مهم‌ترین آفات و بیماری‌های ساکولنت ها

مهم‌ترین آفات و بیماری‌های ساکولنت ها
زمان مطالعه: ۴ دقیقه

مهم‌ترین آفات و بیماری‌های ساکولنت ها: ساکولنتها یک خانواده متنوع از گیاهان هستند که توسط ساقه‌های ضخیم و برگهای گوشتی آب و مواد مغذی را ذخیره می‌کنند ساکولنتها می‌توانند دوره‌های طولانی خشکسالی را تحمل کنند. گر چه ساکولنتها شامل مجموعه متنوع و گسترده‌ای از گیاهان در اندازه‌ها،رنگ‌ها، اشکال  و بافت گوناگون هستند اما در یک قاعده کلی همه آنها نیازمند آبیاری کم، زهکشی بالای خاک، نور روشن آفتاب و تهویه بسیار بالا هستند.

 

آبیاری مناسب بهترین راه برای حفظ سلامت ساکولنت مخصوصاً ریشه آن است همیشه قبل از آبیاری اجازه دهید خاک گلدان خشک شود ساکولنتها در خاک‌های دائم مرطوب به سرعت بیمار می‌شوند به عنوان یک قاعده کلی، یکبار در هفته آبیاری در (آب و هوای گرم) کافی است در طول زمستان آبیاری را بسیار محدود کنید. اگر چروکیدگی در ساقه و ریزش برگ در ساکولنت خود مشاهده کردید اطمینان حاصل کنید خاک زهکشی مناسب دارد و از سلامت ریشه‌ها مطمئن شوید.

 

آفات ساکولنتها:
گرچه حشرات و آفات به ندرت از گیاهان سالم استفاده می‌کنند، اما گیاهان گاهی اوقات مستعد ابتلا به آفات مانند  شپشک آرد آلود، کنه عنکبوتی و شپشک سپردار هستند.

 

کنه‌ عنکبوتی:
کنه‌های عنکبوتی کوچک بوده و از آن دسته آفات هستند که با چشم غیر مسلح به سختی دیده می‌شود با این حال شما به راحتی می‌توانید از تارهای سفید رنگی که بر روی گیاه تنیده شده یا تغییر رنگ برگها و ایجاد نقاط و لکه‌های سفید یا قهوه‌ای رنگ که به مرور زیاد شده و کل بدنه را در برمی‌گیرد، ریزش برگها و … به وجود آنها پی ببرید.

 

همیشه به یاد داشته باشید تاک انگور بزرگ‌ترین جاذب کنه‌های عنکبوتی است پس هیچ گاه ساکولنتهای خود را مخصوصاً در بهار و تابستان که عمده فعالیت این حشره است برای مدت طولانی در مجاورت این گیاه قرار ندهید. در صورت ابتلا گیاه به این آفت در اولین اقدام گیاه مبتلا را قرنطینه کنید. اگر در مراحل اولیه متوجه وجود آفت شده باشید با شستشوی گیاه با فشار زیاد آب و کنترل و بهبود شرایط نگهداری می‌توانید با آنها مقابله کنید.

 

اگر آلودگی در حجم وسیع و زیاد است بهتر است با کنه کشهای مخصوص برای از بین بردن آفت اقدام کنید. به هیچ عنوان از آفت کشهایی که روی این آفت تأثیر موثری ندارد برای مقابله استفاده نکنید چون با اینکار فقط مقاومت گیاه خود را پایین می‌آورید. آبیاری مناسب اهمیت حیاتی دارد زیرا کنه‌های عنکبوتی در شرایط گرم و محیط خشک فعالیت بیشتری دارند.

 

شپشک آردآلود:
حشرات کوچک و خاکستری که زیر پوشش پنبه‌ای سفید رنگی پنهان می‌شوند و بیشتر در پشت برگها، محل اتصال برگ به ساقه و ساقه گیاه فعالیت می‌کنند این حشره شیره گیاهی را می‌مکد برگ‌ها در اثر فعالیت این آفت زرد و چروکیده شده و ریزش می‌کند، در صورت تداوم فعالیت گیاه از بین می‌رود این آفت در شرایط رطوبت زیاد و تهویه کم بیشتر فعالیت می‌کند در صورت مشاهده این آفت اول گلدان مبتلا را از بقیه گیاهان جدا کنید قسمت‌های خیلی آلوده را کات کنید اگر تعداد آفات کم است می‌توانید با حذف فیزیکی آنها را از بین ببرید. پنبه را آغشته به الکل کنید و به آرامی برگها و ساقه مبتلا را تمیز کنید در صورتی که تعداد شپشکها زیاد است از سموم حشره کش سیستمیک کمک بگیرید.

 

حشره به خاطر زرهی که دارد در برابر سموم تماسی مقاوم بوده و اسپری آن کمکی به از بین بردن آفت نمی‌کند. گاهی اوقات آبیاری خاک با یک سم حشره کش سیستمیک به نحوی که سم از طریق ریشه در آوند و شیره گیاه جریان پیدا کند، به اندازه کافی برای از بین بردن شپشک آرد آلود کافی است.

 

شپشک سپردار:
شما می‌توانید این آفت را به صورت نقاط کوچک قهوه‌ای یا تیره رنگ، مانند پوسته کوچک که به قسمت زیرین برگ و ساقه ساکولنت چسبیده است مشاهده کنید. حشرات زیر این پوسته پنهان شده و از شیره گیاه تغذیه می‌کنند در واقع این پوسته مانند سپر از این مکنده محافظت می‌کند. این آفت شیره گیاه را می‌مکد در آلودگی‌های شدید برگها به سرعت ریزش کرده و گیاه در مدت کوتاهی از بین می‌رود.

 

در آلودگی با حجم کم می‌توانید با حذف فیزیکی، پاک کردن برگها و ساقه با پنبه آغشته به الکل جلوی پیشروی آفت را گرفته و آن را حذف کنید. وقتی حجم آلودگی زیاد است حذف فیزیکی کار آیی ندارد و باید از سموم استفاده کنید حشره‌کش‌های تماسی روی این آفت تأثیر نداشته و آن را از بین نمی‌برد حشره‌کش‌های سیستمیک، آفت‌کش‌های صابونی و روغن ولک می‌تواند مؤثر باشد.

 

بیماری‌های قارچی:
گیاهان گوشتی همیشه در معرض پوسیدگی و بیماری‌های قارچی قرار دارند که اصلی‌ترین عامل آن رطوبت بالا در اثر آبیاری زیاد می‌باشد. خاک آلوده و زخم‌های ایجاد شده در اثر حشرات از عوامل دیگر ابتلا به بیماری‌های قارچی می‌باشد.

نویسنده: خانم یزدانی

منبع: میهن کاکتوس

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می‌باشد.

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
52 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
آرمین
آرمین
۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۸:۳۷

سلام وقت بخیر.
یه سوال داشتم این بود که چجوری آفت تریپس کاکتوس رو از بین ببرم باچه سمی یا چیز دیگه ای؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۰:۱۰
در پاسخ به  آرمین

سلام، تریپس معمولا به گیاهان برگ دار حمله میکنه برای کاکتوسها زیاد پیش نمیاد، از گیاه وقسمتی که خسارت دیده عکس واضح بفرستید تابهتر راهنماییتون کنیم.

آرمین
آرمین
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۰۸:۱۶
در پاسخ به  کارشناس 1

فعلا هنوز کم هستن و به کاکتوس هام حمله نکردن گفتم قبل از اینکه زیاد بشن راهنمایی کنید باید چیکار کنم.
تشکر??

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۲:۳۳
در پاسخ به  آرمین

با سم حشره کش سایپرمترین یا دلتامترین میتونید سمپاشی کنید.

آرمین
آرمین
۲۰ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۵:۲۲
در پاسخ به  کارشناس 2

ممنونم

مهدی
مهدی
۳۰ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۹:۲۶

سلام وقت بخیر امروز این مورد رو رویزساکولنتهام دیدم چی هست این

1618844125039.jpg
کارشناس 1
کارشناس 1
۳۰ فروردین, ۱۴۰۰ ۲۲:۱۴
در پاسخ به  مهدی

سلام، عکستون واضح نیست ولی شبیه شپشک ارد الود هست ،حتما گیاه رو از سایر گیاهان جدا نگهداری کنید، تهویه محیط رو بالا ببرید وتمام قسمتهای سفید وپنبه ای رو بوسیله قلمو اغشته به الکل حذف فیزیکی کنید وگیاه رو با محلول حشره کش سمپاشی وابیاری کنید، سمپاشی رو دو بار بافاصله یک هفته انجام بدید ودر طول این دو هفته هر روز یک بار گیاه رو بررسی کنید اگر مورد مشکوکی بود حذف فیزیکی کنید.

مهدی
مهدی
۳۱ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۰:۲۹
در پاسخ به  کارشناس 1

ممنون لطف کردید خودم هم شک کردم چون دست زدم مثل تار عنکبوت کش اومد از تو مجموعه جداش کردم

مقدم
مقدم
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۹

سلام خسته‌نباشید. من این گلدون رو پشت پنجره میزارم چندوقته که این حشره‌های ریز رو ی قسمتش جمع میشن میخواستم ببینم چرا اینجوری شده و باید چیکار کنم تا از بین برن
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۴ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۶
در پاسخ به  مقدم

سلام، ممنون، شته هستند تهویه محیط رو بالا ببرید وگیاهان رو با محلول حشره کش سمپاشی وابیاری کنید.

حسین
حسین
۲ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۹

سلام وقت بخیر
من عادت دارم روزانه ساکولنت هامو چک میکنم یه چند تا لکه دیدم که به نظرم عادی نمیومد گفتم سوال کنم از راهنماییتون استفاده کنم
سپاسگزارم
comment image
comment image
comment image
comment image

کارشناس 2
کارشناس 2
۲ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۳
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، لکه های موجود در برگهای گیاه عکس اول دلیلش ریختن اب روی گیاه هست که ماندن اب بمدت طولانی روی برگها باعث بیماری قارچی شده بهتر هست تمام برگهایی رو که لکه دارند جدا کنید و دور بندازید وگیاه رو با محلول قارچ کش ابیاری وسمپاشی کنید وروی گیاهان اب نریزید،بقیه عکسها در اثر ابیاری زیاد پشت برگها سیاه میشه ابیاری رو زمانی که خاک کامل خشک شد انجام بدید واز اب بدون املاح وهم دمای محیط برای ابیاری استفاده کنید، عکس اخر دلیلش استفاده از ابهای دارای املاح هست وحتما ابیاری رو با اب بدون املاح ویا اب مانده وهمدمای محیط انجام بدید. ابیاری رو زمانیکه خاک گیاهان کامل خشک شدند انجام بدید.

حسین
حسین
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۶
در پاسخ به  کارشناس 2

خیلی ممنون بابت راهنمایی
یک سوال دیگه داشتم یک گلدان اچوریا لوته آ از یکی از دوستان گرفتم معلوم بود خیلی بهش بی توجهی شده ولی به نظرم مشکلی نداشت دچار افتاب سوخته گی شده احساس میکنم و خواستم از تجربتون استفاده کنم ببینم سالم هست مشکل قرچ یا کنه نداره ؟ و اینکه چیکار میتونم بکنم حالش بهتر بشه ؟
comment image

کارشناس 2
کارشناس 2
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۰
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون از شما، گیاه شرایط نگهداری خوبی نداشته ودر جای سرد ومرطوب نگهداری شده وبرگها قارچی شدن به همین صورت در محیط پرنور که دما بالای ۱۵ درجه باشه وتهویه مناسب باشه نگهداری کنید میتونید برگهایی رو که خشک شدند جدا کنید وگیاه رو با محلول قارچ کش ابیاری وسمپاشی کنید بمرور زمان که بزرگ بشه برگهای جدید سالم خواهند بود، وبرگهای قدیمی تر رو بمرور زمان میتونید جدا کنید.

حسین
حسین
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۲
در پاسخ به  کارشناس 2

سپاسگزارم
محلول قارچ کش تهیه کردم منتهی اولین بار هست تا حالا استفاده نکردم ازش
میشه لطفا طریقه ابیاری و سمپاشی با محلول قارچ کش رو توضیح بدید
ممنون میشم

کارشناس 2
کارشناس 2
۳ اسفند, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۵
در پاسخ به  حسین

ممنون از شما،یک گرم از قارچ کش رو داخل یک لیتر اب ترکیب کنید وگیاه رو با این محلول ابیاری وسمپاشی کنید.

ایلیا
ایلیا
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۱

سلام.
من روی بدنه ساکولنتم یک سری بند های سفید مشاهده کردم.
این رو هم اضافه کنم که به تازگی گل داده.
و حدود یک ماه هست داخل تراریومه و قبل از گذاشتنش تو تراریوم برگ هاش چروکیده بود .
comment image
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۷ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۶
در پاسخ به  ایلیا

سلام، ریشه هستند، زمانی که رطوبت محیط زیاد باشه گیاه از ساقه هم ریشه میزنه، ریشه های اصلی گیاه مشکل دارند وبرگهای گیاه چروک شده میتونید از داخل تراریوم خارج کنید وریشه های اصلی رو بررسی کنید اگر پوسیده شدند کات کنید ومجدد قلمه بزنید.

hamsafar1397
hamsafar1397
۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸

ببخشید از مامیلاریا تیغ زرد قلمه گرفتم بافت قسمت زیریش به سمت ریشه، خیلی شله و رنگش تقریبا قهوه‌ای.
comment image
عکس قلمه.
خواهشا کمک کنید.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۴:۰۹
در پاسخ به  hamsafar1397

سلام، عکستون واضح نیست، اگرقسمتی که بریده شده نرم وحالت ژله ای داره باید مجدد برش بزنید تا به اوند سالم برسید اوند سالم معمولا سفید رنگ میشه. وسیله ای رو که برای برش استفاده میکنید حتما تیز وضدعفونی شده باشه.

hamsafar1397
hamsafar1397
۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۷
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام ببخشید اشتباه دادم.
این سه عکس، یکی خود قلمه، یکی خود گیاه و یکی یه تیکه از همون منطقه قلمست. از طرف ریشه گیاه ژله ایه. میشه کمکم کنید؟
comment image
comment image
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۸
در پاسخ به  hamsafar1397

سلام، عکسهاتون واضح نیست، ولی عکس اخر اوند گیاه سالم هست،بعد از اینکه قسمت بریده شده پینه بست میتونید کشت کنید، سایر قلمه ها اگر نرم وحالت ژله ای داره متاسفانه کاری نمیشه کرد وبهتر هست دور بندازید البته عکسها زیاد واضح نیست عکس واضحی اگر بفرستید بهتر میتونیم راهنماییتون کنیم.

hamsafar1397
hamsafar1397
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۹

سلام.
من روی ساکولنت من، حشرات ریز و سیاه وجود دارند و من نگرانم که به گیاه و اعضای خانواده اسیب برسانند.
چجوری ازبین ببرم این ها رو؟ ممنون.
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۰
در پاسخ به  hamsafar1397

سلام، رطوبت خاک ومحیط رو کاهش بدید وکنار گیاهان کارت زرد نصب کنید،اگر مقدارشون زیاد هست روی سطح خاک گلدانها ماسه بریزید وبا محلول حشره کش خاک وگلهارو سمپاشی کنید.

hamsafar1397
hamsafar1397
۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۰
در پاسخ به  کارشناس 1

خیلی ممنونم. همیشه راه کار هاتون جواب میده‌.?

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۳ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۷
در پاسخ به  hamsafar1397

ممنون از شما

سارا
سارا
۲۴ آذر, ۱۳۹۹ ۰۹:۳۰

سلام گیاه ساکولنت من برگاش از پایین نرم و چروک شده تو باکن هم گذاشته بودمش نمیدونم چه مشکلی داره یا باید توی نور قرارش بدم یا سایه؟ ممنون میشم راهنمایی کنیدcomment image

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۴ آذر, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۹
در پاسخ به  سارا

سلام، سرما باعث این مشکل شده اگر نرم هستند میتونید به ارامی تمام برگهای نرم وچروک رو جدا کنید، گیاهتون کمبود نور هم داره در محیطی نگهداری کنید که نور کافی دریافت کنه.

فاطمه
فاطمه
۲۰ آبان, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۵

سلام خسته نباشید
?
من دو هفته ای میشه اچوریا خریدم ولی برگ هاش کم کم شل شدند و الان هم دارند سیاه میشن گل پشت پنجره نگهداری شده که نور کافی داشته باشه از وقتی اوردیمش فقط یه بار اب دادم چون هنوز خاکش به طور کامل خشک نشده و بخاری هم به تازگی ، حدودچهار روز پیش کنار پنجره نصب شد ولی از پشت پنجره یه هوای سردی میاد به خاطر همین گفتم شاید از سرماست دیشب به داخل یکی از اتاقا بردمش که الان دیدم نوک برگ ها که قرمز بود سیاه شده و یه چندتا حشره دور گلن گلدونو به جای اولش بردم و الان نمیدونم باید چیکار کنم
comment image
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۱ آبان, ۱۳۹۹ ۰۰:۱۲
در پاسخ به  فاطمه

سلام، ممنون، متاسفانه رنگ گیاه علائم خوبی نداره واحتمال اینکه ساقه هم پوسیده شده زیاد هست بهتر هست گیاه رو از خاک دربیارید وریشه وساقه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید.

دیانا
دیانا
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۷

سلام. کاکتوس من از پایین شروع به خشک‌ شدن کرده
لطفا کمکم کنین. چکار باید بکنم؟
http://uupload.ir/files/pg61_camscanner_08-26-2020_11.55.19_3.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۵ شهریور, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۱
در پاسخ به  دیانا

سلام، زرد وخشک شدن برگهای پایینی وقدیمی طبیعی هست بعد از اینکه کامل خشک شدندمیتونید جدا کنید،گیاه رو در محیط ثابت که نور ودما وتهویه مناسبی داره نگهداری کنید وجابجا نکنید. ابیاری هر زمان خاکش کامل خشک شد انجام بدید.

Mona
Mona
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۹:۴۶

و سوال دیگر اینکه چرا این یکی اینطور شده؟ البته شل نیست
http://uupload.ir/files/718m_20200709_173740.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۰
در پاسخ به  Mona

خاک نامناسب وابیاری بیش از اندازه بهتر هست ریشه های گیاه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید.

Mona
Mona
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۳

سلام،خسته نباشید.چرا کاکتوس سن پدرو من از پایین روشن داره میشه؟
http://uupload.ir/files/j1z3_20200713_123908.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۴ تیر, ۱۳۹۹ ۲۱:۵۹
در پاسخ به  Mona

سلام، ممنون، ابیاری بیش از اندازه وخاک نامناسب باعث پوسیدگی ریشه شده بهتر هست گیاه رو از خاک در بیارید وتاجایی که زرد شده کات کنید.

mona
mona
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۹
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام ممنون از جوابتون.منظورتون همون پرسه پینه بستن و کاشت دوباره هست?
یعنی از توی خاک بیارمش بیرون و دوباره بکارم ??در معرض هوا مشکلی پیش نمیاد ?و اگر که نه بعد از گذاشتن دوباره در خاک کی آبیاری کنم ?ممنون

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۵ تیر, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۶
در پاسخ به  mona

سلام، ممنون از شما بله دقیقا،تمام قسمتهای زرد وپوسیده شده رو بوسیله چاقوی تیز وضدعفونی شده کات کنید و بعد از پینه بستن داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید، ابیاری یک هفته بعد از کاشت بصورت سطحی بااسپری ،بصورتی که فقط سطح خاک مرطوب بشه.

صدیقی
صدیقی
۲۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۹:۲۳

تشکر از اینکه وقت گذاشتید…منظور شما از پیوند معکوس چیه…نیمه پاین را جدا کنم سر ته پیوند بزنم …قسمت بریده شده بالا بیاد رو پایه ؟ نیمه پایین خیلی کوتاه نیست برای پیوند؟
پیوند معکوس چه فرقی با پیوند معمولی داره ؟
نیمه بالا که روی سنپدرو پیوند خورده خوبه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۵۷
در پاسخ به  صدیقی

ممنون از شما،بله پیوند معکوس یعنی پیوندک بصورت سروته روی پایه قرار میگیره در مورد پیوند معکوس روی مرور گرتون سرچ کنید توضیحات کاملی وجود داره. در پیوند معکوس پیوندک فقط تنه جوش میزنه وخودش رشد نمیکنه.

صدیقی
صدیقی
۲۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۸:۵۴

سلام .مدتی حدود یک سال آریوکارپوس رزا رشد نداشت از خاک خارج کردم ریشه پوسیدگی نداشت دوباره در خاک کاکتوس کاشتم بعد از سه ماه تغییری نکرد .دیروز سرش را زدم تعجب کردم وسط گیاه سه رنگ بوده و بافت گیاه حالت سفت و آبدار نداشته…بنظر شما چه بیماری هستش لکه قهوه ای رو پایه هست و یک گلدان دیگه هم پلسیفرا دقیقا عین همین هست
سرش رازدم روی سن پدرو پیوند زدم به نظر شما دیر شده ؟
در ضمن نصفه پایین را هم میتونم روی پایه نقره ای پیوند بزنم برای بچه گرفتن ؟یا خیلی کوچکه
http://uupload.ir/files/i97_img-20200608-wa0010.jpeg
http://uupload.ir/files/f0s6_img-20200608-wa0012.jpeg
http://uupload.ir/files/1md2_img-20200608-wa0014.jpeg
تشکر از زحمات شما

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۰ خرداد, ۱۳۹۹ ۰۹:۰۷
در پاسخ به  صدیقی

سلام، مشکلی نیست طبیعی هست اوند اریو کارپوسها به این شکل میشه، میتونید از روی پایه بصورت کامل جدا کنید وپیوند معکوس بزنید.

قدیر
قدیر
۵ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۳:۰۹

سلام خسته نباشید
کاکتوس های من یک حشرات گرفتن مثل مگس و ریز هست و سیاه چیه؟ و مشکل ایجاد میکنه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۷
در پاسخ به  قدیر

سلام، ممنون، رطوبت خاک رو کم کنید کنار گیاه کارت زرد نصب کنید بمرور زمان از بین میرند میتونید روی سطح خاک سنگریزه هم بریزید.

حديث
حديث
۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۶

http://uupload.ir/files/0dse_dab6bf73-5cbc-41c8-9327-2069d1f9252f.jpeg
باسلام میشه بگین مشکل این کاکتوس من چیه این لکه هایی که روشه

کارشناس 1
کارشناس 1
۳۰ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۰
در پاسخ به  حديث

سلام، پوسیدگی هست لکه ها رو چند روزی تحت نظر داشته باشید اگر پیشروی داشتند جراحی وخارج کنید وبا محلول قارچ کش گیاه رو سمپاشی وابیاری کنید اگر ثابت هستند مشکلی بوجود نمیاد.

عباس
عباس
۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۴:۱۰

سلام، خسته نباشید
من چندتا از ساکولنت هام دچار مشکل شده
فکر میکنم آفت زده فقط نمی‌دونم چطور عکسشو ارسال کنم

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۵:۲۲
در پاسخ به  عباس

سلام، ممنون، شرایط نگهداری رو بفرمایید وعکس واضح از گیاهان بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم، آموزش ارسال عکس در قسمت نظرات.

مهدی
مهدی
۳ فروردین, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۶

سلام خسته نباشید گیاه ساکولنت من خم شده دلیلش چیه

کارشناس 1
کارشناس 1
۳ فروردین, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۹
در پاسخ به  مهدی

سلام، ممنون، شرایط نگهداری رو بفرمایید واز گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

حامد
حامد
۱۴ مهر, ۱۳۹۸ ۰۶:۲۱

سلام
ممنون از سایت خوبتون
من یه تراریوم از ساکولنتها درست کردم، عکسهاش رو در ادامه میذارم
در محیطی هست که نور فیلتر شده بهش میخوره و هفته ای یک بار بعد از خشک شدن کامل خاک بهش آب میدم، اما کم کم بعضی هاشون دارن از بین میرن، ممنون میشم برای نگهداری و احیانا احیا بهم کمک کنید
comment image
comment image
comment image
comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۴ مهر, ۱۳۹۸ ۱۱:۴۴
در پاسخ به  حامد

سلام، برونزیا ودلوسپرما بشدت کمبود نور دارند،میتونید از تراریوم خارج کنید وداخل گلدان جداگانه کشت کنید ویک هفته بعد از کشت به محیط پرنوری انتقال بدید یا خود تراریوم رو به محیط پرنوری انتقال بدید،ساکولنتها نسبت به کاکتوسها به نور بیشتری برای ادامه حیات نیاز دارند، در غیر این صورت رشد علفی خواهند داشت وبمرور زمان از بین میرند.