آسیب جوندگان و پرندگان به کاکتوس‌ها

آسیب جوندگان و پرندگان به کاکتوس‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

آسیب جوندگان و پرندگان به کاکتوس‌ها: شاید برای شما هم پیش آمده که روی بدنه کاکتوس خود آثاری از خوردگی مشاهده کرده باشید و برایتان سؤال پیش آمده باشد که کار چه حیوانی است؟؟ البته آسیب جوندگان و پرندگان چیزی است که معمولاً برای گیاهان خارج از منزل اتفاق می افتد. خسارت ناشی از جوندگان و سایر حیوانات بزرگ‌تر از آسیب پرندگان به نظر می‌رسد و آسیب پرندگان کمی کمتر آشکار است.

 

از آنجایی که پرندگان با نوک خود و در حالت پرواز یا با بال زدن نزدیک در کنار گیاه (نه نشستن بر رویی بدنه)به آن حمله می‌کنند قسمت آسیب دیده کوچک است و حین حمله پرندگان هم تکه‌های خیلی کوچک از گیاه روی خاک می‌ریزد.

حمله پرندگان بیشتر شبیه حالتی است که خود شخص کاکتوس را خرد کرده و قسمت‌هایی از بدنه در اثر این قلمه گیری خرد شده و در اطراف ریخته باشد. اما خوردگی توسط جوندگان و خزندگان در حجم بزرگ انجام می‌شود چون خزندگان روی بدنه گیاه مستقر شده و شروع به خوردن بدنه می‌کنند.

به نظر می‌رسد که در حمله پرندگان و خزندگان تیغ‌ها و آرئولهای کاکتوس به اندازه‌ای که انتظار می‌رود بازدارنده نیست که بتواند از حمله آنها جلوگیری کند.

در بعضی حملات خزندگان به خصوص وقتی گیاه کوچک است ممکن است کل گیاه یک شبه ناپدید شود. گیاهان بزرگ‌تر شاید بتوانند بعد آسیب با این ضعف مقابله کرده و تولید پاجوش کند اما گیاهان کوچک و ضعیف از بین می‌رود.

چگونه از گیاه در مقابل حمله پرندگان و خزندگان و جوندگان محافظت کنیم؟
هنگامی که خزندگان و جوندگان به یک منطقه حمله می‌کنند تا زمانی که گیاهی برای خوردن باشد آنجا را ترک نمی‌کنند برای همین آسیبی که به گیاهان می‌زنند بسیار وسیع بوده و در مواردی باعث نابودی کل گیاهان می‌شود، اما پرندگان از یک منطقه به سمت دیگر حرکت می‌کنند و معمولاً حملات پراکنده و جداگانه دارند.

 

از همه مهم‌تر اینکه پرندگان عموماً در روز و بیشتر صبح زود دنبال غذا هستند و با کوچک‌ترین صدا یا حتی وزش بادی فرار کرده و آسیب بزرگی به بدنه نمی‌زنند. اما بیشتر خزندگان و جوندگان شب شکار بوده و عمده فعالیت خود را در تاریکی و سکوت شب انجام می‌دهند از این‌رو بدون مزاحم به خوردن ادامه داده و آسیب گسترده‌ای به بدنه وارد می‌کنند.

 

برای دور کردن پرندگان می‌توان روی بدنه گیاه را با توری نازک پارچه‌ای پوشاند این یک روش آسان و غیر کشنده برای جلوگیری از آسیب است اما تصویر نازیبایی ایجاد می‌کند.

 

بهترین روش این است که روی گیاهان با فاصله مناسب شید بکشیم این کار از حمله پرندگان جلوگیری می‌کند.

برای جوندگان و خزندگان بهترین راه استفاده از سموم است اما این کار را با احتیاط انجام دهید. از سموم سیستمیک استفاده کنید تا حین خوردن گیاه وارد دستگاه گوارش خزنده شده و آن را غیر فعال کند. تله موش هم می‌تواند گزینه خوبی باشد. سعی کنید بدون کشتن حیوانات فقط آنها را به نحوی از اطراف گل‌های خود دور کنید.

برای دور کردن حلزون و راب بهترین روش استفاده از طعمه مخصوص است. ریختن سوین و لیندین هم پای گیاه می‌تواند تا حدودی در از بین بردن خزندگان مؤثر باشد. واضح است که شما نمی‌توانید کاری برای گیاهانی که آسیب دیده انجام دهید فقط می‌توانید برای جلوگیری از آسیب‌های آینده مبارزه کنید.

نویسنده: خانم یزدانی
منبع: میهن کاکتوس
کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.

مقالات مشابه:

مشاهده همه مقالات
guest
73 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
حسین
حسین
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۱:۲۵

سلام خسته نباشین میهن کاکتوس بزرگ ببخشید آیا ماده ای که با اسپری روی گیاه لک های گیاه رو از بین ببره؟ من با مسواک و قلمو و.. امتحان کردم نمیشه که نمیشه اگه گیاهامو تو محلول قارچکش گذاشته بودم بعد شستم پر رسوب اب گوش پاک کن به راحتی پاک میشن ولی چون گیاه که تیغ زیاده میکنه آیا میتونم با اسپری یه ماده که هرچی باشه شما بگین از دست اون رسوبات آب که با اشیاه به راحتی پاک میشن خلاص شیم؟

حسین
حسین
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰
در پاسخ به  حسین

من ظورم رسوب اب رو ببره با گوش پاک کن پرزاش میرن

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۰
در پاسخ به  حسین

محلول اب وسرکه رسوبهای روی کاکتوسهایی رو که پرز ندارند رو میبره ولی برای کاکتوسهایی که پرز دارند کاری نمیشه کرد تنها راه این هست که روی گیاه اب ریخته نشه.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۵
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، میتونید با محلول اب وسرکه لکه ها رو پاک کنید.

حسین
حسین
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹
در پاسخ به  کارشناس 1

comment image
سلام اسپری میکنم ولی نمیشه اپک کرد اسپری میکنم چیزی نمیپشه دوبار همون میشه میخاستم بدون پاک کردن فقط با اسپری یه ماده رسوبات که به راحتی با پاک کردنی میرن فقط با اسپری برن

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۳۲
در پاسخ به  حسین

سلام، تنها اسپری کردن که لکه رو از بین نمیبره باید بایک دستمال نرم لکه رو مالش بدید، روی گیاهتون که لکه ای وجود نداره!

حسین
حسین
۲ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۱
در پاسخ به  کارشناس 1

اشتباه شده حل شد ممنونم داره سفید میشه پینه بسته

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۲۰

سلام خسته مباشین ببخشید مامیلاریا گل بسته شدش چقد میکشه کپسول شه ممنونم مامیلاریا هامیانا… و اینکه ببخشید اگه تجربشو داشتین چقد بذرو تو کپسولش؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۶
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، بین دو الی سه ماه زمان میبره، حدود ۲۰ الی۳۰ عدد.

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۴:۲۱

سلام خسته نباشین آیا هاماتو تک پایس کن یکیشو خریده بودم الان گل داده بذر شده بذرش رو گرفتم و.. چقد باید سرما دهی کنم بکارم.؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۰:۴۰
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، بعضی از واریته های هاماتو تک پایه وبعضی ها جفت پایه هستند. بمدت یک هفته در دمای اتاق نگهداری کنید تا خشک بشند بعد بمدت دو ماه هم داخل یخچال نگهداری کنید تا دوره سرمادهی رو بگذرونند بعد اماده کشت هستند.

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۹
در پاسخ به  کارشناس 2

من یه دوستمو میشناسم بدون سرما هی کاشت کرد وجوانه زدند

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۵
در پاسخ به  حسین

از همون دوستتون طریقه کشت رو بپرسید.

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۹

سلام خسته نباشین یه مامیلاریا هانیانا خریدم و تنه جوش هم داره و ۱۰ تا شکوفه که کم موندن باز بشن خریدم هرس ریشه کردم بعد ۲۰ دیقه کاشتم ریشه ها بیشنه بسته بود فقط ریشه های تاری رو هرس کردم… خلاصه الان شکوفه هاش یا تنه جوشش چه میشه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۶
در پاسخ به  حسین

سلام، شکوفه ها احتمالش هست که ازبین برند وخشک بشند ولی برای تنه جوشها مشکلی بوجود نمیاد، بهتر بود صبر میکردید وهرس ریشه رو بعد از اتمام گلدهی انجام میدادید.

حسین
حسین
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۹

ممنونم میهن کاکتوس بزرگ
یه اورناتام خریدم غوللل ولی اون لک های سفیدش دستم خورد رفتت یکی دوتا ریپش… و اینکه همه جاش اون لک های برفی رو داره به جوش وسط ریپ ها اینجوری ادا دار طرح داره آیا اون هم در میارن یا مدلشونه؟ و اونکه اونایی که دستمم خورد رفت اونجا هم در میاره؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۲:۳۴
در پاسخ به  حسین

سلام، از گیاه عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۹
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام بفرماید
comment image وسط تمام ریپاش اینجوری بدون پرزه اونام پرز سفید در میارن؟
و یکی جاش هم بگپرزش رفت اونجا هم در میاره؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۴
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، نه دیگه پرزهایی که جدا شدند جاشون خالی میمونه. مواظب باشید که پرزها جدا نشند.

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۴
در پاسخ به  کارشناس 2

اون ریپ هایی که پرز در نیاوردن کلا وسطشون مادرزادی پرز نداره هم پرز در میارن؟ و اینکه ببخشید بذر ها در رگز اول موند در دمای اتاق و الان خشک شده میتونم سرما هی کنم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲
در پاسخ به  حسین

نه فکر نکنم، بله میتونید سرمادهی کنید.

حسین
حسین
۳۰ دی, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۱
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام و خسته مباشین کود کاکتوس تون رو کی شارز میکنین؟ آیا سفال دادم ملو به کود دادن میتونه سریع تر شه؟ من یه ملو دارم مطعنم نیم سال نمیکشه سفال میده میخاستم کود بدم ببینم تعصیر داره آیا؟
واقعا ببخشید شما استاد مایی شما هز کاری بگین من اونارو میکنم فقط اینکه من اصلا صبر نداره و طبق تجربه هام بدون سرما دهی سبز شدن با قوه نامیه عالی آیا واقعا نیازه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، شرایط نگهداری هم باید ایدال باشه وگیاه به سن بلوغ برسه ملوها معمولا بالای ۵الی۶ سالگی بالغ میشند، تنها نمیشه با کوددهی گیاه رو وادار به بالغ شدن کرد. بذرها اگر تازه باشند مستقیم هم میشه کشت کرد ونیازی به خشک شدن یا سرمادهی نخواهند داشت ولی اگر سرمادهی بشند گیاهان مقاومی خواهند بود.

حسین
حسین
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۳

سلام خسته نباشین من یه کاکتوس خریدم تو گلدون ۱۲ بود بعد همونو تو گلدون ۱۴ که مقاسشون گردم ۱۴ خیلی بزگ تر بود بزور جاش کردم شایدم اون گیاهو خریدنی بالایی کاشته بندنش به اون خاطر تو اون گلدون مونده بود خلاصه الان تو این گلدون ۱۴ تیغاش از گلدون زدن بیرونو… الان چون من گلدونامو ست کردم همش یه سایز و رنگ میتونم اون گیاهو ۲ سال تو اون گلدون نگه دارم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۴
در پاسخ به  حسین

سلام، کاکتوسها رشد کمی دارند تا زمانی که ریشه ها از زهکش گلدان بیرون نزده میتونید داخل همان گلدان نگهداری کنید، سعی کنید گلدانهارو باحجم ریشه گیاه انتخاب کنید تا مشکلی بوجود نیاد.

حسین
حسین
۲۶ دی, ۱۳۹۹ ۱۹:۲۱

سلام خسته نباشین
ببخشید ارزش داره بحاطر یه لکه اندازه نخود کاکتوس مونو عوض کنیم؟ لکه آسیب فیزیکی..

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۶ دی, ۱۳۹۹ ۲۰:۳۲
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، در خرید حتما دقت کنید وتمام قسمتهای گیاه رو بررسی کنید که مشکلی نداشته باشه، اگر لکه ویا زخم در پایین ترین قسمت گیاه باشه بصورتی که داخل خاک قرار بگیره ودر ظاهر چیزی معلوم نباشه نیازی نیست. در صورتی که گیاه رو بصورت اینترنتی تهیه میکنید از فروشنده بخواهید تا ازتمام زوایای گیاه عکس واضح وکاملی بفرسته تا چنین مشکلی بوجود نیاد.

حسین
حسین
۲۶ دی, ۱۳۹۹ ۲۰:۵۸
در پاسخ به  کارشناس 1

اشتباه خودم بود من یکم وسواس روانیم رو کاکتوس ها فقط رو کاکتوس ها چون خیلی دوستشون دارم مشکل ساز میشم استاد? خودم داشتم پاک میکردم گوش پاک کن تمام شد با خلال دندان خراش داده شد خیلی بد شد جراحی کردم باز از خراش بهتر شد الانم احساس شرمندگی میکنم به گیاهان اینهمه اذیت میکنم اخه از این کاکتوس ۶ بار دقیقا ۶ باز خریم ولی بحاطر افتادن تیغ یا آسیب زدن عوض کردم…. ببخشید الان یه سوال دیگه اگه یه کاکتوس گلدون ۶ پر رو که ۵ سالش بزاریم گلدون ۱۰ مشکلی نکنه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۶ دی, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۴
در پاسخ به  حسین

بهتر هست سایز گلدانها رو کم کم بزرگ کنید وابتدا داخل گلدان ۸ بکارید بزرگ که شد وریشه پرکرد از گلدان سایز ۸ به گلدان ۱۰ انتقال بدید.

حسین
حسین
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۹
در پاسخ به  حسین

سلام اسم گیاه یادم رفت بگم فرو گلاسنس… اگ تیغاش بمونن بخورن به گلدون و از گلدون بزنن بیرون یه عالمه چو نشدن ولی تنه گیاه به گلدون نخوره مشکلی نداره.؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۶
در پاسخ به  حسین

سلام، گلدان گیاه یک الی دو سایز باید از حجم ریشه بزرگتر باشه اگر گلدان خیلی کوچک هست با فشار داخل گلدان نگذارید ریشه ها اسیب میبینند،گلدان سایز بزرگتری انتخاب کنید.

حسین
حسین
۱۷ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۶

سلام خسته نباشین کود گوگردد گرانوله برای کاکتوس پیشنهاد میکنین؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۰۳
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، نه، کودهای پتاسه برای کاکتوسها مناسب هستند.

حسین
حسین
۱۷ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۴

سلام خسته نباشین اسید هیومیک برای چه چیزی خوبه و برای کاکتوس و.. پیشنهاد میکنین? بهترین چیزی که میتونم به جای آب به گیاهان بدم چیه.؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۱۵
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، هیومیک اسید رو برای تمام انواع گیاهان وحتی درختان هم میتونید استفاده کنید، هیومیک اسید نوعی مکمل هست وساختار خاک رو بهبود میده وجذب اب وکود رو توسط ریشه ها اسان میکنه وکلی موارد مثبت دیگر،، که برای گیاهان مفید هست ماهی یک بار در زمان رشد گیاهان میتونید استفاده کنید بشرطی که محصولی که استفاده میکنید تقلبی نباشه واصل باشه، فعلا جایگزینی برای اب توی دنیا وجود نداره.

حسین
حسین
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۱۰:۲۴
در پاسخ به  حسین

نه منظروم بهترین چیز یا کود هست که میتونیم بدیم برای کاکتوس. اینکه گوگرد گرانوله رو استفاده کنیم مشکلی پیش نیاره؟ چون میگن خوبه و آفات رو میکشه و.. __استروفیتوم کاپریکورت و استریاس میکس رو میتونم پیش هم بکارم؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۷
در پاسخ به  حسین

بهترین کودی که میتونید برای تقویت کاکتوسها استفاده کنید کودهایی هستند که مقدار عنصر پتاس از مقدار عنصر ازت زیاد تر باشه، مثل کود ۳،۱۱،۳۸، کودها هرچقدر ذراتشون ریزتر وبه اصطلاح پودری باشن داخل خاک واب بهتر ترکیب شده وراحتر جذب ریشه گیاه میشند، کود گوگرد phخاک رو اسیدی میکنه وبیشتر برای خاکهایی که در اثر شسته شدن قرار گرفته وقلیایی هستند مورد استفاده قرار میگیره برای مصرف این نوع کود باید ابتدا phخاک گیاهاتون رو بسنجید واگر خاک بیشتر قلیایی بود استفاده کنید اگر phخاک اسیدی بود نیازی نیست، کود گوگرد جزو کودهای کم مصرف در گیاهان هست وداخل کودهای اماده که برای مصارف خانگی هست ترکیب شده، گوگرد رو میتونید بصورت پودریا گرانوله در اطراف گلخانه ویا اطراف گلدانها بپاشید تا از حجوم حشرات وخزندگانی مثل مار در امان باشید. اگر کمبود جا دارید میتونید داخل یک ظرف بکارید ولی اگر جابرای نگهداری دارید بهتر جدا بکارید چون رشد استریاسها از استروفیتوم کاپریکرن کمتر هست.

حسین
حسین
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۶:۳۴

سلام ورمی کولیت برای چی پیشنهاد میکنین و اینکه آیا با خاک بستر کاشت یا روی بذر ها ورمی کولیت بپاشیم خوبه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۰
در پاسخ به  حسین

سلام، ورمی کولیت بیشتر در ترکیب خاک بنفشه افریقایی،ارکیده وهاورتیاها کاربرد داره، برای جوانه کاکتوسها زیاد مناسب نیست. رطوبت رو مدت زمان زیادی حفظ میکنه ودر اثر جذب اب حجمش زیاد میشه.

حسین
حسین
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۴:۰۰

سلام خسته نباشین میخواستم ببینم جوانه های آچینو گروزونی کی قابل دیدن میشن چند ماهگی؟ ?

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۹
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، بعد از اینکه بذرها جوانه زدن قابل مشاهد هستند. البته باید بذرها روی سطح بستر قرار بگیرند ودفن نشن.

حسین
حسین
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸

سلام میتونیم کاکتوسمونو از اول تو خاک مخصوص کاکتوس مهر و ماه که تو دیجی کالا هست بکاریم مشکلی ایجاد نمیکنه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۱
در پاسخ به  حسین

سلام، بهترین زمان برای تعویض خاک اواسط اسفند ماه هست اگر گیاهتون رشد داره الان هم میتونید تعویض خاک انجام بدید ولی اگر رشدش متوقف شده بهتر هست صبر کنید واسفند ماه اقدام کنید.

حسین
حسین
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۸
در پاسخ به  کارشناس 1

نه منظورم بذر کاکتوسه

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۰
در پاسخ به  حسین

بله میتونید کشت کنید، قبل از کشت حتما خاک رو کامل با محلول قارچ کش ضدعفونی کنید.

حسین
حسین
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۰۴

سلام خسته نباشین….بهترین خاک برای کاشت گیاهان چیه و چه چیزی رو پیشنهاد میکنیم؟ و اینکه لازمه و یا خوبه که اسید هیومیک اضافه کنیم به بستر کاشت یا نع؟؟ میتونیم گیاهان رو فقط در پیت ماست بکاریم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۶ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۳۲
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون، برای چه نوع گیاهی؟برای بستر کشت بعد از پایان سه ماهگی میتونید از هیومیک اسید هم استفاده کنید.

حسین
حسین
۱۷ مهر, ۱۳۹۹ ۱۲:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام برای کاکتوس

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۷:۵۱
در پاسخ به  حسین

سلام، بهترین ترکیب خاک برای انواع کاکتوسها ۷۰ درصد ماسه شسته سایز عدسی،۲۰درصد پیت ماس، ۱۰ درصد ورمی کمپوست. ومیتونید مقداری زغال خرد شده هم به این ترکیب اضافه کنید.

حسین
حسین
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۸:۳۷
در پاسخ به  کارشناس 2

منظورم بذر کاکتوس بود

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۴۹
در پاسخ به  حسین

برای کشت بذر هم از پیت ماس بتنهایی میتونید استفاده کنید هم ترکیبی از کوکوپیت وپیت ماس ویا ترکیبی از ماسه وپیت ماس، بعضی از همکاران داخل خاک مخصوص کاکتوسها هم کشت میکنند این کار سلیقه ای هست ودر هر منطقه ای که اب وهوای متفاوتی داره متفاوت هست با هر نوع ترکیب که نتیجه بهتری بگیریم بهتر هست ازهمون ترکیب خاک استفاده کنیم. مهمترین نکته این هست که حتما خاک بستر باید کامل ضدعفونی شده باشه.

حسین
حسین
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۲

سلام خسته نباشین ممنون به خاطر پاسخ گویی عالی و من هم شرمنده میشم این همه سوال میپرسم…. این فرو رشد الفی کرده؟ http://uupload.ir/files/53oo_screenshot_۲۰۲۰۱۰۰۶_۱۳۲۷۲۷.jpg

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۰۷
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون از شما،در خدمتتون هستیم، نه رشد علفی نداره ورشدش کاملا ایدال هست.

حسین
حسین
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۲۹

سلام من خاک رویش از دیجی کالا گرفتم که ترکیبات کوکوپیت پیت ماس پرلیت خاک برگ ورمی کمپوست اسید هیومیک ورمی کمپوست و….. میتونم بذر هامو تو اون بکارم؟؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۱:۴۱
در پاسخ به  حسین

سلام، بله میتونید کشت کنید، ابتدا خاک روکامل با محلول قارچ کش ضدعفونی کنید وابشویی و بعد استفاده کنید.

حسین
حسین
۱۴ مهر, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۰

سلام این قسمت هایی که علامت کردم لکه آسیب فیزیکی هستند به قسمت پایینی میرند؟ در شرایط خوب چقد میکشه؟؟؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۲:۰۶
در پاسخ به  حسین

سلام، لینک عکس رو نفرستادید.

حسین
حسین
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۱
در پاسخ به  کارشناس 2

http://uupload.ir/files/6xd6_img_۲۰۲۰۱۰۰۵_۲۲۲۹۰۰.jpg بفرمایین یادم رفته بود

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۵ مهر, ۱۳۹۹ ۱۷:۱۰
در پاسخ به  حسین

ممنون از شما،روی کاکتوس چیزی مشاهده نمیشه اگر لکه ای هم باشه با بزرگ شدن گیاه در قسمت پایین گیاه میمونه،روی کاکتوسها اب نریزید یا اگر ریختید خشک کنید باعث لکه شدن سطح گیاه میشه وماندن اب بمدت طولانی باعث بیماری قارچی میشه.

حسین فیاضی
حسین فیاضی
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۲۳:۱۵

http://uupload.ir/files/jcfy_screenshot_۲۰۲۰۱۰۰۴_۲۳۱۳۲۶.jpg سلام این رشد علفی کرده؟ تقریبا چند سالس؟ چند خوبه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۴ مهر, ۱۳۹۹ ۰۸:۴۰
در پاسخ به  حسین فیاضی

سلام، بله مقدار جزیی رشد علفی داره،از روی عکس سن گیاه رو نمیشه تشخیص داد سایز گلدانش رو بفرمایید،در مورد قیمتها اطلاعی ندارم.

حسین فیاضی
حسین فیاضی
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۹:۲۵

ممنونم به خاطر پاسخ گویی و اینکه سوال دوم اینه که کدوم گیاهان رو میشه پیش ژیمنو شکلاتی کاشت و بهترین آنها چیست؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۹:۵۳
در پاسخ به  حسین فیاضی

ممنون از شما ،اگر بصورت تراریوم منظورتون هست گیاهانی باید استفاده کنید که با ژیمنو شکلاتی میزان رشد ودما ومیزان ابیاریشون یکی باشه از انواع ژیمنوها میتونید استفاده کنید.

حسین فیاضی
حسین فیاضی
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۶:۰۹

http://uupload.ir/files/10xf_img_20201004_155728.jpg سلام اینه و پایین اسامی گیاهان تک پایه رو میخواستم و بهترین گیاهیی که میتونی پیش ژیمنو شکلاتی باشه رو و اینکه میتونم جای زخم نوتو پیوند بزنم؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۹
در پاسخ به  حسین فیاضی

سلام، میتونید گیاه رو از خاک در بیارید واز اون قسمت بصورت صاف برش بزنید بصورتی که قسمت زخم شده از گیاه اصلی جدا بشه وبعد از پینه بستن قسمت بریده شده داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید.نه از اون قسمت نمیشه پیوند زد چون با اوند تماسی نداره، گیاهان تک پایه مامیلاریا هانیانا،ملو کاکتوس،فرالیا، اپیتالانتا، هاماتو،اچینو میرابلیس و…

حسین فیاضی
حسین فیاضی
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۳:۵۸

سلام.من یه نوتو خورشیدی داشتم خه اشتباهی گیاهم اسیب دید اندازه نصف بند انگشت و کمتر و خیلی کمتر گیاهم زخمی شد و به داخل رفت و رنگ آن سبز تیره شد سرنوشت جای زخم چیه ۹ی میشه درمان میشه و…؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۴:۳۹
در پاسخ به  حسین فیاضی

سلام، از گیاه وقسمتی که اسیب دیده عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

محمد
محمد
۱۹ شهریور, ۱۳۹۸ ۰۵:۲۰

واقعا زجر اوره من یه استریاس وی تایپ ابلق پیوندی داشتم که متاسفانه یکروز اومدم بهش سر بزنم دیدم موش خوردش به طوری که دوتا ارئول سالم واسش گذاشت امیدوارم بچه بده هرچند بچه هاش به زیبایی خودش نمیشن.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۹ شهریور, ۱۳۹۸ ۱۰:۵۶
در پاسخ به  محمد

واقعا ناراحت کننده هست، متاسفم.

حسین
حسین
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۰۹:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام خسته نباشین
قسمت پینه بستتی کاکتوس بعد از زدن قارچ کش کاربندازیم شما که رنگش صورتی بود تقریبا آق طبیعیه؟ زاغلی شده مث اینکه دور لکه که اونجا آسیب نخورده بود سوخته???????????

حسین
حسین
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۰:۱۱
در پاسخ به  حسین

comment image

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۲۲
در پاسخ به  حسین

قسمتی که پینه بسته حتما باید به رنگ سفید باشه روی گیاه اب نریزید، وقسمتهای سیاه شده رو با پنبه اغشته به الکل پاک کنید. روی گیاهان حساس نباشید حساسیت بیش از اندازه باعث از بین رفتن گیاهانتون میشه، هفته ای یک بار تمام قسمتهای گیاه رو بررسی کنید کافی هست.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۴
در پاسخ به  حسین

سلام، ممنون از قسمتی که میفرمایید عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.