چه نوع کودی به گیاهان آپارتمانی بدهیم؟

چه نوع کودی به گیاهان آپارتمانی بدهیم؟
زمان مطالعه: ۳ دقیقه
چه نوع کودی به گیاهان آپارتمانی بدهیم؟ هر گیاهی کود بخصوص خود را دارد و نیاز گیاهان متفاوت می‌باشد و نمی‌توان یک نوع کود برای همه‌ی گیاهان انتخاب کرد اما نیاز برخی از گیاهان مانند یکدیگر می‌باشد. یک سری از گیاهان خاص وجود دارند که مواد معدنی مورد نیاز آن‌ها متفاوت بوده اما به‌جز آن‌ها می‌توان تقریباً با این روشی که می‌خواهیم معرفی کنیم اکثر گیاهان آپارتمانی را کود دهی کرد. به طور کلی می‌توان گیاهان آپارتمانی را به سه دسته تقسیم کرد. دسته اول گیاهان با برگ‌های تزئینی، دسته دوم گیاهان گل‌دار که تفاوت‌هایی میان آن‌ها وجود دارد و کاکتوس‌ها و ساکولنت ها.

۱
۱_ گیاهان با برگ‌های تزئینی:
گونه‌ای از گیاهان آپارتمانی هستند که فقط برگ‌های آن‌ها جنبه زینتی داشته و در آپارتمان یا گلدهی نمی‌کنند یا سن گلدهی آن‌ها بسیار بالا می‌باشد. گیاهانی مثل پتوس، برگ انجیری، فیکوس بنجامین، حسن یوسف، برگ بیدی و… بسیاری از گیاهانی که فقط رویش برگی دارند و برگ‌های آن‌ها جنبه زیبایی و زینتی دارد.
برای این گیاهان می‌توان از کودهایی با نسبت مساوی نیتروژن، فسفر، پتاسیم استفاده کرد و یا اگر نتیجه بهتری می‌خواهید می‌توانید از کودهایی با نیتروژن بالاتر استفاده کنید که مقدار نیتروژن آن‌ها کمی بیشتر از مقدار پتاسیم و فسفر می‌باشد. کودهای به نسبت مساوی مانند کودهای ۱۰_۱۰_۱۰ یا ۲۰_۲۰_۲۰ می‌باشند و یا می‌توانید از کودهایی چون ۲۰_۲۰_۳۰ که مقدار نیتروژن آن‌ها بیشتر است استفاده کنید. عنصر نیتروژن در تولید برگ و رشد رویشی گیاهان تأثیر فراوانی دارد.
۱
۲_گیاهان گل‌دار:
برخی گیاهان آپارتمانی هستند که بیشتر گل‌های آن‌ها نقش زیبایی و زینتی دارد. گیاهانی همچون انواع کاکتوس‌ها، گل کاغذی، یاس رازقی، شمعدانی و …. بسیاری از گیاهان دیگر که گل‌دار بوده و تولید گل در آن‌ها نقش بسیار مهمی دارد.
برای این گیاهان باید از ترکیب کودهایی با فسفر و پتاسیم بیشتری استفاده کنیم که نسبت آن‌ها به نیتروژن بیشتر باشد که اصطلاحاً به آن‌ها کودهای پتاس بالا نیز میگویند. کودهایی با ازت پایین و پتاسیم بالا برای این گیاهان مفید می‌باشد و می‌توان از آن برای اکثر کاکتوس‌ها و ساکولنت ها نیز استفاده کرد.
۱
یک نمونه از کودهایی که پتاسیم آن بالا بوده و میزان ازت آن پایین و دارای فسفر به مقدار متوسط می‌باشد کود ۳۸_۱۱_۳ می‌باشد.
توجه کنید که رقم اول میزان ازت یا همان نیتروژن بوده، رقم دوم میزان فسفر و رقم سوم‌میزان پتاسیم در کودها می‌باشد.
چند نکته دیگر که بسیار مهم می باشد اینکه گیاهان را حتماً در فصل رشد یعنی فصل بهار و تابستان که بیشترین فعالیت رویشی را دارند کود دهی کنید و در فصل پاییز و زمستان به گیاهان استراحت داده و کود دهی نکنید.
اگر از کودهای مایع یا پودری استفاده می‌کنید به علت شیمیایی بودن این کودها حتماً به مقدار توصیه شده یا حتی مقداری کمتر از آن را در آب حل کنید و ماهی یک‌بار به میزان لازم به گیاهان خود بدهید. توجه داشته باشید کوددهی تنها فصل رشد گیاهان استفاده شود.
استفاده بیش از حد و بی مورد دلیل بر رشد بیشتر گیاهان نیست و با این کار مطمئناً گیاهان را رو به نابودی می‌برید.
۱
۳_ کاکتوس‌ها و ساکولنت ها:
کود مناسب برای کاکتوس‌ها و ساکولنت ها و هر گیاهی که آب درون بافتی بالایی دارد باید دارای درصد کمی ازت باشد. برای کاکتوس‌ها می‌توانید از کودهای ازت پایین و پتاس بالا استفاده کنید.
در هنگام خرید کود مخصوص گیاهان به تاریخ انقضا توجه کرده و حتما راهنمای مصرف را داشته باشد.
اصول کوددهی به گیاهان آپارتمانی
۱
نویسنده: محمد نورعلی
منبع: میهن کاکتوس
کپی برداری بدون ذکر منبع ممنوع می‌باشد.

چه نوع کودی به گیاهان آپارتمانی بدهیم؟

guest
100 دیدگاه‌ها
Inline Feedbacks
مشاهده همه پیام‌ها
كاميار
كاميار
۸ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۹:۱۰

سلام من یه گل شفلرا خیلی وقته خریدم ، جدیدا برگاش پژمرده شدن و رشدی نداره ، از قارچ کش و کود n۳۴_p۱۰_k۱۰ استفاده کردم ولی همچنان تو همون حالته، ممنون میشم راهنمایی کنید

کارشناس میهن کاکتوس
۸ بهمن, ۱۳۹۹ ۲۰:۱۲
در پاسخ به  كاميار

سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید واز گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

آنیسا
آنیسا
۱۱ دی, ۱۳۹۹ ۱۰:۴۲

سلام وقت بخیر .من گل اگلونما سه ماهی میشه خریداری کردم .الان میبینم برگهاش یکی پس از دیگری داره زرد میشه تحقیق کردم به دلیل کمبود مواد مغذی یا نیتروژن میتونه باشه میشه لطفا راهنمایی بفرمایین چه کودی باید تهیه کنم به چه مقدار باید به گیاه داده بشه .ممنون میشم از این بابت راهنمایی بفرمایید .

کارشناس میهن کاکتوس
۱۱ دی, ۱۳۹۹ ۱۳:۲۸
در پاسخ به  آنیسا

سلام، ممنون، برگها پایینی وقدیمی فقط زرد میشن یا تمام برگها؟ از گیاه وبرگها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم،آموزش اپلود عکس در قسمت نظرات.

آنیسا
آنیسا
۲۴ دی, ۱۳۹۹ ۰۷:۴۴

خسته نباشین .قبلا یکی یکی برگها زرد میشد .الان همه برگها به تازگی دارن با هم زرد میشن .از گلفروشی پرسیدم میگن نباید به گیاهی که تازه گلدونش عوض کردین و کوچیکه کود داده بشه .لطفا شما راهنمایی بفرمایین چطوری گیاه رو نجات بدم

کارشناس میهن کاکتوس
۲۵ دی, ۱۳۹۹ ۰۰:۳۱
در پاسخ به  آنیسا

ممنون بله دقیقا،شرایط نگهداری رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم، بتازگی محیط نگهداری وگلدان یا خاک گیاه تعویض شده؟

آنیسا
آنیسا
۲۵ دی, ۱۳۹۹ ۰۷:۵۶

محیط نگهداری گیاه رو تغییر ندادم خاک گلدان هم عوض نکردم نور هم از پشت پنجره غیر مستقیم بهش میخوره و اینکه فقط این اواخر هوا کمی سردتر شده بود ومن هفته ای یا ده روز یه بار به گیاه آب میدم و براش جزیره هم درست کردم هراز گاهی گیاه رو آب پاشی هم میکنم نمیدونم الان به یکباره دارن برگاش اول زرد کمرنگ میشه بعد کلا برگ زرد میشه .امکان فرستادن عکس رو ندارم

کارشناس میهن کاکتوس
۲۵ دی, ۱۳۹۹ ۰۸:۰۷
در پاسخ به  آنیسا

خاک اگلونما باید مرطوب باشه زرد شدن برگها از کم ابی ویا هوای سرد محیط میتونه باشه این موارد رو بررسی کنید. اموزش اپلود عکس رو مطالعه بفرمایید راحت میتونید عکس از گیاهاتون بفرستید.

آنیسا
آنیسا
۲۵ دی, ۱۳۹۹ ۱۱:۲۵

ممنونم از پاسخگویی شما

آنیسا
آنیسا
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۶
در پاسخ به  آنیسا

سلام گیاه رو از خاک در آوردم دیدم که رشیه گیا پوسیده شده میتونه زرد شدن برگ گیاه به دلیل پوسیدگی باشه

کارشناس میهن کاکتوس
۱ بهمن, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶
در پاسخ به  آنیسا

سلام، احتمالش هست.

سروناز
سروناز
۲۸ آذر, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۵

سلام
گیاه شامادورا ما نوک برگ هاش خشک شده
پودر آهن ١٣٪؜ براش گرفتم
طریقه مصرف و مقدار آهن رو ممکنه راهنمایى بفرمایید؟؟

کارشناس میهن کاکتوس
۲۸ آذر, ۱۳۹۹ ۱۷:۵۷
در پاسخ به  سروناز

سلام، خشک شدن نوک برگها از کمبود رطوبت محیط میتونه باشه نه از کمبود اهن، کود اهن رو ماهی یک بار میتونید برای گیاهان برگ سبز استفاده کنید. اگر بصورت مایع هست یک سی سی در یک لیتر اب اگر بصورت پودر هست یک گرم در یک لیتر اب ،زمان مصرف شبها.

دلارام
دلارام
۲ مهر, ۱۳۹۹ ۲۳:۰۰

سلام برای پاجوش زدن زاموفیلیا وسانسوریا چه کاری میتونیم بکنبم؟؟ زاموفیلیا من ۷ماهه هیچ تغییری نکرده
جایی خ ندم که کود فسفر بالا برای پاجوش زدن خوبه آیا درسته؟؟

کارشناس 2
۳ مهر, ۱۳۹۹ ۱۴:۵۵
در پاسخ به  دلارام

سلام، پاجوش زدن بستگی به سن گیاه وشرایط نگهداری داره ،شرایط نگهداری ایدال باشه در سن پایین هم پاجوش میزنند، باید از خاک مناسب، نور ودمای مناسب،ابیاری وکوددهی منظم وتهویه خوبی برخوردار باشند تا پاجوش بزنند.

تارا
تارا
۱ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۳:۰۵

سلام و سپاس به خاطر سرعت و دقت پاسخگویی شما
من دو تا سوال داشتم
یکی اینکه کاکتوس اچینو که چند سال هست دارم جدیدا قارچ پیدا کرده و الان به فاصله دو هفته یک بار از قارچ کش کاربندازیم استفاده میکنم،منتها پودر قارچ کش هر چقدر هم که هم میزنم کامل حل نمیشه و موقع اسپری کردن مدام ظرف رو تموم میدم که ته نشین نشه،،میخواستم بدونم باید کامل حل بشه؟اینطوری اثر داره ؟
و بعد از اسپری کردن روی گیاه بعد از خشک شدن لکه هایی سفید روی گیاه میمونه،اشکال نداره؟ میتونم بعد از خشک شدن لکه ها رو پاک کنم؟یا اثر قارچ کش از بین میره؟
و اینکه ماهی یک بار به تمام گلدون هام قارچ کش رو اسپری میکنم،موردی نداره؟

کارشناس میهن کاکتوس
۱ شهریور, ۱۳۹۹ ۰۹:۳۰
در پاسخ به  تارا

سلام، ممنون از توجه شما،برای ترکیب پودر قارچ کش در اب، ابتدا داخل ظرف اب بریزید بعد پودر قارچ کش رو ترکیب کنید خوب هم بزنید تا کامل ترکیب بشه، اگرمحلول در جای ثابتی بمونه ته نشین میشه وهر بار که میخواهید استفاده کنید باید خوب هم بزنید تا ترکیب بشن، یک هفته بعد از اتمام سمپاشی میتونید برگها رو با اب ولرم شستشو بدید تا لکه ها از بین برند. اگر مشکلی ندارند هر شش ماه یک بار با محلول قارچ کش ابیاری واسپری کنید بهتر هست وپیشگیری میشه.

Maryam
Maryam
۳۰ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۵۱

سلام وقت بخیر . برگ انجیریمو دو ماه پیش کود اهن و ازت به فاصله یک هفته دادم . و کود مارمارین . تقریبا چندتا از برگاش خیلی بی رنگ و تقریبا زرد رنگ شدن و نوک بعضی هاشون سوخته . میتونه علتش کود باشه؟ اصلا ازت و اهن و مارمارین مناسیبش هست؟

کارشناس 2
۳۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۰۹:۱۲
در پاسخ به  Maryam

سلام، فاصله استفاده کودها از همدیگر دو هفته هست احتمالا مقدار مصرفتون زیاد بوده میتونید خاک رو ابشویی کنید تا کود اضافی از خاک خارج بشه. میتونید این کودها رو استفاده کنید ولی با مقدار ودز استاندارد وفاصله زمانی مناسب.

موسوی
موسوی
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۴۴

http://uupload.ir/files/crmo_img_20200811_212745.jpg
سلام وقت بخیر
ببخشید من میخواستم کود ۳۸_۱۱_۳ ک شما گفتید برای کاکتوس و گیاهان ابلق بگیرم فروشنده گفت اون زیاد مرسوم نیست و اینو داد آیا میتونم از این کود به همه گیاها بدم

کارشناس میهن کاکتوس
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۰۸
در پاسخ به  موسوی

سلام، بله از این نوع کود هم میتونید استفاده کنید مشکلی نیست.

ehsan.d37
ehsan.d37
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۸:۰۳

سلام وقت به خیر
کودی روش مصرفش سه کیلو گرم در هکتار نوشته چند گرم در لیتر میشه؟

کارشناس میهن کاکتوس
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۰
در پاسخ به  ehsan.d37

سلام، مقدار مصرف سه در هزار میشه، سه گرم در یک لیتر اب.

ehsan.d37
ehsan.d37
۲۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۲۵

ممنون از پاسخگویی شما

FS
FS
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۱:۳۶

سلام من کود مخصوص کاکتوس گرفتم اسم مارکش هم (کاکتوس کود) هست میتونم از این کود برای سایر گیاه ها استفاده کنم؟ برای مثال میشه از این برای گیاه قاشقی استفاده کرد

کارشناس 2
۸ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۲:۵۰
در پاسخ به  FS

سلام، بله میتونید برای همه ی گیاهان استفاده کنید.

موسوی
موسوی
۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۱۹:۰۸

http://uupload.ir/files/v7bl_img_20200726_185602.jpg
سلام آیا این کود که مایع هست بانوع پودری اون فرق داره کدومش بهتره
و اینکه این کود رو ب همه گلها میتونم بدم؟
گندمی، پتوس، شمعدانی، حسن یوسف، ناز یخی، برگ بیدی، قاشقی، برگ نعنایی، گل سنگ، بنت قنسول،کاکتوس و ساکولنت
ممکنه بگید هرکدوم چ کودی بدم بهتره؟

کارشناس 2
۵ مرداد, ۱۳۹۹ ۲۳:۵۷
در پاسخ به  موسوی

سلام، بله یکی هست، فقط شرکتهای تولید کننده فرق داره نوع کود یکی هست، از این نوع کود فقط برای گیاهان اپارتمانی برگ سبز میتونید استفاده کنید، برای انواع گیاهانی گوشتی وانواع کاکتوس وساکولنتها وگیاهان ابلق برگ رنگی بهتر هست از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند استفاده کنید. مثل ۳،۱۱،۳۸npk.

هانی
هانی
۳۱ تیر, ۱۳۹۹ ۱۰:۵۳

سلام من کود نوزده،شش،بیست گرفتم این کود برای چه گیاهایی مناسبه،آخه فروشنده گفت میتونی به همه گیاها بدین

کارشناس 2
۱ مرداد, ۱۳۹۹ ۰۰:۳۸
در پاسخ به  هانی

سلام، برای گیاهان اپارتمانی برگ سبز میتونید استفاده کنید، برای همه ی گیاهان نمیتونید استفاده کنید مقدار ازتش زیاد هست ،برای گیاهان گوشتی مثل کاکتوسها مناسب نیست.

م. احمدزاده
م. احمدزاده
۱۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۳:۳۶

سلام مجدد.
می بخشید برای گلهایی با برگ قرمز (مثل پپرومیا چروک) هم باید کود با ازت کم استفاده بشه تا رنگش حفظ بشه؟
به این گیاه هم کود سه بیست میدم. قرمزی اش کم شده و سطح برگها کدر هستش. برگهای جدیدش هم کوچکن.
خاکش پیت ماس و کوکوپیت و یکم پرلیت ریز.

خیلی ممنون بابت راهنمایی.

کارشناس 2
۱۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۷:۴۸
در پاسخ به  م. احمدزاده

سلام، کلا برای گیاهانی که برگهای رنگی دارند بله باید کودهایی که ازت کمتری از پتاس دارند استفاده بشه این نوع گیاهان نسبت به سایر گیاهان به نور بیشتری هم نیاز دارند، کمبود نور باعث سبز شدن برگهاشون میشه برای تمام گیاهانی که برگهای رنگی دارند از کود ٣،١١،٣٨استفاده کنید کود سه بیست رو فقط برای گیاهان اپارتمانی که برگ سبز دارند میتونید استفاده کنید.

م. احمدزاده
م. احمدزاده
۱۶ تیر, ۱۳۹۹ ۰۲:۳۰

باسلام.
تشکر فراوان بابت مطالب خوبتون. تنها سایتی که دیدم تمام مطالب دست اوله و کپی توش دیده نمیشه.
دوسوال داشتم از خدمتتون:
۱. چه کودی برای پتوس مرمری (ابلق) مناسبه؟ کود سه بیست دادم، برگهای جدیدش سبز کمرنگ شدن. نور هم مناسبه. از پشت پنجره نور میگیره.

۲. برای شاداب شدن شامادورا چه کودی بدم بهش بهتره؟

بسیار ممنون.

کارشناس 2
۱۶ تیر, ۱۳۹۹ ۱۰:۰۸
در پاسخ به  م. احمدزاده

سلام، ممنون از توجه شما، برای گیاهان ابلق بهتر هست از کودهایی که ازت کمتری از پتاس دارند استفاده کنید، مثل ۳،۱۱،۳۸ برای تقویت گیاه شامادورا از کودهای کامل میتونید استفاده کنید.

احسان
احسان
۲۵ خرداد, ۱۳۹۹ ۲۰:۲۳

با سلام و خسته نباشید
من یک کود ۲۰-۲۰-۲۰ خریداری کردم که فروشنده گفت یک سر بطری آب معدنی از کود را داخل بطری بریزید و یک روزدرمیان از همان بطری به گیاهان اسپری کنید. آیا کودهای مایع میتوانند چندین روز در بطری باقی بمانند و مثل سم خاصیت خود را ازدست ندهند؟

کارشناس 2
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۵۷
در پاسخ به  احسان

سلام، ممنون، تا یک هفته میتونید نگهداری کنید بعد از یک هفته خاصیتش از بین میره،حداقل مصرف کودها دوهفته هست یک روز در میان خیلی زیاد میشه.

احسان
احسان
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۴:۴۱
در پاسخ به  کارشناس 2

پس اگر بخوام به دوتا گلدونهام کود خاصی بدم و ۴۰۰ سی سی آب مصرف کنن و دستور مصرف کود هم یک گرم در یک لیتر باشه، یعنی باید ۰٫۴ گرم از کود رو در ۴۰۰ سی سی آب حل کنم؟ هر دفعه به اندازه مصرف؟

کارشناس 2
۲۶ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۷:۲۶
در پاسخ به  احسان

بله

رها
رها
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۱۲

سلام
سوال دیگه هم داشتم خدمتتون
شما پکیج کودهای ضروری رو دارید همراه توضیحات کامل که هرکدوم برای چه گیاهیی خوبه و نحوه ی استفاده ؟که خریداری کنیم یکجا؟من با کودها اشنایی ندارن بخاطر همین سردرگم میشم.ممنون میشم کامل پاسخ بدید.

کارشناس میهن کاکتوس
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۵
در پاسخ به  رها

سلام، قسمت فروشگاه سایت مراجعه کنید، بصورت جداگانه هستند، توضیحات کود در قسمت توضیحات محصولات نوشته شده مطالعه بفرمایید.

رها
رها
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۸

باسلام و احترام
برگهای گل پتوس من هرازگاهی زرد میشن و خشک میشن.از نظر شما مشکلش چیه؟لطف میفرمایید راهنمایی بفرمایید.از کود خاصی هم استفاده نمیکنم.
بعضی برگها رگه های سفید دارن ک عکس رو خدمتتون ارسال میکنم.ایا این رگه های سفید مربوط ب نوع ابلق هست؟
http://uupload.ir/files/iyft_۲۰۲۰۰۵۲۱_۱۰۰۴۵۹.jpg
http://uupload.ir/files/lgwh_۲۰۲۰۰۵۲۱_۱۰۰۴۴۶.jpg

کارشناس میهن کاکتوس
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۱۸
در پاسخ به  رها

سلام، زرد وخشک شدن برگهای قدیمی طبیعی هست برگها بمرور زمان پیر وفرسوده میشن، بعد از اینکه کامل خشک شدن جدا کنید بله ابلق هستند. برای تقویت میتونید ماهی یک بار با کود کامل گیاه رو تقویت کنید.

رها
رها
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۱:۰۱

http://uupload.ir/files/htop_۲۰۲۰۰۵۲۰_۱۰۳۰۵۴.jpg
سلام و وقت بخیر
من جوونه هایی ک گل یخم میزنه سبز نیستن و ضعیف و باریک و نحیفن تو سایتتون مطالعه کردم اونجوری ک من فهمیدم مربوط ب کمبود اهن هست درسته؟یا اینکه بیماری گرفتن؟چ کار باید بکنم؟ممنون میشم راهنماییم بفرمایید.

کارشناس میهن کاکتوس
۱ خرداد, ۱۳۹۹ ۱۲:۲۳
در پاسخ به  رها

سلام، کمبود نور باعث این مشکل میشه میتونید بمرور زمان به محیط و پرنور وفیلتر شده انتقال بدید،برای تقویت ماهی یک بار با کودهای کامل گیاه رو تقویت کنید.

فائزه
فائزه
۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۶:۲۷

سلام وقت بخیر من گیاه زاموفیلیا دارم.کود ۲۰۲۰۲۰رو چجور بهش بدم؟برای این گیاه خوب هست این کود
و یکسری کاکتوس هم دارم کود مخصوص کاکتوس براش گرفتم۶_۱۲_۳۶
این کود رو چجور بدم بهشون؟

کارشناس میهن کاکتوس
۱۳ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۱:۰۱
در پاسخ به  فائزه

سلام، برای زاموفیلیا میتونید بصورت دوره ای از هر دو نوع کود ماهی یک بار استفاده کنید. برای کاکتوسها از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند بهتر هست استفاده کنید. فرمول کود رو فکر کنم اشتباه نوشتید باید ۱۲،۱۲،۳۶ باشه. ماهی یک بار، مقدار مصرف یک گرم در یک لیتر اب.

مهسا
مهسا
۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۱۸:۵۵

ببخشید کود سه ببست رو باید تو فصل رشد چند ماه یه بار بدیم

کارشناس میهن کاکتوس
۷ اردیبهشت, ۱۳۹۹ ۲۰:۱۴
در پاسخ به  مهسا

کود سه بیست رو میتونید برای گیاهان اپارتمانی استفاده کنید ماهی یک بار در زمان رشد گیاهان.