علت زرد شدن برگ‌های گیاه دراسنا چیست؟

علت زرد شدن برگ‌های گیاه دراسنا چیست؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

علت زرد شدن برگ‌های گیاه دراسنا چیست؟ از جمله مشکلات اصلی گیاه دراسنا یا گل برگ بلالی یا درخت اژدها، زرد شدن و ایجاد لکه‌هایی بر روی برگ‌ها می‌باشد. این زرد شدن و تغییر رنگ برگ‌ها در گل دراسنا دلایل مختلفی دارد که در این مقاله به چند مورد اصلی این مشکل اشاره می‌کنیم. نام علمی گیاه دراسنا Dracaena fragrans است.

 

علت زرد شدن و سوختگی برگ‌های گیاه دراسنا چیست:
زرد شدن و سوختگی برگ‌های این گیاه به دلایل مختلفی صورت می‌گیرد و انواع متفاوتی از زردی برگ‌ها در این گیاه ممکن است مشاهده شود.

 

۱- گاهی حاشیه‌های زرد رنگ در کنار لبه برگها شکل می‌گیرد که معمولاً به همراه رنگ قهوه‌ای نیز هست که دلیل این مسئله کمبود آب، شور شدن خاک در اثر کوددهی بیش از اندازه و یا کمبود عناصر غذایی و فقر خاک است. استفاده از آب‌هایی با املاح بالا نیز می‌تواند در ایجاد این مشکل دخیل باشد.

 

۲- گاهی تمامی برگ سبز کم رنگ و زرد می‌شود که از دلایل اصلی ان شدت زیاد نور، رطوبت اندک محیط و یا شرایط نامساعد خاک مانند زهکش نامناسب و یا سنگین بودن بیش از اندازه بافت خاک می‌باشد.

 

۳- علاوه بر زیاد بودن شدت نور، کمبود نور نیز می‌تواند منجر به زرد شدن برگ‌ها شود. اگر نور بسیار کم باشد برگ‌های گیاه بخصوص برگ‌های پایین گیاه زرد شده و از بین خواهند رفت. البته ریزش برگ‌های پایین گیاه و لخت شدن ساقه، از جمله مواردی است که با افزایش سن گیاه نیز می‌تواند پیش بیاید. بنابراین زمانی که چنین مشکلی ایجاد می‌شود، توجه کنید که آیا در هفته‌های اخیر شرایط نوری گیاه تغییر کرده است و یا خیر.

 

۴- پوسیدگی ریشه به دلیل فعالیت بیماری‌ها قارچی می‌تواند منجر به ظهور لکه‌های قهوه‌ای رنگ بر روی برگها شود. زرد شدن برگ، عدم رشد گیاه، پژمرده شدن برگها و قهوه‌ای شدن ساقه گیاه از آثار این مشکل محسوب می‌شوند.

 

۵- آبیاری بیش از حد و عدم خروج آب اضافی از خاک منجر به شیوع برخی از بیماری‌های قارچی و از بین رفتن ریشه‌ها و در نتیجه از دست دادن برگها می‌شود که در این حالت ابتدا برگها به رنگ زرد طلایی در می‌آیند و می‌ریزند. برای درمان این مشکل باید آبیاری را کم کنید و از سم قارچ‌کش استفاده کنید. حتماً کف گلدان دارای سوراخ‌هایی برای خروج آب اضافی باشد.

 

۶- کمبود آب بخصوص در ماه‌های بهار و تابستان می‌تواند باعث زرد شدن برگ‌ها و ایجاد سوختگی بر لبه‌های برگ‌ها شود.

 

۷- تغییر مکان گیاه نیز عامل دیگری برای زرد شدن برگها است. زیرا ممکن است در مکان جدید میزان نور نسبت به مکان قبلی متفاوت باشد. اگر میزان نور بیشتر شده باشد به نحوی که شدت آن برای گیاه غیر قابل تحمل باشد، برگ‌ها زرد رنگ می‌شوند و لکه‌های قهوه‌ای رنگ که ناشی از مردن بافتها است بر روی آنها نیز شکل می‌گیرد.

 

۸- وجود و فعالیت آفات نیز از دیگر عوامل زرد شدن برگها است. بخصوص شپشکهای سپردار، شپشک آرد آلود و یا کنه تارعنکبوتی می‌توانند قسمت‌های مختلف گیاه بخصوص نواحی که برگ به ساقه متصل است و از دید افراد پنهان می‌مانند، فعالیت کرده و منجر به زرد شدن برگها شود.

سوختگی برگ دراسنا

منبع: میهن کاکتوس

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می‌باشد.

مقالات مشابه:

guest
54 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
لیلا
لیلا
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۳

سلام بعد از جابه جایی گلدان ‌عوض کردن خاک گلدان دراسنای من برگاش بیحال شدن واز پاپین داره برگاش زرد میشن دلیلش رو میشه لطف کنید بگید

کارشناس 1
کارشناس 1
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۴:۳۲
در پاسخ به  لیلا

سلام، دلیلش شوک جابجایی هست، برگهای زرد رو جدا نکنید صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید، رطوبت محیط رو افزایش بدید ویا چند روزی گیاه رو کاور کنید تا رطوبت از دست نده بمرور زمان با خاک جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه.

فاطمه
فاطمه
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۵

سلام خسته نباشین،یک سالی هست دراسنا بلالی گرفتم رشدش خوبه،فقط رنگ برگشاش خ روشن شده دیگه سبز نیس بیشتر سفید ب نظر میاد،بعد روش نقطه قهوه ای میاد و کلا میسوزه دیگه هیچ برگی نداره،باز همین روند رو طی میکنه،همیشه هم مرطوب نگه میدارم

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۷
در پاسخ به  فاطمه

سلام، ممنون، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وبرگها بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

ندا
ندا
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۰:۰۶

سلام وقتتون بخیر من چند روز پیش یک دراسینا خریدم الان نوک برگ هاش خشک شده و فر خوردگی داره مشکلش چیه؟!

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵
در پاسخ به  ندا

سلام، از گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید وشرایط نگهداری رو بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

لیلا
لیلا
۱۴ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۱

سلام، وقتتون بخیر، من حدود ۵ روز هست گل دراسنا خریدم همونجا گلدان رو عوض کردم به من گل فروش گفت سیراب بشه تا دو هفته دیگه و من هم آب ریختم تا از زیر گلدان اومد بیرون، الان برگاش دارن یکی یکی زرد میشن ، چکار باید بکنم، علتش چیه ، میشه لطفا راهنماییم کنین ، ممنون میشم

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۱
در پاسخ به  لیلا

سلام، تغییر محیط نگهداری باعث زرد شدن برگهای قدیمی گیاه میشه که طبیعی هست برگهای زرد رو جدا نکنید صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید گیاه رو درجای ثابتی نگهداری کنید وجابجا نکنید بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه. رطوبت محیط رو افزایش بدید.

محسن
محسن
۲۰ دی, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۰

سلام من گیاه دراسنا دارم فقط از وقتی که این گیاه رو خریدم برگ هاش از وسط خشک میشن و حالت خمیدگی پیدا میکنه نوک برگ ها هم زرد و فر دار شدهَ و روز به روز قسمت خشک شده انتهای برگ ها به سمت ساقه کم کم پیشروی میکنه
بگید چیکار کنم

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۵:۱۵
در پاسخ به  محسن

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وبرگها بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

مجید
مجید
۱۶ آبان, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۱

سلام وقت بخیر
گل دراسنا من سر برگاش خشک شدن البته برگای قدیمی بررسی کردم هیچ افتی هم نداره. نور غیر مسقیم رطوبت حدود ۴۰ زهکشی خاک خاکم خوبه
comment image
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ آبان, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۸
در پاسخ به  مجید

سلام، برای ابیاری از اب بدون املاح وهمدمای محیط استفاده کنید زیرگلدانی رو همیشه خالی از اب وخشک نگهدارید، رطوبت محیط رو افزایش بدید میتونید برای تامین رطوبت از جزیره زیرگلدانی استفاده کنید. زهکش گلدان رو هم بررسی کنید که گرفته نباشه واب اضافی بلافاصله بعد از ابیاری از زهکش گلدان خارج بشه. گیاه رو از لوازم گرمایشی وسرمایشی دور نگه دارید ودر مجاورت گرما وسرما نباشه.

احسان
احسان
۱۱ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۲۶

با سلام و خسته نباشید
از موقعی که حدود ۴ماه پیش خاک دراسنا پیله موآ رو عوض کردم هرچندوقت یکبار از بالای تنه کج میشه و باز خوب میشه، ولی الان همونطور کج مونده و برگ های پایینی هم داره زرد میشه. آبیاری هم ۳-۴روز یکبار بصورت نامنظم و دمای اتاق ۲۵درجه هست.دلیل کج شدن چی میتونه باشه؟
با تشکر
http://uupload.ir/files/02tr_20201002_084808.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۱ مهر, ۱۳۹۹ ۲۱:۴۰
در پاسخ به  احسان

سلام، ممنون، گلدان گیاه رو هر هفته نود درجه بچرخونید تا به همه ی قسمتهای گیاه نور کافی برسه، گیاه به سمت نور خم شده، گلدان رو بچرخونید تا قسمتی که خم شده پشت به نور باشه تا کم کم گیاه به طرف نور کشیده شده ودرست بشه.

آزاده
آزاده
۸ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۴:۰۲

سلام.وقت بخیر،۳ درخت دراسنا بلالی توی یک گلدان بزرگ دارم که دو تا درخت بزرگا چند ماهیه که از بالای درخت برگها شروع به زرد شدن و ریختن کردن ولی درخت کوچیکتره مشکلی نداره.شرایط برای هر سه درخت هم یکسانه.دو تا بزرگا چه مشکلی دارن؟
ممنون از راهنماییتون

کارشناس 2
کارشناس 2
۸ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۴:۳۷
در پاسخ به  آزاده

سلام، شرایط نگهداری رو هم بفرمایید وعکس واضح از گیاه وبرگها بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

آدینه
آدینه
۳ شهریور, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۱

سلام ممنون از پاسخگویی سریعتون
من دو ماهی هست به درسینای بزرگ چند شاخه خریدم فاصله اش از پنجره جنوبی ۱۰ متره عصرها نور بهش میرسه با بررسی خشکی خاک‌بهش تقریلا دوبار در هفته آب میدم و کود ۳ اف هم تقریبا ۱۵ روز یه بار میدم مه پاشیم هفته ای یه بار انجام میدم ولی تمام برگهاش نوکش خشک و فر خورده شده میشه راهنماییم کنید عکسشم فرستادم ممنون
http://uupload.ir/files/ij5i_15982940387485566131153106772028.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۸
در پاسخ به  آدینه

سلام، ممنون از شما،زیر گلدانی رو خالی از اب وخشک نگهدارید وبرای ابیاری از اب بدون املاح وهمدمای محیط استفاده کنید،کوددهی رو ماهی یک بار انجام بدید. میتونید رطوبت محیط رو با جزیره زیر گلدانی تامین کنید وروی برگها مهپاشی نکنید.

Mary
Mary
۲۸ تیر, ۱۳۹۹ ۰۰:۵۸

http://uupload.ir/files/iuf6_image.jpg
http://uupload.ir/files/c12_image.jpg
http://uupload.ir/files/wt7m_image.jpg
سلام وقتتون بخیر دراسانای پرچمی من نوک برگهاش میسوزه وتعداد کمی ازبرگهاش سوخنگیش تا وسط برگ اومده یکی دوتاشم دراخرزرد شدن. ابیاری وبعداز خشک شدن خاک انجام میدم غبارپاشی میکنم وازلامپ رشد به جای نورخورشید استفاده میکنم به نظرتون دلیلش چی میتونه باشه؟؟ممنون از سایت خوبتون

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۸ تیر, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۵
در پاسخ به  Mary

سلام، اثار سوختگی هست زمانی که نور روی گیاه هست غبار پاشی نکنید، ابی که برای ابیاری استفاده میکنید املاحش زیاد هست سیاه شدن نوک برگها دلیل براین موضوع هست برای ابیاری از اب بدون املاح وهمدمای محیط استفاده کنید ،لکه های موجود روی برگها نشان از املاح زیاد اب مصرفی داره، برگها رو با یک پنبه اغشته به سرکه پاک کنید به ارامی این کار رو انجام بدید رسوب اب موجود روی برگهاهم از بین میره.

احسان
احسان
۱۲ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۴

سلام خسته نباشید
هفته پیش خاک دراسنا رو عوض کردم و کم کم به محیط پرنور انتقال دادم و برگ هاشو با دستمال مرطوب به آب و ریکا شستم و امروز پنجره هامو باز کردم تا خاک گلدونهایی که هفته پیش عوض کردم هم هوا بخورند و کمی خشک شوند(گلدان دراسنام نزدیک باد بیرون بود). ولی از صبح برگهاش آویزون شدند و خالهای قهوه ای روی برگهاش زیاد شدند که مجبور شدم بجای آبیاری از قارچ کش کاربندازیم رو برگ اسپری و پای خاک بریزم. افتادگی برگها خوب میشه؟ و خالها چطور؟
http://uupload.ir/files/2uxy_20200702_143237.jpg
http://uupload.ir/files/avoj_20200702_144751.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۳ تیر, ۱۳۹۹ ۰۰:۲۱
در پاسخ به  احسان

سلام، ممنون، گیاه رو در محیط ثابت که دما ونور مناسبی داشته باشه نگهداری کنید وجابجا نکنید ،برای تامین رطوبت محیط برای چند روز کاور کنید. روی کاور چند سوراخ کوچک هم ایجاد کنید. بمرور زمان باخاک جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه.

n.pourghahreman
n.pourghahreman
۳۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۱۸

سلام. حدود یک ماه هست که یک دراسینا پرچمی سبز خریدم. روزی که سفارش رو تحویلم دادند یک برگش زرد بود. دوباره یک هفته بعد یه برگ دیگش زرد شد. الان در هفته چهارم هستیم که خریدمش اما باتو چهار گنج روز دوتا برگش زرد شد. ابدهی رو هر وقت تا عمق دو سه سانت خشک میشه انجام میدم. هر پنج شش رو روز یکبار میشه. ممنون میشم راهنمایی بفرمایید مشکل از کجاست. امروز چک کردم دیدم اب از انتهای گلدون بیرونم میاد .

کارشناس 2
کارشناس 2
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۰۰:۰۱
در پاسخ به  n.pourghahreman

سلام، اگر برگهای قدیمی وپایینی زرد میشن طبیعی هست صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید،اگر سریعتر زرد میشن گیاه کمبود عناصر داره میتونید ماهی یک بار گیاه رو با کودهای کامل تقویت کنید.

n.pourghahreman
n.pourghahreman
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۳
در پاسخ به  کارشناس 2

ممنون از لطف شما . برگ های پایینی زرد میشن. با توجه به اینکه تو فصل تابستون هستیم مشکلی نداره بهش الان کود بدم؟ هم کود سه بیست دارم هم کود پتاس بالا و هم کود رشد . کدوم خوبه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ تیر, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۷
در پاسخ به  n.pourghahreman

ممنون از شما ،اگر بعد از غروب افتاب تا طلوع افتاب دما از ۳۵ درجه کمتر میشه میتونید عصر کوددهی کنید ولی اگر در این فاصله هم دما از ۳۵ درجه بیشتر هست بهتر هست صبر کنید وزمانی که هوا خنکتر شد کوددهی رو شروع کنید، موقع کوددهی خاک بهتر هست مقداری رطوبت داشته باشه از هر سه نوع کود بصورت دوره ای میتونید استفاده کنید.

علی
علی
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۸

سلام وقت بخیر من درسانای برگ بلالی داشتم برگ هاش کم‌کم داره زرد میشه گلدان رو عوض کردیم چون گلدان قبلی کوچیک شده بود
ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۴
در پاسخ به  علی

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم واینکه بعد از تعویض گلدان برگها زرد شدن یا قبل از تعویض گلدان هم برگها زرد میشدند؟

Somaye
Somaye
۱۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۴

سلام
من گیاه دراسنا کامپک حدود شش ماه هست که گرفتم، به تا کی دوتا از برگهای بالا شروع به زرد شدن کردن، به این صورت که نوک و حاشیه در حال زرد شدن هست
هفته ای یه بار آب میدم آب هم جوشیده هست، با پنجره هم خیلییی فاصله داره
حدودا یه هفته چند روز پشت سر هم غبار پاشی کردم ممکنه به خاطر اون باشه؟
هر وقت هم آبیاری میکنم آب از زیر گلدان خارج میشه

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۰
در پاسخ به  Somaye

سلام، از گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

آدانا
آدانا
۵ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۴

سلام، گیاه برگ‌های پایینی گیاه دراسنای من زرد می‌شوند. ابتدا یه لکه قهوه ای رنگ روی برگ ایجاد می‌شود و سپس برگ بطور‌کل زرد می‌شود. لطفا راهنمایی بفرمایید

کارشناس 2
کارشناس 2
۵ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۴۷
در پاسخ به  آدانا

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

آدانا
آدانا
۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۹
در پاسخ به  کارشناس 2

هفته ای دو بار آبیاری می‌شود، جلوی پنجره است.
عکس را چطور بفرستم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۰
در پاسخ به  آدانا
آدانا
آدانا
۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۶:۱۴
در پاسخ به  کارشناس 2

http://uupload.ir/files/hrgf_e2c8e54e-2941-4690-923b-8f479b9035eb.jpeg
این عکس برگ های زرد شده است

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۱:۰۴
در پاسخ به  آدانا

ترکیب خاکش رو هم بفرمایید واینکه بتازگی محیط نگهداری یا خاک گلدان عوض شده؟بتازگی کوددهی یا سمپاشی داشته؟ اگر بله با چه فاصله ودزی مصرف شده؟

آدانا
آدانا
۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۹
در پاسخ به  آدانا

گیاه حدود یک سال است خریداری شده و چیزی انجام نشده، نه خاک عوض شده و نه سمپاتیک شده. ترکیبات خاک را نمیدونم چون همان خاکی است که خریداری شده.

کارشناس 2
کارشناس 2
۸ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۳۰
در پاسخ به  آدانا

زرد وخشک شدن برگهای قدیمی تاحدودی طبیعی هست ولی اگر باسرعت بیشتری زرد میشن گیاه کمبود عناصر داره وبهترهست ماهی یک بار گیاه رو با کودهای کامل تقویت کنید.

fahimeh
fahimeh
۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۹

سلام . خسته نباشید . آیا برای دراسنا پرچمی خاک کاکتوس مناسبه ؟ اگر نه چه خاکی مناسبه ؟ و چه کودی استفاده کنم خوبه ؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۲:۳۰
در پاسخ به  fahimeh

سلام، ممنون، خاک این گیاه باید سبک وغنی باشه.مخلوطی از خاک برگ و پرلیت و کمی پیت ماس میتواند بستر مناسبی برای رشد دراسنا پرچمی باشد از کودهای کامل ماهی یک بار میتونید استفاده کنید.

فاطمه راد
فاطمه راد
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۸:۱۸

سلام من تقریبا یک ماه پیش یه گلدون دراسنا گرفتم . کلا سرحاله و جاشو دوست داره و برگ های جدید زیادی داده ولی از موقعی که گرفتم رو چند تا از برگاش لکه های قهوه ای داره میترسم قارچی چیزی باشه . روی برگ های جدیدش از این لکه ها نداره . و سوال بعدی اینکه آیا دراسنا نیازی به غبار پاشی داره ؟ و من بخاطر بذر چمن هایی که پاش کاشتم تقریبا هروز یه مختصر خاکش رو غبار پاشی میکنم . مشکلی پیش نیاد ؟ http://uupload.ir/files/dw7h_20200506_073759.jpg
http://uupload.ir/files/zpx6_20200506_045308.jpg
http://uupload.ir/files/dw6b_screenshot_20200506-081413.jpg

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۸
در پاسخ به  فاطمه راد

سلام، بیماری قارچی لکه برگی هست، لکه ها رو دوهفته تحت نظر داشته باشید اگر پیشروی داشتند کامل از گیاه جدا کنید وگیاه رو دو بار بافصله یک هفته با محلول قارچ کش ابیاری وسمپاشی کنید،از سم قارچ کش کاربندازیم میتونید استفاده کنیدمقدار مصرف یک گرم در یک لیتر اب.

صدیقه
صدیقه
۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۱:۵۹

سلام
من دو هفته پیش دراسنای پرچمی بدون گلدان و ریشه دار خریدم و در گلدان ام کاشتم اما مدام برگ های پایین از نوک برگ تا انتها برگ زرد می شود و می افتد. لطفا راهنماییم کنید. هفته ای دوبار هم آب میدم. آب کتری جوشیده شده سرد.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۱ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۰۸:۲۴
در پاسخ به  صدیقه

سلام، تنش تغییر محیط نگهداری هست گیاه رو بمدت یک هفته در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید وبرگها ی زرد رو جدا نکنید صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید یک هفته بعد به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید، برای ابیاری از اب بدون املاح وهمدمای محیط استفاده کنید بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه زرد شدن وریزش برگها متوقف میشه.

باقری
باقری
۱۶ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۰:۰۲

سلام.دراسنای من همه برگهاش از نوک اندازه یکی دوسانت زرد شده ولی ظاهرش مشکل نداره ابیاریش هم مناسبه.مشکل گیاهم ازکجاست؟؟؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۴:۰۵
در پاسخ به  باقری

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

مریم
مریم
۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۱:۰۸

سلام حدود یکساله دوتا گل دون درسنا خریدم خیلی خوب بود تا حالا اما الان هردوشون برگاشون شروع به ریختن گرده و حس میکنم ساقه هم داره نرم میشه ده روزی یک بار اب میدم

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۱
در پاسخ به  مریم

سلام، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاهان عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،اگر تغییری در محیط نگهداری بوجود امده ویا گلدان یا خاک گیاهان تعویض شده بفرمایید.

Elnaz
Elnaz
۱۶ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۹

سلام روز بخیر.یک گیاه دراسنا هدیه گرفتم که بعد از گذشتن یک هفته برگ های زیرینش شروع به زرد شدن کردند هفته ای یک بار به اون آب میدم مکانش هم تقریبا گرم هست اما چون خونه ی نور گیری ندارم مجبورم روزی چند ساعت ببرمش توی حیاط تا نور بگیره بنظرتون دلیل زرد شدن برگ هایش همین موضوع می‌تونه باشه ؟!ممنون از توجهتون

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲
در پاسخ به  Elnaz

سلام، تغییر محیط نگهداری باعث زرد شدن برگهای پایینی گیاه میشه،گیاه رو در محیط ثابتی نگهداری کنید وزیاد جابجا نکنید در پرنورترین قسمت منزل میتونید نگهداری کنید پشت پنجره شمالی که کمترین نور رو دارند هم میتونید نگهداری کنید با محیط جدید ادابته بشه زرد شدن برگها متوقف میشه.

Hanie
Hanie
۳ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۱:۲۴

سلام من از تابستون گل دارسنا خریدم خوب و سر حال بود ب تازگی از پایین برگاش خشک میشه و میفته .و برگای دیگه خودشونو به سمت پایین انداختن،ی هفته پیش خاکشو عوض کردم اما فرقی نکرده ،هفته ای دوبار آب میدم بهش و پشت پنجره اما آفتاب نمیفته روش ،مشکلش چیه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۲۹
در پاسخ به  Hanie

سلام، از گیاه عکس واضح بفرستید ودمای نگهداری وترکیب خاک گیاه رو هم بفرمایید، کوددهی یا سمپاشی اگر داشته بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

مه نگار هادی نیا
مه نگار هادی نیا
۱ بهمن, ۱۳۹۸ ۲۰:۲۶

سلام خسته نباشید . من یه دراسنا مدت یه ماه میشه خریدم. الان برگاش خیلی افتاده شده حس میکنم. و چنتا از برگاشم از نوک شروع میکنن به خشک شدن و کل برگ خشک میشه بعد یه مدت.
هفته ای یبار اب میدادم و یبارم که حس کردم شاید از خشکی زیاد اینجوریه گذاشتم تو تشت اب تا خاکش خوب اب کشید
غبارپاشی هم میکنم
نور خورشید روش نمیوفته ولی خونه نورگیره
ممکنه بخاطر محیط جدید باشه و خوب بشه بعد یه مدت؟
باید جایی بزارم که نور خورشید روش بیوفته از پشت پنجره یا نه؟
http://uupload.ir/files/5bt4_image.jpg
این عکس الانه
http://uupload.ir/files/brkm_370e4f70-3a8d-4c71-9bc5-d3dbd60abc08.jpeg
این مال روز اول خریدنه

کارشناس 2
کارشناس 2
۱ بهمن, ۱۳۹۸ ۲۱:۳۲
در پاسخ به  مه نگار هادی نیا

سلام، زهکش گلدان رو برسی کنید که گرفته نباشه وموقع ابیاری اب اضافی بلافاصله از زهکش گلدان خارج بشه،گیاه رو در محیطی که نور وتهویه مناسب ودمایی بین۲۰_۳۰ درجه داره نگهداری کنید. برگهای زرد شده رو از داخل گلدان جمع کنید،ماندن برگهای زرد داخل گلدان باعث بیماریهای قارچی میشه. برای تامین رطوبت محیط میتونید از دستگاه مه ساز سرد ویا جزیره زیر گلدانی استفاده کنید.برای ابیاری از اب بدون املاح وهمدمای محیط استفاده کنید.