ناشناس
ناشناس
۱۱ آبان, ۱۳۹۸ ۱۳:۰۸
در پاسخ به  ناشناس

ابدهی سه روزی یکبار کوددهی نداره و تقریبا ی نصف روز داخل خونه بوده
ببخشید چجوری عکس بفرستم راستش نمیدونم

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ آبان, ۱۳۹۸ ۱۶:۰۱
در پاسخ به  ناشناس

برای اموزش ارسال عکس روی نوشته کلیک کنید.

فاطمه
فاطمه
۲۵ اسفند, ۱۳۹۷ ۲۰:۲۶

سلام. خاک گلدان های آلوورام خیلی سفت و سخت شده و لکه های سفید روی برگ هاشه و سر برگ هاش سیاه شده .چیکار کنم واسشون ؟ ممنونم

کارشناس 1
کارشناس 1