سوالات متداول

کاربر گرامی، لطفاً در صورت وجود هرگونه سوال یا ابهامی، پیش از ارسال ایمیل یا تماس تلفنی پرسش‌های متداول در پایین را مطالعه کنید و در صورتی که پاسخ خود را نیافتید، با ما تماس بگیرید.

۱-  قیمت های درج شده در زیر محصولات برای چه تعداد بذر می باشد؟
پاسخ:  قیمت ها برای یک بسته می باشد که هر بسته شامل ده عدد بذر می باشد.

۲- آیا برای خرید از میهن کاکتوس، حتما باید در سایت عضو باشم؟
پاسخ: خیر نیازی به عضویت در سایت نیست. ولی با عضویت در سایت میتوانید به خریدها دسترسی داشته باشید و هر بار لازم نباشد مشخصات و آدرس پستی را وارد کنید. برای آموزش خرید اینجا کلیک کنید.

۳- آیا در تمام ساعات شبانه روز می‌توانم سفارش خود را ثبت کنم؟
پاسخ: شما در ۲۴ ساعت شبانه روز و ۷ روز هفته می‌‏توانید سفارش خود را ثبت کنید.

۴- بسته ها از چه طریقی ارسال می شوند؟
پاسخ: از طریق اداره پست ایران. برای اطلاع از نحوه ارسال بسته های میهن کاکتوس اینجا کلیک کنید.

۵- چند روز پس از سفارش بسته به دستم می رسد؟
پاسخ: بستگی به شهر و محل زندگی شما دارد و ممکن است از ۳ تا ۱۰ روز طول بکشد. اگر پس از ده روز بسته به دست شما نرسید با ما تماس بگیرید.

۶- در صورت برگشت بسته چه باید کرد؟
پاسخ: در صورتی که بسته شما برگشت بخورد به محض رسیدن بسته به دست ما با شما تماس گرفته خواهد شد تا جهت ارسال مجدد هماهنگی شود.

۷- هزینه ارسال مجدد بسته برگشتی بر عهده چه کسی است؟
پاسخ: در صورتی که جهت دریافت بسته در محل حضور نداشته باشید و یا آدرس اشتباه ارائه کرده‌اید یا آدرس شما ناقص باشد هزینه ارسال مجدد بر عهده شما خواهد بود.
ولی در صورتی که اشتباه از طرف میهن کاکتوس باشد هزینه ارسال بر عهده ما خواهد بود.

۸- از وضعیت سفارشی که ثبت کرده‏‌ام، چگونه می‌‏توانم مطلع شوم؟
پاسخ: پس از اتمام خرید فاکتور و کدرهگیری پرداخت برای ایمیل شما ارسال می شود، همچنین تاییده خرید از طریق اس ام اس ارسال می شود. درصورت عضویت در سایت در بخش حساب کاربری همه سفارش ها ثبت می شود.

۹- چرا در هنگام وارد کردن ایمیل یا کدپستی سیستم ارور میده؟
پاسخ : اعداد وارد شده در این فیلدها باید در حالت حروف و اعداد انگلیسی باشد.

۱۰- سفارش‌ها چه زمانی به پست تحویل داده می‌شود؟
پاسخ:بسته‌های ثبت شده یک تا دو روز بعد از ثبت (به‌جز روزهای تعطیل) از طریق پست سفارشی به آدرس شما ارسال می‌شود.

۱۱- آیا می‌‏توانم کالاهایی که موجود نیستند را سفارش بدهم؟ 
پاسخ: خیر، در حال حاضر تنها کالاهایی امکان سفارش گذاری دارند که در سایت میهن کاکتوس با وضعیت موجود و همراه با قیمت مشخص شده‌‏اند.

۱۲- بعد از ثبت سفارش، برای اطمینان از پردازش آن باید با میهن کاکتوس تماس بگیرم؟ 
پاسخ: خیر، پس از انجام مراحل خرید و ثبت سفارش، پردازش سفارش شما به صورت خودکار از طریق سرویس پیامک یا ایمیل اطلاع‏ رسانی خواهد شد و در صورتی که نیاز باشد کارشناسان فروش میهن کاکتوس با شما تماس خواهند گرفت.

۱۳- می‏‌توانم سفارشم را تلفنی یا از طریق تلگرام ثبت کنم؟ 
پاسخ:  خیر، به منظور تسریع فرایند پردازش و ارسال سفارش و نیز کاهش امکان بروز خطا در ثبت سفارش، مشتریان محترم ‏باید سفارش خود را اینترنتی و از طریق سایت ثبت کنند.

۱۴- کالاهایی که موجود نیستند، چه زمانی در سایت برای فروش عرضه خواهند شد؟ 
پاسخ: اعلام زمان دقیق عرضه دوباره کالاها ممکن نیست، با این حال میهن کاکتوس تلاش می‏‌کند تا این کالاها مجدداً در کمترین زمان در وب سایت ارائه شوند بعد از موجود شدن محصولات در صفحه اینستاگرام و تلگرام میهن کاکتوس اطلاع رسانی خواهد شد.

۱۵- مبلغ سفارشم را چگونه می‏‌توانم پرداخت کنم؟
پاسخ: همگی کاربران میهن کاکتوس می‌توانند از طریق درگاه اینترنتی و با استفاده از همه کارت‏‌های بانکی عضو شبکه شتاب در سایت میهن کاکتوس، هزینه سفارش را به صورت آنلاین پرداخت کنند.

۱۶- ممکن است پرداخت اینترنتی ناموفق باشد، ولی مبلغ از حساب من کم شده باشد؟ 
پاسخ: گاهی ممکن است در هنگام پرداخت شبکه بانکی قطع شود و پرداخت ناموفق انجام شود. اما در این مواقع جای نگرانی وجود ندارد. در این حالت معمولاً پول شما در حساب‏‌های میانی بانک است و خود بانک مغایرت‏‌ها را رفع کرده و مبلغ را به صورت خودکار به حساب شما برگشت می‌‏دهد. اگر تا ۷۲ ساعت پول به حسابتان برگشت نخورد، آنگاه با بانک عامل پرداخت اینترنتی تماس بگیرید تا مغایرت برطرف شود.

۱۷- آیا می‌توانم برای پرداخت سفارش خود چک بدهم؟
پاسخ:  خیر، برای جلوگیری از بروز مشکلات احتمالی میهن کاکتوس از پذیرش هر گونه چک بانکی معذور است.

۱۸- هزینه ارسال سفارش چگونه محاسبه می‌شود؟ 
پاسخ:  هزینه‏ ارسال برای سفارش‌ها بر اساس تعرفه‌های اداره پست در نظر گرفته شده است که شامل بسته‌بندی و هزینه ارسال می‌باشد.

۱۹-  آیا می‏‌توانم سفارشی را که با پست ارسال شده رهگیری کنم؟
پاسخ:  بله، شما برای رهگیری سفارشی که با پست ارسال شده می‏‌توانید شماره ۲۰ یا ۲۴ رقمی مرسوله پیشتاز را در آدرس زیر وارد کنید:

https://tracking.post.ir

۲۰- اگر کالای ارسال شده با آنچه سفارش داده‌‏ام و با آنچه در سایت دیده ام مغایرت داشت، چه اقدامی باید انجام دهم؟
پاسخ:  با خدمات پس از فروش تماس بگیرید (از طریق تلفن یا ارسال پیام)

۲۱- آیا قیمت محصولات در سایت میهن کاکتوس به روز هستند؟ 
پاسخ:  بله، میهن کاکتوس به طور منظم و روزانه قیمت‏ محصولات عرضه شده در وب‏ سایت خود را کنترل و به روز رسانی می‏‌کند.

۲۲- آیا میهن کاکتوس در تهران یا سایر شهرها، شعبه دیگر یا نمایندگی دارد؟
پاسخ: میهن کاکتوس در هیچ نقطه‌‌ای از کشور نماینده فروش یا خدمات پس از فروش ندارد. کلیه سرویس‌‏ها و تراکنش‏‌های مالی و خدمات فروش قابل ارائه میهن کاکتوس از طریق دفتر مرکزی که آدرس آن در وب سایت مندرج است پردازش می‏‌شود. لطفاً در صورت مشاهده هر گونه تخلفی از این دست، مراتب را جهت پیگرد قانونی از طریق شماره ۰۹۱۲۱۰۶۴۹۸۰ به میهن کاکتوس اطلاع دهید.

۲۳- سوالات مربوط به نگهداری گل و گیاه را چطور بپرسم؟
پاسخ: سوالات خود را در زیر مقالات میهن کاکتوس بفرستید، کارشناسان ما به آنها در بازه زمانی ۱ تا ۲۴ ساعته پاسخ خواهند داد.

۲۴- عکس گیاهان را چطور باید در قسمت نظرات بفرستم؟
پاسخ: برای آموزش ارسال عکس در قسمت نظرات اینجا کلیک کنید.

پاسخ به سوالات متداول فنی

۱- بذرها را در چه خاکی بکاریم؟
پاسخ: یکی از بهترین بسترهای کشت بذر کاکتوس و ساکولنت خاک پیت ماس است که می‌توان با ترکیبی از ماسه یا کوکوپیت یا به تنهایی استفاده کرد.

۲- چند روز بعد از کاشت بذرها سبز می‌شوند؟
پاسخ: بستگی به نوع کاکتوس و شرایط کاشت دارد و از یک هفته تا چند ماه ممکن است طول بکشد.

۳- رطوبت بستر چقدر باید باشد و چگونه تأمین کنم؟
پاسخ: برای کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت باید رطوبت بالای ۷۰ درصد باشد که در روش خانگی می‌توانید با بستن در ظرف کاشت یا ایجاد حالت جزیره‌ای تأمین کرد و در گلخانه با دستگاه‌های مه ساز.

۴- برای کاشت حتماً باید از سم قارچ‌کش استفاده کنم؟
پاسخ: بله به دلیل حساسیت بالای جوانه های کاکتوس و ساکولنت به بیماری‌های قارچی برای پیشگیری بهتر است از قارچکش مانند مانکوزب یا کاربندازیم استفاده کنید. و هر دو هفته دوباره استفاده شود.

۵- تا کی باید در ظرف بسته بماند؟
پاسخ: بستگی به میزان رشد و نوع کاکتوس دارد ولی میتوان یک ماه بعد از سبز شدن همه بذرها هوادهی را شروع کرد و کم کم در ظرف را کلا برداشت.

۶- از کی هوادهی را شروع کنم؟
پاسخ: شما همیشه باید به بذرها سر بزنید و در این حالت خود به خود هوادهی انجام می‌شود ولی یک ماه بعد سبز شدن بذرها میتوان هوادهی را بیشتر کرد تا به محیط بیرون عادت کنند.

۷- کی باید آبیاری کنم؟
پاسخ: هر زمان که احساس کردید رطوبت بستر کم شده باید آب اسپری کنید.

۸- آیا برای کاشت نور هم لازم است؟
پاسخ: بله روزی حداقل ۴ ساعت نور فیلتر شده مانند نور پشت پنجره نیاز است تا بذرها سبز شوند.

۹- آیا می‌توانم از نور مصنوعی در کاشت بذر کاکتوس استفاده کنم؟
پاسخ: بله می‌توان از لامپ‌های مخصوص گیاهان استفاده کرد.

۱۰- تارهای ریزی روی بستر مانند تار عنکبوت چیست؟
پاسخ: تارهای ریز چسبیده به ته بذرها که حالت قاصدکی دارد ریشه های جوانه است ولی یک نوع قارچ نیز وجود دارد که تارهای بلندتری دارد و دور تا دور بذر را در بر می‌گیرد که به محض مشاهده باید از سم قارچکش برای از بین بردن آن استفاده شود.

۱۱- علت بی رنگ شدن و ژله‌ای شدن جوانه‌ها چیست؟
پاسخ: یک نوع بیماری قارچی خطرناک است که به محض مشاهده از سم قارچ‌کش استفاده کنید و رطوبت محیط را کم کنید.

۱۲- دمای مناسب برای رشد بذرها چند درجه می‌باشد؟
پاسخ: برای سبز شدن بهترین دما بین ۲۰-۳۰ درجه می‌باشد ولی بعد سبز شدن بذرها تا چهل درجه هم می‌توان دما را بالا برد.

۱۳- فصل کاشت بذر کاکتوس چه زمانی است؟
پاسخ: با ایجاد شرایط لازم برای سبز شدن بذرها که در مقاله های آموزشی میهن کاکتوس توضیح داده شده است، در تمام طول سال میتوان بذر کاکتوس را کاشت کرد.

۱۴- چقدر طول می‌کشد بذر کاشت شده آماده فروش شود؟
پاسخ: بستگی به نوع کاکتوس دارد و لی در حدود یک سال. البته برای بذرهایی مانند نخل ماداگاسکار یا آدنیوم و بعضی از ساکولنت ها در حدود شش ماه.

۱۵- کی بذرها را از خزانه جدا کرده و به گلدان انتقال بدهم؟
پاسخ: هر زمان که احساس کردید جوانه‌ها به همدیگر فشار وارد می‌کنند و فضای بستر برایشان کوچک شده است و جوانه های به اندازه‌ای رشد کرده‌اند که در موقع انتقال آسیب نبینند میتوان اقدام به جا به جایی کرد.

۱۶- در موقع کاشت بذرها چقدر باید از هم فاصله داشته باشند؟
پاسخ: در حدود نیم الی یک سانتی متر.

۱۷- آیا می‌توان به بذرهای سبز شده کود بدهم؟
پاسخ: بعد از سه ماهگی می‌توانید هر دو هفته از کودهای ازت پایین و پتاس بالا در فصل رشد استفاده کنید.

۱۸- آیا کاشت بذر کاکتوس توجیه اقتصادی دارد؟
پاسخ: اگر به صورت اصولی و علمی کاشته شود بسیار کار پردرآمدی می‌باشد.

۱۹- بذرهای خریداری شده را تا کی می‌توانم نگهداری کنم؟
پاسخ: بذرهای میهن کاکتوس را در داخل یخچال تا یک سال پس از خرید می‌توان نگهداری کرد.

۲۰- آیا همه بذرهای خریداری شده سبز می‌شوند؟
پاسخ: خیر بذر کاکتوس بسیار حساس بوده و درصورتی که بذر تازه باشد در حدود ۶۰-۱۰۰ درصد سبز خواهد شد و البته بستگی به نوع کاکتوس هم دارد. میزان سختی کاشت هر بذر در قسمت توضیحات محصول نوشته شده است.

۲۱- دلیل قرمز شدن جوانه های داخل بستر چیست؟
پاسخ: میتواند از نور یا گرمای زیاد باشد.

۲۲- آیا باید روی بذرها خاک بریزم؟
پاسخ: بذر کاکتوس برای جوانه زنی نیاز به نور دارد و نباید روی بذرها خاک ریحته شود. بذرها در سطح خاک کاشته می‌شود.

۲۳- مقدار مصرف قارچکش چقدر است یعنی چند گرم از قارچکش را با آب مخلوط کنم؟
پاسخ: مقدار مصرف قارچکش ها متفاوت است و بر روی بسته نوشته می شود. ولی برای قارچکشی مانند مانکوزب یا کاربندازیم  یک و نیم گرم از آن را در یک لیتر آب مخلوط کنید.