آموزش آپلود عکس در قسمت نظرات

آموزش آپلود عکس در قسمت نظرات
زمان مطالعه: ۲ دقیقه

آپلود عکس در قسمت نظرات میهن کاکتوس به دو صورت امکان پذیر است.

روش اول: مستقیم
مطابق عکس زیر از بخش مشخص شده هنگام اضافه کردن دیدگاه یا سوال جدید در زیر مقالات میتوانید تصاویر را بصورت مستقیم بر روی دیدگاه خود آپلود کنید. حجم عکس نباید بیشتر از ۲m باشد. تعداد عکس‌ها نمیتواند بیشتر از ۲ عدد در هر دیدگاه باشد.
ارسال عکس

 

روش دوم: غیر مستقیم

مراحل ارسال عکس در قسمت نظرات سایت میهن کاکتوس:
به یکی از سایت‌های مخصوص آپلود عکس مراجعه کنید. یکی از بهترین سایت‌ها در ایران که بدون عضویت و با سرعت بالا می‌توانید در آن عکس آپلود کنید سایت یوآپلود به آدرس www.uupload.ir می‌باشد. در ادامه مراحل آپلود عکس را با تصویر برای شما توضیح می‌دهیم.

 

مرحله اول:
به سایت www.uupload.ir مراجعه کنید بر روی انتخاب فایل کلیک کنید و عکس مورد نظر را از گوشی یا کامپیوتر خود انتخاب کنید. مانند شکل زیر عمل کنید.

آپلود عکس

پس از انتخاب عکس بر روی گزینه شروع آپلود کلیک نمایید تا عکس شما بار گذاری شود. تصویر پایین

پس از اتمام آپلود عکس لینک‌هایی ظاهر می‌شود. شما باید لینک را کپی کنید. تصویر پایین

لینک کپی شده را در هنگام ارسال نظر در سایت میهن کاکتوس در کنار متنی که نوشته‌اید paste کنید و نظر خود را ثبت کنید. دقت کنید که لینک مستقیم را کپی کنید، تصویر پایین

آپلود عکس

دوستان توجه کنید که به دلیل حجم بسیار بالای نظرات ممکن است مدت زمان پاسخ کارشناسان به پیام های شما اندکی طولانی باشد و میانگین زمان پاسخگویی به نظرات بین ۱ تا ۵ ساعت می‌باشد.

 

تجربیات و سؤالات خود را در زیر محصولات و مقالات ارسال کنید و حتماً سعی کنید نظرات را در زیر مطالب مرتبط با آن موضع ارسال کنید. مثلاً بهتر است در زیر محصول لیتوپس در مورد کاج مطبق سؤال نشود تا مراجعین بعدی بتوانند از سؤال و جواب‌ها برای نگهداری هر چه بهتر گل و گیاهان خود استفاده کنند.

منبع میهن کاکتوس

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
331 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
زهرا
زهرا
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۷:۰۹

سلام اسم این گل چیه ؟ هنوز برگاش کامل نشده ولی چیدمان برگاش شبیه شفلرا هست
comment image

کارشناس 1
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۹:۵۴
در پاسخ به  زهرا

سلام، اگر پشت برگهاش بنفش هست گیاه زیپلین هست، به گیاه موسی در گهواره هم معروف هست، هیچ شباهتی به گیاه شفلرا نداره.

زهرا
زهرا
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۲:۴۲
در پاسخ به  کارشناس 1

موسی در گهواره هم دارم این مدلی نیست

عکس رو که سرچ میکنم اسم گونه اش این میاد : Tradescantia zanonia
نمیدونم اسم خودش چی هست،
پشت برگاشهم یه هاله ای از رنگ بنفش داره ، برگاش شبیه برگ بیدی سبز هست ولی اندازه برگاش بلندتر میشه

کارشناس 1
۱۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۱:۰۹
در پاسخ به  زهرا

اگر از خانواده ترادسکانتیا باشه برگ بیدی هست احتمالا برگ بیدی پهن برگ هست.

محمدرضا حق شناس
محمدرضا حق شناس
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۰:۴۷

با سلام و احترام ممنون از مطالب اموزنده شما من یک آلوورا دارم که تازگی لکه های سفیدی روی قسمت جوانه ان ظاهر شده بفرمایید چکار کنم .

CAM02236.jpg
کارشناس 1
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۲
در پاسخ به  محمدرضا حق شناس

سلام، ممنون از توجه شما، الوورا نیست برگهای گیاه آگاو هست،ضربه ی فیزیکی یا افتاب سوختگی میتونه باشه حتما نور رو فیلتر کنید وزمانی که نور روی گیاه هست روی برگها اب نریزید.

محمدرضا حق شناس
محمدرضا حق شناس
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۷:۳۳
در پاسخ به  کارشناس 1

سپاسگزارم

CAM02237.jpg
مینایی
مینایی
۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۷:۴۰

comment image
سلام و عرض ادب خدمت شما
ببخشید این گیاه سانسوریای من نور خوبی داره و هر ۱۵ روز بهش آب میدم اما پایینش چروکیده و لول شده دلیلش چیه comment image

کارشناس 2
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۰:۰۱
در پاسخ به  مینایی

سلام، گیاهتون تشنه هست چروک شدن برگها هم دلیلش همین موضوع هست ۱۵ روز زمان زیادی برای ابیاری هست هر زمان خاک گیاهتون کامل خشک شد ابیاری رو انجام بدید برابی اینکه سیراب بشه گلدان رو داخل تشت اب بگذارید داخل تشت اب بریزید یک الی دو ساعت بگذارید داخل اب بمونه تا کامل سیراب بشه بعد گلدان رو از داخل اب خارج کنید وروی یک سبد بگذارید تا اب اضافی از زهکش گلدان خارج بشه بعد در جای اصلی قراربدید.

محمد جوزمی
محمد جوزمی
۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۸

سلام وقت بخیر
کاکتوس دم موشی دارم چرا گل نمیده
حدود دوساله دارم

کارشناس 1
۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۸:۱۴
در پاسخ به  محمد جوزمی

سلام، برای گلدهی ابتدا باید گیاه بالغ باشه وخواب زمستانی رو سپری کنه ودر زمان رشد از خاک مناسب، نور کافی، دما وتهویه مناسب وابیاری وکوددهی منظمی داشته باشه.

آنیسا
آنیسا
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۵:۵۰

سلام ببخشید اگه خاکشو عوض کنم دیگه نیازی به کود حیوانی نیس ؟
بی نهایت سپاس بابت راهنماییتون

کارشناس 1
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۵:۵۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، نه کود دامی ترکیب نکنید از خاک باغچه تمیز ومقداری ماسه برای ترکیب خاکش استفاده کنید یک ماه بعد اگر کود دامی کاملا پوسیده داشتید داخل خاکش ترکیب کنید(تازه نباشه) کود دامی نداشتید با کودهای کامل هر ۱۵ روز یک بار برای تقویت استفاده کنید. مقدار مصرف یک گرم دریک لیتر اب،کود ۲۰،۲۰،۲۰

آنیسا
آنیسا
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۱:۳۷
در پاسخ به  کارشناس 1

بینهایت ازراهنماییهاتون ممنونم
خدا خیرتون بده
واقعا رهنمودهای سازنده ای ارائه میدین .

کارشناس 1
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۰۰
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما، موفق باشید.

آنیسا
آنیسا
۱۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۰۰

comment image
سلام خسته نباشید
ببخشید من بذر این رز رو کاشتم ولی رز سمت راست بعد از مدتی رشدش کنه برگهایی که تازه درمیان مایل به زرد هستش ممنون میشم علت زردی برگها رو بفرمایین؟
نور تقریبا هشت ساعت از پشت پنجره اس روی خاکش کود حیوانی ریختم

کارشناس 2
۱۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۹
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، این نوع تغییر رنگ یا در اثر کمبود عناصر موجود در خاک بوجود میاد ویا در اثر استفاده از کود تازه ویا استفاده بیش از اندازه کود دامی، کودی که استفاده کردید کاملا پوسیده بود؟ چه مقدار داخل خاک ترکیب کردید؟

آنیسا
آنیسا
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۴
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام خسته نباشید حدودا دوازده برگ
داشت که کود حیوانی اضافه کردم
و کود حیوانی رو
باخاک ترکیب نکردم فقط روی خاک ریختم ممنونم از لطف شما

کارشناس 1
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۵:۰۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، اگر فقط روی خاک ریختید بهتر هست جمع کنید وخاک رو به ارامی ابشویی کنید ویا خاک رو تعویض کنید،کودهای تازه مناسب گیاهان نیستند.

آنیسا
آنیسا
۱۶ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۶
در پاسخ به  کارشناس 2

ببخشید کودی که استفاده کردم تازه بود پوسیده نبود .

آنیسا
آنیسا
۱۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۵۴

ازتوجه شما و زمانی که برایم اختصاص دادین بی نهایت ممنونم

کارشناس 2
۱۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۰۲
در پاسخ به  آنیسا

خواهش میکنم، موفق باشید.

آنیسا
آنیسا
۱۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۳:۴۳

comment image
سلام خسته نباشید اینم کاکتوس کریسمسی که دیروز بهتون گفتم پژمرده و زرد میشهcomment imagecomment imagecomment image

کارشناس 2
۱۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، خاک گیاهتون مناسب نیست، بهتر هست خاکش رو تعویض کنید واز گلدان کوچکتری براش استفاده کنید، از خاک مخصوص کاکتوسها که متخلخل وماسه ای باشه استفاده کنید وحتما اولین ابیاری رو با محلول قارچ کش انجام بدید ونور رو حتما فیلتر کنید ورطوبت محیط رو افزایش بدید.

زهرا
زهرا
۱۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۸:۱۴

comment image
سلام. مدتیه پشت و روی برگ های گل من لکه های سفید و قهوه ای زده و برگ های قدیمیش زرد شدن. به من محلول مالاتیون رو پیشنهاد کردن. می خواستم نظر شما رو بدونم. ممنون میشم راهنماییم کنید?

کارشناس 1
۱۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۵۹
در پاسخ به  زهرا

سلام، گیاهتون به کنه تارعنکبوتی مبتلا شده بله از سم مالاتیون میتونید استفاده کنید رطوبت محیط رو هم افزایش بدید.

ali
ali
۸ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۱:۰۰

سلام وقت بخیر
یه آنتوریوم دارم که چندماهه خریدمش و گلاش ریخته ولی سرحاله و ۶ تا برگ جدید داده اما فعلا گل نداده علتش چیه؟کود دهی هم با کود مخصوص آنتوریوم شروع کردم. بعد یکی از برگاش یه دون دونایی روشه و انگار تو خود برگه و من هرچی نگاه کردم آفتی ندیدم. به نظر شما علتش چیه با توجه به اینکه روی یکی از برگای جدیدش هم اینطوری شده . یه بار هم به گیاه قارچکش زدم، نور نسباتا زیادی داره و آبیاریش هم منظمه فقط تهویه هوا کمه براش.

comment image
.
سوال بعدی در مورد برگ قاشقی هست. چندماهه دارمش و سرحال بود ولی یه دفه بعضی از برگای اطرافش بیحال شدن و خودشونو انداختن . بعضی از برگا هم اون حالت سفتی و شق و رقی خودشون رو از دست دادن و نسباتا نرم و نازک شدن. رو یکیشون چندتا لکه مایل به قهوه ای زده و بعضی هاشون پشت برگ زده این لکه ها.
آبیاری هم هفته ای یکبار و خاکش هم انگار خاکه برگه. خودم فک کنم یه هفته یه بار براش زیاد بوده آبیاری. به نظر شما چکارش کنم با توجه به اینکه کلیت گیاه سالمه

comment image
comment image
comment image
.
سوال بعدی در مورد سانسوریا هستش که وقتی خریدم ظاهر برگا کاملا سالم بود ولی احساس میکنم به تدریج لکه های خشک خیلی ریزی رو برگها داره ظاهر میشه و نمیدونم علتس چیه چون جایی هم نیست که به برگا ضربه بخوره . امکان داره کار حشره یا آفتی باشه ؟
چندتا لکه سبز رنگ هم پشت و لبه دوتا برگش ظاهر شد که به تدریج رو به خشکی رفتن . احساس میکنم خاکش مناسب نیست چون از بعد از چندین هفته هر وقت انگشت میکنم ته گلدون مرطوبه و خشک نمیشه. زهکش داره و اکی هست اما خاکش خلوطی از خاک برگ هست که متاسفانه انگار توش هزارپا و یه نوع حشره سفید رنگ هم هست و رطوبت دیر خشک میشه. به نظرتون خاکش رو عوض کنم با توجه به اینکه چندتا پاجوش خیلی کوچولو هم داره؟ شوک نمیشه یا آسیب نمیبینه؟ میگن خاک کاکتوس مناسبه، درسته؟
فعلا با کاربریل سوین و قارچکش آبیاری کردم. به نظرتون میتونه اینکار کافی باشه برای از بین بردن آفات یا باید خاک عوض شه؟

comment image
.
سوال آخر در مورد کردلین هست. برگای جوون ترش یه لکه های نقره ای-خاکستری میزنه و همون فسمت خشک میشه، نوک برگاش هم خشک میشه.
برگای قدیمی ترش هم پر از نقطه های زرده ولی دست زدم برجسته نبود و از خود برگه. پشت برگها هم حشره ای ندیدم .به نظرتون مشکلش چیه؟
همه این گیاها نور پنجره جنوبی دارن و آبیاری هم با آب جوشیده هست. یه کاسه آب هم میونشون برای تامین رطوبت هست

comment image
comment image
comment image

کارشناس 2
۸ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۵۴
در پاسخ به  ali

سلام، همه ی گیاهانتون به قارچ مبتلا شدن، میتونید تمام برگهای الوده رو جدا کنید وگیاهان رو با محلول قارچ کش کاربندازیم دوبار بافاصله یک هفته ابیاری وسمپاشی کنید، زمانی که نور روی گیاهان هست روی برگها مه پاشی نکنید، در مورد گیاه انتوریوم بعد از درمان بیماری بهبود پیدا میکنه وشروع به گلدهی میکنه میتونید بعد از بهبود کامل با کودهای مخصوص گلدهی گیاه رو تقویت کنید (کود ۱۳،۴۰،۱۳)،در مورد گیاه قاشقی لکه های سیاه بیماری قارچی هستند حتما برگهای الوده رو جدا کنید وگیاه رو با محلول قارچ کش کاربندازیم دو بار با فاصله یک هفته ابیاری وسمپاشی کنید ،در مورد سانسوریا بهتر هست ابتدا بیماری درمان بشه بعد خاکش رو عوض کنید، در مورد کوردلین این گیاه حساس هست وبهتر هست ماهی یک بار با محلول قارچ کش سمپاشی وابیاری بشه وحتما رطوبت محیط رو با جزیره زیر گلدانی تامین کنید،سعی کنید سوالات مربوط به هر گیاه رو در مقاله مخصوص همون گیاه که روی سایت موجود هست سوال بفرمایید تا پاسخگویی سریعتر انجام بشه. ممنون از شما.

ali
ali
۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۰۲:۳۰
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام
واقعا ممنونم از پاسختون به سوالات طولانی من .
راستش آنتوریوم رو به تازگی با مانکوزب به شکل آبیاری و اسپری قارچ کش زده بودم. یعنی دوباره قارچی شده ؟
برای سانسوریا کلا ۴ تا برگ بزرگ داره .میشه بدون جدا کردن برگ آسیب دیده روند درمانو طی کرد ؟ برای خاکش حاک کاتوس خوبه ؟
الان خاکش خیلی خیسه چون ابیاری کردم به تازگی. روشی هست تا زودتر خاکش خشک بشه مثلا ببرم تو تراس تو فضای آزاد مشکلی پیش نمیاد ؟
بازم ممنون از وقتی که میزارین . حتما سوالات رو تو بخش مربوطه میپرسم ازین به بعد

کارشناس 1
۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۳
در پاسخ به  ali

سلام، ممنون، یک هفته بعد ازسمپاشی مجدد سمپاشی رو تکرار کنید،بهتر هست قسمتهای الوده کات بشن میتونید فقط قسمتهایی رو که لکه دارندجدا کنید وکل برگ رو کات نکنید. صبر کنید رطوبت خاک کم بشه بعد سمپاشی وابیاری با محلول قارچ کش رو انجام بدید. ممنون از شما.

javad
javad
۳۰ اسفند, ۱۳۹۹ ۰۹:۵۷

شرایط نگهداری قبلی رو نمیدونم چون یکی دوستان آورده
قسمت های تغییر رنگ سفت هستن هنوز آبکی که با فشار تخلیه بشن نیست

کارشناس 1
۳۰ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۱:۴۰
در پاسخ به  javad

احتمالا در نور مستقیم نگهداری شدن ویا سرما باعث این تغییر رنگ شده، اگر قلمه هستند بعد از اینکه قسمت بریده شده خشک شد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید وتا زمان ریشه دار شدن در جای خنک ونیمه سایه نگهداری کنید بعد از شروع به رشد به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید.

javad
javad
۲۸ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۶

درود مجد
در مورد این گل هم نام و شرایط نگهداری و تکثیر رو راهنمایی بفرمایید ممنون میشم
در ضمن تو ساقه ی گل برجستگی های تاول مانند قهوه ای وجود داره علتش چی میتونه باشه و کاشت با اینام شرایط رو توصیه میفرماید؟ ؟
comment image

کارشناس 1
۲۹ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۶
در پاسخ به  javad

سلام، استاپلیا هست، با قلمه وبذر تکثیر میشه به نور متوسط تا زیاد نیاز داره ابیاری با خشک شدن کامل خاک، شرایط نگهداری به چه نحو بوده؟ قسمتهایی که تغییر رنگ دادند سفت هستند یا نرم وابکی شدند؟

javad
javad
۲۸ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۸

درود بر شما
ضمن عرض خدا قوت خدمت شما میخواستم ادر مورد سم این گل شرایط نگهداری و تکثیرش راهنمایی بفرمایید
از لطف شما سپاسگزارم
comment image

کارشناس 1
۲۹ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۳
در پاسخ به  javad

سلام، ممنون از شما، کالانکوئه (اشک تمساح) هست، برای اموزش نگهداری پیشنهاد میکنم مقاله اموزش نگهداری از ساکولنت اشک تمساح رو مطالعه بفرمایید. با قلمه برگ وساقه وجوانه های روی برگها براحتی تکثیر میشه.

وحید
وحید
۲۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۱

برگا و گلای گیاه من زرد شدن
هفته ای یه بار آب میدم
نور خیلی خوبی هم‌ میگیره هر روز
نمیدونم‌مشکلش چیه. عکسشو براتون آپلود میکمم ممنون میشم راهنماییم کنین
comment image

کارشناس 2
۲۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۳
در پاسخ به  وحید

بتازگی محیط نگهداری یا خاک وگلدان گیاه تغییری داشته؟ زهکش گلدان رو هم بررسی کنید که گرفته نباشه وموقع ابیاری اب اضافی بلافاصله از زهکش گلدان خارج بشه.

مینایی
مینایی
۱۲ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۹

سلام به گفته شما از خاک در آوردم با قارچ کش شستشو دادم ریشه های پوسیده رو جدا کردم در این حد شد ??حالا اگه بزارم تو خاک بازم ریشه میده چون قد هاش کمی گرم بود احساس میکنم درونش آبه دیگه بهش آب ندم ؟

https://uupload.ir/files/w7t2_1614674566262-667889350.jp
comment image
و این قده بدون ریشه و بدون برگ داخل خاک بود آیا این هم ریشه و گل میده ??

کارشناس 1
۱۲ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۷:۵۵
در پاسخ به  مینایی

سلام، عکس اول مشکل داره بازنشد،عکس دوم ریزروم رو بررسی کنید اگر سفت وسالم هست بکارید مجدد ریشه وجوانه میزنه.

مینایی
مینایی
۱۲ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۹:۵۱
در پاسخ به  کارشناس 1

comment image

کارشناس 1
۱۲ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۶
در پاسخ به  مینایی

ظاهرن سالم هستند تمام ریزرومها رو بادونگشت به ارامی فشار بدید اگر سفت بودن سالم هستند وبا محلول قارچ کش شستشو بدید بعد داخل خاکی که از قبل ضدعفونی وخشک شده بکارید.

1 4 5 6