علت گل ندادن کاکتوس‌ها چیست؟

علت گل ندادن کاکتوس‌ها چیست؟
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

علت گل ندادن کاکتوس‌ها چیست؟ کاکتوس ها از جمله گیاهان گل‌داری هستند که مدتی است جای خود را در منزل ما پیدا کرده‌اند و زینت بخش منازل حیاط و ایوان خانه‌ها شده‌اند. یکی از زیبای های توصیف ناپذیر درباره کاکتوس‌ها گل‌های بسیار زیبای آنها است که هر کس را مجذوب خود خواهد کرد.

 

اما همیشه این سؤال برای علاقه‌مندان به کاکتوس پیش می‌آید که چرا کاکتوس‌های من گل نمی‌دهند؟ پس اگر شما هم جویای علت عدم گلدهی کاکتوس‌های خود هستید این مقاله را دنبال کنید.

 

اول از همه لازم است گفته شود که تمام کاکتوس‌ها با هر نوع شکلی که باشند گل می‌دهند و ما به هیچ عنوان کاکتوس بدون گل نداریم پس شک نکنید تمام کاکتوس‌های منزل شما روزی نیز به گل خواهند نشست.

 

و نکته بعد اینکه فصل گلدهی کاکتوس‌ها از اوایل فروردین شروع می‌شود و تا اواخر تابستان و در برخی واریته ها اوایل پاییز نیز ادامه می‌یابد پس در فصل زمستان انتظار گلدهی از کاکتوس‌های خود نداشته باشید.

 

حال اگر در فصل رشد کاکتوس هستید و کاکتوس شما گل نداده است باید مربوط به یکی از موارد زیر باشد:

 

۱- سن گلدهی:
هر کاکتوس برای اینکه گل بدهد نیازمند رسیدن به سنی خاص است برخی از کاکتوس‌ها زودتر گل می‌دهند و برخی دیگر تا سنین بالا نیز گل نخواهند داد پس برای دانستن سن گلدهی کاکتوس‌های خود به اطلس کاکتوس‌های سایت سر بزنید تا بدانید کدام کاکتوس شما در اولویت گلدهی قرار دارد.

 

۲- نیازهای نوری:
کاکتوس‌هایی می‌توانند به خوبی گل بدهند که به طور کامل نیازهای نوری آنها برطرف شده باشد کاکتوس‌هایی که در شرایط بد نگهداری قرار دارند و به صورت علفی رشد کردند تا زمانی که شرایط برای آنها ایده آل نباشد گل نخواهند داد پس برای آشنایی با طریقه درست نگهداری کاکتوس‌ها و شرایط نوری مورد نیاز برای رشد کاکتوس به قسمت آموزش سایت سر بزنید و از مقالات و کارشناسان ما در این زمینه استفاده کنید.

 

۳- خواب زمستانی:
شاید بعد از سن گلدهی اصلی‌ترین دلیل گل ندادن کاکتوس‌ها عدم خواب زمستانی باشد هر کاکتوس برای اینکه بتواند در طول فصل بهار گل بدهد نیاز به خواب زمستانی دارد به این صورت که با ورود به فصل سرد دمای محل نگهداری کاکتوس اندکی سردتر باشد و آبیاری نیز به طور کامل قطع شود و گیاه رشدی نداشته باشد و سپس در آغاز فصل بهار با شروع گرم شدن هوا آبیاری انجام شود معمولاً در محیط منزل از آنجایی که دما همیشه ۲۵ درجه است و تمام طول زمستان نیز به کاکتوس آب داده می‌شود کاکتوس به خواب زمستانی نمی‌رود و در نتیجه بهار گل دهی ندارد پس حتماً یک فصل اجازه دهید که کاکتوس شما استراحت کند تا بهار بتوانند گلدهی خوبی داشته باشد.

 

۴- خاک و آبیاری مناسب:
کاکتوس‌ها برای رشد بهتر و گلدهی نیاز به خاک مناسب و آبیاری منظم در فصل رشد هستند. پس برای گلدهی به آبیاری آنها دقت داشته باشید و همچنین می‌توانید از کودهای مخصوص کاکتوس‌ها نیز در فصل رشد استفاده نمایید.

 

موارد گفته شده موارد اصلی برای گلدهی کاکتوس‌ها هستند و اغلب با رعایت این نکات کاکتوس شما گل دهی خوبی را خواهد داشت فراموش نکنید که کاکتوس‌ها نیازهای دیگری از جمله خاک خوب و دمای مناسب نیز دارند و این‌ها هم در گل دهی نقش دارند اما نقش آنها کم رنگ‌تر است پس با مطالعه شرایط نگهداری کاکتوس در بانک مقالات سایت علاوه بر اینکه گیاهان سالم و شاداب خواهید داشت لذت گلدهی کاکتوس آن را نیز در فصل بهار خواهد داشت.

گلدهی کاکتوس

علت گل ندادن کاکتوس‌ها چیست؟

نویسنده: حمید متین
منبع: میهن کاکتوس

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می‌باشد.

مقالات مشابه:

guest
142 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۵:۴۳

بی نهایت سپاسگزارم از محبتتون

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۴

comment image
ببخشین فراموش کردم عکسشو بفرستم

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۳:۰۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، میتونید برگهای زرد شده رو جدا کنید وبا کودهایی که فرمودید ماهی یک بار تقویت کنید. دز مصرف کود رو استاندار مصرف کنید که مشکلی بوجود نیاد، مقدار مصرف معمولا یک گرم در یک لیتراب هست.

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۵:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام وقتتون بخیر
ببخشین الان که من کل مواد خاک رو شست و شو دادم پیشنهاد شما کدوم کود هس ؟
قبلا طبق فرمایشات شما هر ۱۵روز با کود سه بیست تقویت میکردم

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، گیاهتون اگر از شش ماه کوچکتر هست ۱۵ روز یک بار کود بدید اگراز شش ماه بزرگتر هست ماهی یک بار، میتونید کود اهن رو همزمان با کود سه بیست استفاده کنید، فقط کود اهن رو بهتر هست شب استفاده کنید تا بهتر جذب بشه، نور خورشید مانع از جذب اهن میشه برای همین شبها بهتر هست استفاده بشه.

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۹:۳۲
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام ممنونم از راهنماییهاتون
ببخشین گیاه من رز هستش یه هفته پیش آهن و کود سه بیست رو همزمان با فاصله چن ساعت دادم گلمو نابود کرد .

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۰:۰۵
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما، نه مشکلی بوجود نمیاد.

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۳:۰۲
در پاسخ به  کارشناس 1

بی نهایت سپاس از لفتون.

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۵:۴۳
در پاسخ به  کارشناس 1

بی نهایت سپاسگزارم از محبتتون

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۱:۰۰

سلام روزتون بخیر
ببخشین ۸ روز پیش خاک این گلدون رو خاکشویی کردم و دیگه هیچ کودی ندادم از آن به بعدبرگهایی پایینی شروع کردن به زردشدن و خشک شدن اما
برگهای بالایی و جوونتر بعد اضافه کردن آهن و خاکشویی سبز پررنگ هستن
بخاطر خاک نامناسبی که داره
یا آفت هس که هرچه پشت برگها رو بررسی میکنم چیزی نمی بینم ؟
میتونم تا تهیه خاک مناسب کود سه بیست بدم یا آهن؟
همانطور که قبلا فرمودین این برگها رو جدا نکنم تا خودشون خشک بشن ؟
ببخشین زیادی سوال میکنم هرگاه بدون هماهنگی با شما کاری میکنم ناخواسته یه بلایی سر این رز بیچاره میارم .
از لطفتون بی نهایت سپاسگزارم.

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۰:۴۹

comment image
ببخشین این ساقه جوان رز قابل رشده یا به تدریج خشک میشه ؟
ممنونم ازراهنماییهای جامع تون

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۹:۲۴
در پاسخ به  آنیسا

در ظاهر که سالم نیست قسمتی از ساقه سیاه وقسمتی زرد شده.

آنیسا
آنیسا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۰:۳۸

سلام ممنونم از راهنماییتون.
ببخشین منظورتون از نصب کارت زرد متوجه نشدم میشه راهنماییم بفرمایین.

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۹:۲۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما،کارت زرد جذب کننده حشرات هست برای از بین بردن افت وحشرات، از فروشگاهای لوازم کشاورزی میتونید تهیه کنید برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کارت زرد پیشنهاد میکنم مقاله کارت زرد جلب کننده حشرات چیست؟ مطالعه بفرمایید.

آنیسا
آنیسا
۲۲ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۷

سلام ببخشین آپلود مستقیم عکس رو از وبسایت برداشتین ؟

آنیسا
آنیسا
۲۲ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۴

comment image
سلام روزتون بخیر
ببخشین این موجودات سفید که میتونن پرواز کنن آفت هستن ؟
این بوته رز نیس تخم درختان کنارخیابونه .

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۲ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۷:۴۸
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، مگس سفید وافت هست که باعث نابودی گیاهان میشه، حتما کنار گیاهان کارت زرد نصب کنید وپشت برگهای گیاهانی رو که الوده شدند با یک پنبه اغشته به الکل پاک کنید وشب همه ی قسمتهای گیاه رو با محلول حشره کش سمپاشی کنید دو بار با فاصله یک هفته سمپاشی رو تکرار کنید وهر روز پشت برگهای گیاهان رو بررسی کنید اگر بازم بودن با پنبه اغشته به الکل پاک کنید.

آنیسا
آنیسا
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۳:۳۸

سلام خیلی محبت کردین
بابت راهنماییهاتون بی نهایت سپاسگزارم.

آنیسا
آنیسا
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۷:۰۱

سلام روزتون بخیر
خیلی خیلی لطف کردین یه دنیا ممنون
ببخشین غیراز آفت کش ،
برای مواردی که ممکنه تخم آفت به چشم دیده نشه قراردادن مقابل خاک مقابل آفتاب موثره ؟
آیا نیازه یه هفته بعد که گیاه خودشو گرفت کودی اضافه بشه ؟
چون احساس میکنم کمبود آهن داره .
بی نهایت از راهنماییهای سازندتون ممنونم.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۹:۵۸
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما، باید چند روزی در زیر افتاب مستقیم بمونه تا اگر افتی بود از بین بره البته تخم بعضی از افتها از بین نمیره، بعد از تعویض خاک وگلدان بهتر هست یک ماه بعد کوددهی شروع بشه.

آنیسا
آنیسا
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۲:۵۲

سلام ببخشین موقع تعویض خاک میخوام گلدون رو بزرگتر کنم با مقداری پیت ماس
اگه خاکی که بعده مرطوب کردن و مشت کردن باز بشه برای رز هم خاک مناسبیه ؟
ممنون میشم راهنماییم بفرمایین

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۰:۴۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، بله میتونید استفاده کنید، احتمالا خاک باغچه ای که دارید قلیایی هست برای همین گیاه کود رو جذب نمیکنه میتونید با ترکیب پیت ماس خاک رو اسیدی کنید، خاک رزها باید متخلخل وسنگین باشه اگر مقدار کمی حالت چسبندگی داشت مناسب هست. دقت کنید که عصر تعویض گلدان وخاک رو انجام بدید وبهتر هست بمدت یک هفته بعد از تعویض گلدان رو در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید تا شوک وارد شده زودتر برطرف بشه وگیاه رطوبت ازدست نده.

آنیسا
آنیسا
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۷:۱۰
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام درحال حاضر این خاک متخلخل هس اماسنگین نیس چون آب دوسه دقیقه بعد آبیاری از زیر گلدون خارج میشه وبا آفتاب ۵-۶ ساعته یه روزه کل خاک خشک میشه.
ببخشین خاکشویی رو بایستی آنقدر ادامه بدم تا آبی که از زیر گلدون خارج میشه سفید باشه ؟
عذرخواهی میکنم بابت سوالات زیادم
سپاسگزارم بابت راهنماییهای جامع و بی نظیر

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۰:۰۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، میتونید مقدار ماسه رو کم کنید، نیازی نیست اب صاف بشه همون مقدار ابی که روی خاک میریزید خارج بشه کافی هست، برای مثال دو لیتر اب رو به ارامی بصورت دورانی روی خاک بریزید تا خاک ابشویی بشه واب اضافی از زهکش گلدان خارج بشه. دقت کنید که به ارامی باید این کار رو انجام بدید تا خاک کامل شسته بشه.

آنیسا
آنیسا
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۷:۰۵

سلام روزتون بخیر
ببخشین علت اینکه بعد از افزودن کود آهن برگهای زردشده رز خشک میشن چی میتونه باشه ؟
میشه کود سه بیست و کود آهن رو همرمان به گل رز داد؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۰:۳۴
در پاسخ به  آنیسا

سلام، برگهایی که زرد شدن بمروز زمان خشک شده واز بین میرند وربطی به کود اهن نداره، بهتر هست جداگانه وبا فاصله حداقل دو هفته استفاده کنید، کود اهن برای اینکه جذب ریشه بشه بهتر هست شب استفاده بشه.

آنیسا
آنیسا
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۰
در پاسخ به  کارشناس 2

بی نهایت سپاس از راهنماییتون
ببخشین من عصر(حدود۵:۳۰) کود سه بیست دادم شب ( ۱۲)کود آهن مشکلی برای گل رز ایجاد نمیکنه ؟
همیشه محبت میکنین وبه موقع راهنماییم میکنین
واقعاشرمنده میشم ازبس زیاد سوال میکنم .

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۶
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما، بهتر بود با فاصله دو هفته استفاده میکردید حالا با یک بار شاید مشکلی بوجود نیاد ولی اگر حس کردید برگهای گیاه حالت سوختگی پیداکرده خاکش رو ابشویی کنید تا کود داخل خاک خارج بشه.

آنیسا
آنیسا
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۰:۳۸
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام ممنون از لطفتون
این رز کوچکی که ضعیف بود و برگاش زرد شده بود کلا نابود شد
مثل تصویر ،
فک کردم بخاطر آهنه .

IMG_20210604_202009.jpg
کارشناس 2
کارشناس 2
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۱:۴۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما، ترکیب خاک گیاهتون چی هست؟ بهتر هست گیاه کوچک رو از خاک دربیارید وداخل خاک جدیدی بکارید. خاک گیاهتون مشکل داره حالا یا داخلش اهک هست ویا کود نپوسیده داخلش ترکیب شده که گیاهانتون با وجود کوددهی مشکل دارند.

آنیسا
آنیسا
۱۴ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۲:۴۵
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام واقعا خیلی محبت میکنین
خاک باغچه های شهری همراه با مقداری ماسه
نه اون خاکی که توش کود حیوانی بود کلا دور ریختم
درسته چون وقتی با خاک مقاله های شما مقایسه کردم متوجه شدم خاک نامناسبی هس
اگه این رز کوچک رو تاتهیه خاک مناسب داخل آب خالی قراربدم مشکلی نیس؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۰:۳۵
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما،احتمالش هست که خاک باغچه ای که استفاده کردید غنی نبوده، نه داخل اب نگذارید ریشه ها پوسیده میشه، تا موقع تهیه خاک داخل همون گلدان بگذارید بمونه. حتما موقع تعویض خاک رو بررسی کنید که داخلش کرم خاکی یا افت دیگری نباشه.

هلن رشیدی
هلن رشیدی
۱۰ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۸:۳۱

سلام ببخشید اسم این کاکتوسم چیه ؟

آنیسا
آنیسا
۸ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۱:۰۹

اینم یه عکس نزدیکتر
قبلا فرمودین اگه دو هفته بعد از اضافه کردن کود گیاه رشد نکرد ممکنه خاک قلیایی باشه امایکی رشدش خوبه اون یکی رفتارش متفاوته و برگاش زرد میشه نمیدونم بخاطر کمبود آهنه ؟
ببخشین ازکجا میتونم بفهمم کود آهن جذب گیاه شده ؟
اگه خاک قلیایی باشه ممکنه آهن جذب گیاه نشه ؟
عذرخواهی میکنم بابت سوالات زیادم

IMG_20210529_181157.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۸ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۳:۳۵
در پاسخ به  آنیسا

ضربه فیزیکی میتونه باشه پشت برگ رو هم از نظر وجود افت بررسی کنید، کود اهن رو باید شب استفاده کنید نور افتاب مانع از جذب کوداهن میشه، اگر خاک گیاه قلیایی باشه اهن جذب گیاه نمیشه برای درمان میتونید موقع ابیاری مقداری سرکه داخل اب ترکیب کنید تا خاک اسیدی بشه ویا خاک گیاه رو عوض کنید وداخل خاک پیت ماس یا کوکوپیت ترکیب کنید تا اسیدی بشه.

آنیسا
آنیسا
۹ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۹:۳۵
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام صبحتون بخیر
بسیارممنونم از وقتیکه گذاشتین
پشت برگ هیچ موجودی نمی بینم اما بعضی ازبرگهایی که تازه درمیان بعضی از قسمتاش ناقصه فک میکردم طبیعیه
ببخشین میشه نسبت مقدار آب و سرکه رو بفرمائین ؟
خیلی لطف میکنین راهنماییم میکنین.

کارشناس 2
کارشناس 2
۹ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۲:۲۷
در پاسخ به  آنیسا

سلام، احتمالا ضربه فیزیکی هست، دوالی سه قاشق غذاخوری سرکه داخل یک لیتر اب.

آنیسا
آنیسا
۹ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۵
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی محبت کردین واقعا ازتون ممنونم.

آنیسا
آنیسا
۸ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۰:۵۱

سلام وقتتون بخیر
ببخشین این خطها که رو برگهاس شبیه آفتاب سوختگیه بخاطر وزش بادهس که برگهارو خم کرده یا علت دیگه ای داره ؟
لکه های نارنجی کود آهن هس که سه روز پیش دادم
ممنونم از راهنماییتون .

IMG_20210529_180134.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۸ خرداد, ۱۴۰۰ ۲۳:۳۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، بیشتر شبیه ضربه فیزیکی هست.

آنیسا
آنیسا
۹ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۹:۴۰
در پاسخ به  کارشناس 1

بسیارسپاسگزارم ، فقط درمعرض وزش شدید باد بود.

ایلیا صنم نو
ایلیا صنم نو
۲ خرداد, ۱۴۰۰ ۰۹:۱۲

ببخشید مامیلاریا در چه سنی گل میده؟
من اون رو تو نور زیاد و جلوی پنجره ی جنوبی خونه گذاشتم و هفته یک بار بهش آب میدم و خاکش از ماسه هستش.

کارشناس 1
کارشناس 1
۲ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸
در پاسخ به  ایلیا صنم نو

معمولا بالای دو سالگی بالغ میشند وبستگی به شرایط نگهداری داره.

آنیسا
آنیسا
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۹

سلام ببخشین عکسا زیاد شدن
واقعانمیدونستم کدام قسمت بیشتر گویای علائم میشه
ممنونم از وقتی که گذاشتین

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۲:۳۵
در پاسخ به  آنیسا

سلام، در مورد این گیاه قبلا سوال کردید وجوابتون رو نوشتیم لطفا جوابها رو مطالعه بفرمایید، گیاهتون قبلا افتاب سوخته شده وکمبود عناصر داشت که باید کوددهی رو انجام بدید، برگهای قدیمی که کمبود عناصر داشتند دیگه به حالت اولیه برنمیگردن و با کوددهی منظم برگهای جدید سالم وسبز خواهندبود. گیاهتون آفتی نداره سالم هست فقط کمبود عناصر داره که میتونید ماهی یک باربا کودهای کامل وکود اهن گیاه روتقویت کنید.

آنیسا
آنیسا
۲۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۱:۰۴
در پاسخ به  کارشناس 1

بینهایت سپاسگزارم خیلی لطف کردین
بله متوجه ام آفتاب سوخته برنمی گرده علت اینکه از این رز عکس بیشتر دادم بخاطر رشد کم و زردی برگاش بوده که (ممنونم ازتون پاسخ دادین ) گفتم شاید آفتی به ریشه هاش صدمه زده باشه که خداروشکر آفتی نیس
معذرت میخوام بابت سوالات زیادم .

آنیسا
آنیسا
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۶

نمیدونم چرا باشرایط یکسان رشدشون متفاوته ؟

IMG_20210513_111656.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۲:۳۶
در پاسخ به  آنیسا

این موضوع بستگی به نوع گیاه داره در شرایط یکسان بعضی گیاهان رشد بهتر وبعضی رشد کمتری دارند که طبیعی هست.

آنیسا
آنیسا
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۴

سلام اینم رزی که رشدش کمه

IMG_20210513_111619.jpg
آنیسا
آنیسا
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۳

سلام روزتون بخیر ، ممنونم ازتون
اگه عکساواضح نباشن دوباره بگیرم

IMG_20210513_111550.jpg
آنیسا
آنیسا
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۰۱

سلام روزتون بخیر
ببخشین اگه گل رز دچار آفت بشه بارزترین علائم شامل چه مواردی هستش ؟
من امروز یه موجود کوچیک سفیددیدم از پشت برگ پرید روی برگ تا خواستم دقیق تر بررسی کنم نفهمیدم کجا پرید حرکت جهشی داشت
مقاله آفتهای گل رز رو مطالعه کردم اون موجود شباهت کمی به ( تصویری که در بیماریهای زنجیره ای Rose leafhopper هست)
داشت.
عذرخواهی میکنم توضیحاتم طولانی شد
ممنونم میشم راهنماییم کنید
اضافه میکنم حدود دوهفته میشه یه بوته توت تو گلدون کاشتم که روی برگاش نقطه های نارنجی مانند هس.

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۹:۴۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، از گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

آنیسا
آنیسا
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۲۰

ببخشین اینم گل رزم

IMG_20210510_200953.jpg
کارشناس 2
کارشناس 2
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۲
در پاسخ به  آنیسا

رشدش خوب هست فقط کمبود عناصر داره ماهی یک بار با کودهای کامل گیاه رو تقویت کنید.

آنیسا
آنیسا
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۴۲
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام خسته نباشین ببخشین منظورتون ازکودهای کامل شامل کدوم کودها هستش؟ ممنون میشم بیشتر راهنماییم کنین
تو این گلدون دوتا بذر رز هستش یکی بعده مدتی خوب رشد کرد وبزرگترشد اما اون یکی رشدش کمه حتی بعده آفتاب سوختگی هم باز هم آروم آروم برگ درمیاره

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۶
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، یعنی کودهایی که عناصر مورد نیاز گیاه رو بصورت مساوی دارند مثل کود سه بیست یا کود بیو بیست طلایی.

آنیسا
آنیسا
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۹:۰۷
در پاسخ به  کارشناس 2

واقعا ممنونم ازتون
۱۰اردیبهشت کودسه بیست دادم
اما انگار خاکم خیلی فقیره که نیاز گیاه رو فراهم نکرده که فرمودین کمبود عناصر داره .

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۳۲
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما ،بعد از کوددهی دو هفته زمان میبره تا کود جذب گیاه بشه، دو هفته بعد رشدش مورد توجه خواهد بود اگر بعد از کوددهی حدودیک ماه بعد رشد چشمگیری نداشت احتمالش هست که خاک گیاهتون قلیایی باشه، میتونید برای اسیدی کردن خاک وجذب کود توسط ریشه گیاه داخل خاکش مقداری پیت ماس ترکیب کنید ویا موقع ابیاری یک الی دو قاشق سرکه داخل اب ترکیب کنید تا خاک اسیدی بشه ویا از محلول هیومیک اسید میتونید استفاده کنید.

آنیسا
آنیسا
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۱:۴۸
در پاسخ به  کارشناس 2

خداخیرتون بده یه دنیا ممنون بابت توضیحات جامع و بی نظیرتون
چقدرعالی راهنمایی می کنید محلول شیمایی جایگزین خونگی
واقعا برای تشکر از لطف و محبت شما کارشناسان عزیز زبانم قاصره .
یاشاسین میهن کاکتوس

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۱۰
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از توجه شما،ساغولاسیز.

آنیسا
آنیسا
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۱۸

واقعا ازتون ممنونم ببخشین برای این گل رز ازنظرشما بهترین فاصله زمانی کی هستش ؟
زیر سایه راهنمایی های شما و این سایت گلام بهترین رشد رو دارن
بینهایت از لطفتنون سپاسگزارم

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۲۱
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما، شرایط نگهداری خودتون ایدال بوده که رشد خوبی داشته، فاصله زمانی چه چیز؟

آنیسا
آنیسا
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۳
در پاسخ به  کارشناس 2

لطف دارین دوبار کم مونده بود رزم خراب بشه یه بار کودحیوانی تازه یه بارم آفتاب سوختگی
اما باراهنمایی های کارشناسان عزیزاین سایت دوباره رشد کرد
فاصله زمانی کود دهی ؟
چون روی برچسب نوشته بود بعده ده روز تکرار بشه (باخودم گفتم شاید این برچسب کلی گفته )
اماشما باتوجه به گیاه و شرایط رشدش راهنمایی می کنید نظرتون مهم و سازنده س
بی نهایت ازتون ممنونم

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۲۲
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از توجه شما، برای گیاهان کوچک فاصله کوددهی ۱۵ الی ۲۰ روز هست برای گیاهان بزرگتر ۳۰ روز.

آنیسا
آنیسا
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۹:۰۰
در پاسخ به  کارشناس 2

بی نهایت ازتون ممنونم
اشکالی نداره برای این رز کود سه بیست رو بعده ۱۵روز تکرار کنم؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۲۹
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما،نه مشکلی نیست، هر ۱۵ روز یک بار موقع ابیاری میتونید با محلول کود گیاهانتون رو تقویت کنید.

آنیسا
آنیسا
۲۲ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۱:۳۷
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی محبت می کنید
بسیار ازلطفتون سپاسگزارم.

آنیسا
آنیسا
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۹:۴۹

سلام وقتتون بخیر
۱۰اردیبهشت اولین کود رو به گل رزم دادم امروز میتونم دومین مرحله رو تکرار کنم ؟

آنیسا
آنیسا
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۱۷

سلام خسته نباشین
بخاطر سوالات زیادم ازتون عذرخواهی میکنم
الان که کود دادم فردا مقابل آفتاب باشه مشکلی نداره ؟
خودکود و محلول اضافی رو میتونم دردمای اتاق تامصرف بعدی جایی که نور آفتاب نباشه نگهداری کنم یا بایستی بزارم یخچال
ازکمکی که می کنید یه دنیا ممنونم.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۲۸
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، در خدمتتون هستیم، نه مشکلی بوجودنمیاد، محلول درست شده رو تا یک هفته میتونید نگهداری کنید بعد از یک هفته خاصیتش از بین میره، خودکود رو هم در محیط خنک وتاریک وخشک بدور از دسترس اطفال میتونید نگهدارید.

آنیسا
آنیسا
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۵:۵۵
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام روزتون بخیر ، شمامحبت می کنید ،بی نهایت سپاس ازاینکه علم و تخصصتونو دراختیار ماقرارمیدین چون روی برچسب نوشته بود یک قاشق چای خوری برای ۱٫۵لیتر آب
یه مقدار محلول اضافی موند .

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۲۱
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از توجه شما دوست گرامی، مشکلی نیست تا یک هفته میتونید مصرف کنید.

آنیسا
آنیسا
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۲۶
در پاسخ به  کارشناس 1

ازلطف شما ممنونم.

آنیسا
آنیسا
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۸

ببخشین کوددهی(۲۰ ۲۰ ۲۰ )به صورت آبیاری
اگه اطراف ساقه گل بیاد یا احیانا به برگها بخوره مشکلی پیش نمیاره ؟
ممنونم از وقتی که گذاشتین

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۴۲
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما،نه مشکلی بوجود نمیاد میتونید کوددهی رو بصورت محلول پاشی هم انجام بدید.

آنیسا
آنیسا
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۱۹
در پاسخ به  کارشناس 1

بی نهایت از راهنماییتون ممنونم
ببخشین منظورتون از محلول پاشی این کود ، یعنی با آبپاش برروی گیاه پاشیده میشه؟
دراینصورت موادچطور به ریشه ها میرسه ؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۱۲
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما اگر برای گیاهان اپارتمانی که برگ سبز دارند میخواهید استفاده کنید بصورت مه پاشی روی برگها اسپری کنید از طریق برگها هم کود جذب میشه.

آنیسا
آنیسا
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۳۴
در پاسخ به  کارشناس 1

ممنونم ازتون نه گلهای ما آپارتمانی نیستن.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۳۶
در پاسخ به  آنیسا

برای چه نوع گلهایی میخواهید از این کود استفاده کنید؟

آنیسا
آنیسا
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۵:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام وقتتون بخیر ، برای کاکتوس ، گل ناز یخی ، گل عنکبوتی ، حسن یوسف و…

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۲۰
در پاسخ به  آنیسا

سلام، برای کاکتوسها وگیاهان گوشتی بهتر هست از کود مخصوص کاکتوسها استفاده کنید کود سه بیست برای این نوع گیاهان مناسب نیست از کود ۳،۱۱،۳۸ بهتر هست استفاده کنید، برای سایر گیاهان بجز حسن یوسف میتونید بصورت محلول پاشی روی برگها هم استفاده کنید یا بصورت ابیاری.

آنیسا
آنیسا
۱۱ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۳۰
در پاسخ به  کارشناس 1

خیلی خیلی محبت کردین
واقعا ازتون ممنونم

آنیسا
آنیسا
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۱:۵۸

سلام وقتتون بخیر
واقعا ازتون ممنونم
ببخشین کودم طبق فرمایشات شما ۲۰ ۲۰ ۲۰ که محلول درآبه
بایستی صبح قبل از اینکه آفتاب باشه انجام بدم
به حدی که مقداری از محلول از زهکشی گلدان خارج بشه
درست متوجه شدم ؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۳۷
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما،بله درسته. عصر هم میتونید انجام بدید بصورت ابیاری.

آنیسا
آنیسا
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۲
در پاسخ به  کارشناس 1

محبت کردید از راهنماییهای کاملتون ممنونم.

آنیسا
آنیسا
۹ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۴۷

سلام خسته نباشین
ببخشین چندتا سوال راجع به کود دهی داشتم
بهترین زمان کوددهی کی هستش؟( منظورم صبح یا عصر یا فرقی نداره ؟)
هربار چه اندازه بایستی کود بدم ؟
بعداز کود آبیاری لازمه ؟
ممنونم از راهنماییهاتون

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، کودهی بصورت ابیاری،کود اهن شبها بقیه کودها صبح یاعصر فرقی نمیکنه، کوددهی بصورت محلول پاشی صبح قبل از اینکه افتاب روی گیاهان باشه، زمان کوددهی خاک گیاه باید مقداری رطوبت داشته باشه کامل خشک نباشه، نیازی به ابیاری مجدد نیست، به اندازه ای که مقداری ازمحلول از زهکش گلدان خارج بشه.

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۱۹

سلام خسته نباشین
ببخشیدزیادمصدع اوقاتتون میشم امروز چون هوای بیرون یکم خنک بودمنم ساعت ۲۰ گلدانو بیرون، اینطور کاورکردم
کاورکردنم درسته ؟
ازلطفتون سپاسگزارم.

IMG_20210426_195501.jpg
کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، بله کار خوبی انجام دادید ولی زمانی که هوا گرم هست ونور مستقیم روی گیاه باشه کاور نکنید باعث پخته شدن گیاه میشه.

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۱۰
در پاسخ به  کارشناس 2

واقعاازتون ممنونم ، قبلادر راهنمایی های قبلی به صورت کامل برام گفتین

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۵۴

سلام وقتتون بخیر
ببخشید فراموش کردم عکسشو بفرستم.

IMG_20210426_155940.jpg
کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۹:۳۹
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، ابیاری رو زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بدید احتمالش هست که خاکش فقیر باشه میتونید ماهی یک بار با کودهای کامل گیاه رو تقویت کنید زهکش گلدان رو هم بررسی کنید که گرفته نباشه.

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۰:۰۵
در پاسخ به  کارشناس 2

بایستی وقتی گلدانو آب میدم حتما آب از زیرش خارج بشه ؟
اینطور میتونم از زهکشی گلدان مطمئن بشم ؟بی نهایت سپاس از وقتی که گذاشتین .

کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۱
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما،بله اب اضافی بلافاصله باید از زهکش گلدان خارج بشه اگر خارج نشه اب داخل گلدان باقی میمونه وباعث پوسیدگی ریشه های گیاه میشه وبمرور زمان گیاه از بین میره، اگر زهکش باز نبود حتما باز کنید ویا گیاه رو از گلدان خارج کنید وزهکش رو باز کنید وکف گلدان سنگ درشت بریزید تا سوراخهای گلدان موقع ابیاری توسط خاک گلدان بسته نشه.

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۰۷
در پاسخ به  کارشناس 2

سپاس فراوان از راهنمایی هاتون
ببخشین این نظر که میگن اگه اونقدر به گلدان آب بدیم که از زهکشی خارج بشه اونوقت موادخاک از بین میره ازنظرشما این نادرسته ؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۲۶
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما،ابیاری باید خیلی ارام انجام بشه بصورتی نباشه که خاک توسط اب سوراخ بشه ومقدار کمی اب از زهکش گلدان خارج بشه که اطمینان حاصل کنید که به تمام قسمتهای ریشه اب رسیده واطمینان از باز بودن زهکش گلدان.

آنیسا
آنیسا
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۰:۵۵
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی خیلی محبت کردین
واقعااز راهنمایی های کاملتون سپاسگزارم.

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۴
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از توجه شما.

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۲:۵۹

سلام وقتتون بخیر
ببخشین این برگهای پایینی وبرگهای زردی که انتهاشون آفتاب سوخته شده میتونم ازش جداکنم یا اجازه بدم خودشون به مرور خشک بشن و بیفتن.
ازراهنمایی های بجاتون ممنونم.

IMG_20210426_124505.jpg
کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۱۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، بهتر هست صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید.

آنیسا
آنیسا
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۵۸

واقعا نمیدونم با چه زبونی از شما تشکر کنم خداخیرتون بده
این گل رزم واقعا گیاه عجیبیه هرکدوم از برگا به یه شیوه رشد می کنن منم چون هیچ تجربه ای دراین زمینه ندارم میگم نکنه آفت زد یا رطوبت و نورش کم یا زیاد شده واقعا ببخشید اینطور میشه که مصدع اوقات میشم.

کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۱۰
در پاسخ به  آنیسا

خواهش میکنم هر سوالی داشتید در مورد گیاهانتون در خدمتتون هستیم.

آنیسا
آنیسا
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۱۲
در پاسخ به  کارشناس 2

بزرگوارید شما محبت میکنید
ببخشیداین گل ناز یخی هم قبلا تویه گلدون کوچیک با خاک پیت ماس بود گلدونشو بزرگ کردم با خاکی که نرم و رنگش تقریباسیاه بوداما قبلا استفاده شده بود
اوایل خیلی خوب رشد کرد اما بعد مدتی بعضی برگها زرد و پژمرده شدن
فک کردم از کمبود نور و آبیاری زیاد هس
نورو زیاد کردم وتا خکاکش کاملا خشک نشه آبیاری نمیکنم
از محبت شماممنونم

کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۲۳
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

آنیسا
آنیسا
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۰۰

ببخشین سوالاتم طولانی شد
الان که هوا گرمه میتونم بزارم بیرون بمونه ؟
امروز دیدم برگهای بالایی تقریبا بنفشن دلیلش چیه ؟
بیرونم بایستی که کنارش گل نیس مه پاشی رو انجام بدم ؟
ممنونم از راهنماییهاتون

IMG_20210425_155459.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۱:۴۵
در پاسخ به  آنیسا

سلام، برگهایی که تازه رشد میکنند برنگ بنفش هستند بمروز زمان سبز پررنگ میشند که طبیعی هست، میتونید بمرور زمان به فضای ازاد عادات بدید اوایل صبح به فضای باز انتقال بدید وسعی کنید خاکش رو مرطوب نگهدارید نگذارید به این صورت خاکش خشک بشه مه پاشی رو هم اوایل صبح یا عصر که نور روی گیاه نباشه انجام بدید. هر ۱۵ روز یک بار هم با کودهای کامل گیاه رو تقویت کنید.

آنیسا
آنیسا
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۵۳
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام چشم، بینهایت سپاس از لطفتون
فرمایشات شمارو مو به مو انجام میدم شب قبلش خاک رو مرطوب کردم اماچون اوایل صبح مقابل نور آفتاب بود فقط یه سمت سطح خاک خشک شده بود زیر خاک هنوز مرطوب بود عکس گرفتم بعدش دوباره آبیاری کردم تا صبح فردا خشک نشه

کارشناس 2
کارشناس 2
۶ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۰۹
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از شما، موفق باشید.

آنیسا
آنیسا
۵ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۵۱

سلام خسته نباشین
ببخشین برای این گل رز ۸ساعت نور رو باید تامین کنم ؟
اگه از صبح حدودا ساعت ۸تا۱۲:۳۰آفتاب بگیره براش کافیه ؟

آنیسا
آنیسا
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۳:۵۸

واقعا ازتون ممنونم خیلی لطف کردین ببخشین من مزاحم شما میشم هیچ سایتی مثل این سایت اطلاعات جامع و کاملی راجع به گلها نداره
مخصوصاگل رز(ازبذرتاگل دادن و مشکلات این مراحل) و به موقع و بی چشم داشت پاسخگوی سوالات کاربران نمی باشد .
سایتتون فوق العادس مخصوصا قراردادن آپلود مستقیم عکس

کارشناس 1
کارشناس 1
۴ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۰:۳۳
در پاسخ به  آنیسا

ممنون از شما،موفق باشید.

آنیسا
آنیسا
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۵۷

ببخشید علت اینکه برگهای بزرگتر یکم پژمرده اند چی میتونه باشه
این رز پیش چنتا گل جلوی پنجره تو آشپزخونه س
فرمودین مه پاشی کنم
آیا هر روز این کارو انجام بدم
سپاس فراوان از لطفتون

کارشناس 1
کارشناس 1
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۱:۵۹
در پاسخ به  آنیسا

از گرما وکمبود رطوبت محیط میتونه باشه، دو روز یک بار میتونید مه پاشی کنید اگر دما خیلی بالاست روزی یک بار.

آنیسا
آنیسا
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۵۰

سلام خسته نباشید
من امروز گل رزم رو ناخواسته داخل تشت فلزی روی دیوار گذاشتم که احیانا باوزش باد نیفته
اونجا آفتاب خیلی خوب بود بعد چند ساعت متوجه شدم انتهای بعضی برگا سوخته و جمع شده ممنون میشم راهنماییم کنید دلیلش چی بوده؟

IMG_20210423_184756.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۳ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۲۱:۳۵
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، دراثر گرما ونور مستقیم گیاهتون افتاب سوخته شده فلزات گرما رو جذب میکنن وبرای همین محیط بیش از اندازه گرم شده احتمالش هست که ریشه گیاه پخته شده باشه. برای مدتی در محیط خنکی نگهداری کنید اگر ریشه ها سالم باشند مجدد شروع به رشد میکنه.

آنیسا
آنیسا
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۱

سلام خسته نباشین
حدودا یه هفته اس گل رزی که( تو گلدانش کود حیوانی ریخته بودم )خاکشو عوض کردم روزای اول مقابل آفتاب گذاشتم بعدشم درمعرض نور مستقیم آفتاب قراردادم
آیا کارم اشتباه بوده ممنون میشم راهنماییم کنید
برای اینکه گلم خراب نشه چیکار بایستی انجام بدم ؟
اینم عکس فعلی بعداز عوض کردن خاک

IMG_20210418_175503.jpg
کارشناس 2
کارشناس 2
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۱:۴۷
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، نه کارتون درست بوده در حال بهبود ورشد هستند، کم کم برگها دارن سبز میشند، یک ماه بعد از تعویض خاک میتونید با کودهای کامل ماهی یک بار تقویت کنید، سعی کنید خاک رو مرطوب نگهدارید ولی غرق اب نکنید هر زمان حس کردید سطح خاک خشک شده ابیاری رو انجام بدید چون هنوز کوچک هستند وکم ابی باعث از بین رفتن ریشه ها میشه. میتونید کنارشون چند گیاه دیگرهم بگذارید تا رطوبت محیطشون فراهم بشه.

آنیسا
آنیسا
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۰۸
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی خیلی لطف کردین
واقعا ازتون ممنونم خیالم راحت شد
ببخشید احساس کردم این برگی که یکم جمع شده داره کم رنگ میشه گفتم شاید داره خراب میشه
خیلی معذرت میخوام سوالاتم زیاد شدن علت اینکه شبا یکم برگ جمع میشه چی میتونه باشه ؟ممنونم از راهنماییتون

IMG_20210418_230122.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۳۰ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۱:۴۵
در پاسخ به  آنیسا

سلام، از سرما ویا کمبود رطوبت محیط میتونه باشه شبها اگر دما پایین هست میتونید شبها کاورکنید تا از سرما محافظت بشه وصبها کاور رو بردارید. زمانی که نور روی گیاه نیست میتونید مه پاشی کنید تا رطوبت کافی داشته باشه.

آنیسا
آنیسا
۳۰ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۲:۰۳
در پاسخ به  کارشناس 1

بی نهایت سپاس
بابت راهنماییتون و وقتیکه گذاشتین

آنیسا
آنیسا
۲۸ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۸:۰۶

سلام خسته نباشین
نماز روزه هاتون قبول درگاه حق
ببخشید کود حیوانی پوسیده چه ویژگی هایی باید داشته باشه
مثلا وقتی روش آب میریزیم نباید بویی داشته باشه ؟؟؟؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۸ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۰:۳۳
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، همچنین،کود پوسیده دامی هیچ بویی نداره حتی وقتی روش اب ریخته بشه بویی نخواهد داشت بهترین کود دامی کودی هست که از تولیدش حداقل سه الی پنج سال گذشته باشه وکاملا پوسیده شده باشه.

آنیسا
آنیسا
۲۹ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۶:۱۵
در پاسخ به  کارشناس 1

بی نهایت سپاس
ب

آنیسا
آنیسا
۱۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۳:۲۱

سلام خسته نباشین واقعا از لطف شما سپاسگذارم
اما متاسفانه نتونستم مرحله آخر آپلود عکس رو از این طریق براتون ارسال کنم

آنیسا
آنیسا
۱۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۲۵

سلام خسته نباشین ممنونم بابت مقاله عالیتون من یه کاکتوس کریسمس تو گلداندون دارم پژمرده و زرد میشه ممنون میشم بگین علتش چی میتونه باشه ؟
هر موقع خاکش خشک بشه بهش آب میدم نورش از پشت پنجره اس ،دمای محیطش دمای اتاق هستش

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۴ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۵۲
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون از گیاه وقسمتهای که میفرمایید عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

حیدر
حیدر
۲۲ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۶:۱۰

ممنون از زحماتتون

حیدر
حیدر
۲۱ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۴

سلام
ببخشید ایا گل کاکتوس نیاز به گرد افشانی دارد چه طور گرده افشانی کنیم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۱ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۶:۰۹
در پاسخ به  حیدر

سلام، اگر جفت پایه باشه بله نیاز به گرد افشانی دارید برای این کار باید دو گیاه پایه داشته باشید که همزمان گل داشته باشند تا بتونید گرد افشانی کرده وبذر بگیرید. ولی اگر تک پایه وخود گرد افشان باشند نیازی به گردافشانی نخواهد بود.

سی سی
سی سی
۱۴ شهریور, ۱۳۹۸ ۲۳:۵۴

سلام، خیلی ممنون از مطالب مفیدتون
من سه تا گل اشک تمساح دارم که الان تقریبا شش سالشونه. ابیاری و نور و خاکشون عالی و مرتب هستش، هفت ماه پیش هر سه تاشون رو چون پایه هاشون نازک تر بود و بالای ساقه ها ضخیم تر بودن قلمه زدم و بعد از ریشه دادن مجدد توی خاک کاشتمشون، ارتفاعشون بیشتر از یک و نیم متره و بدون نیاز به تکیه گاه مثل تنه ی درختچه ها، محکم و سلامت هستن الان. ولی نمیدونم چرا گل نمیدن، یعنی ممکنه بعد اینهمه سال اصلن گل ندن؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۵ شهریور, ۱۳۹۸ ۰۸:۰۴
در پاسخ به  سی سی

سلام، گلدهی بستگی به شرایط نگهداری داره، نور ،دما،ابیاری ایدال باشه به گل میشینه این گیاه بعد از سه سالگی شروع به گلدهی میکنه گلها در زمستان نمایان میشه، الان که قلمه زدید اگر قدشون یک ونیم متر شده زمستان با توجه به شرایط نگهداری به گل میشینه.

......
......
۴ شهریور, ۱۳۹۸ ۱۹:۴۵

کاکتوس من از سال ۱۳۹۵ هست تا امروز گل هم نمیده خاکش هم کود حیوانیه چیکار کنم

کارشناس 2
کارشناس 2
۴ شهریور, ۱۳۹۸ ۲۰:۲۶
در پاسخ به  ......

چه نوع کاکتوس هست اسم علمی یا اسم عامیانشو میدونید؟ کاکتوسهابرای گلدهی به شرایط خاص وسن بلوغ نیاز دارند که سن بلوغ در انواع واریته ها متفاوت هست.

هیمن
هیمن
۱۵ خرداد, ۱۳۹۸ ۰۲:۰۰

سلام وقتتون بخیر و انشالله همیشه موفق باشید مطالب خیلی ارزنده و بسیار آموزنده هستن
ببخشید یه سوال دارم اگه تو فصل استراحت کاکتوسها اونا رو جایی بذارم که به نسبت فصل رشد نور کمتری داشته باشه مشکلی براشون پیش نمیاد

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۵ خرداد, ۱۳۹۸ ۰۹:۱۶
در پاسخ به  هیمن

سلام، ممنون از توجه شما دوست گرامی،نور اگر بصورت سایه روشن باشه مشکلی پیش نمیاد.

Farzin
Farzin
۸ خرداد, ۱۳۹۸ ۱۳:۴۲

سلام. نوشتید تو زمستان آبیاری رو کامل قطع کنید. اینجوری کاکتوس ها از بین نمیرن؟من جایی زندگی میکنم که اوایل اسفند تو ظهر آفتاب از تابستون شدیدتره گاهی!یا تو زمستون سه چهار روز دیر اب دادم کاکتوس چروک شده . آفتاب مستقیمم نیست . دما هم که دست خودمون نیست وقتی بیرون گرمه . یعنی این کاکتوس ها شرایط گلدهی شون پایین میاد طبق مقاله. چه راهکاری دارید ؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۸ خرداد, ۱۳۹۸ ۱۴:۴۳
در پاسخ به  Farzin

سلام، دمای نگهداری اگر بین ۵_۱۰ درجه باشه هیچ مشکلی پیش نمیاد، وتا شش ماه نیازی به ابیاری ندارند، در صورتی کاکتوسها چروک میشن که دمای نگهداری بالای ۲۰ درجه باشه که در این شرایط باید ابیاری انجام بشه.کلا زمان استراحت ،باید در دمای ۱۰_۵ درجه نگهداری بشن تا در بهار به گل بشینند.