۶ نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها

۶ نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها
زمان مطالعه: ۳ دقیقه

۶نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها: کاکتوس‌ها جزء گیاهان گل‌دار بوده و گل‌های بسیار زیبا و رنگارنگی دارند که توجه هر بیننده‌ای را به خود جلب می‌کنند. برخی گیاهان گل‌دار به راحتی گلدهی می‌کنند و خواستار نیازهای سختی نیستند اما کاکتوس‌ها گیاهانی هستند که گلدهی آن‌ها نیازمند رعایت یکسری نکات و شرایط خاص می‌باشد.

 

شاید برای شما هم پیش آمده که کاکتوستان گلدهی نمی‌کند و از این اتفاق خیلی ناراحت شدید. در این مقاله سعی داریم شرایط گلدهی کاکتوس ها را بازگو کنیم تا شاید کمکی برای حل مشکل کاکتوس‌های شما باشد. گلدهی بیشتر کاکتوس‌ها در فصل بهار است اما هستند کاکتوس‌هایی که در فصل‌های دیگر گلدهی می‌کنند مانند کاکتوس کریسمس که آن‌ها شرایط خاص خود را دارند اما هدف ما اینجا کاکتوس‌هایی هستند که در فصل بهار گلدهی می‌کنند.

 

برای گلدهی به رعایت یکسری پارامترهای مهم نیاز است که برای هرکدام توضیح مختصری خواهیم داد.

 

۱_سن بلوغ:
گیاهان نیز همانند دیگر موجودات زنده به سن بلوغ می‌رسند. این سن در همه‌ی گونه‌ها یکسان نیست و عواملی نیز باعث تغییر زمان رسیدن به سن بلوغ می‌شود. گلدهی در کاکتوس‌های بالغ رخ می‌دهد. پس اولین مرحله برای گلدهی سن بلوغ است چون اگر کاکتوس شما به این سن نرسیده باشد هرچقدر هم شرایط رشد و محیطی عالی داشته باشد گلدهی نخواهد کرد. اولین مرحله مطمئن شوید که کاکتوس شما بالغ شده است. در برخی کاکتوس‌ها نشانه‌هایی وجود دارد که ثابت می‌کند کاکتوس شما به بلوغ رسیده است مثلاً در برخی کاکتوس‌ها وقتی بالغ می‌شوند تغییر رنگ می‌دهند. می‌توانید با جست و جو در اینترنت یا پرس و جو از افراد با تجربه از بلوغ کاکتوس خود اطلاعاتی کسب کنید.

 

۲_ نور:
یکی دیگر از پارامترهای مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها دریافت نور کافی می‌باشد. کاکتوس شما برای گلدهی باید در فصل رشد نور کافی دریافت کرده باشد. حداقل نور لازم برای کاکتوس‌ها در روز ۶ الی ۸ ساعت نور کامل و طبیعی خورشید می‌باشد. کم نوری باعث بد شکل و بدفرم شدن کاکتوس شده و مانع گلدهی آن می‌شود.

 

۳_ خواب زمستانی:
کاکتوس‌ها برای گلدهی نیاز به دوره خواب دارند. در فصل پاییز و زمستان با سرد شدن هوا دوره خواب شروع شده و تا آخر فصل زمستان یعنی اواخر اسفند ماه این دوره ادامه دارد. در این فصل دمای کاکتوس‌ها باید بین ۷ الی ۱۰ درجه باشد تا به خواب بروند و مراقب باشید دما پایین‌تر نرود چون باعث یخزدگی می‌شود. مراقب باشید در این فصل کاکتوس‌ها رشد و فعالیتی ندارند و سیستم ایمنی آن‌ها ضعیف می‌شود. به هیچ وجه در این فصل کاکتوس ها را آبیاری نکنید برای آبیاری ماهی یک بار در حدی که از خشکی جلوگیری شود اقدام کنید و کاکتوس ها را در معرض باران و طوفان‌های شدید این فصل قرار ندهید و کود دهی را نیز در این فصل قطع کنید.

 

۴_ آبیاری:
خیلی مهم است که کاکتوس شما منظم در فصل رشد آبیاری شود. افراط در آبیاری مشکلاتی مانند پوسیدگی به وجود می‌آورد که باعث مرگ گیاه می‌شود. آبیاری منظم و کافی و به موقع یکی از نیازهای دیگر کاکتوس‌ها برای گلدهی می‌باشد.

 

۵_ کود دهی:
کاکتوس‌ها برای فعالیت و رشد خود به مواد معدنی و کود دهی نیاز دارند. کمبود مواد معدنی از رشد کاکتوس‌ها جلوگیری کرده و باعث عدم گلدهی آن‌ها می‌شود. کاکتوس‌ها به کودهایی با پتاسیم بالا نیاز دارند. پتاسیم، کاکتوس ها را به گلدهی تحریک می‌کند. می‌توانید از کودهای ۳۶_۱۲_۱۲ برای کود دهی کاکتوس‌های خود استفاده کنید. دقت کنید که کود دهی را فقط در فصل رشد انجام داده و در فصل زمستان که کاکتوس‌ها به خواب می‌روند هیچ‌گاه کود دهی نکنید.

 

۶_ سلامت گیاه:
گیاهانی که دچار بیماری باشند به سختی گل خواهند داد. پوسیدگی ریشه، شپشک ها از عوامل بازدارنده گلدهی گیاهان بخصوص کاکتوس‌ها هستند.

۶ نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها ۶ نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها ۶ نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها ۶ نکته مهم برای گلدهی کاکتوس‌ها نویسنده: محمد نورعلی
منبع: میهن کاکتوس

کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می‌باشد.

پایان

شاید این مقالات نیز برای شما مفید باشند

محصولات پیشنهادی

guest
57 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
زهرا
زهرا
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۱:۳۶

سلام .ممنون از اطلاعات خوبتون.ببخشیدمن یک دراگون فروت دارم میخام گل بده باید چکارش کنم؟ممنون میشم راهنماییم کنید

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۳ خرداد, ۱۴۰۰ ۱۳:۰۱
در پاسخ به  زهرا

سلام، ممنون از شما، تمام نکاتی که برای گلدهی کاکتوسها باید انجام بشه روی مقاله فوق ذکر شده با مطالعه این مقاله میتونید به گلدهی گیاهتون کمک کنید بازم سوالی بود در خدمتتون هستیم.

رستمی نژاد
رستمی نژاد
۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۶:۳۱

خیلی ممنون لطفا کاکتوس های تک پایه رو هم نام ببرید ممنون میشم

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۸:۳۷
در پاسخ به  رستمی نژاد

ممنون از شما،ملو ،فرالیا،مامیلاریا هانیانا،نوعی از هاماتو کاکتوس، اچینو میرابلیس، ویک واریته از نوتو کاکتوس به اسم نوتو کاکتوس تارسکیانوس که تک پایه وخود گردافشان هستند.

رستمی نژاد
رستمی نژاد
۲۷ اردیبهشت, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۸

با سلام خدمت کارشناسان محترم
ببخشید این همیشه برای من سوال بوده که آیا وقتی که از یک کاکتوس تکثیر میکنیم که به سن گلدهی رسیده مثلاً تن جوش ،آیا همون تن جوش هم اگر خواب مناسب داشته باشه سال بعد گل میده یا نه مثل تکثیر از بذر میمونه.
بعد انواع کاکتوس خود بارور رو معرفی کنید.

پویا
پویا
۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۰۳:۰۷

سلام وقت بخیر من یک مامیلاریا و یک ساکولنت لب ماتیکی گرفتم که مامیلاریا گل داده یه عالمه و ساکولنت در شرف گل دادن بدلیل دیدن خر خاکی تو کاکتوی مامیلاریا تصمیم گرفتن که یا خاک رو عوض کنم یا سم بزنم خواستم بدونم اگه خاک رو عوض کنم یا سم بزنم(تارجیحاً تعویض خاک) ایا گلهاش خراب میشه با این کارها یا نه ؟ ممنونم

کارشناس 1
کارشناس 1
۵ فروردین, ۱۴۰۰ ۱۴:۵۳
در پاسخ به  پویا

سلام، بهتر هست صبر کنید گلدهی تموم بشه بعد خاک رو تعویض کنید گلها ازبین میرند، فعلا میتونید خاک رو با محلول حشره کش ابیاری کنید. مشکلی بوجود نمیاد. دز مصرف سم رو استاندارد استفاده کنید. معمولا یک سی سی در یک لیتر اب هست.

مهدی
مهدی
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۱۶

سلام و خسته نباشید خدمت شما
خیلی از سایت عالی و جامع شما و پاسخگویی تون متشکرم .
ببخشید می خواستم بدونم کاکتوس اپونتیا هم برای گلدهی و میوه دهی نیاز به خواب زمستانی داره ؟
و اینکه در بهترین شرایط اپونتیا بذری چند سانتی متر در سال رشد می کنه ؟
کی به بلوغ میرسه ؟
خیلی ممنون

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۹ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۸
در پاسخ به  مهدی

سلام، ممنون از توجه شما، بله حتما باید خواب واستراحت زمستانی رو سپری کنه،شرایط نگهداری ایدال باشه سالی ده سانت رشد خواهد داشت، معمولا بالای هفت سالگی بالغ میشه.

امیرعلی
امیرعلی
۷ آذر, ۱۳۹۹ ۰۲:۴۴

سلام وقت بخیر. ممنون از مطالب مفیدتون. خواستم بدونم کاکتوس هایی مثل استروفیتوم ها یا ستچینوپسیس و ژمینو ها تا چه دمایی رو دووم میارن. من تهران هستم میشه برای گلدهی زمستون رو بیرون باشن؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ آذر, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۳
در پاسخ به  امیرعلی

سلام، تحمل سرما بستگی به سایز گیاه داره اگر سایزشون بزرگتر باشه سرما رو بیشترتحمل میکنند ولی سایز شش وکوچکتر صد درصد یخ میزنند دمایی که کاکتوسها میتونند تحمل کن ۵ درجه هست تا دمای صفر درجه رو هم تحمل میکنند به شرطی که خاکشون کامل خشک باشه.

زارع
زارع
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۶:۵۳

سلام میخواستم بدونم بین کاکتوس های بذری و غیربذری از لحاظ گلدهی تفاوتی وجود داره؟یعنی هردو گل می دن و بذر تولید میکنن؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۸ مهر, ۱۳۹۹ ۰۹:۳۹
در پاسخ به  زارع

سلام، هیچ فرقی نداره چه گیاه بذری باشه چه بصورت قلمه گل وبذر میده،فقط باید شرایط نگهداری ایدال باشه،گیاهانی که از طریق قلمه تکثیر شدن زودتر از گیاهانی که با بذر کشت شدن بالغ میشن.

علی
علی
۲۲ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۱

من یه اپونتیا دارم کود۱۲ ۱۲ ۳۶ دارم باید کی به اپونتیا بدم زمستون بدم یا تابستون ؟ ممنون از تمام کارشناس های با تجربه میهن کاکتوس??

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۲ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۱۱
در پاسخ به  علی

سلام، ممنون از شما،کوددهی بهتر هست در زمان رشد گیاه انجام بشه،از اوایل بهار تا اواخر مهر ماه ماهی یک بار میتونید کوددهی رو انجام بدید ،میتونید از این کود ماهی یک بار ،یک گرم در یک لیتر اب ترکیب کنید وگیاهتون رو با این محلول ابیاری کنید.

khaledian.z3
khaledian.z3
۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۴۱

سلام ببخشید خیلی با سوالاتم به شما زحمت میدم میخواستم بدونم من تو قسمت جنوبی جایه کافی برای کاکتوس هام ندارم تا بزارم واسه همین کاکتوسارو تویه قسمت غربی گذاشتم که از ساعت دو تا هفت بهشون نور میرسه ولی نور صبح بهشون نمیرسه ولی تاریک هم نیست به اون صورت موقع صب میخواستم بدونم واسشون کافیه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۴ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۷
در پاسخ به  khaledian.z3

سلام، خواهش میکنم، نه مشکلی نیست پنجره های غربی وجنوبی نور مناسبی برای کاکتوسها دارند، مشکلی بوجود نمیاد.

گیسو
گیسو
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۷

سلام آیا بچه دادن کاکتوس اپونیا که کوچیک هست و ریشه ندارد یا ریشه ضعیف و تازه ای دارد
به کاکتوس مادر آسیب میزند ?

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۲
در پاسخ به  گیسو

سلام، نه مشکلی بوجود نمیاد.

گیسو
گیسو
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۵:۳۴

http://uupload.ir/files/v1uf_dsc_1188.jpg
سلام خسته نباشید
این کاکتوس رو به تازگی خریداری کردم و موقع خریداری گل داشت
کاکتوس هایی که خودم نگه داری میکردم شرایط گلدهی رو نداشتند
ممکنه گلهاش باز نشه ??
میشه اسم کاکتوس رو بگید

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۵ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۲:۴۲
در پاسخ به  گیسو

سلام، ممنون، ژیمنو دامسی هست برای باز شدن گلها در محیط پرنور وفیلتر شده نگهداری کنید،وزیاد جابجا نکنید ابیاری رو هم کاهش بدید. کاکتوسها برای گلدهی به شرایط خاصی نیاز دارند که باید در اون شرایط قرار بگیرند تا گل بدن. حتما باید بالغ باشند وخواب زمستانی رو سپری کنند،ودر زمان رشد از خاک مناسب، نور کافی وابیاری وکوددهی منظمی داشته باشند تا به گل بشینند سن بالغ شدن در کاکتوسها متفاوت هست.

هانیس
هانیس
۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۶:۴۹

سلام وقتتون بخیر.کود سه یازده سی و هشت رو از کی به کی استفاده کنم بهتر میشه و میتونم اسپری هم کنم این کود رو روشون؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۷
در پاسخ به  هانیس

سلام، ماهی یک بار در زمان رشد گیاهان، هم بصورت ابیاری وهم بصورت محلول پاشی میتونید استفاده کنید.

تدین
تدین
۷ تیر, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 1

سلام عزیزان
من چندساله کاکتوس اچینوپسیسهام گل نمیدن درحالی که قبلا گلدهی خوبی داشتن حالا نه بچه ها و نه مسنها گلدهی ندارن چند ساله یه مرغ خانگی دارم و خاک کاکتوسها هم همیشه از خاک باغچه استفاده میکنم ممکنه به خاطر وجود کود مرغ در خاک باشه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ تیر, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۶
در پاسخ به  تدین

سلام، کود مرغی مناسب کاکتوسها نیست ،برای کاکتوسها بهتر هست از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند استفاده کنید، برای گلدهی حتما باید استراحت زمستانی هم داشته باشند، احتمالا زمستان در محیط گرمی نگهداری میشند در زمستان باید در محیطی که دما بین ۵الی۱۰ درجه باشه نگهداری کنید تا خواب زمستانی رو سپری کنند.

کارشناس 1
کارشناس 1
۷ تیر, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۶
در پاسخ به  تدین

سلام، کود مرغی مناسب کاکتوسها نیست ،برای کاکتوسها بهتر هست از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند استفاده کنید، برای گلدهی حتما باید استراحت زمستانی هم داشته باشند، احتمالا زمستان در محیط گرمی نگهداری میشند در زمستان باید در محیطی که دما بین ۵الی۱۰ درجه باشه نگهداری کنید تا خواب زمستانی رو سپری کنند.

Mahdi
Mahdi
۹ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۸

پ نور خورشید بهتر اونوقت روزایی ک نور خورشید هس جاشون رو عوض میکنم.ولی زود خشک میشن خاکشون تو نور خورشید اشکالی ن با نایلون نور رو فیلتر کنم؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۹ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۸:۲۴
در پاسخ به  Mahdi

بله باید نور رو فیلتر کنید. با شید ویا هر وسیله ی دیگری که نور ازش عبور کنه میتونید استفاده کنید.

Mahdi
Mahdi
۹ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۰:۳۹

سلام وقتتون بخیر.میتونیم بجای نور خورشید از نور بنفش ال ای دی استفاده کنیم ؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۹ فروردین, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۷
در پاسخ به  Mahdi

سلام، اگر نور طبیعی دارید بهتر هست از نور طبیعی استفاده کنید بهترین وکاملترین منبع نور افتاب هست.

مهدی
مهدی
۱۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۳:۴۹

سلام وقت بخیر.هوا داره گرم میش میخوام کود دهی روشروع کنم هم کود ۱۲ ۱۲ ۳۶ دارم و هم۱۵ ۰۵ ۳۰ دارم(عدد ها برعکس).از چن روز یه بار بدم واسشون ممنونم راهنماییم کنین

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۰ اسفند, ۱۳۹۸ ۱۵:۰۳
در پاسخ به  مهدی

سلام، اگر گیاهانتون شروع به رشد کردند میتونید کوددهی رو شروع کنید،رقم اخر باید از رقم اول بیشتر باشه. هر دوهفته یک بار یک گرم در یک لیتر اب برای کاکتوسهای زیر دو سال، برای کاکتوسهای بالای دو سال ماهی یک بار۱/۵الی۲گرم دریک لیتر اب.

Mahdi
Mahdi
۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۲:۱۳

ترکیب خاکش خاک بسته بندی شده هس ولی خودمم کمی کومپوست اضافه کردم واسشون.واس گلدان ۸ تقریبا اندازه ده قطره با آبپاش ولی منڟم نه نمیدونم چن روز یکبار تو فصول مختلف آب بدم

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۳:۲۱
در پاسخ به  Mahdi

خوب ده قطره اب خیلی کم هست باید به اندازه ای ابیاری کنید که مقداری اب از زهکش گلدان خارج بشه با این روش گیاهان از تشنگی تلف میشن.

Mahdi
Mahdi
۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۶:۰۶

سلام ببخشین مجددا مزاحم میشم دمای محیطشون زیاد نیس و حتی کم هس فک کنم مشکل از خاکش هس چی بزنم به ترکیب خاکش تا آب رو کمی نگه داره

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۸ بهمن, ۱۳۹۸ ۰۸:۱۵
در پاسخ به  Mahdi

سلام، ترکیب خاکشون چی هست؟وچه مقدار اب داخل خاک میریزید؟

جوانمردی
جوانمردی
۲۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۴۲

سلام.وقت بخیر.کم کم هوا داره گرم میشه واسه گلدهیشون کود کامل n p k بدم چطوره و از کی شروع کنم و کود دیگری پیشنهاد میکنین یا این خوب

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۸:۴۵
در پاسخ به  جوانمردی

سلام، کوددهی رو از اوایل بهارمیتونید شروع کنید از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند میتونید استفاده کنید،مثل ۳،۱۱،۳۸ یا۱۲،۱۲،۳۶npk

Mahdi
Mahdi
۲۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۵:۴۰

سلام.وقت بخیر.کاکتوسای من سه روز یک باری حداقل خاکشون کانل خشک میشن از چند روز یکبار آب بدم

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۷ بهمن, ۱۳۹۸ ۱۸:۴۳
در پاسخ به  Mahdi

سلام، بهتر هست دمای محیط نگهداری رو کمتر کنید زمانی که خاک کامل تا انتهای گلدان خشک شد میتونید ابیاری رو انجام بدید.

اچینو
اچینو
۱۷ دی, ۱۳۹۸ ۲۰:۱۱

منظورتون از نور داشتن آفتاب مستقیمه؟ تراس من نور مستقیم آفتاب نداره. آیا برای خواب زمستانی مناسبه؟ سبب رشد علفی نمبشه؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۷ دی, ۱۳۹۸ ۲۱:۴۶
در پاسخ به  اچینو

وقتی بخواب برند رشدی نخواهند داشت، فقط نور باشه کافی هست منظور اینکه تاریک نباشه. نور مستقیم نیازی نیست.

اچینو
اچینو
۱۷ دی, ۱۳۹۸ ۱۰:۴۳

درود بر شما کارشناس عزیز و سپاس از وقتی که اختصاص میدید. من اولین ساله که کاکتوس دار شدم! کاکتوس هام رو در آپارتمان و در سالن پذیرایی نگه داری می کنم که کاملا نورگیره. ولی جای خنک سرپوشیده نورگیر ندارم که دماش ۸ تا ۱۰ درجه باشه. تنها جای خنکی که دارم تراس هست که کاملا پشت به آفتابه. آیا میتونم برای خواب زمستانی اونجا بزارم کاکتوس ها رو که بهار گل بدن؟ و اونجا لامپ بزارم مثلا؟ یا چون رشد نمی کنن نور نمیخوان خیلی؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۱۷ دی, ۱۳۹۸ ۱۲:۳۶
در پاسخ به  اچینو

سلام، اگر دما شبانه روز از ۵ درجه پایین نباشه وفقط نور داشته باشه میتونید نگهداری کنید، اگر شبها دما زیر صفر بره میتونید یک باکس درست کنید که دیواره هاش از پلاستیک ویا شی شفافی باشه که نور رو از خودش عبور بده وگیاهان رو از سرما محافظت کنه.

اچینو
اچینو
۱۴ دی, ۱۳۹۸ ۰۹:۵۸

من حدود ۴۰ تا کاکتوس تو پاییز خریدم. آیا تو فضای آپارتمان که دماش همیشه حدود ۲۰ تا ۲۵ درجه هست کاکتوس ها متوجه زمستون میشن و به خواب میرن؟ داخل آپارتمان هیچ وقت دماش ۷ تا ۱۰ درجه نمیشه. آیا تو این شرایط بهار گل میدن (بالغ هاشون البته). یا باید اون ها رو بیرون آپارتمان بزارم تا سرما رو حس کنن؟ (یه وقت سرما نخورن چون تو گلخونه که بودم بعضی کاکتوسا قرمز شده بودن گلخونه دار گفت از سرماست.

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۴ دی, ۱۳۹۸ ۱۲:۲۲
در پاسخ به  اچینو

نه در این دما بخواب نمیرند، باید در محیط خنکتری که سرپوشیده باشه ونور داشته باشه نگهداری کنید بیکبار از محیطی که دماش بین ۲۰_۲۵ درجه هست به محیط سرد که دما بین ۱۰ یا کمتر باشه انتقال بدید به گیاهان شوک وارد میشه باید بمرور زمان این کار انجام بشه. خواب زمستانی نداشته باشند گلدهی هم نخواهند داشت.

Vahid
Vahid
۲۶ آذر, ۱۳۹۸ ۰۴:۴۲

سلام اساتید عزیز
الان که رفتم به کاکتوس هام سر بزنم دیدم آستروفیتوم بنده جدیدا گل داده اونم تو این ماه و نزدیک زمستون دلیل خاصی داره بی موقه گل دادنش؟
جاشون هم پشت پنجره‌ست اگه هوا ابری نباشه نور خوبی بهشون میخوره ولی خوب، پشت پنجره سرد میشه
جدیده یه گلدون آلوئه ورا کوچیک گذاشتم پشت پنجره در عرض ۳ روز رو به یخ زدگی رفت ولی آستروفیتوم گل داده
ممنون میشم کمکم کنید

کارشناس 2
کارشناس 2
۲۶ آذر, ۱۳۹۸ ۱۱:۵۲
در پاسخ به  Vahid

سلام، شرایط ایدال بوده به گل نشسته جای نگرانی نیست.

ابوالفضل
ابوالفضل
۲۴ آذر, ۱۳۹۸ ۲۲:۰۶

سوراخ های عکس بالا زیاد نیستند؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۴ آذر, ۱۳۹۸ ۲۲:۱۷
در پاسخ به  ابوالفضل

برای زهکش مناسب هست، کف ظرف یک سانت ماسه عدسی یا نخودی بریزید بعد پیت ماس.

پویا
پویا
۲ دی, ۱۳۹۸ ۰۸:۳۵
در پاسخ به  ابوالفضل

یک ساعته دارم دنبال سوراخ میگردم ،کجاس؟

کارشناس 2
کارشناس 2
۲ دی, ۱۳۹۸ ۱۱:۰۷
در پاسخ به  پویا

منظورشون سوراخهای ظرف بستر هست عکس پایینی،لینک.

سحر
سحر
۱۱ دی, ۱۳۹۹ ۲۱:۱۳
در پاسخ به  کارشناس 2

سلام و خسته نباشید. ‌من تازگیا ی کاکتوس بانوی پیر خریدم ک پر شکوفه بود. از وقتی خریدم پشت پنجره نگه میداشتمش. الان دو روزی هست گلدونش رو عوض کردم چون ریشش از گلدون زده بود بیرون. ولی الان همه شکوفه هاش سوخته. میخواستم بدونم دلیلش چی میتونه باشه؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۱۱ دی, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۱
در پاسخ به  سحر

سلام، ممنون، بهتر بود صبر میکردید زمان گلدهیش تموم بشه بعد گلدان رو تعویض میکردید،تعویض خاک وگلدان به گیاه شوک وارد میکنه وگیاه باریزش برگها یا غنچه یا گل عکس العمل نشون میده ،در جای ثابتی نگهداری کنید وجابجا نکنید رطوبت محیط رو افزایش بدید بمرور زمان با خاک جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه.

ابوالفضل
ابوالفضل
۲۴ آذر, ۱۳۹۸ ۱۳:۲۶

http://uupload.ir/files/en5f_15764035790151583168845055601558.jpg
سلام این ظرف ها برای کاشت کاکتوس خوبه‌؟
سوراخ های ته ظرف چطور؟

کارشناس 1
کارشناس 1
۲۴ آذر, ۱۳۹۸ ۱۳:۳۱
در پاسخ به  ابوالفضل

سلام، بله مناسب کشت بذر کاکتوس هستند ،اگر درب شفاف دارند بهتر، اگر ندارند میتونید از سلفون بجای درب استفاده کنید.